Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyhin kirja  (Luettu 62880 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« : 21.07.2006 10:44:33 »

hm
« Viimeksi muokattu: 16.03.2007 01:24:55 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lari
Vieras
« Vastaus #1 : 21.07.2006 11:08:23 »

Jäi vaan askarruttamaan kun monella on tämä yksi oppi jonka ovat löytäneet ja sillä saavat mielenrauhansa ja selityksensä, ja itse olen lukenut aika monta teosta ja "sovellan" niitä sitten.

Esimerkiksi jehovalaisten ja joogaajien maailmankuva on täysin ristiriidassa; toisille tulee paratiisi maapallon päälle, jota saatana koettelee, ja toisille tavoitteena on hengen vapautuminen (johonkin aineettomaan ulottuvuuteen) kun maapallo on kärsimysten paikka.

En ole lukenut oikeastaan mitään nuista, mutta teen niinkuin sinä. Sovellan sitä mikä tuntuu oikealta. (Bhakta jooga eli (*muistinkohan oikein*)Rakkauden joogan olen lukenut netistä vuosi sitten.

Joogaajien maailmankuvaa voisi olla kiva lukea. Minua ei kuitenkaan saatana koettele, eikä maapallo ole kärsimysten paikka. Enkä ajatellutkaan henkeäni vapauttaa ennenkuin se tuntuu oikealta, mutta mieli voi olla vapaa. Henki on minussa niinkauan kuin kuolen, katson sitten kehoani ja sanon: Kiitos lainasta.

Vaikka regressiossa pääsisin irti kehostani, aijon kuitenkin elää tämän elämän yhdessä kehoni kanssa. Kerkeän sitten katsella muita paikkoja, kun tämä nykyinen elämä on hoidettu. Silloin elää hyvän elämän, kuin tekee sitä mistä nauttii. Jokainen nauttii ja pitää tärkeänä eri asioita, jolloin jokainen tyylillään voi elää hyvää elämää.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #2 : 21.07.2006 11:23:02 »

Mieli hyväksyy sen mitä koko pieni elämä hänelle hoetaan. Kaikkialla ei saada tietoa niin paljon kuin "sivistyneemmissä valtioissa", jotka voivat rakentaa oman kuvansa uskonnoista ja tahdosta.

Kirkot ovat aina taistelleet oman asiansa puolesta ja aina sekään peli ei ole ollut puhdasta.

Amerikkalaisten toiminta voi olla talouden hallintaa ja voimannäyttöä. Uskonnon sodissa kuitenkin vaikuttaa mielipiteet ja se historia mikä heillä on. Kaikesta ei voi vapautua sormia napsauttamalla.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.2006 11:57:37 »

Lainaus
Miksi sitten jonkun MIELI hyväksyy jonkin näistä kirjoista ja alkaa esim
uskonsodat?

Jokaisella sielulla on oma kehistysasteensa ja sielu toimii sen mukaisesti. Osassa keskitytään karman luomiseen (eräänlaiseen oppimiseen ja kokemukseen karman uhallakin), toisesa taas yritetään välttää karmaa ja maksaa entisiä pois. Noin karkeasti ilmaistuna.
Ihmisen käyttäytymiseen vaikuttaa myös kulttuuri, opitut tavat ja jokaisen kulttruuin/ryhmän/yhteisön luoma käsitys Todellisuudesta. Jumalan ollessa kyseessä ihmiset peilaavat samaa asiaa hieman eri kulmista ja erilaisten silmälasien läpi. Jokainen tarkastelee samaa asiaa, mutta ymmärtää sen eri tavalla kuin naapuri.
Lisäksi käsitykset ja ajatukset, jotka ovat juurtuneet syvälle yhteiskuntaan, eivät murrukaan niin helpolla.

Minä itse uskon, että kaikella on tarkoituksensa - myös noilla uskonsodilla. Kaikki kokemukset ovat sielulle yhtä tärkeitä. Olen itsekin ollut eräässä elämässäni hyvin harras katolilainen, enkä kokenut uskoani silloin rajoittavaksi tai pahaksi. Tarvitsin sitä silloin, mutta en enää.

tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #4 : 21.07.2006 12:03:44 »

Aloitin henkisen etsintäni new age:n kirjallisuuden parissa, lueskelin mm. Sielun matkaa (White Eagle) ja muita vastaavia kirjoja ahmimalla. Paul Brunton tuntui jossain vaiheessa selkeältä. Myöhemmin tulivat Ritva Fagerströmin kirjat, jotka tuntuivat omilta. Lisäksi lukuisia muita opuksia, jotka vain sain käsiini.

Raamattua olen myös joskus satunnaisesti lueskellut, en kannesta kanteen. Erityisesti tänä vuonna on Raamattu kolahtanut minuun voimakkaasti, kodissani on neljä Raamattua, hieman eri painoksia.

Elämäni taitekohtia taisi olla kun myönsin että Jeesus on Herra, sen jälkeen asiat vain loksahtelivat kohdalleen melko nopeasti.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #5 : 21.07.2006 12:36:31 »

Elämäni taitekohtia taisi olla kun myönsin että Jeesus on Herra, sen jälkeen asiat vain loksahtelivat kohdalleen melko nopeasti.

Haluaisitko kertoa hieman enemmän mitä pitää sisällään, Jeesus on Herra?
Odotan innolla  smitten
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #6 : 21.07.2006 13:56:22 »

Minulla mielenkiinto heräsi ensin noihin ufo-aiheisiin kirjoihin ja siitä sitten olen edennyt tähän nykyiseen pisteeseen, jossa kirjoitan itse kirjaa (jota ei ehkä koskaan julkaista mutta....)

Se on jännä juttu tämän kirjallisuuden suhteen; aiheet ovat vaihdelleet oman henkisen kehityskaaren mukaisesti ja minulle ainakin tiputellaan tuota kirjallisuutta eteen aina tarpeen niin vaatiessa.
Raamattu on hyvä historian kirja -urantia enemmän "fantasiakirjallisuutta", sielun matkat -sielujen kohtalo taas enemmän oppikirjoja mutta kaikki olleet ainakin minun kehityskaaressani yhtä tärkeitä tiennäyttäjiä ja erityisesti AJATUSTEN HERÄTTELIJÖITÄ.
Mitään ei kai ole tarkoituskaan purematta niellä... niinpä myös ne negatiiviset fiilikset ovat olleet hedelmällisiä (esim. minulle nuo Kryonit, joiden kautta ymmärsin että jokaisen kasvun tie on todellakin erillainen mutta yhtä tärkeä).

Ufo-wicca-henkimaailma-kuoleman jälkeinen elämä-kaikki uskonnot-historiankirjat etc. Minulle kaikki yhtä tavallista ja yhtä pyhää... Wink
tallennettu
Sunflower
Vieras
« Vastaus #7 : 21.07.2006 15:23:40 »

Laitan tähän yhden näkökulman aihepiiristä.

Koko henkimaailma ja sen tulevaisuus on aivan erilainen kuin mitä tämän hetken kirjoissa on. Uuden ajan kirjallisuutta alkaa vasta vähitellen ilmestymään maan päälle. Tämä prosessi on jo käynnissä, joten ensimmäiset uuden ajan kirjat ilmestyvät parin vuoden sisällä. Aika moni tämänkin keskustelupalstan jäsen joutuu muuttamaan käsityksiään, jos siihen pystyy tai jos sitä haluaa. Jokaisella on kuitenkin tässäkin asiassa vapaa tahto.

Ei ole mitään vuotta 2012, jolloin tapahtuu jotain, ei vihkimyksiä, ei säteitä, ei tasoja (joilla jotkut enkelit sijaitsevat tms.). Kaikki on muuttunut täysin ja maailmankaikkeus on paljon demokraattisempi kuin aikaisemmin. Henkimaailmassa on komiteoita ja ryhmiä, jotka työskentelevät maan hyväksi. Kaikki on muuttunut paljon yksinkertaisemmaksi, ja henkimaailmassa tehdään työtä ihmisten hyväksi ilman hallelujaa tai muuta.

Pieni vilahdu uudesta tiedosta näkyi tänään Helsingin Sanomien NYT-liitteessä, jossa ruotsalais-amerikkalainen parantaja Helena Steiner-Hornstey sanoo: "Maailman henkinen heräänminen alkaa Suomesta. Suomesta leviävä henkinen energia pelastaa maailman."


 
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #8 : 21.07.2006 15:47:21 »

OHO  Shocked Kiss smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Jasca
Vieras
« Vastaus #9 : 21.07.2006 16:12:13 »

Lainaus
Ei ole mitään vuotta 2012, jolloin tapahtuu jotain, ei vihkimyksiä, ei säteitä, ei tasoja (joilla jotkut enkelit sijaitsevat tms.). Kaikki on muuttunut täysin ja maailmankaikkeus on paljon demokraattisempi kuin aikaisemmin.

Kannatetaan! Olen joutunut jo monessa henkisessä piirissä vaikenemaan, kun olen yrittänyt esittää demokratian mahdollisuutta hierarkian tilalle henkimaailmaan.  crazy2  Mukavaa kuulla, että joku muukin kannattaa tasavertaisuutta. Tällä hetkellä suurin osa ihmisistä ei halua kuulla tätä mahdollista näkökulmaa, vaikka toistavat mantrana "kaikki on yksi ja yksi on kaikki". Jos on vain yksi, niin kaipa silloin täytyy olla tasavertainen. Yhdestä ei saa hierarkiaa aikaiseksi. Grin
tallennettu
Sunflower
Vieras
« Vastaus #10 : 21.07.2006 16:41:39 »

Hei Marsini!

Olet todella oikeassa. Me olemme kaikki Jumalan eri diversiteettejä, eli Jumalia itsekin, vaikka olemme sen unohtaneet ja vaikkemme sitä ihmisinä aidosti ymmärräkkään. Miten Jumala siis voi olla toisen Jumalan yläpuolella?

Tuo eriarvoisuus, käsitys siitä, että joku toinen on parempi kuin toinen on osin keksitty ihmisen huiputtamiseksi. Moni henki on keskinyt nämä tarinat itselleen nostoksi, ja ihminen on uskonut.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 21.07.2006 18:08:55 »


Miksi Amerikka (fundamentaalikristityt vaiko saatananpalvojat, heh) on niin hyvää pataa Israelin kanssa?



Niinpä ja mikä huvittavinta, israelilaiset eivät itse asiassa tykkää yhtään amerikkalaisista, mutta käyttävät niiden suomaa turvaa hyväkseen esim. nyt Libanonin valloituksessa ja sitähän se on, sanoivat sitten vaikka kuinka, että kysymyksessä on vain muka Hizbollahin tuhoaminen. coolsmiley

Libanon on ollut rauhassa ja yhteistyöhaluinen kaikkien kanssa!
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #12 : 22.07.2006 11:20:20 »

En ole vieläkään opetellut lainaamaan tekstejä täällä, mutta kerron VAIN omia kokemuksiani. Myönnytykseni siis tapahtui v. 2002, luovutin hallinnasta ja "otin vastaan Jeesuksen". Olen ymmärtänyt, että tämän jälkeen oli taivaassa sota ja Mikael voitti? Raamatusta löytyy näitä tapahtumia mm. Johanneksen ilmestyskirjasta. Olen tehnyt uuden liiton Jumalani kanssa, koska rikoin vanhan ja nyt sain uuden mahdollisuuden.  smitten

PS. En ole koskaan ollut kiihkouskovainen, mutta olen aina uskonut Jumalaan ja henkimaailmaan.  Wink
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #13 : 22.07.2006 12:08:59 »

Käteeni johdatettiin kirja: Ilmestyskirja Teosofian Valossa, R J Hannulan kirjoittamana. Siinä puhutaan Johanneksen ilmestyskirjasta, kun Johannes Patmos-saarella sai ilmennyksen.
Raamatussa kirjoitetaan samasta asiasta ulkoisena tapahtumana, näin itse olen ymmärtänyt, mutta Hannulan kirja valottaa asiaa ihmisen sisäisenä tapahtumana. Kirja on niin koskettava että siinä tulee selvästi ilmaistua ihmisenä olemisen merkitys tässä maa-elämässä.

Otan otteen tästä kirjasta jossa Johannesta kehotetaan nousemaan ylös.
"Sillä ihminen ei pääse henkisten asioiden yhteyteen jos hän jää paikallaan odottamaan taivaallista inspiraationia; ei myös pelkällä lukutaidolla, läksyjen lukemisella, tutkintojen suorittamisella. Päinvastoin ihmisen on "luovuttava taloistaan ja pelloistaan" s.o. alemman elämän kiintymyksistä, päästäkseen kohoutumaan ylös hengen maailmaan. Sillä tuo avoinen ovi taivaaseen on löydettävä sisäistä tietä, tajunnan ovien avautumisella ihmisen sisäisessä hengessä".
Jatkan vielä: " Sillä sanotaan ihmisiä olevan jo alkuperältäänkin seitsämän perustyyppiä, riippuen siitä, mikä spektrin seitsämästä väristä heissä on voimakkain, mikä Jumalan seitsämästä hengestä on heidän "hallitsevana planeettanaan" niinkuin astrologit sanoisivat. Toisissa kehityksissä saattaa jo olla loistava, värikäs taulu, osoittamassa perusvoimia, värejä ja prinsiippejä, jotka ihmisessä jo ovat kehittyneet toimiviksi johonkin asteeseen ja määrään. Nämä kuvasarjat esittävät siis jaksottaista kehitystoimintaa, joista toiset taulut ovat jo toiminnalla väritettyjä, toisista on vasta suunnitelmien kehykset ja pohja, riippuen siitä, että jokainen tarkkailija näkee omien väriensä valossa.

Tarkkailija; ymmärrän sen olevan meidän korkeampi itse joka tarkkailee tekojamme.
Kun luin tämän kirjan kokonaan, ymmärssin että jokainen ihminen tekee työtään sielunsuunnitemansa mukaan, valinnat johdattaa kokemaan asioita joiden avulla kehitys jatkuu. Valintamme vaikuttavat tapahtumiin ja seurakset on kestettävä, ovathan ne omia valintojamme.
Ihmisen on purettava sisäisiä voimiaan, mielen halujaan ja niiden kokemuksien kautta rakkauden jakamisella jossa ei etsitä omaa etuaan.

Tämän kirjan lukemisen jälkeen oivalsin että "itse" joutuu käsittelemään omaa kehitystään sisäisesti, ulkoa haettaessa on suuri mahdollisuus eksyä.
Tosin siinäkin opitaan katsomaan tarkemmin, syvemmin ja erottelemaan jyvät akanoista.

 Wink Mateve    smitten     smitten     smitten
tallennettu

mateve
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #14 : 22.07.2006 14:13:20 »



Pieni vilahdu uudesta tiedosta näkyi tänään Helsingin Sanomien NYT-liitteessä, jossa ruotsalais-amerikkalainen parantaja Helena Steiner-Hornstey sanoo: "Maailman henkinen heräänminen alkaa Suomesta. Suomesta leviävä henkinen energia pelastaa maailman."


 

Tää Helena lienee Suo.. No eipä olekaan! Wink Oliko siinä että henkinen herääminen olisi alkanut jo? Ja miksi suomesta? 

On kyllä ihana ajatus!  smitten Nyt vain kaikki hyvät energiat liikkeelle!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: