Sivuja: 1 ... 41 42 [43] 44 45
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 351271 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #630 : 28.06.2025 00:20:14 »

Työviikon pidentäminen on siitäkin paradoksaalinen ehdotus kun tekoäly tosiasiassa tulee vähentämään työntekijöiden tarvetta ja lyhentämään työpäivien pituutta entisestään mikäli yritykset kykenevät ottamaan sen käytön haltuun kuten tällä hetkellä puhutaan ja asian ympärillä pöhistään. AI:ta myydään ihan suoraan sillä, että tekoälyn käyttö pienentää työvoimakustannuksia ja vaikkei siitäkään olisi kyse vaan manuaalisen tehdasmaisen työn automatisoinnista niin hullu paljon työtä tekee ja viisas pääsee vähemmällä jne. Puhutaan myös siitä, että työ muuttuu operatiivisesta strategiseksi ja strateginen ajattelu vaatii aikaa ja ns luovia taukoja sen sijaan että paahtaisi 12h työpäivää putkeen.

Ylipäänsä pitäis päästä eroon siitä, että ajatellaan tuottavuutta tai palkan ansaintaa kellonaikaan sidottuina tunteina. Pitäisi keskittyä siihen mitä työssä yleensä saa aikaan ja miten.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Baby, I'm astray within the colours of your night
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #631 : 29.06.2025 02:13:14 »

Kiitos pohdinnoista ja avaamisesta jälleen nikki.

Minä täällä töitä aloittamassa mietin nyt sitten  venus skorpioni a nautiskelemassa viemärin hajusta  Grin
Apua.

Mulla oli tänään draamaa, johon liittyi koira, naapureita ja työkavereita...pyrin välttämään ihmisiä, mutta sielläpä olin keskiössä, ja tajusin samalla, että minähän tunnen koko kylän ihmiset. Aika hyvin erakolta  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #632 : 04.07.2025 13:16:48 »

Kuuhilda,  skorpioni venus :n viemäri ei tietenkään haise, koska  skorpioni putsaa sen säännöllisesti  coolsmiley
 kuu skorpioni aika on muuten otollista aikaa putsata se viemäri,
kasvava kuu nyt 29  vaaka ja kohtsillään  skorpioni
 kuu aspect_kvi  uranus venus 29  harka
Tanhua otsikoi: Venus käynnistää kosmisen ilotulituksen..
puita kaatuu ja silleen, meri vaahtoaa..
Kronos (h43 kartalla) Uranoksen (taivas) poika kuohitsi sirpillä isänsä,
viskasi sukuelimet mereen ja tästä meren vaahdosta Kyproksen saarelle rantautuen syntyi Aphrodite eli Venus.
Aphroditen lisänimi Anadyomene tarkoittaa "merestä nousevaa" (suuri symbolikirja)
Että Venuksen syntyä tässä tuulen puuskissa sitten todistamme.

Kronos (Chronos) ajan vertauskuva, kosmoksen alkujumalana kunnioitettu, lisänimenä Aioin = aika,
luo ja tuhoaa, kaiken katoavaisuus, tiimalasi, viikate symbolit (vrt. Saturnus ajan herrana)
Kuohinnasta tippuneet veripisarat, furiat, viittaavat kostottariin. (Moira)
Kronos 15  rapu  aspect_con aurinko 12  rapu

venus siirtyy tänään  kaksoset :iin
ja  uranus sitten perässä 7.7.
Itellä on ap  kuu 0  kaksoset
ja kun olen  uranus .n yhdistänyt tuuliin, niin tässä miettinyt,
jotta Minne tuuli tytön kuljettaa..
..vastatuuli, myötätuuli, tuulesta temmaten, tuulen teitä vaiko tuulihattuja leipoenko mennään,
millä tuulella milloinkin?

Sitten, uranus aspect_opp aurinko aspektista, kun oli puhetta,
mietin, jotta sitä odotti jotain yllättävää, ehkä, muutosta johonkin, ehkä, irtautumista jostakin, ehkä,
mutta siis ei oikein mitään erikoista sinänsä tapahtunut,
MUTTA, sitten tulin tehneeksi yhen työkaverin kartan,
ja hänen  uranus aspect_con mun  askendentti jousimies,
ja tämä lie viime talven yhteistyötä, soljuvaa, yllättäviin käänteisiin avuksi tullut,
etten niin herkästi provosoituisi ja hermoni menettäisi,
 uranus liittyy hermoihin  merkurius :n ohella,
siis selittäisi osin itelle tuota  uranus harka aspect_opp aurinko skorpioni.
Ja että nyt jatkona sitten tuo
tr  uranus 0  kaksoset aspect_con ap  kuu 0  kaksoset
joka oli vielä saabisesti lasipohjainen vene.
Näkee syvyyksiin, mutta tiedostaako näkemänsä.
Siitäkin on ollut puhetta joskus, itellä on siinä joku asteroidikin, vaan en muista mikä. idiot2

Mutta joo,
meneeköhän sähköt kun  venus rantautuu
ja kuparilangat katkee...
tähän 1247 Memoria 2  vaaka aspect_opp  saturnus 1  neptunus 2  oinas
muisto lapsuudesta, kuinka sitä tiesi milloin isä jauhatti viljaa karjalle, ja aina melkein sulake paloi,
ja sitten isä kaivoi kuparilankavyyhdin kaapista ja viritteli sillä sulakkeen kuntoon...
voi hyvää päivää, se kuparivyyhti on siellä kaapissa vieläkin.
En virittele, en.  Grin

Kuuntelen vain, kuinka tuuli pommittaa männynkävyillä peltikattoa.
Lohdullista sinänsä, ettemme luonnovoimille hirveesti mahda.
Joku laittaa meitäkin ruotuun.
Elämä ei ole aina hallittavissa.
Onko se sitä  uranus :sta?

--
Piti tarkistamani tuo oma asteroidi 0  kaksoset
ja se on 7066 Nessus
nyt solmuakselilla aika osoittavasti?
Nessus rx 21  kalat  aspect_con kuunsolmu 21  kalat

vanha ketju
https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=28690.0

« Viimeksi muokattu: 04.07.2025 13:58:06 kirjoittanut nikki » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #633 : 10.07.2025 13:53:02 »

Menee vähän ohi aiheen, mutta menköön. Kun tuosta  uranus aspect_opp aurinko oli puhetta niin luin Virpi Karjalaisen uuden blogitekstin Uranuksesta ja taas ihan napakymppi. Ei se pelkkä merkki vaan myös huone! Tr.  uranus liikkuu mun 12. huoneessa ja kyllä, se löysi tavan hidastaa tahtia. Onkohan seuraavat 7 vuotta sitten luvassa tällaista hissuttelua. Ehkä. Eniten reissuja oli 2011-2018 kun Uranus oli  oinas ja se on ihan oikein, silloin pitääkin reissata kun on nuori ja on energiaa. Nyt on ihan erilaiset fiilikset. Edellisen kerran  uranus oli kaksosissa 1942-1949. En siis ole ikinä  uranus kaksoset aikaa nähnyt ennen.

Tavallan helpotus, että  uranus tosiaan teki nyt stopin heti merkkivaihdoksen myötä. Todellakin pysähtyy miettimään missä mennään ja nyt pitää levätä ja kerätä voimia. Kun vielä progekuu vaihtuu  skorpioni niin kyllä tässä melkoisia pohdintoja ja mielen syvänmeren sukelluksia on varmasti luvassa. Onneksi tr.  neptunus tulee  aspect_tri mun stelliumiin antamaan vähän tukea raskaaseen vaiheeseen.

Joo siis henkisesti olen aika kaukana kesä ja lomafiiliksistä. Toivottavasti muilla on enemmän kesälomatunnelmaa ja nautitte kesästä.

Noista sääennustuksista niin eräs yrittäjä avautui Facebookissa, että ärsyttää nämä sääklikkiotsikot kun milloin on myrskyä ja milloin paahtavaa hellettä ja ihmiset jää kotiin ja yrittäjä ilman asiakkaita. Että kannattaa vaan katsoa ulos, välillä sataa ja sitten taas paistaa se on ihan normaali kesä.

Olen vähän samaa mieltä, tosin olen nyt niin jotenkin sisäänpäinkääntynyt, että ihan sama mikä myrsky menee missäkin. Ei paljon heilauta.

kuu 13  kauris , kohta on täysikuu

Elwyn kirjoitti jossain niistä odottavista seuraavista elämistä. Se oli niin hauska ajatus. Minulla on toivottavasti odottamassa elämä jossain rauhallisella Provencen maaseudulla.
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #634 : 11.07.2025 16:04:23 »

Sää tekee mitä tykkää, lupaavat mitä huvittaa  Grin

uranus... pah.
Ei tunnu missään.
Mun koko elämä on sellasta hupsistakeikkaa, ettö eiköhän se siinä samoilla mene.

Kutos huoneen kärjelle tulee, ei haittais vaikka arki ja terveys, itsestä huolehtiminen ottais jonkun käänteen parempaan. Tuo taitaa olla elämän tympein kohta, ihan jokapäiväinen meno.
Voihan sieltä tulla mitä vaan.

Viime ap. oli  uranus kutosessa, ja siellä oli mm. borrelioosi, keuhkokuume ja äkillinen lemmikin hankinta, ja muutos niihin liittyen muutenkin. Lopulta paljon aiempaa parempaan kuitenkin, vaikka ei se helppo juttu ollut.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #635 : 11.07.2025 17:40:56 »

Lisää listalle mitä seuraavissa elämissä/elämäntilanteissa: elämä Espanjassa ja asunto talossa missä hienot parvekkeet smitten
Elämäntilanne sen takia kun olisi kyllä kiva asua Espanjassa ihan tässäkin elämässä Cool Mielikuvissa istuisin sangrialla harva se päivä, mutta jos nyt menisin sinne niin työpaikka jostain paikallisesta firmasta ja muuten normielämä mikä vissiin sisältää aika paljon sitä sangriaa joka tapauksessa Grin
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #636 : 20.07.2025 19:20:32 »

Varmasti jossain Espanjassa olisi hienoa, paitsi nyt näillä karmeilla helteillä, kun siellä on vieläkin kuumempi kuin Suomessa.

Olen nyt huomannut, että sitä haaveilee kesämökistä, ihan täällä Suomessa. Rauhallinen paikka, jossa voisi viettää kesällä aikaa ja vielä parempi, jos siihen paikkaan liittyisi muistoja ja perinteitä. Joku rapu vaihde on nyt mulla ihan täysillä päällä. Mutta haluaisin kokea sen, miltä tuntuisi tulla takaisin kaupunkiin, jos ensin olisi kuukauden mökillä. Se on pieni, mutta toisaalta aika iso haave. Ei ole ikinä ollut mökkiä, joka ankkuroisi ja antaisi kesälle sellaisen oman leiman. Oli elämäntilanne mikä tahansa niin se mökki pysyisi, se olisi jotenkin tosi hieno ajatus.

Sen lisäksi, että mun proge kuu vaihtaa ihan kohta merkkiä  skorpioni (miten nää progekuun merkkivaihdokset onkin aina jotenkin aika intensiivisiä ja vähän hermostuttavia aikoja..) niin proge  merkurius perääntyy. Että tuleeko tässä nyt enemmän jotain perääntyvä  merkurius teemoja? Sehän perääntyy nyt sitten aika pitkään ilmeisesti, jos ajatellaan, että progekartalla yksi päivä vastaa yhtä vuotta.

Kauhea hiki vaan koko ajan. Ei tää kesä nyt oikeen oo mun aikaa, vaikka loma onkin tosi jees. Tässä on nyt ollut vähän liikaa kaikenlaista ja on edelleen, hiukan vaikea päästä sellaseen ihan lomamoodiin. Katselin Taru sormusten herrasta elokuvat. Ne on niin vaikuttavia, vaikka olen nähnyt aikaisemminkin. Vaikuttavaa on se, miten sieltä aina nousee eri ikäisenä ja eri elämänvaiheissa eri asioita.

Miten muut oletteko päässeet lomafiiliksiin ja nautitte kesähelteistä? Vai onko helle enemmän huono juttu?

vähenevä  kuukaksoset
tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #637 : 20.07.2025 21:43:13 »

Pidin lomat pääosin jo viime kuussa ja yksi pidempi vloppu tiedossa elokuussa vielä joten helteet menee duunissa. Onneks voi tehdä etänä esim täältä maalta kun täällä helle tuntuu erilaiselta ja pääsee uimaan yms.

Fiiliksiltä heinäkuussa on selkeästi rennompaa kun ihmiset lomilla ja itsekin rennompi sekä luovempi töistä huolimatta.
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #638 : 21.07.2025 13:47:12 »

Luovuutta ja rentoutta minäkin kaipaisin, mutta se ei nyt selvästi ole tämän kesän juttu.

Selvitin tuota retro proge  merkurius ja progekartalla se ei ilmeisesti toimi ihan tavalla kuin transiittina tai syntymäkartalla. Progena se voi tuoda eteen vanhoja keskeneräisiä projekteja, jotka saattaa loppuun ja ajattelutavan muutosta, introverttiä pohdintaa. Kun vielä progekuu vaihtuu  skorpioni niin millainen introvertti musta oikeen tulekaan...  crazy2 Tuo proge retro  merkurius vaikuttaa jo vuoden ennen kuin se alkaa perääntyä ja toden totta, mulla on ollu viimesen vuoden sellainen olo, että olen näkymätön ja kukaan ei oikeen kuuntele. Kuvaa niin hyvin tuota tunnelmaa.

Voisin kyllä vetäytyä sinne mökille, jos olisi sellainen.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2025 13:49:10 kirjoittanut meryem » tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #639 : 21.07.2025 18:03:06 »

Mökistä tuli mieleen se Hesarin juttu, että mökkeily tekee suomalaisista köyhiä. Meneehän mökkiin ja mökkeilyyn rahaa, mutta kyllä se on enempi rikkautta kuin köyhyyttä kun on joku oma paikka missä rauhoittua. Ei ne fyrkat osakkeissa ja rahastoissa korvaa sellaista tunnetta vaikka mitä korkotuloja tuottaisivat. Kertoo suomalaisista myös sitä, että pohjimmiltaan ollaan ihan muuta kuin urbaania citykansaa. Rikkaus ja köyhyys ovat muutenkin tosi suhteellisia kysymyksiä kun ajatellaan mitä ne voi olla henkisestä ja fyysisestä köyhyydestä absoluuttiseen köyhyyteen jne.
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #640 : 21.07.2025 19:09:59 »

Joo osittain varmaan juurikin tosta Hesarin jutusta tuli mieleen tää mökkihomma ihan kirkkaasti. Tajusin, että se nimenomaan on rikkautta, jos mikä. En edes pystynyt lukemaan sitä Hesarin juttua kokonaan, kun arvasin, että tulen vain vihaiseksi. Siis mökki ja sen mukanaan tuoma rauha on jotain niin arvokasta ja luksusta, että sitä ei voi mitata rahassa. Jotenkin jutun asenteesta paistoi läpi, että kaikki mökit pitäisi laittaa vuokralle ja tehostaa. Ärsyttää tuollainen ajattelutapa, miksi kaikki pitäisi jotenkin optimoida tuoton tai sijoitusten nimissä? Miksi kaikki pitäisi mitata euroissa? Varmaan sijoittajien mielestä kaikkien pitäisi asua jossain neliössä keskellä kaupunkia ja luonnollisesti siinä ympäristössä ei ole mitään vihreää, kun tontti on optimoitu ja ikkunasta voi vilkuttaa naapurin aamiaispöytään ja nähdä onko siellä leikkeleitä vai puuroa. Vanhemmat asuinalueet on siitä ihania, että siellä on säästetty luontoa ja viheralueita eikä talot ole toisissaan kiinni. Kaiken nielevä tuottavuus ja ainainen tehostaminen vie ilon ihan kaikesta.

Jos joku on sillä tavalla rikas, että hänellä on vaikka suvun mökki niin ei sellaista voi mitata rahassa eikä ketään voi vaatia siitä luopumaan.
tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #641 : 21.07.2025 22:22:05 »

Asun just siksi vanhoilla asunalueilla kun on puita, yleensäkin kaikenlaista luontoa kuten lintuja ja isot pihat, eli siis tilaa olla ja elää. Arvostan myös historiaa ja erilaisia kerrostumia, rakentamistyylejä eri vuosikymmeniltä yms.

Somessa tuli vastaan ilmoitus seurakuntasihteerin toimesta ja siinäkin näkyi tehostus niin, että ilmoitustekstissä mainittiin tekoälyn hoitavan jatkossa osan tehtävistä joten sihteerin tehtäväkuva laajenee ja sihteerillä odotetaan muiden vaatimusten lisäksi olevan valmiudet hyödyntää tekoälyä työtehtävien hoidossa.
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #642 : 21.07.2025 23:25:06 »

Elwyn, ymmärrän hyvin. Hienoa, jos sellaiseen on mahdollisuus. Eniten ärsyttää se sanonta, että jokainen asuu siellä missä haluaa. Joo tavallaan se on totta, mutta asuminen myös maksaa niin paljon, että se ei todellakaan aina ole taloudellisesti mahdollista asua siellä missä haluaa. Joo, kunnon kriisi tuostakin asumis asiasta. Kunhan nyt toivottavasti toinen kriisi selviää niin sitten ehkä voisi taas miettiä asuntoasioita, vaikka siinä aika nopeasti masentuu, kun tajuaa realiteetit.

Jaa että seurakuntasihteeri käyttää tekoälyä. Olen viimeksi asioinut seurakuntasihteerin kanssa sen jälkeen kun äitini kuoli ja varasin siunaustilaisuutta. Että siinäkö olisi sitten ollut tekoäly vastassa? Katselin Yle Areenasta dokumentin Tekoälyn ytimessä ja se oli aika hyytävää katsottavaa. Sen jälkeen olen vastustanut tekoälyä. Se on valitettavasti taas yksi tapa riistää köyhimpiä ihmisiä ja maapallon resursseja. Ja miksi, siksi, että joku länsimainen rikas voi leikkiä tekoälyn kanssa ja pyytää sitä tekemään ateriasuunnitelmaa ja kauppalistaa. En sano, etteikö siitä varmasti ole jossain asioissa hyötyä. Kyllä useimmista keksinnöistä on, mutta se resurssien ja energian määrä mikä tuohon menee, hirvittää.

Olen viime aikoina miettinyt paljon tutkimusta, josta joskus muistan lukeneeni. Se oli tutkimus siitä, että ihminen on onnettomin 42-vuotiaana. Joissain tutkimuksissa se on 44 tai 47-vuotiaana. Joka tapauksessa minulla taitaa nyt olla jokin keski-iän alho menossa. Olen nyt 42 ja kamalaa, jos tämä alho tästä vielä pahenee! Ymmärrän aivan täydellisesti tuon tutkimuksen! Joku tutkija lohdutti, että useimmilla se helpottaa 50-vuotiaana. Jaaha, katsotaan, jos sinne asti pääsee.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2025 00:06:47 kirjoittanut meryem » tallennettu

ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #643 : 22.07.2025 08:35:55 »

minun piti uusia lääkeluvat samalla kun tein jo täyttä listaa aamu- ja yövuoroineen. Tenttimateriaali oli niin laaja, ettei mulla oikein ollut aikaa lukea sitä läpi, onneksi iso osa oli myös kuunneltavissa samalla kun teki muuta. aluksi luin kaiken ja kirjoitin muistiinpanoja, mutta loppua kohden vain kuuntelin ja pidin huolen ettei mieli harhaile muualle. Huomasin toki että nauhoitteen lukeminen oli luonnotonta, sen sijaan kanssaihmisistä useammalla ahdisti se monotoninen ääni niin kovasti, etteivät pystyneet kuuntelemaan ääntä ollenkaan, nauhoite oli siis tehty tekoälyllä.
hassu juttu miten minä pystyin kuuntelemaan sitä vaivatta, ja oli ilmeisen tehokasta kun sain tenteistä täydet pisteet. Mua kiehtoo miten ihminen oppii ja syventää ymmärrystään, se tiedonkäsittelyn prosessi ja muistin säilytystila. ja millaisessa muodossa sen tiedon pitäisi tulla, että sen pystyy ottamaan vastaan
mun 3. huoneessa on pallas vesimies
ehkä sitä ei haittaa niin paljon, vaikka informaatio on sielutonta  Cool
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #644 : 22.07.2025 11:41:15 »

Jännä ilmaus tuo sieluton informaatio  Grin Hyvä, jos tosiaan sinua ei haittaa vaikka tekoäly lukee, keskityt itse asiaan.

Minulla on nyt se proge  merkurius vesimies ja kun olen tutkinut tuota progekarttaa niin sinne on viime aikoina osunut tosi paljon muutoksia. Kyllä tämä ikävaihe varmaan jonkinlainen käännekohta on.

Tänään on pilvisempi päivä. Ihanaa! Vaikka ei edes sada niin jo pilvisyys vähän helpottaa, ettei ole ihan niin paahteista. Kiittäkäämme siitä.

aurinko 29  rapu
 kuu 27  kaksoset

aurinko vetelee viimeisiä asteita  rapu ja vaihtaa tänään  leijona ja ylihuomenna on uusikuu  leijona
tallennettu

Sivuja: 1 ... 41 42 [43] 44 45
  Tulostusversio  

Siirry: