Sivuja: 1 ... 48 49 [50]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 399483 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #735 : 29.12.2025 15:47:35 »

Nyt liikkuu!
Aivan kaikki. Valoa kohti, uusivuosi, myrsky, oma arki, oma olo, kollektiivi... Hyvästi vanha, masennus ja möröt.

Aika lailla the fool.

Hyppää, hyppää beibi, hyppää.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #736 : 29.12.2025 22:06:02 »

Jep, näin tekee. Tuntuu tosiaan, että jotain etenee, jotain tapahtuu. Jännä tunnelma.

Täällä on ollut joulun aikaan paljon mielenkiintoista keskustelua. Hyvä oivallus tuo  kauris johtavana merkkinä. Iso muutos on siinäkin kun  neptunus ja  saturnus vaihtaa  kalat muuttuva vesi energiasta johtavan tulen merkkiin  oinas
Tämä tapahtuu siis helmikuussa. Veritaksen valkoinen ja vuoden 2026 pilviväri kyllä, mutta huomasin, että ensi vuodelle on myös toinen väri: teal. Siis sinivihreä eli voisiko ajatella turkoosi. Vihreä on ollut mun voimaväri tänä vuonna. Sellainen oikein tumma sammalenvihreä. Tai metsänvihreä. Ehkä ensi vuonna kevyempi turkoosi.

Ihan nolotti, kun selititte näistä tyylikkäistä  kauris ihmisistä. En ole tosiaan viime vuosina panostanut vaatteisiin tai minkäänlaiseen laittaitumiseen tai kauneudenhoitoon oikeastaan mitenkään. Joo, olen käynyt välillä sillä kampaajalla, mutta muuten tajusin, että kun puhutaan usein kauneudenhoitorutiineista niin ei mulla ole sellaisia. Siksi olikin mahtavaa, että kävin tänään kasvohoidossa. Siis oli aivan valtavan ihanaa hemmottelua ja nyt iho näyttää oikeasti kosteutetulta ja kaikki voiteet ja seerumit vielä imeytyy ja tekee taikojaan. Tätä haluan ensi vuonna lisää. Itseni hemmottelua tuollaisilla kivoilla hoidoilla. Jostain instasta osui ennuste Ravun ensi vuodelle, että opettelee vielä laajentamaan rakkautta itseään kohtaan. Se oli jotenkin tosi hienosti sanottu ja kolahti just tähän hetkeen. Jos tämä vuosi on kuorinut jotain pois, niin ehkä se on kuin kuollutta ihoa, jotta iho voi uudistua. Katsoin loppuun uuden Taylor Swift dokumenttisarjan. Taylor on kiinalaiselta merkiltään käärme ja minulle kolahti, että tietenkin! Kuka muu meille voisi paremmin opettaa "era" ajattelua kuin käärme, joka tajuaa, että aina välillä pitää uudistaa nahka, kun vanha nahka ei enää sovi. Elämässä on erilaisia aikakausia ja se on ok.

Lunta pyryttää sakeasti, uuttavuotta vietetään pakkaskelissä. Etelässäkin on oikeasti talvi, ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Ja Lapissa turistikaaos...

kasvava kuuharka
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #737 : 29.12.2025 23:57:23 »

Sellainen oikein kunnon turkoosi on mun yksi lempiväreistä. Mietin itse asiassa just yhtä hametta mikä mulla oli joskus teininä missä oli päällikerros mustaa kimaltavaa hämäkinseittikangasta ja alin kerros turkoosi. Sellaisen mekkoversion voisin huolia jos sattuis jostain pongaamaan.

Suunnitelmia, ajatuksia, pohdintaa ja muutosta ilmassa kyllä. Mulla on ollut jemmassa ns. noitakengät jotka satuin löytämään joskus ehkä 2010? ja eivät ole oikein istuneet jalkaan, mutta nyt istuu kun kokeilin niitä -> time of the witch.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Baby, I'm astray within the colours of your night
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #738 : 31.12.2025 18:02:16 »

Elwyn, kuulostaa hyvältä tuo mekko. Mun lempi väriyhdistelmä nuorempana oli musta ja vaaleanpunainen. Jotenkin siinä oli kiva kontrasti, mutta tajusin, että en voi kaivella inspiraatiota siitä, joka joskus olin. Sellainen olo, että ensi vuonna pitää - tai saan löytää itseni ihan uudestaan. Siihen tuo vihreä on hyvä tuki.

Viime päivät on ollu hemmottelua, hoitoja ja lepoa. Mutta myös todellisuus on hyvin tiedossa ja alkuvuodelle on sellaisia pakollisia juttuja, jotka ei ole kivoja ja jotka liittyy siihen mitä tänä vuonna on ollut. Valitettavasti ei mitään salamamuutosta tule, kun vuosiluku vaihtuu, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa kevään myötä alkaa energiat muuttua.

Tämän uudenvuoden vietän ihan rauhassa ja rennosti. Hyvää uuttavuotta Smiley

kuukaksoset
tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #739 : 31.12.2025 19:19:38 »

Hyvää uutta vuotta! Rentoa täälläkin ja kohta ajattelin imuroida, koska uusi vuosi pitää aloittaa jos ei puhtaalta pöydältä niin ainakin puhtaalla lattialla.

Pongasin vuoden päätteeksi tälläisen pullasysteemin mikä on oikeastaan laskiaispullahäväistykseksi laskettava Grin
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #740 : 03.01.2026 17:25:03 »

Talvessa parasta on blinikausi ja sitten jossain vaiheessa tulee tosiaan laskiaispullat  Cheesy Piti ihan googlata tuo ihmeellinen kuplapulla ja jotain maisteluvideoita löysin. Ne ei ollu kauheen vakuuttavia  Grin Kuulosti kyllä todella erikoiselta. Perinteisiä mantelilaskiaispullia odotan! Myös hillo käy.

Jotenkin tää tammikuu on nyt ihan ok. En kaipaa enää mitään jouluhälinää. Siivosin jo joulukoristeetkin ennakoivasti pois ennen loppiaista. Jotain jouluvaloja vielä saa hetken olla, mutta koristeet lähti jo. Sain siivottua vaatehuoneen. Jes!

Sokerilakko olis seuraavana listalla. Koko syksyn tullut vedettyä suklaata ihan urakalla ja karkkipäivä on ollut käytännössä joka päivä. Harvemmassa on ollut ne päivät kun ei mitään makeeta ole syönyt. Siihen täytyy kyllä tulla muutos. Vaikka mielestäni en syö kuin "muutaman palan" päivässä, mutta aika usein sitä suklaata menee enemmän ja jos se on joka päivä niin siitä tulee huomaamatta energiaa. Tilanne on se, että maha on koko ajan turvoksissa ja mitkään housut ei meinaa mennä kiinni, joten jotain täytyy tehdä.

Haluaisin aloittaa uuden muistikirjan, mutta mulla on jo monta muistikirjaa aloitettu ja ne on vajaita  Embarrassed Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisellä on  Grin Odotan sitä hetkeä, kun noi kaikki keskeneräiset muistikirjat on täynnä ja saan oikeasti aloittaa uuden kirjan.

Odotan jo kiinalaista uuttavuotta. Kyllä sellaista hehkutusta tullut vastaan, että 2026 ei ole uusi luku kirjassa vaan se on ihan uusi kirja jne. No mennessä näkee  coolsmiley

Vuoden ensimmäinen täysikuu oli tänään keskipäivällä  kuu 13  rapu

Nyt  kuu jo 16  rapu ja  merkurius on siirtynyt  kauris
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #741 : 06.01.2026 11:27:00 »

Ehkä se johtuu algoritmeistä, että mun some on täynnä hevosen vuodesta intoilua ja ajatuksia siitä, että vuoden vaihtuminen tammikuussa keskellä pimeintä talvea on vain verotustekninen juttu ja salaliitto ihmisten uuvuttamiseen. Kun nyt puhutaan lupauksista ja suunnitelmista niin miten ne voisi kantaa? Pitäisi muka uudistua keskellä pimeintä talvea. Oikeasti uusi vuosi alkaa vasta kevätpäiväntasauksesta, kun luonto herää. Ainakin noilla voin selittää sen, että tää tammikuu on kyllä sellanen, että motivaatio kaikkeen on ihan nolla ja se on oikeestaan ihan ok. En vaadi itseltäni yhtään mitään lupauksia tai uudistumista keskellä talvea.

Pakkanen tympii. Olis jo kevät. Ihan kauniita päiviä ollut ja niin uskomattomia jäisiä pastellinsävyjä taivaalla. Mutta en tykkää pakkasesta en yhtään. Auton kanssa on koko ajan ongelmia eikä pukeutuminen michelin ukoksi inspiroi.

Oletteko muuten seuranneet pyhien öiden unia? Viime yö oli 13 yö ja luulin aikaisemmin, että ne 12 yötä on ne mitä katsotaan, mutta nyt luin, että 13 yö tuo ikään kuin nitoo kaiken yhteen ja oli kyllä voimakkaita unia viime yönä.

Loppiainen, tietäjät toi Jeesukselle lahjoja ja eilen tuli uutisissa insertti, että tämä on yllättäen Espanjassa iso juhla. Lapset saa siellä eniten lahjoja loppiaisena ja ne on tietäjä hahmoja, jotka niitä lahjoja tuo. Jos nyt haluaa vielä venyttää joulua niin Nuutti viimeistään vie sen pois 13. päivä.

Koittakaa pysyä lämpimänä.

kuu 25  leijona
tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #742 : 06.01.2026 12:52:11 »

Pakkanen on ihan parasta Cheesy Loistava lenkkeilykeli sellainen kuiva 10-15 astetta pakkasta kun ei tuule tai sada mitään taivaalta. Olen miettinyt tässä parina viime päivänä, että pitäiskö hankkia untuvahousut mutta njääh, ei tarvitse ainakaan vielä. Siirryin tänä vuonna käyttämään välihousuja kun pakkasta alkoi olla se joku -7 ja risat, koska tärkeintä ainakin itselle on hyvä riittävän pitkä hupullinen takki ja kengät. Jos jalat jäätyy niin jäätyy koko ihminen ja pään kautta taas haihtuu lämpö, joten pipo ja huppu toimii. Ostin hyvät talviurheiluun tehdyt lenkkarit ja ei jäädy jalat Cool Nastakenkäkautta en varsinaisesti odota, eli jäällä kaikki tiet ja tarvii tosiaan nastat tms jotta pääsee omasta ulko-ovesta ulos kaatumatta.

Mulla on ollut myös aika kiinnostavat unet varsinkin parina edellisenä yönä joten siinäpä sitä ohjelmaa tälle vuodelle.
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #743 : 06.01.2026 21:48:35 »

Minäkin tykkään pakkasesta, jo luonnonvoimana, jota voi hyödyntää.
Tuulettaa petivaatteet, puhistella räsymatot pakkaslumella,
viedä irralliset pestyt saunanlauteet pakkaseen raikastumaan, raikas puhdas sauna,
eilen sain aikasiksi, sekin hyvänolon tunne, kun saa aikasiksi, ja sitten vastalla saunominen siihen päälle.
Tänään hyödynsin pakkaskelin arkkupakastimen sulatukseen,
samalla inventaario ja pohjalle unohtuneet ja vanhentuneet huisinnevadaan,
ja uusi järjestys, jos jotain sitten löytäskin sieltä.
Jäi viime vuonna jostain (laiskuus?) syystä tekemättä ja helle huurrutti seinämiä kummasti.
Imuroin moottoriosankin ja manailin ruuvien kanssa hyvän tovin.
proge  kuu skorpioni aspect_squ syntymä  mars leijona eli ärsytyskynnys lie matalalla jonnii aikaa muutenkin,
TAI eukko tarttuu tuumasta toimeen  Smiley
Kuunpaluussa  kuu leijona oli  askendentti neitsyt ja kun syntymäkartalla siellä on  ceres ja  vestapluto kin
niin sekin lie edesauttanut energiana etiäpäin kotihommissa.

Uusivuosi vaihtui lapsenlikkana ja sitten sukuloiden Ylä-Savossa.
Tytön perhe sai reissusta jonku vatsapöpön ja potevat urakalla.
Tytön tylleröllä on  kuu neitsyt mikä herkistänee  aurinko rapu vatsan toimintaa, surku pientä.

Olen kiitollinen pihakuusesta, ei neulasten siivoamista eikä uloskantoa.
Aioin nauttia siitä vielä ikkunan takaa hyvän tovin.

Suuret unet, kertokaa nyt jottae. angel
Alkuvuoteen osuu semmonen vuoteiden laitto jossain isosssa tilassa,
monia petipaikkoja piti saada, edesmennyt velikin siinä tais olla,
ja sitten mun sänky, joka oli siinä ja sitten ei, ja kummastelin mihkä se hävis..
Toinen, ehkä kesälle osuva uni, siinä oli joku ihastusmies,
ja mun piti vetää juurikin joulukuusta jonkun ulkorakennuksen kautta poies,
ja siellä oli todella kapeita ja ahdistavia käytäviä, jäin melkein jumiin,
ja ihmettelin, miksei sitä kuusta voinut viedä ulkokautta??
Ja se mies oli falski.Njet.
Kolmas, ehkä syksylle osuva, josta jäi mieleen vain se,
että työkaveri kysyi tai sanoi, jotta you are very good in English, aren`t you
ja minä vastasin Yes, indeed. Vastaus jäi mieleen herättyäni siihen.
Muita unia en sitten muistakaan.

meryem
Jäin pohtimaan joskus, jotta miks ootkin niin kiinnostunut ja innostunut kiinalaisesta horoskoopista,
ja avot, lykkäsin sulle kiinan kartallesi  coolsmiley
ja siellähän se idän  aurinko nousee... 1125 China aspect_con  aurinko  aspect_con  pallas  jousimies
ja sitten tuosta keväästä.
Ite haikailin syyssateitten aikaan kevään tulosta ja maanmuokkaamisesta,
mutta nyt oon lumen ja pakkasen myötä iloinen lastenkin puolesta, pääsevät vihdoin talviurheilun pariin,
ja eikä niille tartte olla ku iso lumikasa ja ovat innoissaan, keksivät tekemistä.
Mutta siis tuo kevät,
8 Flora kukat ja kevät, osuu sun ap-kartalle  aspect_con venus merkurius
tosin sitten vasta se kevät sullekin koittaa kevätpäiväntasauksen 20.3. aikaan,
kun proge kuu aspect_con Flora  skorpioni  angel
Muuten tuolloin on tr Flora  aspect_con Pholus 12  kauris käänne keväässä.
Toinen kevään jumlatar, germaaninen 343 Ostara
on nyt yhdessä Floran kanssa 13 / 14  jousimies
että ehkä se sieltä kevään kaipuu tähän hetkeen.

Ja se oli se PÄIVÄN = aurinko pituuden kasvu, valon määrän kasvu, joka aloittaa vuoden.
Nousee päivä, laskee päivä...ja silleen.
Eteenpäin sanoi mummo lumessa, kohti sitä kevättä...tässä mithää tartte alottaa sinänsä.

Tänään oli tuo kolmikko  aurinko venus mars 16  kauris kimppa,
kaunis pakkaspäivä, katoin Crownin loppujakson, jossa Elisabeth suunnitteli omia hautajaisia ja hävisi valoon..

tr  jupiter rx 20  rapu on Suomen IC:llä eli perääntyy siitä vielä ja tulee uudelleen,
mikälie turvallisuuspoliittinen kymysys,
palohälytin piippaili ja vaihdettiin akkukäyttöinen tilalle,
raketit polttivat yhen talonkin uutisten mukaan.
Hoitohenkilökunta saa kuulla veemäisiä kommentteja puhelimessa,
ei kohdata enää kasvokkain.
Ystävä, jo eläkkeellä, entinen terveydenhoitaja, sanoi jotta maalaisjärki puuttuu tykkänään nykymenosta tuossa treveydenhuollossa.
Tukipalveluja kartoitetaan satojen kilometrien päässä , ajetaan paikalle ja evätään haku,
Päivärahat ja kilometrikorvaukset pyörii, mutta hoito jäi saamatta... crazy2
Hullunmyllyä, maalta on matkaa kaupunkiin..

joopati
vähenevä  kuuneitsyt
niin ja kuunpaluussa oli myös
 kuu leijona  aspect_kvi  merkurius  kauris
kirjoittamisen hiertävä luovuus,
taikka jos se oiskin sanomatta paras..
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #744 : 07.01.2026 00:00:10 »

Nikki, olet todellakin tarttunut toimeen. Siitä tulikin mieleeni, että pakkasen sulattaminen on listalla pitäis tehdä, mutta minä en ole saanut aikaan. Pakastimen ylälokero on vaikea avata, kun se on niin jäässä. No, kyllä noi pakkaset vielä jonkin aikaa jatkuu niin ehtii sitä.

Olen vaan katsellut elokuvia. Katoin Catch me if you can ja se olikin loistava elokuva. Paitsi että DiCaprio ja Hanks on mun lempparinäyttelijöitä niin elokuvan teema oli lopulta totuus ja rehellisyys, vaikka siis tuo elokuva kertoo huijaamisesta. Siinä pohditaan, että kuka huijaa ja ketä ja sitä miten totuus haluaa tulla löydetyksi ja kuulluksi. Kun puhuin aikaisemmin, että 2026 on totuuden vuosi niin tuolla teemalla siis jatketaan. Katsoin myös uuden Veitset esiin elokuvan ja sehän oli yllättävän hyvä yhteiskunnallinen kommentti, vaikka toki myös murhamysteeri. Siinäkin etsittiin totuutta...

The Crown muuten on todella hyvä sarja! Tykkäsin niin kovasti ja harmi, kun se loppui. Materiaalia siihen sarjaan kyllä tietysti riittäisi vaikka kuinka paljon...

Ohhoh, nikki, aikamoisen kiinan löysit mun kartalle, jos se on ihan linjassa aurinko pallas kanssa. En ole ikinä käynyt Kiinassa ja kammottaa se valvontayhteiskunta, mutta kiinalainen astrologia todella kiehtoo mua ja kiinalainen kulttuuri on vanha ja siellä on vaikka mitä kiinnostavaa, mutta olen tosiaan koko ajan oppinut enemmän tuosta kiinalaisesta astrologiasta ja mitä enemmän opin sitä enemmän se kiinnostaa. Se kiinnostaa samalla tavalla kuin länsimainen astrologia, symbolisena kielenä ja itsetuntemuksen välineenä. Ja kyllä, olen aivan äimistynyt miten hyvin kiinalainen astologia kertoo mun vaikeat vuodet. Se on välillä paljon suorempi systeemi kuin länsimainen astrologia, jotenkin suorapuheisempi. Tykkään siitä. Ehkä se on sitten toi  jousimies

Ihana, jos tuo flora osuu noin nätisti mun ap-kartalla. Tilasin jo kukkakuosimekon kevätkaipuissani. Mutta joo, uskon, että kevät koittaa oikeasti sitten vasta maaliskuussa. Tässä on vielä talvea selvittävänä sitä ennen. Jostain somesta tuli vastaan, että Nyx (3908) olisi  kuu kalat hallitsija. Nyx on kreikkalaisten yön jumalatar. Liittyy myös uniin ja varjotyöhön. Samoissa asteissa kuin tr flora nyt että ehkä se sai kaipaamaan keväisiä kukkia keskellä talvista yötä.

Noista unista, näin alkuvuoteen liittyen jotain sairaalaunia. Mutta loppuvuoden unet oli muistaakseni eloisampia ja kivempia. Ja no, tuo viime yön uni oli kyllä kaikista merkittävin. Siinä kerrottiin, että minulla on kaksi vaihtoehtoa eräässä asiassa ja näytettiin ikään kuin mitä tapahtuu, jos valitsen toisen tai sitten toisen. Mutta minun täytyy valita. Taroteissa mun vuosipöydän kokoavaksi kortiksi tuli miekkojen II eli sekin viittaa valintaan. Kyllä nämä tietää. Jos kerron, että valinta liittyy ehkä siihen, että ensi vuonna tulee kiinalaisessa astrologiassa törmäys mun päiväpilariin, niin se ehkä kertoo jollekin jotain. Tai sitten ei. Mutta yhdessä unessa oli myös liian iso sormus. Se oli siis hääsormus, olin menossa naimisiin ja ihmettelin miten se sormus yhtäkkiä oli niin iso, kun se mitattiin kyllä etukäteen, että sen pitäisi olla sopiva. Jaa-a.

Mutta ehkä nyt oon jo sanonu enemmän ku pitäis, ja huomenna koittaa arki, siispä

öitä

« Viimeksi muokattu: 07.01.2026 16:32:41 kirjoittanut meryem » tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #745 : 07.01.2026 20:50:04 »

Kaikenlaista taas niin Suomessa kuin muualla maailmalla ja oranssilla pöhönaamalla oikein pinkki tukkakin. Onneksi kerkesin vaihtamaan oman värin takaisin punaiseksi ja synkassa näin ihan tulihevosenkin hengessä. Sain kaverilta parhaan joululahjan tänä vuonna eli tonkan punkkua ja tekis mieli siitä narauttaa kun katsoo noita uutisia ja muuta, mutta onneksi kiva pakkaskeli ja muut piristää.

Kevät voi saapua etuajassa sanoo ennusteet joten koska kyllä näihin pakkasiinkin kyllästyy jossain vaiheessa niin saa tulla lämpimät kelit mieluummin etuajassa kuin myöhässä. Teki itsekin mieli ostaa kukkamekko, mutta sitten muistin että 1) omistan niitä jo,  2) en käytä niitä kuitenkaan kovin usein ja 3) jos panostais johonkin sellaiseen mitä oikeasti tulee käytettyä Grin

kuu 14  neitsyt
tallennettu

Sivuja: 1 ... 48 49 [50]
  Tulostusversio  

Siirry: