Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vatsalla reagoiminen  (Luettu 17207 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« : 04.08.2006 09:03:51 »

Heips

oletteko huomanneet, että kun on kyseessä vaikea keskustelu tai riita jonkun kanssa, niin reagoisitte vatsallanne? Luin jostain että se liittyisi 3. chakraan eli Solar plexukseen. Minulla oli välienselvittely minkä jälkeen vatsakipua, samoin eilen ihmeellisiä oireita ihan kuin ennakoiden riitaa, jossa tiet menivät erilleen (toisaalta vapautunut olo) ja kun ajattelen kolmatta kohtaamista erään ennen niin tärkeän hlön kanssa, tuntuu vatsassa. Minusta tämä on mielenkiintoista. Tietysti jos ei koskaan panisi vastaan vaan myötäilisi, ei välttämättä tulisi kipuja, mutta kun EN ole samaa mieltä näiden kolmen kanssa suhdeasioista.

Oliko jollakulla tietoa siitä, miten voi vaikuttaa Solar plexukseen. Luin siitä joskus Chris Griscomilta, aikanaan pistin erään miehenkin lukemaan sen kirjan ja se oli hänestä todella hyvä, ja siinä luki jotai n että jos pitää puhua vaikka pomolle, niin tekee 3. chakralle sitä ja sitä. Liittyy myös valtaan. Olisiko tässä jokin sellainen juttu että jos suhteet ovat valtapelitasolla, 3. chakra reagoi ja jos toinen ei pysty olemaan rakastava siis 4. chakran tasolla, minun pitäisi kuitenkin aina olla. (vähintäin siinä, tosin 5. ja 6.-kin taitavat olla ok ja joskus on hoidettu chakrojani 11-13. asti)

Although your feelings may be a bit erratic today, they will settle down later in the evening. Controlling your changing moods might not be worth the effort, for the Moon in your sign now can overpower even your most convincing logic. Your best strategy is to let your emotions run their course.

 Cheesy Cheesy Cheesy


Common-sense answers   
Weak, transient effect: Today during the day you will keep your emotions under control, not in a repressive, negative manner, but in a way that enables you to take a more sober and realistic view of life. You are able to put up with considerable adversity and strain during this time because it gives you patience and reserve strength. While you are not inclined to talk about your feelings to just anyone, you do not evade them in yourself. You may very well go off by yourself at this time to think about and evaluate your development. If you have a problem, seek out an older person whose wisdom you respect, who can offer emotional support and suggest practical and immediate answers. You need common-sense answers now that can be applied directly.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 09:30:15 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 04.08.2006 11:26:54 »

Mä olen vatsalla reakoija Undecided huomasin viime talvena kun oli painetta ja eräs ihminen toi minulle suorastaan vatsaväänteitä  crazy2 sain mielettömiä kramppeja vatsaani Lips Sealed krampit loppu kun ymmärsin mistä on kyse smitten * Huoh*
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2006 18:42:13 »

Minä myös. Stressi aiheuttaa vatsahaavan ja närästystä ja huononolon. Vatsa menee heti sekaisin jos mieltä painaa jokin. Jännitän myös mahalla enkä pysty syömään jos elämä potkii. Piyää oppia vaan rentoutumaan ja välttämään stressiä.
tallennettu
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #3 : 04.08.2006 20:24:42 »

Vatsalla täälläkin reagoidaan  ja jos oikein pahasti niin
migreeni iskee
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #4 : 05.08.2006 11:00:02 »

Niin mietin vain sitä että miten sitä Solar Plexusta voi käsitellä, jos on joku valtapeli tai riita tai välienselvittely menossa.. että menisi jotenkin sopuisammin tai kevyemmin tilanne.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Niizu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39


Profiili
« Vastaus #5 : 16.08.2006 09:05:39 »

Tiedä onko näistä kenellekään apua, mutta tässä omia ajatuksiani. Reiki kun kuuluu omaan joka päiväiseen elämääni, niin solar plexuksen reagoidessa laitan käteni (toisen tai molemmat) pallean kohtaan, helpottaa kummasti smitten. Solar plexuksessahan on ihmisen luovuus ja itsetunto. Vatsa taas sulattaa asioita (myös ruoan Wink)eli kun koskee on vaikeata sulattaa jotain asiaa. Pelko myös "asustaa" mahassa. Nämä lukenut aikoinaan yhdestä ihanasta kirjasta Kiss
tallennettu

Aurinko-skorpioni
Nouseva-rapu
Kuu-kaksoset
Venus-jousimies
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #6 : 16.08.2006 12:29:48 »

Minäkin olen stressivatsainen!

Olen lähdössä 5 minuutin sisään tekemään harrastustenvaihtojuttua ja hyppään hevosen selkään yli 10 vuoden jälkeen. Jännittää kamalasti miten se menee ja alkaako menkkakivut haitata ratsastusta kesken kaiken (tunti pitäisi jaksaa keikkua selässä). Lisäksi pelkään vähän kaikkia eläimiä, myös hevosia.

Iiik!
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 16.08.2006 15:54:57 »

Kiitos Niizulle vinkeistä. Minä myös tunnen vatsassani kaikki ikävät asiat (ja ilkeät ihmiset). Täytyypä kokeilla seuraavalla kerralla.

AthaMaarit, kunhan vaan pystyt pysyttelemään suhtkoht rentona, niin hyvin se menee! Hevosen selässä on itse asiassa helppokin rentoutua, siksi niitä käytetään ratsastusterapiassakin. Hepat tietysti (kuten muutkin eläimet) vaistoavat epävarmuuden, joten reippaat otteet vain, niin hevonenkin tietää mitä siltä haluat ja yhteistyö pelaa. Smiley Kerrohan kokemuksesi sitten! Ai kun olisikin kiva päästä pitkästä aikaa kunnon maastoratsastuslenkille.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #8 : 16.08.2006 15:58:44 »

Olihan se ihan hauskaa, vaikka hermostutti aluksi ison hevosen selässä. Hepan nimi oli Barbarella ja ainakin oli innokkaasti mukana. Ratsastusasento minulta tulee luonnostaan, on vissiin viikinkiaikani elämässä tullut ratsastettua todella paljon ^______^

Kevennetyssä ravissa oli välillä hankaluuksia, kun se on niin nopeatempoista ja välillä olin vähän epävarma ohjien suhteen, joten heppa pysähtyi kun pitikin nostaa käyntiä reippaamaksi. Grin Mutta hyvin kiltti  ja herkkäsuinen heppa minulla oli. En uskaltanut ottaa ratsastusta yksin noin pitkän ajan jälkeen, vaan ohjaaja kulki vierellä koko ajan (olen lapsena ratsastanut usein yksikseni kaverin luona).

Täytyy vissiin uskaltaa, kun menen kotiin Savoon, ratsastamaan perheemme Une-tammalla (kotoa löytyy myös Jarro-ori, muttei ole ratsuksi opetettu). Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 16.08.2006 16:20:17 »

Minun mielenrauhaa ei juurikaan hetkauta kirjoitukset tai mitättömät väittelyt.
Elämässä on tärkeimpiäkin asioita.
Tarvitsen jotain konkreettisempaa tosi elämän tapahtumia,
ennen kuin vatsani on sekaisin tai menetän yöuneni.

Ainoastaan kerran olen reagoinut ruumiillisesti
täällä Astrossa lukiessani kirjoituksia.
Se oli noissa 3.maailmansota-keskusteluissa
ja oksensin lukiessani erään henkilön ajatuksia
ja asenteesta, joka mielestäni oli
käsittämättömän järkyttävä ja raaka.

Oloni oli kuin olisi joutunut kääntelemään
jotain puoliksi mädäntynyttä revittyä raatoa. buck2

Muutoin tunnistan kyllä hengen laadun,
kun olen ihmisten kanssa myötävaikutuksessa,
mutta en koe, että jonkun toisen hengen laatu tai
se, että onko henkilö hyvä tai paha olisi
minun päänsärkyni ja ongelmani mitenkään.

Minun tehtäväni ei ole jaotella, luokitella tai tuomita. Wink



« Viimeksi muokattu: 16.08.2006 17:24:10 kirjoittanut Asterix » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10 : 16.08.2006 19:14:55 »

No huh. Jos tarkoitat erästä henkilöä, en katsonut että asenne oli jotenkin raaka, tosin en lukenut keskustelujanne niin tarkkaan. Ei minua sentään okseta tänne tulla, mutta joskus jotain sinnepäin heh.

Hmmm...viime aikoina ei vatsan kivistyksiä, se johtui lähinnä siitä kun piti vihdoin katkoa siteet siihen tunteettomaan. buck2 :angel:Olisin ruvennut itse yhtä kivenkovaksi ja se kun ei meidän herkkyysasteilla ole tavoitteena.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #11 : 17.08.2006 08:55:29 »

Minulla nuo alimmat chakrat ovat heikommat ylempiin nähden (josta olen maininnutkin monta kertaa täällä). Se lisää vatsalla reagointia entisestään. Lisäksi heikko vatsa on isän puolen sukuvika - isäni eno ei voinut syödä muuta kuin kauravelliä, kaikesta muusta tuli närästys.

Mikähän suvun henkinen karma tuohon sitten liittyisi?
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #12 : 17.08.2006 21:08:03 »

Vatsalla reagoiminen voi olla puhdistumista tai pelkoa (tämä hetki, myös karmallinen tulee herkästi läpi). Riittävästi kroonistuttuaan kehittyvät fyysiset vaivat. Meillä on olemassa fyysiset perintötekijät, jotka ovat kuin avaimia, joihin sairaus sopii, niitä voi muuttaa. Itsensä tuntemus, henkinen kasvu  ja hoidot (eivät kipulääkkeet, eli oireita helpottavat, vaan syy-yhteyksiin pureutuvat) auttavat. Myös ruokavalio on tärkeä. Keltainen väri on hyväksi, tiukoissa tilanteissa punainen ja kivet, joista kirjallisuutta mm. musta onyx, kannattaa keskustella asiantuntijan kanssa. Peloista voi jutella ystävälle, usein toisen näkökulma auttaa. Käsivarsien ristiminen rinnan päälle voi suojata myös. Tällä hetkellä on Atlantiksen peruna valaistumisen siemenpelko, joka oireilee monella voimakkaasti. tickedoff laugh laugh :angel:Kunhan sakrat puhdistuvat tämäkin helpottaa!!!!!!!!!!
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #13 : 17.08.2006 21:18:52 »

Juuh... Ei paljoa tarvitse jätkyttyä kun varpusparvi tulee vierailulle ja sitten istutaankin pöntöllä vähän väliä naama irvessä.  Cheesy Mut vessaan pitää ottaa hyvää luettavaa, Aku Ankkoja tai jos haluaa oikeaa hengenravintoa niin vaikka joku chacrakirja että voi hymistä solar plexus-mantraa samalla kun ... buck2 Grin

Noh, kyl se iän myötä on jonkin verran helpottanu. Toisilla tosiaan tuo migreeni mikä iskee stressatessa tai järkyttyessä, itsellä ollut sellainen vain kaksi kertaa joskus teininä kun katottiin koulussa huume- ja väkivaltavalistuskuvia... Piti tuijottaa vaan lattiaa kun alko tekeen niin pahaa ja sumenemaan.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #14 : 18.08.2006 09:34:28 »

Tuli tuosta Asterixin kommentista mieleen, että vatsalla reagoiminen ja mielenrauhan järkkyminen ovat ainakin minulle kaksi eri asiaa. Omalla kohdallani vain "se tunne" on juuri vatsan kohdalla ja yhdistän sen selkeästi solar plexukseen. Esiintyminen tai muu jännityskin voivat hetkellisesti saada vatsan sekaisin, mutta eivät ne mielenrauhaan vaikuta. Pystyn siis minäkin nukkumaan yöni, vaikka olisinkin kohdannut ilkeilyä tai seuraavana päivänä joutuisin puhumaan sadalle ihmiselle - en usko, että taipumus regoida vatsalla sinänsä saa ihmistä "pois raiteiltaan" - tai keskuksestaan.

Kirsimarita mainitsi väreistä keltaisen ja punaisen, nämähän ovat juuri alimpien chakrojen värejä ja omia lemppareitani jo pienestä asti. Ihan lapsena ja nuorena pidin keltaisesta, sittemmin olen käyttänyt punaista aina silloin tällöin. Ilmeisesti myös sellaiset harrastukset kuten ratsastus ja tanssiminen ovat alimpien chakrojen toimintaa tasapainottavia?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: