Sivuja: 1 ... 42 43 [44]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 349234 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #645 : 22.07.2025 18:51:43 »

Asuminen maksaa niin monella tavalla. Ihan jos lähdetään vaikka siitä, että on paljon kivoja paikkoja missä asua, mutta paikkakunnilla ei ole töitä, älyttömät työmatkat tulisi ja palvelut puuttuu tms. Etänä voi monessa firmassa tehdä töitä, mutta jos tuleekin kenkää niin voi joutua muuttamaan, vanha asunto ei mene kaupaksi muuttotappioalueella jne. Monet asumiseen liittyvät seikat estää nytkin ihmisten liikkumista töiden tms perässä vaikka olisi valmis muuttamaan toiselle puolelle maata.

Itsellä on ollut mahis tehdä kaikenlaisia peliliikkeitä asumisen suhteen, mutta omistusasunto tulee varmaan vasta eläkeiässä kun nyt on oppinut olemaan vähän on the run ja muutenkin tekis mieli tehdä kaikenlaista Cool Omistusasumisessa on mun maailmassa sellainen pysyvyyden eetos ja nyt ainakin on eri vibat elämässä.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Baby, I'm astray within the colours of your night
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #646 : 23.07.2025 08:18:05 »

sillä sieluttomuudella tarkoitin että siitä puuttuu ihmisyys, lauseet ovat vailla intonaatiota. tekoäly ei vedä välillä henkeä, eikä painota sanoja luonnollisesti. lauseet eivät soi oikein, kuin pieni ekaluokkalainen joka lukee lauseita sana kerrallaan, aina yhteen sanaan täydellisesti keskittyen, osaamatta hahmottaa lausekokonaisuutta sen takana. eivätkä edes ne yksittäiset sanat ole luonnollisen kuuloisia kun tekoäly ne lausuu.

kukaan tuskin ostaisi äänikirjaa joka olisi samalla tyylillä luettu, kuitenkin tässä tekoälyn luvatussa ajassa oppimismateriaalin voi tuottaa noin. Jos sitä kuuntelee ihminen, joka on auditiivinen oppija, mutta ei siedä kuunnella tekoälyn puhetta, hän joutuu lukemaan materiaalin, joka ei ole hänen henkilökohtaisen oppimistyylin kannalta tehokkain tapa omaksua tietoa.

metsään mennään tällä tavalla, ja se laadukkaasti toteutettu ja suunniteltu oppimiskokonaisuus ei palvelekaan enää kuin osaa oppijoista. säästetään lukijan palkan verran, ja maksetaan oppimistuloksista. tekoäly ei toimi siis tässäkään
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #647 : 27.07.2025 14:54:22 »

Intonaatiosta tulee mieleen kielten opettaja, yks hyvä enkun kielen opettaja, joka painottaa myös tuota intonaatiota,
näyttää konkreettisesti missä äänne syntyy,  ja missä kohtaa painotus pitää virkkeessä olla. Siis tärkeää kaiken maaliman kieliopin ohella.
Hyllystä löytyy vanha Suomen kielen oppikirja, Setälä / Nieminen 1942, josta vois olla hyötyä nykyaikanakin kakaroitten opetellessa äänteitä,
lukemista, kommunikointia, ettei mene ihan zoomer-ilmeiksi tänä älylaitteiden aikaan. Oli Yhdysvalloista uutinen nuorista ilmeettömistä asiakaspalvelijoista.
 merkurius rx 12  leijona, teköäly-keskustelua, niinkös. Sydän ei ole mukana, ilmeet ja eleet puuttuvat, olennaiset viestinnässä.
Tai nimenomaan peräänkuulutamme hyvää viestintää, kommunikointia.

Asumisesta, omistamisesta. Omistaminen ei oo mun juttu, vaikka sitten pysyvyys onkin tavallaan tällä kiinteitten merkkien painotuksella.
Mutta samalla joku henkisen vapauden tarve, tietoisuus, että ei ole naimisissa pankin kanssa tai että voi lähteä, jos niikseen.
Ja sitten ikä ehkä jo vaikuttaa, ettei ole niin halukas lähtemään kotoaan mihkään, on juurtunut synnyinpaikkakunnalleen.
Maksaa kallista vuokraa ilta-auringosta keittiössä ja metsästä tien toisella puolella.
Omistaa perikunnan kanssa kiinteistön, josta enämpi huolta ja vastuuta.
Tosin se vastaa itelle sitä "mökkiä", rauhaa ja luontoa, voi nähdä ketunpoikasen pihan laidalla kesken kurpitsan kastelun.
Kai se on sitä asioiden arvottamista. Itsekullakin.
Tääkin keskustelu vois näkyä astrologisesti  jupiter 10  rapu  aspect_tri vesta 11  skorpioni ,
kotiliesi mökillä  Smiley
Tuota kuvioita aattelin kyllä myös näissä hukkumistapauksissa,
vesikolmio,  vesta läsnäolo,  jupiter kuolemat, läsnäolo puuttuukin vanhemmilta, onko  jupiter kansoittumista johtavan veden äärelle, somettamistakin.
Oma lapsenlapsi, tyttö just 2-vee,  aurinko rapu, ja vettä pelkäämätön,
koko ajan piti olla skarppina, kun tyllerö suinpäin syöksyi syvemmälle ja vettä on jo leukaan asti...
Tädiltä hukkui aikoinaan 2 lasta samana päivänä, että sitäkin karmaa suvussa,
tulee sielun syvyyksistä pinnalle, kun on lasten kanssa vetten äärellä.
Mutta ei pelon kautta, vaan läsnäolon muistaen.

joopati
Hukkumisiin yhdistän kyllä myös  neptunus RX , nyt  neptunus rx 2  oinas  aspect_con  saturnus rx 1  oinas
rajat unohtava  oinas uhmakkuus? Peli ja leikki.
4580 Child 26  aspect_con  chiron 27  oinas myös,
vanhemman uijan  saturnus uupumus pinnan alle.

meryem
Se sun  proge  merkurius perääntyy kyllä ihan eläkeikään asti.. sen verran tein tutkimusta.
Eikä se nyt huono juttu tarvii olla, muistiin painaminen.
Nää proge perääntymiset voisivat hyvinkin liittyä, ja varmaan liittyvätkin isompiin elämänmuutoksiin,
kuten itelläkin äidin kuoleman vuotena, äiti kuoli keväällä ja samana syksynä oma  mars  leijona lähti perääntymään,
ja oli  aspect_squ  syntymä  aurinko skorpioni , oma identiteetti, isästä huolehtiminen..jne
Ja se proge mars perääntyy mun loppuelämän, ollen nyt 21  leijona ja tehden neliötä  aurinkomerkurius skorpioni keskipisteeseen.
Pointtina sekin, että katso aspekteja, sijaintia, eri kartoilta.

Uusikuu syntyi  aspect_con mun  kuunsolmu ja vielä tuo  plutovesimies aspect_opp
 pluto  aspect_con Alasolmu ja halu tuhota vanhaa, raivata, tehdä tilaa.
Ärtymys eksää kohtaan, aurinko leijona  aspect_con mun  kuu kuunsolmu leijona,
 jonka kanssa kuitenkin haluan jakaa isovanhemmuuden,
mutta en todellakaan tahdo häntä aamukahvipöytään enkä pyykkipäivään,
että pois se jalka ovenraosta  knuppel2

---
 aurinkoleijona  aspect_con mun  kuu leijona
läkähdyn kuumuuteen, ei kaikelle tekemiselle, vaikka mattopyykki oottaakin,
 leijona sydän pompottaa siihen malliin.
Pesen tyynyjä,  kuu ,
ja kuivatan auringossa, loppudesifiointi ja valkaisu.
Vanha kansa tiesi konstit levittäessään lakanat keväthangille kuivumaan...

kasvava  kuuneitsyt
taijan napsia suolakurkkuja marskin siman kera  angel

tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #648 : 27.07.2025 17:06:38 »

Mullakin tyynyt ja peitto pesussa jotta vähän virkistyis. Tää helle on just nyt OK, koska on koko ajan vähän enemmän tai vähemmän España-fiiis päällä. Jostain se taas lähti Cool Ei ole ollut kovin huono olokaan joten vissiin oppinut nesteyttämään yms oikein.
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #649 : 28.07.2025 14:13:27 »

Tuo nesteyttäminen on ylen tärkiää, pitää aina oikein muistuttaa ittiä siitä.
Kävin sitten pesemässä muutaman maton, sain juttuseuraa vanhemmasta naisesta,
ja yhessä tuumattiin mitä sitä vielä jaksaa, omat rajat tunnistettava,
 ja kuinka kauas lähtee metsästä mustikoita ettimään, ettei eksy ja jaksaa takaisinkin.  Smiley
Mukavaa puuhaa, matonpesu, ja aika sosiaalinen kohtauspaikka.
Tänään on vähän tuulisempi keli, helpottaa.
Eilen mittari näytti korkeimmillaan + 40 C, et silleen, hissunkissun oli oltava.

kasvava  kuu 20  neitsyt
 aspect_con Alasolmu 19  neitsyt
kohtaamisia työn äärellä tai leipätiskillä

Tuo  merkurius kun nyt retroaa tulen merkissä, kiinteä tuli, niin uusi  merkurius :han syntyy myös tulen merkissä,
että siis tarkoittaako se tätä helleputkea pitemmäksikin aikaa??
Yleensä tähän aikaan on illasta ja aamusta kastetta,
mutta eilen illalla myöhään paljasjalka tepsutti ihan kuivalla nurmikolla.
Siitäkin tuli muisto mieleen,
kuinka maalla äiti komensi meijät kakarat juoksemaan kasteisella nurmikolla illalla ennen nukkumaanmenoa,
vastasi jalkojen pesua, pääsi siitäkin hommasta helepommalla.
Ja lystiähän se meille kakaroille oli.

joopati
pitää nesteyttää
 kuu neitsyt aspect_opp kuunsolmu kalat
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #650 : 01.08.2025 23:37:42 »

kasvava  kuu 13  skorpioni
 aspect_con vesta 13  skorpioni
 aspect_con Lilith 14  skorpioni

Helle jatkuu, uinti virkistää hetkellisesti,
ei jaksa tarttua hommiin, ois kankaitakin ommeltaviksi, ääh.
Työt alkaa ens viikolla,
että ehkä sitä pitääkin olla möllöttää nää viimeset lomapäivät.
Taivas on tumma ja pienten jyrähtelyjen myötä ootin innolla kunnon ukkosta purkamaan tän hiostuksen, mut ei,
jonneen se karkas salamoimaan.
Jos jotain mukavaa helteessä, niin se, että voi pippaloida hyvin vähissä vaatteissa,
bikinit alle ja joku hulatti päälle ja paljain jaloin pyöräillen uimaan.
Sitä se kesä, paljain jaloin oloa parhaimmillaan.
Oonkohan mä ollut entisessä elämässä joku intiaani,
aboriginaali tai jotain.

öitä
ja mielenkiintoisia  :kuu:Lilith  skorpioni unia Cool
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #651 : 02.08.2025 23:02:38 »

Ai vitsi tykkään tästä proge kuu skorpioni ja vielä kun taivaallakin  kuu skorpioni ja Lilith. Sopii oikein hyvin  Cool

Nikki, kiitos kun tutkailit mun progekarttaa. Juu se proge  merkurius perääntyy monta vuotta. Omalla rx kartallani ei ole perääntyviä planeettoja, mutta ehkä tämä ei ole huono juttu. Sellaista sisäistä pohdintaa ja arviointia ja kai tähän ehtii tottua kun niin kauan kestää.

Helteisiin en totu, onneksi nyt on aavistuksen viilentynyt. On pystynyt jopa käymään kävelemässä! Sairastelun ja helteiden takia liikkuminen on jäänyt vähiin, mutta kai se tästä pikkuhiljaa.

Täällä ainakin on ukkostanut, ihan kovastikin. Ei haittaa, ilma vähän viilenee ja raikastuu. En tykkää heinäkuun lopun painostavista hellepäivistä. Elokuu on jo sitten vähän raikkaampi ja tulee tuulahdus alkavaa syksyä, vaikka toisaalta voi vielä olla yllättävän kesäistä. Luontokin totuttelee muutokseen. Odotan sitä, että illat pimenee.

Viimeiset lomapäivät tosiaan käsillä, ne pitääkin ottaa ihan rennosti. Onneksi on vielä tämä viikonloppu.

kuu 25  skorpioni
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #652 : 06.08.2025 20:18:16 »

kuu 12 kauris ja mietin, että mikä kuvio tekee filosofiseksi sen lisäksi että uranus kaksoset.  Kartalla on 9.huone kaksoset ja se tekee omia temppujaan kuten yleensä.

Politiikasta voisi taas sanoa enemmän kuin parit sanat, mutta lyhytnäköinen lyhytnäköisempi Suomen nykyhallitus. Esim. koulutusmahdollisuuksia pitäisi lisätä ja laajentaa, mutta koska sehän ei kannata ja voi jopa työllistää niin siitä pitää leikata lisää. Suomi nousee suosta ainoastaan sillä, että tulee lisää bisnestä ja sitä kautta verotuloja kun entistä useampi on töissä ja pystyy kuluttamaan eri asioihin. Tai uskaltaa kuluttaa kun tällä hetkellä porukalla rahahanat on senkin takia kiinni kun työttömyysturvaa jne on leikattu ja puskuri pitää säästää jos sitä ei ole.

Tai no lisätään, että hallituksilla on yleensä tapana olla sangen lyhytnäköisiä luonteeltaan koska hallituskausi ja vaalit. ATK-hommissa puhutaan käsitteestä kokonaisarkkitehtuuri ja mitä muuta yhteiskuntarakenteen kehitys olisi muuta kuin arkkitehtuuria samalla tavalla kuin esim. yhdyskunta-arkkitehtuuri. Oma asiansa, että onko kokonaisarkkitehtuuriin liittyvä holistinen lähestymistapa niin kauan mahdollista kuin politiikka on enemmän ideologiaa tai idealistista luonteeltaan kuin logiikkaan perustuvaa.

Siinä sitä päivän narinat. Oma pää kirkkaampi kuin aikoihin ja kierrätetty kiinnostaa joten kotoisa on fiilis.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2025 20:58:29 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #653 : 06.08.2025 21:18:24 »

Diktatuureilla on se etu, että voivat suunnitella pitkälle tulevaisuuteen. Tyyliin 20 tai 25 vuoden päähän. Näin käsittääkseni Kiina tekeekin. Ei siellä ole mitään neljän vuoden säätöjä. Olen samaa mieltä, että tuo neljä vuotta on aivan liian olematon aika vaikuttaa mihinkään isoon kysymykseen eikä aina edes pieneenkään. Jos jotain saatkin aikaan niin kukaan ei tiedä ketä on seuraavassa hallituksessa ja päättääkö ne just päinvastoin kaikesta mitä juuri saatiin alkuun.

Mun filosofointi oli, kun joku psykologi ränttäsi Instagramissa, että ihmiset ei osaa enää olla keskeneräisiä. Pitää olla aina selkeät ajatukset ja suunnitelmat ja tavoitteet. Tuo on kyllä niin totta. Siksi sitä on onneton, koska elämä tai ihminen ei voi koskaan olla muuta kuin keskeneräinen. Se, että on niin sanotusti "valmis" tarkoittaa kuolemaa. Ja kai silloinkin aina jotain jää kesken. Eli ei edes silloin voi olla valmis. Se on kova kohtalo olla keskeneräinen, mutta niin se vain on ihmisen osa.

Hyvä, jos Elwyn sulla on kirkas ajatus. Mulla on vasta pari työpäivää takana ja olen jo aivan zombi. Tuntuu, että mikään ajatus ei liiku. Ai niin, mutta  merkurius peruuttaa tällä hetkellä ja etkös Elwyn puhunut, että ne on sulle aina hyviä hetkiä  Smiley Ehkä se kirkkaus tuleekin sieltä.  uranus on jännä, siitä ei ikinä tiedä. Mulla on nyt  jupiter nousumerkissä ja mietin näkyykö se mitenkään. On ollut niin raskaita aikoja, että jotenkin tuota on ehkä vaikea huomata. Mutta sitten tajusin, että olenhan minä ainakin miettinyt ulkoista olemustani enemmän. Katselin juuri, että pitäisi mennä kampaajalle ja jalkahoitoon ja kävin värianalyysissä, jossa katsottiin mitkä värit on mulle parhaita. Sehän on jonkinlaista itseen panostamista. No toivon, että toi näkyis vielä jotenkin muutenkin ku siinä, että mietin pitäiskö ostaa uudet farkut, kun vanhat alkaa oleen kireitä, kun tää  jupiter paisuttaa olemusta  crazy2

Mun pää ei ole kirkas, että tällainen sekava sepustus. Tekee mieli sanoa jo öitä.
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #654 : 06.08.2025 23:49:13 »

jupiter 12  rapu  aspect_squ 58534 Logos 12  vaaka  aspect_squ  kuu 14   kauris angel
    Logos...having something to say (or thinking you do)

https://alexasteroidastrology.com/logos/

logoisasti öitä
« Viimeksi muokattu: 06.08.2025 23:59:38 kirjoittanut nikki » tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #655 : 06.08.2025 23:59:44 »

Niinpä tietysti, mulla kartalla logos 13 leijona 10. huoneessa mikä taas valaisi muutaman asian. Joka päivä viisaampi ja toivottavasti myös loogisempi angel

Merkuriuksen perääntyminen tietää yleensä mulle jotain positiivista kuten asiat etenee tai saan itse edistettyä asioita kuten parvekkeen putsausoperaatio. Olen joka päivä kiitellyt itseäni siitä kun tein sen joten huge success Grin

jupiter nousumerkissä vois tietää jonkinlaista laajentavaa kulttuuri-inspiroitumista. Minulle se voisi olla sitä,että lueskelen Frida Kahlosta ja inspiroidun niin että ulkonäköön (hiukset, pukeutuminen yms) tulee Fridamaisia elementtejä yms.
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #656 : 07.08.2025 00:04:06 »

Elwyn
 aurinko 14  leijona valaisi  Smiley

Oli kiva palata töihin, hyvä ilmapiiri ja yhteishenki.
Kiva värkätä taas kaikkee askartelujuttuja,
sijaistoimintaa parhaimmillaan, kun pitäs tiskata.

nyt pitäs männä makomaa
öitä
tallennettu
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #657 : 07.08.2025 20:23:48 »

Valaisipa hyvinkin Cool Eilen myös meikäläisen Vaka vanha Väinämöinen saturnus 13 vaaka kohdillaan ja mietin Gösta Sundqvistin runoilua sekä Seljan tyttöjä kun olin lenkillä.
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #658 : 11.08.2025 00:19:07 »

Elokuun kuutamo on kyllä ihan omaa luokkaansa  smitten
Olin liikenteessä, kun tuo  kuu nousi taivaalle oranssinkeltaisena, ja hyvä kun pysyin tiellä sitä ihaillessani.
Lauantain täydenkuun osumia oli  aurinko leijona aspect_con oma  mars  leijona
ja  merkurius rx  leijona aspect_con oma  kuu.
Aattelin josko jotain  mars häsellän, mutta ei muuta kuin tikku peukaloon saunaa lämmittäessäni ja otsalohkoa kaapin oven kulmaan.
Tää päivä meni marjapensaassa ja mustikassa.
Takuuvarman mustikkapaikkani oli joku muukin hokannu meijän metästä,
vähän harmitti, mutta kun kerään käsin ja tarkkaan, niin kyllähän niitä löytyi.
 merkurius rx vei ajatukset äidin mustikkareissuihin, miten hän tykkäsi käydä mustikassa,
ja vähän niinku karkas metsään kesken heinätöitten, sai omaa aikaa.
Hänen saldoonsa, 70 litraa yhtenä kesänä, en taija yltää tässä elämässä.
Mummon kanssa mustikassa lapsena piti se pieni kippo kerätä ja tyhjentää hänen sankoonsa.
Mutta että samoja polkuja tallaten edelleen.
Sitäkin kait täydenkuun osumat. Muisteloita. smitten
Muutenkin aattelin tytöntyllerön kanssa lauantaina, jotta ihminen on kerääjä luonnoltaan,
joku selviytymisvietti luola-ajalta vissiin, siis se ote, miten jo 2-vuotias nappaa punaherukan pensaasta.

Onhan tuolla taivahalla kuvioita,
 marsvaaka  aspect_opp  saturnus rx  neptunus rx 1  oinas
 uranuskaksoset
ja  pluto rx 2  vesimies
ilmakolmiokin siinä.
Yllättäviäkin unia. Tutun ihmisen minulle vieras anoppi ja hänen muuttoaan minun entiseen asuntoon,
ja minä sinne perässä vaklaamaan ja kaikkee mahollista siinä matkan varrella.
Ja sitten herään siellä maalla siihen, että tikka koputtaa talon nurkkaan ja kuolemaahan se vanhan kansan mukaan tietää. idiot2
No velipoika siihen, jotta se tietää hiirien menoa, kun siellä tuntuviksi päivystää kanahaukka illan hämyssä.
Samalla paikalla, huomaa jätöskasasta.

Kuivaa on.
Maa halkeilee kasvimaalla, jos et kastele.
Kateviljely pelastaa paljon.
Kallioinen pihamaa on ihan kulottunut.

Töissä pitää huomenna venyä moneen hommaan.
Että eikun
öitä

vähenevä  kuukalat
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #659 : tänään kello 09:20:33 »

metsäkansaa. ensin suu, sitten koura, seuraavaksi ruusukuvioinen kahvikuppi, ja viimeisenä muovinen hillopurnukka, jossa kahva josta kantaa. sen jälkeen ei enää kiinnosta Cheesy
ja ne itkut kun kaatumisen seurauksena kaikki meni maahan, ei se mitään, otetaan äidin sankosta uudet

transiitti oon niin onnellinen metsässä etten tiedä miten päin olla, minne mennä, en malta pysähtyä. ei hidasta sadepäivä

kohtasin matkalla taas yhden valokuvaajan, tätä kiehtoi mun kasvot, kun ei osannut yhdistää niitä mihinkään, voisit olla mistä tahansa hän sanoi, yritin unohtaa kameran ja jatkoin röyhyjen keräämistä siniseen siivoussankkoon, jonka olin lainannut kansanopiston asuntolan pesuhuoneesta, oli liian kuuma jopa sille kuvaajalle ja pelkäsin että kohta se pyörtyy siihen samalla kun itse seisoin Paatsjoessa kesämekon helmat kastuneina ja havahduin ajattelemaan miltähän minä näytän ja että voi elämä, kohta tätä minun touhua ihmetellään Italiassa asti

ehkä se nataalin seiskan jupiter aspect_con vertex taas asialla. mistä tahansa metsästä kun lähtee jumalan selän taakse, jossa sotilaat ajelee mönkijöillä ja vilkuttaa iloisesti lapsille ja äideille tienvarressa ja kuvittelee seisovansa vedenrajassa hiljaisella rannalla niin sitä onkin melkein jo punaisella matolla, what a style

jotain samaa asennetta, luonnon olosuhteiden uhmaamista intohimon vuoksi. tältä kuvaajalta unohdin kysyä syntymäajan mutta jäin miettimään kun hän pyysi että muistuttaisin itsestäni viestillä, hän kun tapaa niin paljon ihmisiä että unohtaa, ja lisäsi ettei tiedä onko minulla samanlaista.
ei, ei ole. kun tapaa vähemmän ihmisiä, yhdelle kohtaamiselle syntyy suurempi merkitys.  rapu kuu muistaa
tallennettu
Sivuja: 1 ... 42 43 [44]
  Tulostusversio  

Siirry: