Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 701266 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Vinkuiita
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #150 : 05.02.2007 11:15:17 »

Olen nyt vasta "herännyt" koko ap-kartan tutkimiseen. Johtuen osaksi kiinnostuksesta tyttäreni karttaan, mitä hänelle tulee eteen.
No, katsoin omaanikin ja meni heti kivikkoon. Olenkin tässä miettinyt kun astro.comissa ap-kartoissa kolmiot ja neliöt on laitettu jopa 10 asteen orbilla. Käsittääkseni se on 6 orb ja oppositiot 12 (?) ja konj on 10. Jos menee astro.com mukaan mulla on tuleva vuosi aika erikoinen. Ts. haastava.Lähinnä olen miettinyt  chiron ja  pluto suhdetta. Handilla on kait siitä hyvää tulkintaa. Olenko väärässä?? Ja jos joku innostuu vilkaseen karttaani en todellakaan pistä pahaksi!!Olen synt.050965 22.30 tre.
Terv ikuinen vinkuja
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #151 : 05.02.2007 11:38:02 »


No, katsoin omaanikin ja meni heti kivikkoon. Olenkin tässä miettinyt kun astro.comissa ap-kartoissa kolmiot ja neliöt on laitettu jopa 10 asteen orbilla. Käsittääkseni se on 6 orb ja oppositiot 12 (?) ja konj on 10. Jos menee astro.com mukaan mulla on tuleva vuosi aika erikoinen. Ts. haastava.Lähinnä olen miettinyt  chiron ja  pluto suhdetta. Handilla on kait siitä hyvää tulkintaa. Olenko väärässä?? Ja jos joku innostuu vilkaseen karttaani en todellakaan pistä pahaksi!!Olen synt.050965 22.30 tre.
Terv ikuinen vinkuja

Moi Vinkuiita!

Itse käytän melko tiukkaa orbia, mutta en ole mitenkään asettanut mitään tiettyä astelukua millekään tietylle aspektille. Yleinen sääntö on että tavallinen orbi on enintään 12 astetta. Tämäkin vaihtelee, sillä esim. progressioissa orbi on maksimissaan 1,5 astetta.

Itse huomioin myös väljät aspektit, jos osapuolina on voimakkaat taivaankappaleet eli hitaat ja ulommat sellaiset. Ja esimerkiksi Huomattavimman taivaankappaleen etäisyys on yleensä  keskitaivas :stä max n. 10 astetta.

Haastavuus / suotuisuus on myös aina suhteellista.. Omalla kohdallani pitäisi olla erityisen suotuisa AP -kartta meneillään, mutta vallitsevat transiitit eivät auta, joten suotuisat tekijät eivät pääse nousemaan esiin, kun ulkoiset tekijät (transiitit radixille) rajoittavat toimintaa.
tallennettu

Jasca
Vieras
« Vastaus #152 : 05.02.2007 12:56:42 »

Hmmm... Tämä on mielenkiintoista. Minä olen ymmärtänyt, että 8 astetta olisi jo maksimi. Enpäs muista kuka näin sanoi tai mistä sen luin, mutta sitä olen ohjenuorana pitänyt. Olenko siis ollut ihan neitsyt?  crazy2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #153 : 07.02.2007 14:16:42 »

Orbeista on varmaan yhtä monta käsitystä, kuin on tulkitsijaakin. Itse olen käyttänyt M-L Niemi-Mattilalta joskus kuullutta ohjetta, että max 12 astetta. Näin erityisesti, kun en itse ainakaan huomioi kuin pääaspektit  aspect_con  aspect_opp  aspect_sex  aspect_squ  aspect_tri , jotka ovat myös voimallisimmat.

Ja kuten sanottu, kukin tulkitsee kuin parhaaksi näkee. Meitä on moneksi.
tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #154 : 12.02.2007 23:31:31 »

Tietääkö kukaan, mitä AP-kartalla meinaa kun IC ja MC ovat päikseen suhteessa siis syntymäkarttaan?  Huh

IC 16.44 ja MC 16.45 astetta  neitsyt kun AP- ja syntymäkartta päällekkäin.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #155 : 13.02.2007 16:10:09 »

Tietääkö kukaan, mitä AP-kartalla meinaa kun IC ja MC ovat päikseen suhteessa siis syntymäkarttaan?  Huh

IC 16.44 ja MC 16.45 astetta  neitsyt kun AP- ja syntymäkartta päällekkäin.


Hmm.. Tätä olen itsekkin miettinyt ja pohtinut, mutta vielä en ole ainakaan omilta kartoilta tuota löytänyt, joten henkilökohtaista tulkintaa en ole päässyt tekemään... AP -kartan tulkinta ohjeista löytyy vain tällainen maininta, mutta kaipa tätäkin voisi pitää jonkinlaisena johtolankana...

"Jos AP kartta muistuttaa radix –karttaa, nouseva merkki ja aste samat, on kyseessä erityisen merkityksellinen vuosi. Tapahtumat jotka liittyvät henkilökohtaisiin pyrkimyksiin ja johtamisen valtaan tulevat vaikuttamaan suuresti pitkälle tulevaisuuteen. Mitä korostuneempi Aurinko on radix –kartalla, sitä suurempi kantavuus tärkeille saavutuksille on kun AP –kartan huoneiden kärjet läheisesti tuplaavat radixin huoneita. Useat aspektit Aurinkoon paluukartalla voimistavat tätä vaikutusta."

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9182.msg96849;topicseen#msg96849

Itse ainakin tulkitsisin nämä vastaavat akselit merkityksellisiksi sinänsä, sillä silloin AP -kartan  keskitaivas aspect_opp radix- keskitaivas . Tulkintaa voisi hakea vaikkapa miettimällä opposition ja yhtymän - MC/IC merkityssisältöjä ... Undecided
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #156 : 13.02.2007 16:41:27 »



 tickedoff tickedoff
Nonniin..nyt vasta hokasin että AP-kartta astuu voimaan hiihtolomaviikolla ja tietenkin sitä tulee oltua jossain muualla kuin siellä mihin alunperin on tuon AP:n katsonut  tickedoff tickedoff

Täällä Mansessa sinne olisi osunut "vaatimattomasti" vain aurinko ja merkkari, mutta tuolla toisessa mestassa sinne osuvat myös noukkari ja uranus  buck2

Eli mitäs nyt sitten..?!!! Jos kasihuoneeseen osuvat   aurinko ja  merkurius lisäksi nuo  kuunsolmu ja uranus ??  Voi hyvät hyssykät.. buck2





Olisko kysymyksessä yllätyksellinen muutosten vuosi...  uranus voisi viitata vaikka konkreettiseen ja fyysiseen muuttoon, astrologiaan, yllätyksiin jne. uraanisiin asioihin, 8. huone on  pluto eli muutosten voimien hallitsema huone ja  aurinko 8. huoneessa kyllä viittaa muutokseen... Mikä on  kuunsolmu suhde AP -karttaan / radix -karttaan? Entä alasolmun? 


"Sun in the 8th house
The Sun in the 8th house is noted for change. These are the people who change lifestyles or pick up and move cross country. Individuals quit their jobs and go to school. Women who have been raising children, go back to work. Couples get married, others get divorced. Life-styles change in a big way. This is also the house of acute perception. You know more than you are told or could/should ever say. Some of the perceptions are intuitive, others are psychological. But you are able to perceive others motivations and inner dynamics clearly. You are also very aware of manipulations by others. All this is to take you to a new level of self-empowerment. During the year you can learn how to sidestep power issues involving money, sex, or controlling influences if you pay attention."THE SUN IN THE SOLAR RETURN HOUSES by Mary Fortier Shea

Jos toinen Kuunsolmuista on yhtymässä AP- tai radix –taivaankappaleeseen , nuo planetaariset energiat ilmenevät melko voimallisesti ja niihin liittyvät asiat korostuvat Paluu -periodin aikana.

  kuunsolmu  aspect_con taivaankappaleeseen ilmentää minne yksilö on menossa, asioita joita tietoisesti tulee kehittää ja runsaita mahdollisuuksia tehdä niin. Sillä on yhteneväisiä asioita ja monia ominaisuuksia Jupiterin kanssa ilmentäen laajentumista, innostusta ja jännitystä. Sitä voidaan kuvata !! :llä, pisteenä ja virtaavana voimana mihin tahansa taivaankappaleeseen se onkaan yhteydessä. Sen energian lisäys vastaa vähintään   mars vastaavaa, joka on usein jo auki ja toimiin henkilökohtaisessa päiväjärjestyksessä. Tapa jolla nodaalit yhdistelmät ilmenevät liittyy siihen taivaankappaleeseen liittyviin asioihin, jota se elävöittää.   kuunsolmu nostaa esiin kaikki mahdollisuudet, kaiken potentiaalin.

Alasolmun yhtymä ilmentää ominaisuuksia, jotka jo kuuluvat luonteeseen ja vaativat vähän panostusta niiden hyödyntämiseksi. Edelleen  viittaa itsen hajontaan, väärin kohteluun tai tietoisuuden riittämättömyyteen tuolla alueella. Samanlaisia ominaisuuksia kuin Saturnuksella, luonteeltaan hajottava ja osoittaa joskus alueen , jolla on moraalisia puutteita. Myös nämä nodaalit yhtymät ovat melko vaikuttavia, on mukana radix- tai paluu –taivaankappale.
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9182.msg96656;topicseen#msg96656(http://www.yatoula.com/gif/haut_debit/images_36.gif)
tallennettu

Saqirlat
Vieras
« Vastaus #157 : 13.02.2007 18:27:39 »

HEI EMELIA!
Wautsi wau, susta on tullut mode  Smiley




Nii-in..voihan AP
 aika muutokselliseltahan tuo näytti jo tänne sijoitettuna, vaan nyt se muuttui todella kammottavaksi  Cry

Tuo uusi nousu on 16 astetta  leijona siitä neljän asteen päässä  saturnus ykköshuoneessa ja SIITÄ kolmen asteen päässä rx-laskusolmu..ja sitten vielä tuo yleinen opponointi Neppariin ja rx-Noukkariin ( jotka ap-kartalla siis huoneessa 7.)

Tuo AP-noukkarihan yhtyy AP-Uranukseen kahden asteen orbilla. Eli noukkari 16 astetta ja Urkki 14 astetta kaloja..siinä sitten 8 asteessa arska..Ja koko hela hoito tuolla hemskatin kasissa  tickedoff tickedoff

Kaiken lisäksi AP-Kuu siirtyi orbin tarkasti 12 huoneen kärjelle, ei niin kovin kauas vasta-asemasta AP-Marsin kanssa..Juma että taitaa jäädä lomareissu kohta väliin, näyttää sen verran hurjalta  buck2

Googlettamalla löytyi tuosta  kuunsolmu aspect_con uranus AP-huoneessa 8 sellainen mieltäylentävä tieto, etä Dianalla oli tämä päällä kuolinvuotenaan.. buck2


« Viimeksi muokattu: 18.10.2008 10:13:14 kirjoittanut Saqirlat » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #158 : 13.02.2007 19:03:01 »

itellä on syntymäkartalla nuo  uranus ja "noukkari"?? kuunsolmu
kasissa ja vaikka uranuksesta kasissa sanotaankin että se tuo yllättävän kuoleman,niin taitaa tuo herättää henkiinkin yhtä yllättäen,
yllättävästä kuolemasta sen verran että oma uranukseni yhtyy cerekseen ysissä ja ÄIDIN yllättävän kuoleman se kyllä toi,
että jotain perää tuossakin,
mutta siis muutenhan tuo uranus kasissa "tuulettaa" manalan peräkamaritkin perinpohjin,
oisit hyvilläs,okkultismi valtaa maljasi,
ja "huolestuminen on mielikuvituksen puutetta",
eikun reissuun,hyvä tyttö!
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #159 : 13.02.2007 19:06:08 »

Saatoin ehkä oivaltaa jotain...

Tuosta AP-noukkarista nousi mieleeni transitoiva noukkari.

Omalla AP-kartallani on tänä vuonna  uranus (12o kalatkeskitaivas:llä (14o kalat) ja noususolmu vähän kauempana (25o kalat)

AP:n  uranus aspect_con keskitaivas tekee yhtymää radix Jupiterilleni (10o kalat)

Katsoin, että tr. noususolmu tuossa huhti-toukokuun korvilla siirtyy tarkkaan yhtymään AP- keskitaivas:n ja Urkin kanssa.

Keväällä myös alkaa  pluto aspect_squ aurinko -transiitti, jota tässä jo malttamattomana olen odotellut. Oikeesti.
Muutosta tässä jo tarvitaankin.

Samoihin aikoihin tr. Urkki tekee tarkkaa kolmiota radix-Saturnukselleni.
Tuo kolmio on tarkka vielä loppukesästäkin, kun Kuun-paluu karttani akselit osuvat samoille sijoille AP-kartan akselien kanssa. (Eikös sen pitänyt olla merkki AP-kartan "lupausten lunastamisesta"?
Samoin tr. noususolmu on tuolloin vielä (väljässä) yhtymässä AP- keskitaivas:n kanssa sekä Kuun-paluu keskitaivas:n kanssa.

Jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt, nuo taivaanmerkit näyttäis aika lupaavilta uran urkenemisen kannalta vai?

Jos kesällä ei tapahdu mitään ammattirintamalla, niin lopetan hitto astroilun tähän! tickedoff
******
Kun tätä viestiäni jäin lueskelemaan, meni omakin pää ihan pyörälle noiden lyhenteiden kanssa.
En kertakaikkiaan tajua, miten ammattiastrologit pystyy vertailemaan keskenään miljoonaa eri karttaa...


Googlettamalla löytyi tuosta  kuunsolmu aspect_con uranus AP-huoneessa 8 sellainen mieltäylentävä tieto, etä Dianalla oli tämä päällä kuolinvuotenaan.. buck2

Kohta jään Manseen kökkimään synttäreitäni  tickedoff


 Grin
Lohdullista.

Mutta ehkä se tarkoittaakin jotain sisäistä uudelleensyntymää, että löydätkin ihan uusia ulottuvuuksia itsestäsi?


Jaa, nikki ehti ensin...
*******

Juu ja onnea uudelle moderaattorille!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #160 : 13.02.2007 19:18:46 »

että sinäkin pluto lupaat vaihtaa astroilun nyrkkeilyyn,jos ei taivaanmerkit tahtiansa näytä.....
ja
saahan noita kummituksia aikasiksi jos niikseen haluaa,
tuosta uranuksesta,
ap- uranus vertex kalat kutosesta(yllättäviä muutoksia kehossa?)
 aspect_opp syntymäuranus kasissa,elikkä antivertex,kohtalo,
puuttuu yllättäen peliin, :kuunsolmu:desc,so what?
"joko nyt,joko nyt päästään matkaan.."?
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #161 : 13.02.2007 23:25:02 »

Tietääkö kukaan, mitä AP-kartalla meinaa kun IC ja MC ovat päikseen suhteessa siis syntymäkarttaan?  Huh

IC 16.44 ja MC 16.45 astetta  neitsyt kun AP- ja syntymäkartta päällekkäin.


Hmm.. Tätä olen itsekkin miettinyt ja pohtinut, mutta vielä en ole ainakaan omilta kartoilta tuota löytänyt, joten henkilökohtaista tulkintaa en ole päässyt tekemään...

-- Itse ainakin tulkitsisin nämä vastaavat akselit merkityksellisiksi sinänsä, sillä silloin AP -kartan  keskitaivas aspect_opp radix- keskitaivas . Tulkintaa voisi hakea vaikkapa miettimällä opposition ja yhtymän - MC/IC merkityssisältöjä ... Undecided

Minäpä kerron sitten vuoden kuluttua että miten kävi!

Minulla samoi kuin Plutolla:
AP-kartallani on 2007 + transiittina jo nyt  uranus (16.44o kalatkeskitaivas:llä (16.49o kalat) ja noususolmu  (15.37o kalat)

Tietoista työnvaihtoa ollut muutaman kuukauden, muttei vielä ole napannut  Angry


ONNEA minunkin puolesta uudelle modelle!! Mahtava kuva nuo tanssivat tyypit, pikkasen repesi taas illan iloksi...  2funny
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #162 : 14.02.2007 18:20:25 »

Kiitos- kiitos!!
 Shocked *hämillään huomiosta*

Vaikka olin lupautunut ja tiesin, että tämä jossain vaiheessa tapahtuu, yllätyin silti itsekkin, kun yht'äkkiä näkyi koneella enemmän tavaraa kuin aikaisemmin  2funny .


 Dianasta sen verran, että hänellä oli kuollessaan päällä aikalailla raskaat transiitit ja proge -kartallekin ne taisivat heijastua.. Jos hänellä olisi ollut 'oma-astrologi' olisi hän varmasti varoittanut matkustamasta Pariisiin tuolloin.. Celeste Teal kirjoittaa tästä opuksessaan, jota olen tässä ketjussa kääntänyt sivu tolkulla... Ehkäpä joskus saan luettua tuon osuuden kunnolla ja referoitua myös tänne...

Mutta Saqirlat, pelko pois ja mars matkaan!!!!

(http://korn666r.free.fr/photos/momie.gif)

tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #163 : 05.03.2007 21:58:01 »

Nyt alkoi 2007 vuoden AP-kartan tutkailu ihan tosissaan  Cheesy. Huomasin että onnenpiste on asteen vajaa samalla kohdalla kuin syntymäkartalla eli 6. huone kauriissa. Tuleekohan siis onni?  Grin

pitääkin palata lukemaan tätä ketjua ihan alusta alkaen.  Cheesy
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #164 : 05.03.2007 22:09:41 »

Lainaan tässä itseäni sekä Ajatuksen vastausta toisesta topikista:

Huomasin juuri, että ensi vuoden kartalla  jupiter (2:ssa)  saturnus (9:ssä) ja  aurinko (5:ssa) tekee suuren kolmion. Mitä se voisi tarkoittaa?  Shocked

Ajatuksen vastaus toisesta topikista:
Lainaus
Tuosta omasta kuviostasi voisi ajatella, että vuoden aikana pystyt toteuttamaan luovasti itseäsi (aurinko viitosessa) erittäin hyvillä fyysisillä resursseilla (Jupiter kakkosessa) rakentaen jotain pohjaa kenties opiskeluille tai kansainvälisyydelle, tai uusille elämänfilosofioille (Saturnus ysissä). Kaiken kaikkiaan nämä ko. planeettojen osoittamat teemat kyseisillä elämänalueille pelaavat hyvin yhteen kyseisenä vuonna. Aurinko viitosessa kertoisi, että energiasi keskittyvät viitoshuoneen asioihin: luovuus, lapset, romanssit. Jupiter kakkosessa voisi merkitä vaikkapa omaisuuden kasvua ja Saturnus ysissä taas esim. pitkäjänteistä työtä näkökulmien laajentamisen hyväksi. Tulimerkeissä kun kolmio on, niin paljon innostusta voisi asioihin kuulua.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: