Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Migreeni!  (Luettu 37532 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 09.11.2005 22:49:44 »

Heips,
olen tietoinen kaikenlaisten päänsärkyjen ja vatsanväänteiden mahdollisesta psykologisesta taustasta, mutta silti kysyisin teidän neuvojanne.

Nimittäin en ole koskaan reagoinut stressiin mitenkään päänsäryllä, mutta nyt viimeisen vuoden ja varsinkin tämän kuluneen syksyn aikana on oikeasti ollut niin usein sellaista oikeasti migreeni tyyppistä päänsärkyä, ettei ajatukset kulje yhtään mihinkään. Aivan sietämätöntä!

Aluksi otin buranaa ja se helpotti, mutta kun tämä vaiva on alkanut toistumaan niin alan olemaan epätoivoinen. En todellakaan halua buranaa jatkuvasti napsia!
Yritän ulkoilla, syödä hyvin, nukkua tarpeeksi jne jne jne. SILTIKIN! AAARG!

Mikä siis avuksi?
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #1 : 09.11.2005 22:54:22 »

No, jos on oikein rajua migreeniä niin mulla ainakin tepsi, kun kävin hierojalla.
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #2 : 09.11.2005 23:56:16 »

Päänsärkyjen ja migreenien sanotaan johtuvan pakottamisesta. "Päätä pakottaa". Pakotatko kenties itseäsi johonkin/jotenkin?  Wink
tallennettu

Lake
Vieras
« Vastaus #3 : 10.11.2005 08:43:17 »

Elävällä ravinnolla sukulaiselta ja itseltä lähti migreeni täysin.
Joku pidempi mehupaasto voisi myös auttaa.
Tilapäistä helpostusta korkeintaan vähäksi aikaa voi saada vaikka akupunktiosta.

Faqia aiheesta:
http://www.faqs.org/faqs/medicine/migraine/natural-cures/

Lonkan ja muun nikamien vinouden oikaisu voi myös auttaa..
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Ongelmat.html
« Viimeksi muokattu: 10.11.2005 09:53:58 kirjoittanut Lake » tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #4 : 10.11.2005 09:29:26 »

Huomenta  Smiley

Itse olen huomannut että nuo päänsäryt on lisääntynyt kun kruunuchakra on aktiivisempi ja uudet energiat tekee työtään.

Energiahoito, etenkin Pranic Healing auttaa, eli putsataan nuo tukkeutuneet energiat ja tasapainotetaan virtausta, niin ettei se jumitu tuonne "ylös".

Itse olen antanut itselleni "pikaenergiahoitoa" mutta koko kehon tasapainotus
on myöskin oiva apu.

Hapen puute, eli tarkistaa hengitystekniikkaa ja välillä  hengitysharjoituksia.

Vettä, vettä ja lisää vettä  Wink

Vatsaväänteitä minullakin (myöskin pahaa oloa, oksettaa), ikäänkuin olisi pyykinpesukone mahan kohdalla ja välillä linkoaa ja tuntuu kuin koko keho tekisi voltteja, chakramuutokset  Wink

Palleachakra on myöskin telepatiakeskus, joten jos se on muuntumassa (aukeaa nopeasti ja liian isoksi), voi koko kehon balanssi tuntua hassulta, energiahoito  Smiley

Toivottavasti olosi helpottuu  smitten
« Viimeksi muokattu: 10.11.2005 09:37:49 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #5 : 10.11.2005 09:43:45 »

Hei,

stressi ja hormonit (naisilla) aiheuttavat migreeniä. Hieronnasta ja akupainelusta ja kaikesta rentouttavasta yleensä tiedän olevan apua, mutta migreeniin ei valitettavasti minullakaan aina välillä muu auta kuin länsimainen lääketiede ja lääkkeet-riittävä määrä ja oikeaan aikaan (lääkäriin menisin kaikista mukavista ja idealistisista vaihtoehtoajatuksista huolimatta suosiolla, hän voi määrätä muutakin kuin buranaa, mistä kehittyy helposti särkylääkepäänsärky). Migreeniyhdistyksen sivuilta saa lisätietoa, myös vaihtoehtoisista avuista. Tiedän, kuinka kamalaa on paha migreeni pahoinvointeineen ja lähes tajunnan menetyksineen  buck2, joten koeta ottaa rennosti  Smiley.

Tonde
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #6 : 10.11.2005 11:09:28 »

Kun elimistöni ja energiakehoni lähti puhdistumaan oikein kunnolla tuossa vuosituhannen vaihteen jälkeen, kärsin minäkin noin reilun vuoden verran satunnaisista migreenikohtauksista. Koskaan aikaisemmin minulla ei ollut sellaisia.
Ensimmäinen , käytönnön seikka joka auttoi oli Hopeatähden mainitsema ¨VETTÄ; VETTÄ; VETTÄ^!¨  (siunattua mieluiten) Veden puute saattoi käynnistää kohtauksen.
Homeopaattini selitti migreenin niin, että siinä pinnalle tulevat sellaiset asiat, jotka ovat liian rankkoja muistettaviksi, joko tästä tai menneistä elämistä. Jos kohtauksen tukahduttaa lääkkeillä, muistot painuvat takaisin ja yrittävät kohta uudestaan esiin.
Niinpä kärsin nämä *****lliset kivut sängynpohjalla itkien ja päivän kärvistellen se sitten meni ohi sillä kertaa. Kun olin siis reilun vuoden verran kestänyt migreenikohtauksia, ne katosivat! Olen itse sitä mieltä että asiat pääsivät ulos energiakehostani.

Nyt tiedän, että energiahoidolla kohtaukset (= ne hankalat, tuskalliset energiat jotka ovat kerääntyneet energiakehoon) olisi luultavasti voitu poistaa silloin kokonaan. Mutta se oli silloin tarpeellinen vaihe minulle läpikäytäväksi. Se oli myös yhdenlainen kivunsietämistesti minulle, joka olen aina ollut kipuherkkä.

Migreenistä voi parantua  - myös vuosikausia kestäneestä.
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2005 11:43:21 »

Mulla auttoi fysioterapia ja sen jälkeen kävin urheiluhierojalla. Oli kovasti lukkoja selässä, jotka fysioterapeutti avasi ja taas seuraavalla kerralla oli samat lukot. Pikkuhiljaa hävisivät. Verenkierto kai parani ja jännitykset poistui ja päänsärytkin lakkasi. Oikeen tunsin kuinka ajatuskin taas lähti kulkemaan!
Kohtaukseen toki migreenilääkettä, eipä sitä viitsi ilman kärsiä jos semmoinen tulee. Ei ole kyllä tullut yhtäkään ensimmäisen raskauden jälkeen, eilinen särkykin tuntuu johtuvan niskoista, joten täytyis taas mennä kaulittavaksi.  Cheesy
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #8 : 10.11.2005 12:12:22 »

Kun luin tätä juttua migreenistä, niin tuli mieleeni sellainen juttu, että aloin keväällä ottaa energiahoitoja ja vappuna iski, niin hirvee migreeni ja se kesti yhden päivän, koko päivän oksensin, päätä särki, ruokaa ei voinut edes ajatella, mutta se oli jännää, että mulla ei oo ikinä ollu migreenikohtausta, mitä mieltä ootte olisko nää energiahoidot saaneet tän aikaiseksi


t. Elviira
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 10.11.2005 12:13:16 »

Vanha hyvä konsti migreenin lievitykseen on Lämpötyyny tai nykyään lämminviljapussi niska/hartia seudulle ja niska/pää hieronta. On auttanut useammalle migreeni vaivaselle naiselle. Jos on krooninen migreenin sairastaja niin ruokavalio on tärkeä, koska migreeni on verisuonten toimintahäiriö. Vältettävä on myöskin migreenin pahentajia eli stressiä, hermoilu, liika työ, alkoholi ja nikotiini. Ravintoaineista yleisimpia migreeni Laukaisijoita ovat nitraatti/nitriitti pitoinen ravinto esim. makkarat ym. Lisäksi laukaisijoina saatta olla suklaa, juusto, alkoholi tai sitrushedelmät. Suosittelisin nauttimaan happamia hedelmien C-vitamiinia, esim. greippi vähäsuolaisia ja kalium pitoisia kasviksia, kuten parsakaalia, perunaa, palkokasveja, avokaadoa ja banaania. Näiden hivenaineet vähentävät verisuonten jännitystä ja rentouttavat oloa ja poistavat migreeniä. Migreeni yleensä on periytyvää, mutta suuri vaikutus siihen on elintavoilla.
tallennettu
Susu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #10 : 10.11.2005 13:50:50 »

Oletteko kokeilleet magnesiumia? Olen kuullut että se voisi vaikuttaa migreeniin.
Itse olen kokenut juuri tuon aiemmin mainitun itsensä pakottamisen olevan yksi migreenin laukaisevista tekijöistä. Näin oli erityisesti alle teini-ikäisenä, kun pakottaminen tuli itseni ulkopuolisilta tahoilta. Nykyään en juurikaan kärsi migreenistä, ja silloin kun se yllättää, uskon sen olevan juuri hormonipohjaista. Ja todennäköisesti olen myös oppinut välttämään migreenin laukaisevia ruoka-aineita sekä olemaan lempeä itselleni - ainakin toisinaan... angel
tallennettu

~ Aurinko Härkä ~ AC Skorpioni ~ Kuu Kauris ~
Aniara
Vieras
« Vastaus #11 : 10.11.2005 14:55:49 »

Olen vakuuttunut siitä että migreeniin liittyviä asioita/negatiivisia energioita energiakehosta poistamalla saadaan hyviä tuloksia aikaan energiahoidossa. Yksi tuttavani kärsi vuosikausia migreeneistä ja yksi hoito riitti parantamaan hänet siitä vaivasta.
Ratkaisevaa on se, että nuo asiat käsitellään jollakin tasolla = energiakehossa/mahd. mielessäkin, mutta ei välttämättä. Elikkä poistetaan kuona.
Toinen asia on se, onko hoidettava todella valmis paranemaan vaivastaan (mistä tahansa sairaudesta). Joskus sairauden avulla voi saada elämässä etuja, esim,. huolenpitoa tai vaikka vapaapäiviä työstä (jos se ei ole mieluista tai kätketysti ei mieluista). Voi siis olla että sairastunut ei halua kohdata asiaa joka on huonovointisuuden taustalla. Voi myös olla niin että kohdattava asia on liian rankka kohdattavaksi tai niin syvällä ettei sitä tiedosta itse. Tällöin paraneminen ei tapahdu itsestään vaan apua tarvitaan.

On varmasti muitakin hyviä hoitoja, mutta energiahoidosta tiedän itse eniten.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 10.11.2005 15:33:09 »

Hei!

Minulla loppuivat migreenit lähes kokonaan kun käsittelin vuosien varrella kertyneet tukahdutetut vihan tunteet. Migreeniä toki aiheuttavat jotkin ihan fyysisen tason jutut, toisilla esim. suklaa, punkku tai juusto.

Tunnepuolella kuitenkin nimenomaan tukahdutettu viha ilmenee päänsärkynä. Hilpeää sinänsä, ettei koululääketiede tunnusta tätä: Eipä olisi tarvinnut ihmetellä miksi pääni särki tuossa 12-13 vuotiaana melkein koko ajan kun olin koulukiusattu ja sain turpiin monta kertaa päivässä - eikä siitä syntyneelle vihalle voinut tehdä yhtään mitään. Sen sijaan että olisi tajuttu tuo - niin, hyvähän se on olla jälkiviisas  Grin - niin tehtiin vaikka mitä testiä ja aivojen kuvausta kun pelättiin että rajut säryt johtuvat aivokasvaimesta tai muusta fyysisestä ongelmasta.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 10.11.2005 15:53:56 »

heips, täällä myös eräs migreenikkö uglystupid2
Lainaus
Vanha hyvä konsti migreenin lievitykseen on Lämpötyyny tai nykyään lämminviljapussi niska/hartia seudulle ja niska/pää hieronta.

Tuo varmaan riippuu tapauksesta. Itse en voisi kuvitellakaan mitään lämpöpussia tai tyynyä.
Itselleni olen päinvastoin hankkinut apteekista saatavat kylmäpakkaukset, sellaiset geelimäiset pussit, joita säilytän jatkuvasti pakastimessa ja kun mulla migreeni iskee juuri tuo kylmäpakkaus ja kohtauslääke ovat ainoat oikeat vaihtoehdot.

Lainaus
Joskus sairauden avulla voi saada elämässä etuja, esim,. huolenpitoa tai vaikka vapaapäiviä työstä

niin, mie kans uskon, että migreeni johtuu vaikka mistä syistä, itselläni ei kyllä työpäivinä, vaan p...a juuri vapaapäivinä tai sitten kun stressi helpottaa...
Se sapettaa. knuppel2
tallennettu
Susu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #14 : 10.11.2005 16:14:14 »

Minulla sama juttu, lämpö vain pahentaa särkyä ja pahaa oloa  Shocked  Lämmön, samoin kuin liikunnan, koen hyväksi silloin kun on kyse esim. niskavaivoista johtuvasta jännityspäänsärystä, kun taas migreenin iskiessä hakeudun yleensä mahdollisimman viileään ja pimeään paikkaan. Talvipakkasellakin avaan kaikki ikkunat ja lasken huonelämpötilaa. Särkylääke, lepo ja kylmäpakkaus on osoittautunut aika tehokkaaksi yhdistelmäksi.
tallennettu

~ Aurinko Härkä ~ AC Skorpioni ~ Kuu Kauris ~
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: