Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 706495 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Taikatalvi
Vieras
« Vastaus #240 : 03.01.2008 17:38:04 »

Kiitos Lunea! Eli lisään kaksi tuntia aikaan niin pitäisi tulla oikein jos nyt joskus vielä pääsen Horozcopin sivuille.
tallennettu
Taikatalvi
Vieras
« Vastaus #241 : 06.01.2008 22:03:08 »

No nythän mie hokasin että astron aspektitaulukossa on merkattuna sekunnitkin eli sieltä saa tarkan sijainnin planeetalle ja voi sitten hakea paluun hetken tarkalleen. Ei tarvitse tupeetaan enää repiä horozcpen tökkivillä sivuilla. Oletan asian menevän näin, korjatkaa jos olen väärässä!

Lisään vielä että näin saa jos ei aivan tarkkaa niin suuntaa-antavan kartan, selviää Ac ainakin Smiley
« Viimeksi muokattu: 06.01.2008 22:11:55 kirjoittanut Taikatalvi » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #242 : 29.01.2008 04:58:30 »

Taas yön pimeydessä kääntelin vähäsen AP -tulkitaa. Liitteenä Kuuta ja Marsia...
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #243 : 31.01.2008 04:51:12 »

Ja tässä sitten Uranuksesta...
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #244 : 31.01.2008 21:10:26 »

Ja tässä lisää hitaita taivaankappaleita; Pluto ja Neptunus...
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #245 : 31.01.2008 21:34:08 »

Pari sanaa selvitykseksi..
Nuo liitteet ovat siis yleisiä tulkintoja siitä miten taivaankappaleet toimivat Auringon Paluu -kartoilla. Niiden lisäksi tulee sitten taivaankappaleiden sijainnit huoneissa huoneiden luonteenpiirteiden ja taivaankappaleiden luonteiden mukaan, sekä aspektit taivaankappaleiden välillä.

Lähteenä olen pääasiallisesti käyttänyt Mary Fortier Shean kirjaa Planets in Solar Returns - Yearly Cycles of Transformation and Growth; jossa siis jo teoksen nimen mukaisesti kuvataan taivaankappaleiden sijoittumista AP -kartalle - vuotuisia muutoksen ja kasvun kiertokulkuja.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #246 : 02.02.2008 19:54:22 »

Purin taas omaa AP -karttaani ja kirjoitin blogiini Plutosta AP -kartan 1. huoneessa.
 Wink
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #247 : 02.02.2008 22:32:23 »

Purin taas omaa AP -karttaani ja kirjoitin blogiini Plutosta AP -kartan 1. huoneessa.

Hei "Emelia"

Kun itselläni oli pluto 1-huoneessa ja aurinko 10-huoneessa
vuosina 1998-1999 ja 2002-2003
- ekassa vaiheessa harkitsin avioeroa
ja toisessa vaiheessa toteutin sen


Huone 10
Uran, ammatin, aseman
ja elämäntarkoituksen alue



smitten Elämänilo
« Viimeksi muokattu: 03.02.2008 12:37:42 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #248 : 02.02.2008 23:25:10 »

Mitähän voisi tarkoittaa Pluto 4. huoneessa  :Smiley ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #249 : 03.02.2008 13:34:28 »

Taiska, kuten arvata saattaa muutoksen ja uudistusten tuoja Pluto  pluto 4. huoneessa, eli kodin huoneessa ilmentää parhaiten muuttoa kodista toiseen. Muutat itse, joku muuttaa kotoa tai kotiisi, remontoit, muutat kotiasi tai elämäntyyliäsi, ongelmia saattaa ilmetä kotona, vanhemmat myyvät lapsuudenkotisi jne.

Muutto ja muutokset fyysisessä kodissa (ulkoinen / external) ovat yhtä tärkeitä kuin luonteen tai alitajunnan kehityksellinen kasvu (sisäinen /internal).

Elämänilo!
Huomiosi on tosi tarkka, itsekin pyrin aina korostamaan 10. huonetta elämänpäämäärien ja aseman huoneena, uran ohella. Usein henkilökohtaiset päämäärät ja asema ovat eri asia kuin ammatilliset ja uran päämäärät ja asema. Lisäksi kun on kyse Plutosta, on kyse aina sisäisistä ja ulkoisista muutoksista. Lisäksi kiinnitin huomiota myös Kuuhun  kuu 3. ihmissuhteiden huoneessa, sekä Neptunukseen ja Uranukseen 2. huoneessa omaisuuden ja rahan huoneessa.

Itselläni Neptunus  neptunus ja Uranus  uranus ovat myös 2. huoneessa tällä AP -kartalla, kuin myös Kuu  kuu. Aurinko  aurinko on 8. huoneessa, Mars  mars aspect_opp askendentti 7. huoneessa ja  Jupiter  jupiter  aspect_con askendentti . Ai niin... ja T -ristin muodostaa siis  jupiter aspect_opp mars aspect_squ uranusuglystupid2
« Viimeksi muokattu: 03.02.2008 13:47:31 kirjoittanut Emelia » tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #250 : 03.02.2008 15:00:45 »

Kiitos Emelia ! Noin minä sitä itsekin pähkäilin, mutta sitten huomasin että nämä AP tulkinnat on varmaan tehty pohjautumaan trooppiseen joten tein trooppisen AP kartan myös ja siinä Pluto onkin huoneessa 1 Kauriissa. Sehän on minuuden huone.

Pluto tekee lisäksi neliön syntymäkarttani auringolle, yhtymän Jupiterille, kolmion itselleen, bq:n ASCille ja neliön MC:lle. Se tekee myös Q:n Merkuriukselle siis syntymäkarttaan verrattuna. NÄMÄ ASPEKTIT SIIS OVAT MINULLE NIIN VAIKEITA TULKITA, ETTÄ IHAN USKOMATONTA  tickedoff!!!!!!!

AP kartalla se tekee neliön auringolle ja kuulle, kolmion Saturnukselle, opposition Marsille ja Q:n Venukselle  idiot2. Jotenkin vaan tulee tunne ettei helpolta näytä  knuppel2 .

Tuleeko minun sisäinen ajatusmaailmani ja käsitykseni eri asioista tekemään täydellisen muutoksen ? Kuuni on AP kartalla Vaa´assa huoneessa 8.

Vielä tuosta sideerisen AP karttani Plutosta 4. huoneessa, että sekin muutto on ihan mahdollinen tapahtuvaksi ja sisäisesti olen halunnut sitä jo vuosia . Kaipaan rauhalliseen paikkaan  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.02.2008 15:09:35 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #251 : 03.02.2008 15:38:06 »

NÄMÄ ASPEKTIT SIIS OVAT MINULLE NIIN VAIKEITA TULKITA, ETTÄ IHAN USKOMATONTA  tickedoff!!!!!!!

Hei, Taiska!

Todellakin AP -karttojen tulkinnassa käytetään trooppista ja useimmat tulkinnat pohjaavat lisäksi Placidus -huonejakoon.

Jos yhtään helpottaa, niin AP -kartoilla yleensä tutkitaan vain päätaivaankappaleiden eli  aurinkojupiter , kuu  mars , merkurius , neptunusplutosaturnus , uranusvenus ja kuunsolmu pääaspektit  aspect_conaspect_oppaspect_sex ,   ja  aspect_squ . Huoneilla ja Akseleilla on myös omat asemansa.

Hienompien aspektien tulkinta menee niin henkilökohtaiselle tasolle, että itse pidän sitä hiusten halkomisena, kun silloin tulkitaan jo tunteiden ailahteluihin verrattavia juttuja. Pääasioissa pysyminen, pitää tämän palapelin jotenkin halinnassa.
Jos ja kun löytyy selkeitä osumia radixille ja/ tai proge -kartalle on nämäkin syytä ottaa huomioon, varsinkin jos joku transiitti pyyhkäisee dominoefektin liikkeelle.

Kannattaakin siis lähteä liikkeelle perusjutuista, kuten missä huoneessa taivaankappale on eli mitä elämänaluetta sen perusvoimat liikuttaa.
tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #252 : 03.02.2008 16:01:16 »

Kiitos jälleen kerran Emelia  smitten

Niin minä olen pyrkinyt tekemäänkin ja "yksinkertaistamaan" tätä tulkintaa, koska sillä tavalla se on helpompaa  Smiley. Kun katson karttaa saan heti siitä sellaisen intuition ja jotenkin tiedän mitä se minulle haluaa kertoa, mutta koska en itseäni mitenkään hyvänä karttojen tulkitsijana pidä, pidän ajatukset yleensä ominani  Smiley.

Minä olen jo alkanut muuttua perusteellisesti ja sitähän se ensi vuosi tulee kokonaisuudessaan olemaan, mutta olen asiasta vain iloinen. ASC Jousimiehessä vain tukee tätä rohkeata, reissu haluista, vapautuvaa minua  smitten. Mutta MC skorpioonissa hiukka mietityttää, että mitähän se voisi tarkoittaa  :Smiley.

Kuu kodin huoneessa, kertoo kuitenkin sen, että koti, lapset ja lapsenlapset ovat aina ne rakkaimmat jotka sydämessä kulkevat mukana mitä ikinä tapahtuukaan  smitten .

Jupiter on huoneessa 6 tehden sekstiilin MC:lle joten eikös se ainakin työn alueelta kerro jotain hyvää  Wink   
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #253 : 03.02.2008 17:37:54 »

Elämänilo!
Huomiosi on tosi tarkka, itsekin pyrin aina korostamaan 10. huonetta elämänpäämäärien ja aseman huoneena, uran ohella. Usein henkilökohtaiset päämäärät ja asema ovat eri asia kuin ammatilliset ja uran päämäärät ja asema. Lisäksi kun on kyse Plutosta, on kyse aina sisäisistä ja ulkoisista muutoksista.

Hei "Emelia"

Olen siis jotakin jo oivaltanut.
Hyvä minä.



smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #254 : 04.02.2008 22:00:23 »

Silmään pompsahtaa  jupiter aspect_opp kuu , varsinkin kun  kuu 7. huoneessa, joka on ihmissuhteiden huone. Huomioisin myös Pluton, Auringon ja Saturnuksen aspektit toisiinsa... Tulkintaan tarvitsisin vähän enemmän aikaa ja poweria, kuin nyt on tarjolla...  uglystupid2
tallennettu

Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: