Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 706697 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #75 : 28.11.2006 19:12:48 »

Hmmm  Huh jotenkin tuntuu että en löydä sitä punaista lankaa millään..?

Mutta näkisitkö sinä Emelia tässä jotain juonta:
Apkartalla Kuu ravuissa 17 astetta, radix-kartalla siinä 16 asteessa on MC..tämäkin puhuisi tuon Kuu-MC-teeman puolesta..

AP kartalla Uranus 14 astetta Kaloja poistuvassa (6 asteen) yhtymässä Aurinkoon
ja samalla kartalla kolmiossa jo mainittuun Kuuhun..Olisko Uranus tuo mainitsemasi yhdistävä taivaankappale? ( Rx-kartalla  uranus aspect_opp kuu)

Sekä AP että noilla kolmella KP kartalla Urkki on huoneessa yhdeksän.
Kahdessa ensimmäisessä Kuunpaluussa jotka ovat AP:n kaltaisia on myös tulihuoneiden kolmio. Kesäkuussa sen muodostavat  saturnus aspect_tri kuu aspect_con mars jupiter  Huh buck2
Elokuussa kolmiossa  kuu venus jupiter  Undecided :Smiley

Voinko muuten yvittää Emelia, laittaakseni synt.tietoni, mikäli näistä ei ole apua?  Smiley

Kallistuisin kyllä tuon  aurinkokuuuranus yhteyden vuoksi siihen että Uranus olisi tavalla tai toisella tärkeä...  Undecided

Mutta myös  kuu tuo varmasti oman osansa tuon  keskitaivas yhteyden vuoksi... Toki mulle voi yv:ä.. Tosin tässä on ollut niin paljon kaikenlaista, että en välttämättä ole kovin nopea vastaamaan...  buck2

Viikonlopun olin merillä ja eilen palailin kotiin...
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #76 : 03.12.2006 13:10:49 »

Heips, Lemnis!!

Päätin vastata nyt eka tänne puolelle, kun tutkailin alustavasti karttojasi.. Sillä huomasin AP -kartoiltasi yhden tosi jänskän jutun!!  Cheesy

Kun tuleva ensi keväänä alkavan AP -karttasi IC on  vaaka ja  keskitaivas  oinas , niin vuoden 2008/2009 kartalla  askendentti  vaaka DC  oinas .

Todella mielenkiintoinen asetelma, ei ole tullut vastaani ennen...  :Smiley

Koska tuo asetelma on siis jo nyt olemassa, tämän vuoden KP -kartoilla, aloitan tutkailun niiltä ja palaan asiaan yv:nä..

« Viimeksi muokattu: 04.03.2008 12:36:22 kirjoittanut Emelia » tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #77 : 03.12.2006 13:28:19 »

Heips, Lemnis!!

Päätin vastata nyt eka tänne puolelle, kun tutkailin alustavasti karttojasi.. Sillä huomasin AP -kartoiltasi yhden tosi jänskän jutun!!  Cheesy

Kun tuleva ensi keväänä alkavan AP -karttasi IC on  vaaka ja  keskitaivas  oinas , niin vuoden 2008/2009 kartalla  askendentti  vaaka DC  oinas .

Todella mielenkiintoinen asetelma, ei ole tullut vastaani ennen...  :Smiley

Jännää  Shocked ..Vanhoja paluukarttoja kun olen plaraillut, ne melkein aina menevät nousumerkiltään  laadumukaisissa järjestyksissä, esim. ensin  harka sitten  leijona kolmantena  skorpioni jne..
Mutta pitääpi etsiä myös näköjään siltä kantilta että nuo MC-AC-akselit vaihtavat päittäin paikkoja..

Huuh..ja radixillahan mulla onkin jo tuo nousuvaaka..
Kirjoititkin aiemmin, jotta AP:n nousemerkin vastaavuus radixin nousuun meinaisi merkittävää vuotta, ensi vuoden AP varmaan petaa sitten tuota nollakasia.. Wink
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #78 : 03.12.2006 14:03:14 »

Aivan!!!  Cheesy

Vaikka asteet eivät ihan tarkkaan osukaan yksi yhteen vuoden 2008/2009 karttasi kaikki Akselit ovat samoissa merkeissä kuin radixilla.
 Cheesy

tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #79 : 06.12.2006 14:02:58 »

Kiitokset ensinnäkin Emelialle uuraustuksesta suomennosten parissa. Tämä on oikein informatiivinen ketju.

Tähän ajattelin pistää malliksi tapahtumia voimassaolevasta AP-kartastani. Olen syntynyt kesäkuussa, joten puolet on jo takana, puolet edessäpäin.

AP-karttani nousumerkki on tänä vuonna Vaaka ja Vaa´an hallitsija Venus sijaitsee huoneessa 7 Härän merkissä. Eikö vaikuta lemmekkäältä? Venus tekee kuitenkin neliöt MC:llä (Rapu) sijaitseviin  mars:iin ja saturnus :seen, sekä opposition huoneessa 2 sijaitsevaan Jupiteriin.

Aurinko sijaitsee huoneessa 9 tehden neliön Uranukseen huoneessa 6 ja Kuuhun huoneessa 11. AP-kartalta löytyy siis parikin T-ristiä.

No niin, juuri ennen tämän kartan virallista voimaanastumista kamat pistettiin jakoon pitkäaikaisen kumppanin (Oinas)kanssa. Alkukesästä yritettiin vielä sovintoa, mutta suhteen jälkipyykin pesu olikin likaista, tosi likaista. Paljon paljastui salaisuuksia ja valheita, eikä jatkosta ole ollut toiveita. Jotenkin salaisuuksien ja valheiden kanssa askartelu on ollut yleisestikin tämän ensimmäisen puolikkaan voimakas teema. Mikähän tähän voisi AP-kartalla viitata?

Tämän AP-kartan aikana olen tutustunut myös paljon naisiin ja elvyttänyt myös vanhoja tuttavuuksia (Kuu huone 11 + Venus huone 7).

Huoneen 9 Aurinko ei ole ajanut minua ulkomaille eikä korkeakouluopintojen pariin, mutta olen tutustunut ulkomaalaisiin ihmisiin. Joukossa on amerikkalaista, hollantilaista, bosnialaista, serbialaista jne. Ja koska AP-kartta viittaa lemmekkääseen menoon, niin romanssiakin on ollut meneillään nimenomaan ulkomaalaisen miehen kanssa. Tämäkin taitaa olla jo menneen talven lumia. Tämän lisäksi suuri, mutta pettymyksen tuottanut rakkaus 7 vuoden takaa yrittää come backia.

Työsarka on ollut yhtä suurta pettymystä. Tätä en edes jaksa vatvoa tämän enempää.  buck2
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #80 : 06.12.2006 14:24:08 »

Kyllä se vain niin on, että haasteellinen kartta tuo mukanaan haasteita. Se on vain huonompi homma, että jos on monta haasteellista karttaa peräkkäin, voimat loppuvat eikä niihin haasteisiin jaksa tarttua eikä ylläpitää optimismia.

Edeltävän vuoden AP-kartta suorastaan säikäytti minut, kun sen näin. Vuoden kuluttua sain kyllä huomata, että oli aihettakin säikähtää. Helpommaksi minä kuitenkin tämän vuoden, neliöitä pullottavan, kartan olen mieltänyt, vaikka täydellistä elämänmuutostahan tuo lupailee.

Transiittipuolellahan minulla on päällä  uranus  aspect_squ aurinko ja olen ollut aina superherkkä Uranuksen transiiteille.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #81 : 06.12.2006 14:59:32 »

moix, miten katsotte ap-karttaa, yhdistettynä radixiin vai omanaan? koska silloinhan tulkinta muuttuu paljonkin, jos katson omaani pelkästään ap-karttana sun,mer,ven,mar ja jup menee 1:een ja mon 7:aan....kun taas katson yhdistettynä radixsiin samat planeetat menevätkin 9:ään ja mon 3:een....ymmärrätsie?
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
enska
Vieras
« Vastaus #82 : 06.12.2006 15:20:05 »

En itse laita synt karttaa sotkemaan..

entäs jos on Jupiter ja Saturnus yhtaikaa kolmosessa, kumoaako ne toisensa.. tai jos on kutosessa Saturnus ja kympissä Jupiter, vastaava kysymys.. Cool

Ilman karttaa tietty aika vaikea vastata..Jos ovat nyt alkaneella ap-kartallasi kolmosessa  saturnus ja  jupiter niin mahtaa olla iso huone..
Sitten jos  saturnus kutosessa ja Juppi kympissä ts. molemmat maa-huoneissa, niin taitavat olla kolmiossa keskenään (vaan paha sanoa varmaksi  kun asteita ei näe) eli eivät kumoa vaan päinvastoin tukevat toisiaan..
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #83 : 06.12.2006 15:22:27 »

suski7, minä olen ymmärtänyt niin, että tulkinnan voi tehdä kummalla tavalla tahansa. Itse tosin käytän pelkkää AP-karttaa, muutoin tarkkailen transiitteja.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #84 : 07.12.2006 19:50:42 »

moix, miten katsotte ap-karttaa, yhdistettynä radixiin vai omanaan? koska silloinhan tulkinta muuttuu paljonkin, jos katson omaani pelkästään ap-karttana sun,mer,ven,mar ja jup menee 1:een ja mon 7:aan....kun taas katson yhdistettynä radixsiin samat planeetat menevätkin 9:ään ja mon 3:een....ymmärrätsie?


Paluu karttoja tulkittaessa tulee AINA ottaa huomioon myös radix -kartan aspektit, taivaankappaleet, Akselit ja huoneet. Niiden avulla nimenomaan löytyy se potentiaali, jota Paluu -kartalta etsitään.

Jos kahdella taivaankappaleella ei ole radixilla minkäänlaista yhteyttä toisiinsa (edes toisten taivaankappaleiden, Akseleiden jne. kautta) eivät Paluu -kartan aspektitkaan toimi. Näin ollen on turha tuijotella jotain hyviä juttuja Paluu -kartalta, jos niillä ei ole radixin kautta (eli sinussa itsessäsi) potentiaalia toimia / toteutua.

En ihan ymmärtänyt suski7 mitä tarkoitit, sillä AP -taivaankappaleet ovat omissa huoneissaan ja radix -taivaankappaleet omissaan... Tuolla ohjeissa on kyllä sanottu, miksi radix -huoneet tulisi ottaa huomioon karttaa tulkittaessa.

Itsekkin tuijottelin ennen pelkkää AP -karttaa ja ihmettelin, kun eivät toteutuneet nuo positiiviset asiat, kunnes tajusin että jos AP -karttaa tulkitsee yksistään, jää puolet pois. Sehän on silloin vain tuon kyseisen Auringon Paluu -hetken kartta, eikä minun karttani, sillä radix -kartta olen itseasiassa minä itse, ja AP -kartta yhdessä radixin kanssa kaikki se mitä vuoden aikana voi ulkopuolelta tulla minulle ja mihin voin itse vuoden aikana pyrkiä.

(http://www.finalshare.net/forum/style_emoticons/default/LGFEVE110a.gif)
tallennettu

suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #85 : 07.12.2006 21:23:31 »

moix emelia, just sen takia kysäisin kun tuntuu siltä että useat katsovat pelkkää ap-karttaa ei yhdistettynä omaan radix karttaan...esim kts Lillin vastaus...jotenkin tuntui että täytyyhän se jkin yhdistää omaan karttaan että saa tolkkua, mihin huoneisiin esim planeetat sijoittuu...voisiko olla että astro.com pelkkä AP-kartta hämää useita? pitääkin katsoa natal+solar return kartta....muuten jos teet ap-kartan pelkästään , kyllä se ihan oikein näyttää kaikki planeetat, asc yms mutta normaalin radixkartan tapaan sen vuoden asc sijoittuu tietenkin 1.huoneeksi. (Eikä 8:een kun  laitan oman natal+solarreturn kartan).
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #86 : 07.12.2006 21:57:14 »

Itsekkin tuijottelin ennen pelkkää AP -karttaa ja ihmettelin, kun eivät toteutuneet nuo positiiviset asiat, kunnes tajusin että jos AP -karttaa tulkitsee yksistään, jää puolet pois. Sehän on silloin vain tuon kyseisen Auringon Paluu -hetken kartta, eikä minun karttani, sillä radix -kartta olen itseasiassa minä itse, ja AP -kartta yhdessä radixin kanssa kaikki se mitä vuoden aikana voi ulkopuolelta tulla minulle ja mihin voin itse vuoden aikana pyrkiä.

Tämä on hyvä pointti ja minusta myös hyvin ilmaistu. AP-kartta kyllä ainakin minusta toimii itsenäisenä karttanakin kuvaten tiettyä vuotta tiettynä hetkenä syntyneen henkilön näkövinkkelistä, mutta ilman yhdistämistä henkilön syntymäkarttaan siitä jää tavallaan syvempi näkökulma pois.

Itse olen näihin tutustuessani ja muutamia kokeilutulkintoja tehtyäni saanut sen kuvan, että AP-kartasta sinällään voi nähdä vuoden tärkeät teemat hyvinkin nopealla vilkaisulla. Kuitenkin jos haluaa syvällisemmän tulkinnan siitä miten nämä teemat todennäköisimmin ilmenevät, on parasta tutustua ensin henkilön syntymäkarttaan (eli henkilön luonteeseen, tai voisiko sanoa rakenteeseen) ja miettiä AP-karttaa sitten sen antaman "uuden linssin" läpi. Kuitenkaan AP-kartan planeettoja ei mielestäni välttämättä tarvitse sijoittaa radixin huoneisiin saadakseen osuvaa tulkintaa (tai sitten olen vain ottanut omia tulkintavapauksia Wink), mutta voihan senkin tietysti tehdä. Astro.comissahan on myös vaihtoehto "Natal + Solar Return chart, with houses", mistä näkee myös oman radix-kartan huoneiden kärkien sijoittumisen AP-kartan huoneisiin.

Uskon kuitenkin kuten Emelia totesi, että AP-kartan aspektien kanssa on sama juttu kuin transiittiaspektienkin, eli on katsottava ko. planeettojen yhteys radixilta jotta voi veikata oikeaan niiden ilmenemisen. Olisi siis mietittävä, miten juuri tämä henkilö tällä potentiaalilla (aurinko-, kuu- ja nousumerkkeineen sekä aspekteineen) todennäköisesti suhtautuu näihin AP-kartan kuvioihin. Tai miten ne todennäköisimmin näkyvät tämän henkilön elämässä. Ehkä siksi AP-karttoihin(kin) on helpointa lähteä tutustumaan omasta kartastaan käsin, koska jo jonkin verran tietää ja tuntee omaa potentiaaliaan?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #87 : 07.12.2006 22:31:06 »

Itsekin vilkaisin Emelian mainitsemalla menetelmällä vuoden 1999/2000 AP-karttaani (vuosi oli täysin mullistava elämässäni) mutta ainakin itse saan sen toimimaan parhaiten ihan itsenäisenä yksikkönä. Radixiin nähden ei tullut kovin jännittäviä osumia, mitä nyt Aurinkoon tulevat transiitit näkyvät heti (kolmio Uranukselta, oppositio Plutolta, joka ei tosin vielä tarkka).

Tuon vuoden AP-kartta oli kovin 1-7 -huonepainotteinen, Uranus teki ykköshuoneessa tarkkaa yhtymää AP-kuulle, Aurinko sijaitsi DC:llä kutoshuoneen puolella. Pluto väljässä yhtymässä AC:hen.

Uranus-Kuu -yhtymä näkyi mm. avoerona, parina muuttona, äitisuhteen tulehtumisena ja  pikaromansseina. Tuli koettua myös suuri rakkaus, joka johti yhtä suureen pettymykseen ja syväsukellukseen omaan itseen. Edelleen vielä saman AP-kartan aikana tapasin miehen, josta tuli avopuoliso 6 vuodeksi.

Itse todellakin käytän transiitteja rutiinisti, ja tässähän sitten radix onkin aina tulkinnan pohjana. Transiittipuolella olikin sitten selkeämmät "muutoskuviot" päällä, mutta myös progressiopuolella oli esim. Auringon ja Kuun tarkka yhtymä päällä tuohon aikaan. Tämä on ehkä epäortodoksista, mutta itse käytän menetelmiä, jotka saan käytännössä toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2006 22:41:15 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #88 : 07.12.2006 22:46:45 »

Sekoitan tässä epäkorrektisti soppaa entistä sakeammaksi, mutta on ihan pakko hämmentää keittoa vielä vähän ja sanoa, että itse olen ap-karttojen ja progekarttojen lisäksi alkanut tutkailla yhä suuremmalla innolla Solar Arc-karttoja.

Astro.comissahan löytyy mahdollisuus tehdä triplakartta, jossa mukana natal-, proge- ja Solar Arc-kartat. Tuonosen Penttihän noita Solar Arceja käyttää ja on - muistaakseni täällä Astrossakin - sanonut, että SA:ssa näkyy hyvin ne elämän kaikkein tärkeimmät vuodet. Näin olen itsekin nyt todennut lähinnä vasta omia karttojani tutkaillessani. Tulokset ovat olleet hämmentävä selkeitä vaikka en olekaan laiskuuttani edes lähtenyt käyttämään keskipisteitä vaan metsästänyt pelkkiä yhtymiä. Samoin en ole - vielä - kovin paljoa katsellut, miten tärkeä vuodet näkyy SA:n ja progekartan välillä.

Mm. avioliiton solmimispäivänä Solar Arc Kuu minuuttitarkasti radixin Descendentillä, isän kuollessa Asc Saturnus jälleen minuuttitarkasti radixin Desc:llä, SA Mars Ascendentilla jne.. Selkeitä osumia on monta.  Erityisesti osumat akseleille näyttävät olevan aina läsnä niiden kaikkein tärkeimpien tapahtumien hetkillä. Nyt kun olen vaihtamassa ammattia ja kouluttautumassa mm. vaihtoehtohoitojen pariin, SA Jupiter onkin hyvin kuvaavasti tulossa radixin MC:lle. Aivan ihana huomata, että on oikealla tiellä astrologiankin mukaan.

Tämä meni hieman ohi aiheen, mutta oli ihan pakko sanoa, koska ainakin itselleni SA:sta on tullut päivä päivältä tärkeämpi työkalu muiden ns. ennustavien karttojen oheen.

tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #89 : 07.12.2006 23:23:44 »

Niin nuo solar arcit kiinnostavat myös..Mihinkähän ovat nuokin topicit hautautuneet?  Undecided

Onko kukaan muuten tehnyt jotain ns.epäortodoksista sovellusta ja yhdistänyt sa+natal+proge JA auringonpaluun johonkin esim. vanhaan karttaan?  Tulisikohan ihan uusia oivalluksia, ja pitäisikö sa:n mennä nataalin vai auringonpaluun mukaan.. Huh

Voisinpa joskus kuriositeettina tuollaistakin kokeilla, kunhan löytyy tarpeeksi aikaa moiseen paneutumiseen  coolsmiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: