Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyhin kirja  (Luettu 61635 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #15 : 22.07.2006 13:18:09 »

Minulla mielenkiinto heräsi ensin noihin ufo-aiheisiin kirjoihin ja siitä sitten olen edennyt tähän nykyiseen pisteeseen, jossa kirjoitan itse kirjaa (jota ei ehkä koskaan julkaista mutta....)

Se on jännä juttu tämän kirjallisuuden suhteen; aiheet ovat vaihdelleet oman henkisen kehityskaaren mukaisesti ja minulle ainakin tiputellaan tuota kirjallisuutta eteen aina tarpeen niin vaatiessa.
Raamattu on hyvä historian kirja -urantia enemmän "fantasiakirjallisuutta", sielun matkat -sielujen kohtalo taas enemmän oppikirjoja mutta kaikki olleet ainakin minun kehityskaaressani yhtä tärkeitä tiennäyttäjiä ja erityisesti AJATUSTEN HERÄTTELIJÖITÄ.
Mitään ei kai ole tarkoituskaan purematta niellä... niinpä myös ne negatiiviset fiilikset ovat olleet hedelmällisiä (esim. minulle nuo Kryonit, joiden kautta ymmärsin että jokaisen kasvun tie on todellakin erillainen mutta yhtä tärkeä).

Ufo-wicca-henkimaailma-kuoleman jälkeinen elämä-kaikki uskonnot-historiankirjat etc. Minulle kaikki yhtä tavallista ja yhtä pyhää... Wink

Meillä ilm. alkoi samalla tavalla tämä kiinnostus. Itse en ole muihin uskonnollisissn kirjoihin tutustunut kuin raamattuun.. Ehkä kannattaisi lukea noita muitakin.  Mielenkiintoista huomata että vaikka ei ole lukenut kaikkea niin omat ajatukset näyttää menevän tiettyyn suuntaan (Viitaus tohon kryonien (?) juttuun).
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #16 : 22.07.2006 14:15:35 »

Teitä ei sitten tämä juutalaisuus silleen kiinnosta?

Minua kiinnostaa ehkä se, miten todellinen tämä KOKO luomus on.

Jos se nimittäin on, niinkuin jostain tekstistä luin, koe, 3d ulottuvuuden testi vaan, tai leikki, niin se on täysin epätodellista, mutta myöskin niiden kärsimys, jotka ovat sodassa, onko se epätodellista? coolsmiley

Eli palataan siihen, että minua ei vakuuta mikään muu teos enää kuin tämä itämainen kaikkeuksien ilmeneminen/ilmenemättömyys teema. Jolloinka minulle "Pyhin" voisi olla Veda-kirjat.

Miten masentavaa! että olisimme KOE? LEIKKI? Eli kaikki se mitä koemme tai teemme tai ajattelemme on merkityksetöntä ja millään ei ole oikeastaan ole väliä. Sillä vasta kokeen analysoinnilla ja siitä tehdyillä johtopäätöksillä on merkitystä?....

Hei, ei levitetä tätä tietoa pidemmälle. Tieto tästä johtaisi kansalliseen katastrofiin ja hirvittävään masennuksen ja välinpitämättömyyden aaltoon, joka kaataa yhteiskuntamme tukipilarit ja johtaa maailman kaaokseen!

 :Smiley :Smiley :Smiley angel buck2 coolsmiley
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Fiona
Vieras
« Vastaus #17 : 22.07.2006 22:24:11 »

Heips kaikille! Varmaan tiedättekin tämän jo, mutta laitan silti...

Raamattu netissä:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt.+11%3A19&rnd=1117382655625
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #18 : 23.07.2006 10:38:32 »

Uskontunnustus   
 


Minä uskon Jumalaan, 
Isään, Kaikkivaltiaaseen, 
taivaan ja maan Luojaan,   
   
 
ja Jeesukseen Kristukseen, 
Jumalan ainoaan Poikaan,   
meidän Herraamme, 
joka sikisi Pyhästä Hengestä, 
syntyi neitsyt Mariasta,   
kärsi Pontius Pilatuksen aikana, 
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,   
astui alas tuonelaan,   
nousi kolmantena päivänä kuolleista, 
astui ylös taivaisiin,   
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,   
oikealla puolella   
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan   
eläviä ja kuolleita,   
   
ja Pyhään Henkeen, 
pyhän yhteisen seurakunnan, 
pyhäin yhteyden, 
syntien anteeksiantamisen, 
ruumiin ylösnousemisen 
ja iankaikkisen elämän.

Amen

http://www.evl.fi/katekismus/
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 23.07.2006 11:27:15 »

..ja on sieltä tuleva tuomitsemaan....
siihenkö on hyvä uskoa?

"Ei Ohto olilla synny,
eikä riihiruumenilla;
tuoll on Ohto syntynynnä,
harvakarva kasvanunna,
luona kuun,tykönä päivän,
otavaisen olkapäillä,
seitsentähtisen selällä.
Ukko kultanen kuningas,
mies on vanha taivahinen."

..miksi mennä merta edemmäs kalaan juuriltansa?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 23.07.2006 12:54:30 »

Kun tätä kysytään. Pistänpä tähän yhden buddhalaisten
hyvinkin paljon suosiman tekstin jota jotkut heistä mietiskelevät
jopa joka päivä. Ainakin osa lamoista.

Sydänsutra


Näin olen kuullut: kerran Siunattu oleskeli Korppikotkavuorella Rajagrihassa kerallaan suuri joukko munkkeja ja bodhisattvoja. Silloin Siunattu vaipui samadhiin, joka tutkii ilmiötä nimeltä ”syvällinen valaistuminen”, ja samaan aikaan jalo Avalokiteshvara, bodhisattva mahasattva, harjoitti prajnaparamitan syvällisiä opetuksia ja näki viisi skandhaa sekä niiden luontaisen tyhjyyden.

Buddhan inspiroimana kunnianarvoisa Shariputra kysyi silloin jalolta Avalokiteshvaralta, bodhisattva mahasattvalta: ”Kuinka näiden jalomielisten, jotka tahtovat seurata prajnaparamitan syvällistä harjoitusta, tulisi opiskella?”

Ja Avalokiteshvara, bodhisattva mahasattva vastasi kunnianarvoisalle Shariputralle: ”Oi Shariputra, kuka sitten tahtookaan seurata prajnaparamitan syvällistä harjoitusta, tulisi ajatella näin: viisi skandhaa (5 element toim. huom.) ovat luonnostaan tyhjiä. Muoto on tyhjyyttä, tyhjyys on muoto. Tyhjyys ei ole muuta kuin muoto, muoto ei ole muuta kuin tyhjyyttä. Samaten tunne, havaitseminen, käsitteet ja tajunta ovat tyhjyyttä.

Täten, Shariputra, kaikki dharmat ovat tyhjyyttä, eikä niillä ole ominaispiirteitä. Ne ovat syntymättömiä ja lakkaamattomia; ne eivät ole puhtaita eivätkä epäpuhtaita, ne eivät vähene eivätkä lisäänny. Siksi, Shariputra, tyhjyydellä ei ole muotoa, tunteita, havaintoja, käsityksiä eikä tajuntaa; ei silmää, korvaa, nenää, kieltä, kehoa eikä mieltä; ei ilmiasua, ääntä, hajua, makua, sitä ei voi koskettaa eikä ajatella; sillä ei ole näkökykyä yms. aina ajattelukyvyn puuttumiseen asti; siinä ei ole nidanoita (12 toisistaan riippuvaa tekijää) tietämättömyydestä aina vanhenemiseen ja kuolemaan saakka, tai tietämättömyyden lakkaamisesta vanhenemisen ja kuoleman lakkaamiseen saakka; ei kärsimystä, ei kärsimyksen syytä, ei kärsimyksen lakkaamista, ei polkua, ei viisautta, ei saavutusta eikä saavuttamattomuutta.

Siksi, Shariputra, koska saavutuksia ei ole, bodhisattvoilla on prajnaparamita käytössään, ja koska mieltä ei mikään varjosta, he eivät pelkää. He menevät valheellisuuden ulottumattomiin, sinne, minne suru ei yllä. Kaikki kolmen ajan buddhat heräävät täyteen tietoisuuteen korkeimmasta, todella täydellisestä valaistumisesta prajnaparamitan avulla. Siksi prajnaparamitan suuri mantra – syvällisen viisauden mantra, korkein mantra vailla vertaa, mantra, joka tyynnyttää kaiken kärsimyksen – tulisi tuntea totuutena, sillä se ei petä. Prajnaparamita-mantra kuuluu näin:

TEYATA OM GATE GATE PARAGATE PARASAMGATE BODHI SVAHA

Oi Shariputra, tällä tavoin bodhisattva mahasattvan tulisi oppia syvällistä tuonpuoleista viisautta.”

 
Sitten Siunattu heräsi samadhistaan ja ylisti jaloa Avalokiteshvaraa, bodhisattva mahasattvaa sanoen: ”Hyvä, hyvä, sinä jalon perheen poika! Syvällistä tuonpuoleista viisautta tulee harjoittaa juuri niin kuin olet opettanut, silloin tathagatat iloitsevat.” Kun Siunattu oli sanonut sen, Shariputra ja bodhisattva Avalokiteshvara, heidän seurueensa ja koko maailma jumalineen, ihmisineen, puolijumalineen ja gandharvoineen iloitsivat ja ylistivät Siunatun sanoja

Mitä muita voisi nimetä...
Sattipatthana sutta, lotus sutta...
...

Tolla naisella on muuten astrologiset sormukset käsissään.
Haitallisten efektien poistamiseksi.

Taolaisuuskin on ihan piristävää

Se Tao, jota voidaan määritellä, ei ole Ikuinen Tao.

Se nimi, joka voidaan mainita, ei ole Taon todellinen nimi.

Se Tao, joka oli ennen taivasta ja maata, on nimetön ei-olevainen. Nimellinen olevainen on kaikkien olioiden Äiti.

Sen tähden ihminen etsii ei-olevaisen Ensimmäistä Mysteeriota, kun olevainen näyttää hänelle, mitä ei-olevaisesta on syntynyt.

Olevainen ja ei-olevainen ovat yhtä kaikessa muussa kuin nimessä.

Tätä näennäisten vastakohtien samaisuutta minä nimitän Syvyydeksi, suureksi Pohjattomuudeksi, Kummastuksen Avonaiseksi Oveksi.


http://www.teosofia.net/eriusk/taoteking.htm
« Viimeksi muokattu: 23.07.2006 13:06:07 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
härkä-69
Vieras
« Vastaus #21 : 23.07.2006 15:10:30 »

Antikristus, Kristuksen vastustaja
 
18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä. [Mark. 13:6; 1. Joh. 4:3]
19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin. [Ap. t. 20:30]
20 Te taas olette Pyhältä saaneet Hengen voitelun, ja kaikilla teillä on tieto. [1. Kor. 2:15; 2. Kor. 1:21; Ef. 1:13]
21 En minä kirjoitakaan teille sen vuoksi, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole lähtöisin totuudesta. [Room. 15:14]
22 Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä.
23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. [Joh. 15:23]
24 Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän. [Joh. 6:40]
26 Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan.
27 Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä. [Matt. 13:11; Joh. 16:13+; 1. Kor. 2:10]
Jumalan lapset ja heidän toivonsa
 
28 Niin, lapseni, pysykää Kristuksessa, jotta hänen ilmestyessään voimme astua rohkeasti esiin emmekä joudu häveten väistymään hänen luotaan, kun hän saapuu. [Mark. 8:38]
29 Kun tiedätte, että hän on vanhurskas, te myös käsitätte, että jokainen, joka noudattaa vanhurskautta, on syntyisin Jumalasta.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Joh.+2%3A1&rnd=1153659857870
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #22 : 23.07.2006 15:12:55 »

Jumalan Henki ja Antikristuksen henki
 
1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa. [2. Tess. 2:6,7; 1. Joh. 2:18,22]
4 Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta. Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Joh.+4%3A1&rnd=1153660049865
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #23 : 25.07.2006 15:16:30 »

Sininen Enkeli  Cheesy Kiitos nettiraamattu linkistä  smitten smitten
Ippuska
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
härkä-69
Vieras
« Vastaus #24 : 25.07.2006 16:17:23 »

Ole hyvä, joku laittoi sen tähän ketjuun jo aiemmin.  Wink
Kannattaa lukea myös Pietarin kirjeet.
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #25 : 25.07.2006 21:34:20 »

Sininen Enkeli  Cheesy Kiitos nettiraamattu linkistä  smitten smitten
Ippuska
Ole hyvä, joku laittoi sen tähän ketjuun jo aiemmin.  Wink
Kannattaa lukea myös Pietarin kirjeet.

Minä laitoin... Smiley
tallennettu
Usva
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #26 : 26.07.2006 08:40:18 »

Tervehdys Golden Sphinx.  Olen lukenut monta David Icke'n kirjoittamaa kirjaa (kaikki englanniksi) ja niissä hän valottaa eri uskontojen syntyä hyvinkin radikaalisella tavalla ja että kaikki on tietyllä tavalla "harhaa" - mm. kirjat nimeltään "Tales from the Time Loop" ja "The Biggest Secret" ovat tajunnan räjäyttäviä!
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #27 : 26.07.2006 08:53:38 »

Olen lukenut teidan kommentteja ristiriitaisin tunteiden hallitessani mieltani.
Omasta mielestani pyhin kirja on oma mielemme, oma oikeudenmukaisuus, egon taistellessa esim. kateutta vastaan, voittaa tai havita se on yhta tyhjan kanssa jos vain olemme uskollisia omalle itsellemme, siis mielestani ei pyhia kirjoja ole olemassakaan, niissakin on tietyn vallan etsiminen jokaisessa uskonnossa!
Da Vincin koodeissa on vain yksi esimerkki.
Diamond Israelista
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #28 : 26.07.2006 09:05:58 »

Pyhimmän kirjan taistelussa on aina mukana kilpailu pyhimmästä ihmisestä:
kuvitelma siitä, että ihmiset ovat vähemmän pyhiä kuin heidän kirjansa,
- jotka palavat poroksi, mutta sielu lentää taivaaseen.

Niin kauan kuin emme näe toisiamme pyhinä olentoina pyhällä matkallamme
- kattaen tämän koskemaan kaikkea elollisuutta -
emme totta tosiaan ole ratkaiseva pyhyyden arvoitusta:
kuka on pyhä ellei se oma; kuka on oma, ellei se toisenkin pyhä.

 :Smiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #29 : 26.07.2006 10:17:50 »

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: