Sivuja: 1 ... 41 42 [43]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 332086 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #630 : 28.06.2025 00:20:14 »

Työviikon pidentäminen on siitäkin paradoksaalinen ehdotus kun tekoäly tosiasiassa tulee vähentämään työntekijöiden tarvetta ja lyhentämään työpäivien pituutta entisestään mikäli yritykset kykenevät ottamaan sen käytön haltuun kuten tällä hetkellä puhutaan ja asian ympärillä pöhistään. AI:ta myydään ihan suoraan sillä, että tekoälyn käyttö pienentää työvoimakustannuksia ja vaikkei siitäkään olisi kyse vaan manuaalisen tehdasmaisen työn automatisoinnista niin hullu paljon työtä tekee ja viisas pääsee vähemmällä jne. Puhutaan myös siitä, että työ muuttuu operatiivisesta strategiseksi ja strateginen ajattelu vaatii aikaa ja ns luovia taukoja sen sijaan että paahtaisi 12h työpäivää putkeen.

Ylipäänsä pitäis päästä eroon siitä, että ajatellaan tuottavuutta tai palkan ansaintaa kellonaikaan sidottuina tunteina. Pitäisi keskittyä siihen mitä työssä yleensä saa aikaan ja miten.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Be true to yourself
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #631 : 29.06.2025 02:13:14 »

Kiitos pohdinnoista ja avaamisesta jälleen nikki.

Minä täällä töitä aloittamassa mietin nyt sitten  venus skorpioni a nautiskelemassa viemärin hajusta  Grin
Apua.

Mulla oli tänään draamaa, johon liittyi koira, naapureita ja työkavereita...pyrin välttämään ihmisiä, mutta sielläpä olin keskiössä, ja tajusin samalla, että minähän tunnen koko kylän ihmiset. Aika hyvin erakolta  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 ... 41 42 [43]
  Tulostusversio  

Siirry: