Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Migreeni!  (Luettu 37457 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 16.11.2005 00:29:49 »

Jeps selkälokki

Sinne kroppaan ne vihanja pelon ym. tunteet pakkautuu odottamaan purkautumista. Tuli tässä mieleeni, kun hoidin kerran erästä pahaa migreeni vaivasta ja henkilö ilmoitti hoidossa, että käsittely koskettaa sisäisesti häntä, että mieli tekisi itkeä. Minä sanoin, että minun käsittelyssä ,on suotavaa että itketään ja huudetaan jos siltä tuntuu. Aikamme analysoitua migreenin aiheuttajaa hän ihmetteli miten parin päivän sahalaita jysäri oli silmistä pois ja kirkkaus palannut. Myöhemmin hän sanoi Migreenin poituneen kokonaan, kun sai solmut auki minun kanssa ja purettua vihansa aiheuttajiin takaisin.
Sanoi kehuneensa heti kavereilleen miten tyhmä ihminen on, kun se kasaa painolastia turhaan sisälleen. Suositteli kuulemma muillekin sisäistä ja ulkoista energia putsausta huonosta energiasta. knuppel2

Psykologian opettajani aikoinaan sanoi, että jossain oli tutkittu aikoinaan, että ihmisen vaivoista 80% johtuu henkisistä traumoista, 10% onnettomuuksista ym. ulkoiset seikat ja 10% geeneistä. Olen melko samaa mieltä.  coolsmiley
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #31 : 16.11.2005 10:25:04 »

Kyllä, Salomi, kuten jo tuossa aikaisemmassa viestissäni viittasin psyykkisiin tekijöihin niin pysyn samoilla linjoilla eli sieltä ne "kielletyt tunteet ja lukot" elimistöstä löytyy.

Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä että suurin osa sairauksista johtuu henkisistä traumoista. Esim. lihavuudessa on monesti kyse myös näistä asioista.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
selkälokki
Vieras
« Vastaus #32 : 16.11.2005 11:00:56 »

Lainaus
Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä että suurin osa sairauksista johtuu henkisistä traumoista. Esim. lihavuudessa on monesti kyse myös näistä asioista.

Tuossapa olisi erittäin mielenkiintoinen uuden keskustelun aihe.
Jos siulla siitä on ajatuksia, niin ei kuin aloita vaan, minua ainakin kiinnostaa näin ikuisena painon tarkkailijana. Undecided
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #33 : 16.11.2005 11:38:25 »

Terve Selkis,

Joo, minulla olisi ollut tuohon erittäin hyvä esimerkki eräästä tuntemastani naisesta, joka on taistellut painonsa kanssa pitkään eikä mitkään dieetit auta... Mutta päätin olla kertomatta sillä asia on hänelle niin arka (kuten varmasti monille muillekin) että antaa olla.  Laitan sulle yv:n tuosta.  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
selkälokki
Vieras
« Vastaus #34 : 16.11.2005 18:11:24 »

Jes!
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 17.11.2005 01:31:30 »

Aivan niin selkälokki, että tuossa olisi erittäin mielenkiintoinen keskustelun aihe.
Kokemuksesta sanon, että suomessa meillä kytee todellinen henkisten traumojen saastuttama terveys pommi. Yksi niistä on lihavuus ja siitä johtuva diabetes, sillä ennenvanhaan ei lihavilla ihmisillä ollut diabetes vaivoja vaan oli vain sydänvaivat. Miksiköhän ei?
Itseäni kiukuttaa usein katsella materialismin sairastuttamia ihmisiä, kun kilpailu yhteiskunta pakoittaa sinut jo lapsesta tiettyyn muottiin ja luonteesi vastaisesti ahdetaan täyteen henkisiä traumoja ja suorituspaineita. Mitäs tästä muuta tulee kuin sairauksia, jotka näkyy niin selkeästi naamasta paitsi sairastuneen omalle peilikuvalle. Nykyään vaihtoehtoiset hoitomuodot ovat täynnä hyviä henkisten traumojen parannus konsteja. Päinvastoin kuin lääketiede, joka kehittelee onnellisuus pillereitä eli ei poisteta vaivaa vaan modifioidaan se toiseen muotoon. Mikä onkaan suomessa nousussa, no masennus pillereiden myyntiluvut. hei haloo mikä meni pieleen tässä yhteiskunnassa, kun pillereillä halutaan kaikki ongelmat ratkaista.

Itse olen suoran toiminnan ihminen, joten kaurisenergialle terveisiä, ettei kannata ongelmia lakaista maton alle, muuten ennenpitkää asumme kaatopaikalla. Aina kannattaa kuulostella toista ja yrittää kannustaa positiivisesti löytämään tietä ongelmien ratkaisuun.  knuppel2

Miksiköhän naiset yleensä lihottaa itsensä murheiden takia. Johtuukohan se aivokemiasta, kun murheeseen aletaan ottaa makeaa. Miehet taas hapanta.
Mielenkiintoisesta aiheesta riittäisi, vaikka romaaniksi eli ei muuta kun kommentteja.  smitten
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #36 : 17.11.2005 10:03:46 »

Lainaus
Miksiköhän naiset yleensä lihottaa itsensä murheiden takia. Johtuukohan se aivokemiasta, kun murheeseen aletaan ottaa makeaa. Miehet taas hapanta.

Tuohon itse ajauduin neljä vuotta sitten, teini-iässä.. Kun on sitten vetänyt napansa täyteen suklaata jne. niin sitten tuleekin se paha olo, katumus, ja näin meillä on kelpo ainekset bulimiaan Cry   Haluan toimia varoittavana esimerkkinä, ettei kukaan muu joutuisi sitä hel.....iä käymään läpi. Jos syötte pahaan oloonne, ja sen jälkeen tulee paha olo, ei saa antaa sen voittaa.  Embarrassed  Mieluummin se pari kiloa lisää, kuin kymmenen pois Cry       Tämä on minulle arka aihe, jos haluatte keskustella, niin yritän auttaa parhaani mukaan..  smitten
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #37 : 17.11.2005 12:28:13 »

Salomi, olet varmaan mies? Päättelen siitä että et varmaan ymmärrä kuinka äärettömän arka paikka ylipainoisille naisille tuo asia voi olla? Tokihan on olemassa pyöreitä naisia, jotka ovat sinut itsensä kanssa, ja kaikki kunnia heille siitä, mutta tuo minun esimerkkitapaukseni kärsii hirvittävästi lihavuudestaan.

Ja arvaa vaan olenko yrittänyt auttaa ja montako kertaa!! Hänen kohdallaan haavat lähtevät jo lapsuudesta, ja asia on hänelle niin arka etten voi siitä tässä kirjoitella. Selkälokille selitin asian yv:ssä. Olen tuolle ystävälleni aiheesta puhunut, mutta hän tuppaa loukkaantumaan niin herkästi.

Mutta oikeassa olet, Suomessa pitäisi todella puuttua asiaan ennen kuin olemme "Yhdysvallat nro 2"...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #38 : 19.11.2005 13:24:53 »

Salomi, paitsi että olet varmasti mies, et varmasti myöskään ole koskaan kärsinyt vaikeasta masennuksesta. Muuten et kutsuisi masennuslääkkeitä "onnellisuus pillereiksi"! Koska voin itse omasta kokemuksestani sanoa, että sitä ne eivät todellakaan ole.

Masennus on tila, jossa ihminen on niin lukossa, että ei enää osaa, ei jaksa eikä pysty tekemään yhtään mitään ja ajatukset kiertävät samaa tuskaista kehää koko ajan. Suurin osa päivästä menee itkemiseen, jos jaksaa edes sitä.
Ikävät asiat pitää käsitellä, siitä olen samaa mieltä, mutta kun ei masentunut ihminen pysty käsittelemään yhtään mitään. Vasta kun mieliala saadaan vaikka sitten lääkkeillä tasapainoon voidaan alkaa puhumaan auttamisesta ja asioiden käsittelystä. Ihan samalla lailla kun vakavasti alipainoisen anorektikon on turha mennä terapiaan ennen kun painoa on saatu edes hieman nousemaan sieltä kuoleman vaarallisilta lukemilta.

Tästä pääsemmekin sitten tosiaan siihen painoon ja ulkonäköön... Vaikka syömishäiriö on psyykkinen sairaus siitä tulee myös fyysinen. Tai toisin päin. Kuka tietää. Pohjimmiltaan on kysymys itsensä hyväksymisestä ja monille yhteiskunnan asettamat mittakaavat ovat liian julmia vertauskohteita.

Olen sitä mieltä, että jos ei ole yhteydessä itseensä, sekä ajatuksen ja tunteen tasolla ja jos oma keho tuntuu jotenkin "vieraalta" niin tämä usein aiheuttaa joko ylipainoa tai alipainoa. Pahimmassa tapauksessa jojoilua näiden välillä.
tallennettu
Naranja83
Vieras
« Vastaus #39 : 21.11.2005 16:12:32 »

Itselläni pamahtaa migreenikohtaus aina stressin lauettua, pitkän työrupeeman tai tenttiviikon jälkeen. Nuorempana kärsin todella pahosta migreenikohtauksista aura-oireineen, elikkä näkökenttähämärtyi ja näki erillaisia valo välähdyksiä ennen päänsäryn alkua. Aura-oireiden alettua pystyin aina ennakoimaan päänsäryn alkamisen ja useinmiten estämään koko kohtauksen ottamalla lääkettä. Nykyään auraoireita ei enää ole, mutta tiedän tarkalleen millaisissa tilanteissa päänsärky alkaa. Voimakkaat tuoksut saattavat laukaista todella pahan migreenin ja siksi välttelenkin esim. kauppojen hajusteosastoja.
Parasta päänsäryn helpottumiseen on raitis ulkoilma ja se VEDEN juonti.  Smiley
tallennettu
Naranja83
Vieras
« Vastaus #40 : 21.11.2005 16:15:51 »

Ainiin...ja tämä unohtui!!

Sitä jos jäpittää tietokoneen ääressä monta tuntia päivässä, niskat, selkä ja silmät väsyy. Hartiaseutu jumiutuu pikkuhiljaa ja tulee muitakin selkäoireita. Joten ei ihmekkään jos verenkierto aivoihin heikkenee ja iskee migreenikohtaus.  Cheesy

Joten ylös, ulos ja lenkille!!
tallennettu
astrada
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #41 : 23.11.2005 20:06:31 »

Migreeni on välillä kamalaa (itselläni lähes jokapäivä-ja lääkärikin sen jo tietää). Mutta kun lääkkeet eivät vain ole tehonnut. Tai on ja ne on myös menettänyt aina tehonsa.

Olen itse vähän miettinyt että jos olisi joku muukin keino (siis kuin lääkkeet), olisin aika varmasti kokeilemassa mitä vain.. :/ Hierojallakin olen ollut, mutta eipä ole oikein auttanut..
tallennettu

"Ole rakkaudessa totinen, jos todeks` tunnet rakkauden"
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #42 : 23.11.2005 21:26:05 »

Alzbetalle ja muille terveisiä, kyllä olen tofellakin mies, mutta olen nuorempana kärsinyt masennuksesta. Masennuslääkkeitä en ole koskaan  ottanut enkä ota, sillä olen nähnyt elämäni aikana mujista mihin ne pahimmillaan voi johtaa.

Kyllä masennus on tila, jossa ihminen on niin lukossa, että ei enää osaa, ei jaksa eikä pysty tekemään yhtään mitään ja ajatukset kiertävät samaa tuskaista kehää koko ajan. Mutta mitäisi itse tai muiden avustuksella saada apua henkisten lukkojen aukaisuun. Varsinkin kaurikset, kalat ja ravut tarvitsivat persuksille potkijaa, joka kannustaisi apua hakemaan.
Hoidoissa ikävät asiat yleensä käsitelään, niin ihminen saa tunnesolmut avattua.
Paino ja ulkonäkö ongelmat yleensä lähtee lapsuudesta esim. pyöreähkölle, mutta hyvännäköiselle kateelliset saattaa sanoa lihava. Niin tämä alkaa yleensä ahmia tai anorektikoksi lopun ikäänsä. Kyllä huolestuttaa nyky ihmisten kyynisyys ja kylmyys, kun kanssa ihmisistä ei pidetä huoli ja kannusteta heitä ongelmistaan ulos.
Itse sain vaihtoehtoisistahoidoista apua ja olen huomannut sen iloisen seikan, että onneksi muutkin ihmiset ovat hakeutuneet hoitoon ja päässeet paremmalle tielle. Vaikka syömishäiriö on psyykkinen sairaus siitä tulee myös fyysinen. Itsensä vertailu muihin on suurin ihmisten synti, josta jää jäljet kroppaan ja mieleen. Yhteys itseensä, sekä ajatuksen ja tunteen tasolla olisi löydettävä itse ajan kanssa tai muiden avustuksella. Mikään ei ole niin masentavaa, kun seurata uutisia ihmisten raakuudesta tänä päivänä toisiaan ja itseään kohtaan, "kiitos" avohoidon ja säästöjen. Pahimmassa tapauksessa jojoilu mielen ja ulkoisten vaatimusten ja välillä on johtanut siihen, että meistä on tullut käveleviä aikapommeja. Kiitos teille, jotka olette täällä foorumissa, sillä te olette löytämässä itseänne, koska olette tunnustaneet heikon kohtanne itsellenne, mutta haluatte kanssa ihmisten olla hengessä mukana kohti parempaa tulevaisuutta.
tallennettu
31265128
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #43 : 21.12.2005 15:27:31 »

Kannattaa kokeilla hermoratahierontaa aidolla hermoratahierojalla. Hän osaa myös selittää mistä migreeninne johtuu... esim. särky keskellä otsaa johtuu muusta kuin särky silmän päällä.
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 222



Profiili
« Vastaus #44 : 21.12.2005 21:28:46 »

Tampereella on mies, jonka nimeä en muista, joka hoitaa migreeniä asentohoidoilla... kuulemma itse kehitellyt hoitomuodon. tuttavallani oli melkein jatkuva migreeni ja se on ollut tähän menessä poissa kuukauden verran.. jos nimi tarvitaan.. saan sen kyllä selville !!! santa_smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: