Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Draconinen kartta?  (Luettu 35647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #45 : 17.10.2009 17:59:36 »

Lohikäärmekarttaa (Draconic Chart) voisi yhtä hyvin kutsua Solmukartaksi (sillä sen laskutapa perustuu Kuun noususolmuun) tai Sielukartaksi (koska se kuvaa korkeampaa minäämme ja sielumme matkaa inkarnaatiosta toiseen). Noususolmuahan kutsutaan myös Lohikäärmeen pääksi (ja laskusolmua sen hännäksi), joten siitä tällainen hieman pelottavalta kuulostava nimitys.

Vain harva astrologinen ohjelma tekee Lohikäärmekarttaa suoraan, mutta onneksi se on varsin helppo laskea itsekin. Katsot vain, montako astetta noususolmustasi on matkaa Oinaspisteeseen (0 astetta Oinasta), ja siirrät kaikkia planeettoja, pisteitä ja huoneenkärkiä juuri tämän etäisyyden verran eteenpäin. Voit käyttää sekä todellista (True Node) että keskimääräistä (Mean Node) noususolmua.
Jos noususolmusi sijaitsee esimerkiksi Kaksosissa, on helpompi laskea etäisyys ikään kuin peruuttamalla. Silloin tietenkin siirrät planeettoja ja pisteitäkin taaksepäin. Noususolmun sijainti Lohikäärmekartalla on aina 0 astetta Oinasta, ja laskusolmu on sitä vastapäätä, 0 astetta Vaakaa.
Planeettojen huonesijainnit ja aspektit pysyvät samoina kuin radix-kartalla, mutta merkit vaihtuvat
(paitsi, jos noususolmusi sijaitsee hyvin lähellä Oinaspistettä).

Useimmille lienee tuttua se, että Kuun noususolmu kuvaa nykyisen elämämme tarkoitusta ja suuntaa. Lohikäärmekartta paljastaa asiasta enemmän – se on kuva karmastamme ja sielustamme ja siitä tehtävästämme, joka ulottuu laajemmalle kuin vain tähän inkarnaatioon. Tämä kartta kertoo myös, mistä olemme tulossa, minne olemme menossa ja keitä ovat ne sielunkumppanit, jotka matkassamme kulkevat.

Kun tavallinen (trooppinen) askendentti viittaa ulkoiseen olemukseemme ja rooliminäämme, kuvaa Dr.-AC (Lohikäärme-AC) intuitiivisempaa ja vähemmän näkyvää puoltamme, jolla kuitenkin pystymme (kenties täysin tiedostamattomasti) vaikuttamaan muihin ihmisiin. Dr.-AC on sielumme todellinen olemus, oma minä kaikkein puhtaimmillaan. Voi olla, että sen pystyvät näkemään vain aidot sielunkumppanimme…
Radix-kartan MC:n sanotaan kuvastavan elämänuraamme, mainetta ja kunniaa, saavutuksiamme ja tavoitteitamme. Dr.-MC toimii syvemmällä tasolla. Siitä näkyy, mikä on sielumme päämäärä ja tehtävä. Samalla tavoin tulkitaan Aurinkoa, Kuuta ja planeettojakin.

Vertaamalla Lohikäärmekarttaa radixiin näet, mitkä sielunsuunnitelmat toteutuvat nimenomaan tässä elämässäsi. Aspekteista kannattaa huomioida vain tarkat (samassa tai viereisessä asteluvussa olevat) yhtymät ja oppositiot. Parinkin asteen orbi voi joskus toimia, mutta sen suurempaa väljyyttä en enää suosittelisi.
Itseltäni löytyy pari mielenkiintoista yhtymää. Dr.-AC on yhtymässä syntymäkartan 4. huoneessa sijaitsevaan Plutoon (Perhe- ja asumisasioissani on tapahtunut suuria muutoksia, joita en ilmeisesti olisi voinut mitenkään välttää.) ja Dr.-Aurinko = radixin Venus 11. huoneessa. Jälkimmäinen yhtymä näyttää aika lupaavalta. Loistaisiko Aurinkoni (Lohikäärmekartan hallitsija) ja syvin minuuteni rakkauden (vaiko taiteiden) kautta? Osittain tunnen kyllä tämänkin aspektin jo kokeneeni…

Lohikäärmekartalla näkyvät myös juuresi (vanhempasi, isovanhempasi jne.) sekä jälkikasvusi. Synastriset yhtymät perheenjäsenten radix- tai Lohikäärmekarttaan ovat tavallisia. Tässä pari (asteentarkkaa) esimerkkiä omalta kohdaltani:
-   Isäni Dr.-AC = äitini Dr.-Kuu = sisareni radix-Mars = oma radix-AC:ni.
-   Äitini Dr.-Venus = oma Dr.Venukseni = poikani radix-Venus = hänen poikansa radixin Venus-Jupiter-yhtymä (Luulenpa, että tämä ketju kuvaa musikaalisuuden periytymistä suvussamme!)

Kaikkein eniten mielenkiintoani herätti seuraava Pluto-kuvio:
Oma Dr.-Plutoni = poikani radix-Pluto ja nämä tarkassa oppositiossa vanhemman tyttäreni Dr.-Plutoon. Nuoremman tyttäreni Dr.-Pluto taas on (minuuttitarkasti) oma radix-Plutoni.

Sukupolviplaneettana Plutolla ei radix-kartalla yleensä ole kovin suurta merkitystä (paitsi tarkoissa aspekteissa persoonallisiin planeettoihin tai akseleihin). Se on kuitenkin jälleensyntymän (ja yleensä syntymän) planeetta. Jollain tavalla (tuon Pluto-kuvion perusteella) näyttää siltä, että lapseni tulivat maailmaan juuri silloin kuin oli tarkoitettukin.

Lohikäärmekartalta eivät näy ainoastaan perheenjäsenet vaan muutkin sielunkumppanit. Synastriset yhtymät toisen ihmisen radix-karttaan kertovat, että tällä ihmisellä on karmallinen tehtävä elämässäsi. Kohtaaminen kuuluu siis sielusi suunnitelmaan. Jos yhtymiä löytyy Lohikäärmekarttojen kesken, ei yhteinen matka rajoitu vain tähän elämään vaan on paljon pidempi, useiden inkarnaatioiden mittainen. Tuttuudentunne voi olla suuri jo tavatessa – ilman, että radix-karttojen aspektit sitä millään lailla selittävät.

Miksipä ei voisi laatia myös kompositiota Lohikäärmekartoille? Ehkäpä yhteisen matkan syvempi tarkoitus tulisi siinä esiin.



Nyt vasta osaan vastata tähän.  Smiley
Kun tuohon Dracon-karttaani vilkaisin, niin sain aivan uskomattoman
ahaa!-elämyksen vajavaisilla astrologian taidoillani. Smiley


Olen Draconisesti  askendentti kalataurinko merkurius vaakakuu kaksosetvenus  saturnus skorpionimars jupiter chiron leijonauranus pluto vesimies
ja  kuunsolmu neptunus oinas

Sopii kyllä hyvin. Smiley
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #46 : 17.10.2009 23:40:30 »


Tarkoittaakohan drakoninen leijona-aurinko, että sielu on mahtipontinen ja vaikutushaluinen?    Huh
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #47 : 24.08.2010 22:00:28 »

Kyllä huvittaa tuon drakonisen kartan kontrasti trooppiseen; edellisen mukaan mä olen oikeasti jonkinlainen rauhallinen designer-tyyppi ( aurinko neitsytkuu vaakaaskendentti leijona) jolla on kuitenkin ongelmia Marsin kanssa (  mars skorpioni aspect_opp keskitaivas)

Meneepä omituiseksi.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #48 : 24.08.2010 23:55:49 »

Draconisen karttani tekemiä yhtymiä (myös väljiä)

Draconinen MC - Radix mars
Kuunsolmu - venus, merkurius
Pluto - Saturnus
Neptunus - Aurinko
Mars - IC
Merkurius, venus, Juno - DC
Juno - Kuu
IC - Jupiter

Hmmh, mitähän lie sitten mainaavatkaan.. :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #49 : 25.08.2010 13:29:42 »

Eli yhtymät mars - IC
Kuunsolmu - venus
Pluto - saturnus
Pallas - juno, venus
Venus, merkurius - DC
juno - kuu

Oppositioita en oikein löytäny kuin aurinko - uranus, joka sekin menee ihan
hitusen yli 2 orbin.. Miten tätä listaa pitäisi nyt sitten alkaa tutkimaan,
jotta saa kiinni siitä, mikä on sielun päämäärä ja tehtävä tässä elämässä? idiot2
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #50 : 25.08.2010 16:55:22 »

Mitä se nyt tarkoittaa, kun mun Dr  neptunus on 29 ja risat  kalat ,
eli alle asteen päässä kaikkien kuunsolmusta?

Muuten toimii vallan mainiosti, tuli muutamia Ou mai kaad ja  Shocked synastriakarttoja katellessa,
yhteys todellakin löytyy, tai en ainakaan enää ihmettele mikä vetää yhteen...
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #51 : 25.08.2010 17:01:24 »

Tässä onkin ihan hirveästi tutkailtavaa Smiley Ekaksi kattelin mieheni ja mun karttoja ja niiden yhtymiä ja oppositioita.
Mun Dr DC tekee tarkan yhtymän mieheni radix aurinko
Miehen Dr juno saturnus ja keskitaivas aspect_con mun radix venus
Miehen Dr ceres aspect_con mun radix DC

Ja Draconisten karttojen välillä oli tällasia:
Miehen aurinko aspect_con mun chiron
Miehen aurinko aspect_opp mun keskitaivas
 jupiter aspect_con jupiter
Miehen saturnus aspect_con mun merkurius ja ceres (ceres tarkempi)
Miehen uranus aspect_con mun aurinko ja saturnus
Miehen ceres aspect_opp mun mars
Miehen pallas aspect_opp mun kuu
Miehen juno aspect_con mun merkurius
Miehen askendentti aspect_con mun juno ja neptunus
Miehen askendentti aspect_opp mun lilith
Ja vielä miehen keskitaivas aspect_con mun ceres

HUH. Ja tässä oli siis vain ne yhtymät ja oppositiot, joissa max 2 asteen orbi. Kahdessa taisi olla tasan 2 astetta, kaikki muut alle sen. Taitaa olla kyllä karmallinen suhde...
« Viimeksi muokattu: 25.08.2010 17:07:49 kirjoittanut Titania. » tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 26.08.2010 11:01:08 »

Hei, missä te laskette nuo radixit? Astro.comissa ei ainakaan löytynyt.
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #53 : 27.08.2010 03:26:55 »

Hei, missä te laskette nuo radixit? Astro.comissa ei ainakaan löytynyt.
Radix = syntymäkartta  Smiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #54 : 29.08.2010 10:12:25 »

Hei, missä te laskette nuo radixit? Astro.comissa ei ainakaan löytynyt.
Radix = syntymäkartta  Smiley

Ai, ehehe.. Blondi mikä blondi.  uglystupid2
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #55 : 01.10.2010 22:20:17 »

Hmmm.. Vertailin trooppista ja draconista karttaani ja tämmöistä löytyi:
~ trooppinen  saturnus  aspect_con draconinen  jupiter (orbi 1 aste)
~ trooppinen IC  aspect_con draconinen  aurinko (4)
~ trooppinen  mars  aspect_con draconinen  vertex ja  neptunus (4)


~ trooppinen 2. huoneenkärki '' aspect_con '' draconinen  keskitaivas (3)
~ trooppinen  venus '' aspect_con '' draconinen 9. huoneenkärki (2)

Draconinen  askendentti kauris ,  aurinko skorpioni ,  kuu rapu
Trooppinen  askendentti leijona ,  aurinko  rapu , kuu kalat

Hmm.. Jännä juttu tuo draconinen aurinkomerkki kun trooppisella kartalla mulla on skorppari hallitsevana (:

PS. Just yhtenä päivänä tutkin numeroita ja sielunnumeroni (en nyt muista enää mikä se oli Cheesy ) niin sen hallitsija planeetta oli saturnus, sen verran muistan. Ja sitten kun on tuo d askendentti kauris niin selvästi liittyy toisiinsa ! (:
« Viimeksi muokattu: 01.10.2010 22:23:34 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #56 : 13.10.2010 17:36:21 »

Hmm, musta tulee draconisella kartalla  askendentti vaaka ja  jousimies -stellium siirtyy  neitsyt :een,  kuu harka .

Mitään kummempia klikkiintymiä en äkkiseltään havainnut, mutta huomion kiinnitti tarkka drag.  aurinko aspect_con radix- vertex Shocked
« Viimeksi muokattu: 13.10.2010 17:40:01 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #57 : 03.11.2010 14:31:52 »

Draconinen Venukseni on asteen päässä yhden tyypin auringosta.Tää tyyppi tuntuu jotenkin vainoavan mua, vaikken edes tunne häntä sen kummemmin.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: