Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Migreeni!  (Luettu 37448 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #15 : 10.11.2005 17:12:03 »

Minä lähtisin myös ajatuksesta, että migreeni on elimistön tapa ilmaista että nyt siellä on paljon käsittelemätöntä vihaa, joka etsii purkautumistietä ulos.  Viha voi olla tiedostamatonta, jolloin ei itse tunnista vihaansa tai sen kohdetta. 

Tunnen pari tapausta, jotka kärsivät kovasta migreenistä aina työviikon jälkeen stressin lauettua. He ovat kilttejä, älykkäitä naisia, joille asetetaan töissä niin paljon vaatimuksia, joihin he kiltteinä suostuvat, eivätkä sano vastaan. Ehkä he vihaavat itseään se takia etteivät pysty kieltäytymään liiasta työstä..
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
selkälokki
Vieras
« Vastaus #16 : 10.11.2005 17:19:46 »

Lainaus
Minä lähtisin myös ajatuksesta, että migreeni on elimistön tapa ilmaista että nyt siellä on paljon käsittelemätöntä vihaa, joka etsii purkautumistietä ulos.


Niin, muistuu mieleen yks kerta jolloin oli kaamea migreeni ja tuli tunne että pakko huutaa ja itkeä ja sillä kertaa sen itkun ja vaikeroinnin jälkeen se kohtaus menikin ohi.

Ehkä ne jotkut patoutumat sillä kertaa tuli pois.
Useinhan migreenissä myös oksettaa ja ulostuttaa voimakkaasti. Onko sekin sitten joku elimistön keino puhdistautua kuonasta?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #17 : 10.11.2005 18:06:37 »

En tiedä, voi olla. Unohdin tuossa äsken mainita, että toinen noista tuntemistani naisista pääsi migreenistä eroon akupunkition avulla.

Itse olen vähän huono muuten antamaan vinkkejä, itselläni on ollut tasan kerran elämässäni migreenikohtaus, ja siitäkin on jo kauan aikaa. En kadehdi teitä joita migreeni vaivaa...

Mutta luontaishoitoja voisi kokeilla.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #18 : 11.11.2005 16:43:30 »

Hyviä vinkkejä paljon, Kiitos!  Smiley

En ilmeisesti ole yksin tämän ongelman kanssa...  Huh
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #19 : 11.11.2005 20:45:57 »

Tää täytyy vielä laittaa,
luin ihan kaunokirjallista teosta, jossa päähenkilö kärsii peritystä taipumuksesta migreeniin. Kas.
No siinä eräs rouva sitten tiesi, että vahva tee, jossa on paljon sitruunaa auttaa. Ja tietysti ei saa näkyä valonpilkahdustakaan mistään.

Sitruuna auttais, koska se on hapanta. Mielenkiintosta.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #20 : 12.11.2005 15:03:04 »

Netistä löytyy tietoa, että säännöllinen Taijin harjoittelu voi auttaa. Taiji avaa kehon meridiaanit ja toimii siis akupunktion tavoin, huomattavasti mukavammin vaan Wink

Tässä pari linkkiä Taijin terveysvaikutuksista:
http://www.taiji.fi/taydellinenliikunta.html
http://www.akupiste.com/red/FI_hufvudstads.htm

Laittakaa yv:tä jos haluatte pienen Powerpoint -presentaation helposta, kaikki meridiaanit avaavasta Taiji -liikesarjasta.
tallennettu
Myria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #21 : 13.11.2005 11:07:05 »

Kärsin migreenistä ja päänsäryistä pikkulapsesta saakka, söin särkylääkkeitä alle kouluikäisestä komisenkymmentä vuotta, pahimmillaan useamman kerran viikossa. Vatsa alkoi olla tietysti todella huonossa kunnossa.
Sitten menin Reiki-kurssille. Kurssin jälkeen en ole ottanut särkylääkkeitä, joskus tulee vielä päänsärky/migreeni, mutta niistä selviän hoitamalla itseäni ja lepäämällä.
Ja kuten Aniarakin, olen aina ollut kipuherkkä, joten minullekin on ollut erittäin kasvattavaa selvitä kohtauksista ilman lääkkeitä.
tallennettu
Aslan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #22 : 15.11.2005 01:22:20 »

Minä lähtisin myös ajatuksesta, että migreeni on elimistön tapa ilmaista että nyt siellä on paljon käsittelemätöntä vihaa, joka etsii purkautumistietä ulos.  Viha voi olla tiedostamatonta, jolloin ei itse tunnista vihaansa tai sen kohdetta. 

Tunnen pari tapausta, jotka kärsivät kovasta migreenistä aina työviikon jälkeen stressin lauettua. He ovat kilttejä, älykkäitä naisia, joille asetetaan töissä niin paljon vaatimuksia, joihin he kiltteinä suostuvat, eivätkä sano vastaan. Ehkä he vihaavat itseään se takia etteivät pysty kieltäytymään liiasta työstä..


Muutamat muutkin ovat tässä yhteydessä kirjoittaneet samansuuntaisesti. Tunnen myös muutamia henkilöitä (kaikki jostain syystä naisia), jotka ovat tunnistaneet itsessään seksuaalisia patoutumia ja seksiaalisuuteen liittyviä kieltoja ja pelkoja omasta lapsuudestaan. En ole asiaa tarkemmin tutkinut ja miehenä en asiaa tarkemmin tunne mutta olen kuullut että tonic-juomat (ei asprtaamipitoiset) auttavat mm. migreeniin, kuukautiskipuihin ja myös ns. itseaiheutettuun päänsärkyyn. Itselläni on käyttökokemusta ja voin suositella. Myös malakiittikivi tuo joskus apua kuukautiskipuihin ja migreeniin. Energiahoitoja voin suositella ihan kaikille oli sitten migreeniä tai ei. Reiki lienee kaikista tunnetuin ja nopein apu. Voinkin lähettää tässä heti kaukoparannusta kaikille. Olkaapa hyvät!  smitten
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 15.11.2005 03:05:15 »

Kyllä migreenissä on paljolti myöskin kysymys elimistön tavasta ilmaista, että päässä on paljon käsittelemätöntä vihaa ja pelkoa, joka haluaa purkautua ulos. 

Olen usein antanut energia hoitoa ja päähierontaa sekä tunteiden purkaus hoitoa migreeni kohtausta poteville ja he ovat sanoneet sen vieneen migreenin pitkäksi aikaa.
Joillakin nuorilla naisilla olen havainnut opiskelu tenttien lähestyessä heille kehittyvän paha migreeni. Sittemmin on selvinnyt, että he murehtivat koetta ja uusinta koetta ennen kohtausta ei tule koska he ovat kuulleet millainen runko tentillä on niin pelko laukeaa. Elikkäs kroppa puolustautuu migreenillä pään alueen liika kuormitusta vastaan.   crazy2

Migreenistä kärsii yleisimmin kiltit, älykkäät naiset, jotka eivät osaa sanoa ei, kun ovat aina olleet tunnollisia ja kilttejä äitin ja isän tyttöjä.
Jääköön astrologisesti sanomatta ketkä murhemursut yleensä migreenistä kärsii.  smitten
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #24 : 15.11.2005 10:21:30 »

Niin totta, että saan päänsäryn kun mietinkin kuinka totta.

Jaa, etten sanoisi murhenorsut... mikäs muu kuin Rapu  crazy2
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #25 : 15.11.2005 10:53:17 »

Selkälokki!
Kun minulla oli migreenejä, tein juuri noin:  itkin ja voivottelin sängynpohjalla ja purin sitä tunnetta ulos, kun en muuta voinut.
Kohtaus alkoi yleensä loppuillasta helpottaa ja pystyin nukkumaan yöni.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 15.11.2005 18:56:15 »

Aivan niin Alzbeta, kyllä se migreeni usein vaivaa rapua, kun se on herkkää hipiää vaivaa usein masentuneisuus, itsesääli, ujous ja alemmuudentunto. Vielä lisäksi kova arvostelunpelko saa Ravun pään ympärillä vanteen kiristymään, usein ilman mitään todellista aihetta. Rapu, kun takertuu liian tiukasti kaikkeen ympärillä olevaan ja lisäksi kun on vielä hyvä muisti kokemiaan vääryyksiä kohtaan. Motto voisi olla ravun kaunaisuuteen, joka ei vähällä hellitä, että " en ole pitkä vihainen, mutta kuitenkin". Oikullisuus sitten kiristää migreeni käyrää  työ- ja rakkaus murheiden vuoksi.

Mikä pahinta kierre on valmis, kun herkkä mieli reagoi herkkällä vatsalla. Toivottavasti on vatsahaavan ennaltaehkäisy kunnossa ja hyvät unenlahjat niin migreeni helpottaa.  smitten   crazy2
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #27 : 15.11.2005 21:40:23 »

Jeps, Aniara,
pitäisi siis osata purkaa itseään ennekuin on liian myöhäistä...
Mutta miekin olen kyllä sellaisessa ammatissa, että pitäisi olla kieli keskellä suuta crazy2
Mutta toivottavasti sitä hiljalleen oppii niitä keinoja lisää. angel
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #28 : 15.11.2005 21:45:26 »

Tuli muuten vielä mieleeni, kun itse kävin kesällä muutaman kerran reikihoidossa, niin siinä vaiheessa kun vatsallani olin ja hoitaja tuolla yläselän kohdalla oli menossa, niin tuli niin ärsyttävä olo ja tuntui, että hyppään ylös siitä hoitopöydältä ja rupean kirkumaan. Se tuntui siltä, että se raivo purkautuu hartioista pois. knuppel2
Ja kyllä siinä tiettyjä henkilöitäkin kävi mielessä.
Että siellä kai  ne hartioissa meikäläisen pidätetyt vihan tunteet lymyää. Angry
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #29 : 15.11.2005 21:59:36 »

Itselläni migreeni lähti todella hyvin ja pysyvästi akupunktiolla. Söin kyllä reseptilääkkeitä jonkun aikaa sitä ennen, mutta elimistöön kertyy niistä niin paljon kuona-aineita, niin kokeilin sitten tuota.. Cheesy
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: