Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiinalainen lääketiede  (Luettu 51143 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« : 07.11.2005 22:58:27 »

Kiinalainen lääketiede on jälleen otsikoissa. Länsimaissa tutkitaan (esim. Suomessa Kuopion yliopistossa) kiinalaisen lääketieteen yrttejä ja yrttisekoituksia eri vaivoihin, jotta ko. ainesosia voitaisiin vaikkapa lisätä elintarvikkeisiin tai kehittää uusia lääkkeitä vanhoihin vaivoihin. Smiley

Jo oli aikakin! Wink
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #1 : 07.11.2005 23:18:22 »

:Dkuuntelin saman , hemmetin hyvä .
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #2 : 08.11.2005 06:00:31 »

Täytyy muistaa yksi asia. Kiinassa luokitellaan yrtit pikkasen toisin kun meillä.
Kiinassa kuuluu yrtteihin mm. kuivattu sammakko, kuivattu kanan kakka, ja kuivattu lehmän lanta. Joten kivaa analysiaikaa kuopion yliopistoon. 2funny 2funny 2funny

Tulevatkohan meille elintarvikkeisiin? Uskoisin elintarvikeviraston estävän moisen. Sillä elintarvike virasto on Italiassa. 2funny 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 08.11.2005 06:04:44 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2005 06:36:58 »

laugh http://Freudilaisittain kehitys kulkee juuri noin , "lahja lapselta " kautta parempaan kansainväliseen ymmärrykseen , Kuopion lahja Italiaan
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 08.11.2005 16:44:25 »

Poikani välityksellä minulle esiteltiin tässä viime kesänä eräs mielenkiintoinen nuorimies. Hän oli iranilainen, mutta syntynyt Englannissa. Hän oli muslimi ja opiskeli kiinalaista lääketiedettä. Puhui PALJON, kun huomasi, että joku kiinnostui hänen alastaan. Tuli kuva, että hän oli itsekin kyllä pienessä kaaoksessa kaiken kulttuuririkkauden keskellä. Mutta metsään mentiin ja hän kuunteli minuakin, kun puhuin suomalaisita yrteistä.

Samalla hän ojensi minulle tärkeän viestin. Kun puhuin huonosta vatsastani, hän kipaisi autoonsa ja ojensi minulle kirjan, jossa tutkittiin 'Silica-tuotetta' eli alkuainetta pii. Kun luin sen,tulin hyvin vakuuttuneeksi, painelin kauppaan ja ostin Silica-Tonicpullon. Vatsani voi paljon paremmin. Onko tämä aine jollekin tuttua ja koettua? Vaikkakin ei ihan kiinalaista olekaan.
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #5 : 09.11.2005 01:01:23 »

Ikiaika: kyllä ne ovat aika erikoisia ne kotimaisetkin ikivanhat kansanparannusyrtit - etenkin jos 'vesi vanhin voitehista' olisi se, jonka pitäisi auttaa vaivaan kuin vaivaan - suomalaisillahan se vesi on usein ollut sisäisesti nautittavaa kirkasta ja promillepitoista nestettä. Vai oletko katsonut Madventuresia liikaa? Eivät ne siellä kiinassa ajattele, onko omassa yrttisekoituslääkkeessä kanankakkaa tai lehmänlantaa. Ja uskon että Kuopiossa valitaan tarkoin mitä tutkitaan, ns. järkevimmät yhdistelmät ensin. Cheesy
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #6 : 09.11.2005 01:17:47 »

Ikiaika: kyllä ne ovat aika erikoisia ne kotimaisetkin ikivanhat kansanparannusyrtit - etenkin jos 'vesi vanhin voitehista' olisi se, jonka pitäisi auttaa vaivaan kuin vaivaan - suomalaisillahan se vesi on usein ollut sisäisesti nautittavaa kirkasta ja promillepitoista nestettä. Vai oletko katsonut Madventuresia liikaa? Eivät ne siellä kiinassa ajattele, onko omassa yrttisekoituslääkkeessä kanankakkaa tai lehmänlantaa. Ja uskon että Kuopiossa valitaan tarkoin mitä tutkitaan, ns. järkevimmät yhdistelmät ensin. Cheesy

Vanha ja vääritelemätön kansan sanonta: Jos ei viina ja tervasauna auta, on tauti kuolemaksi.  2funny 2funny 
 ( ei siis terva JA sauna) knuppel2
Ja minähän en voi sille mitään jos teillä juopotellaan. Sen tiedän että meillä ei juopotella.  2funny 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 09.11.2005 01:35:06 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #7 : 09.11.2005 15:03:57 »

Ikiaika: kyllä ne ovat aika erikoisia ne kotimaisetkin ikivanhat kansanparannusyrtit - etenkin jos 'vesi vanhin voitehista' olisi se, jonka pitäisi auttaa vaivaan kuin vaivaan...
Homeopaateilla voisi olla sanansa sanottavana tähän veden voiteisuuteen, vai mitä?  Smiley
tallennettu

Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #8 : 09.11.2005 18:22:52 »

Niinpä, kun moni lääkeaine liuotetaan alkoholiin Grin

Ikiaika -
Lainaus
Ja minähän en voi sille mitään jos teillä juopotellaan. Sen tiedän että meillä ei juopotella.

Et voikaan sille mitään, että olen enemmän streittari jonka mielestä elämä on parasta 'huumetta'. Wink
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Jaana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #9 : 15.11.2005 22:03:08 »

Cheesy
Kiinalainen lääketiede kuulostaa mielenkiintoiselta. Akupunktio, turvehoidot yms. olen itsekin kokeillut ja tehokkaita ovat.. Voisin jopa harkita kouluttautumista kiinalaisen lääketieteen metodein, jossa tarkastellaan ihmispoloa kokonaisuutena ei pelkästään juuri sitä kohtaa jota kolottaa... coolsmiley

Oliskohan palstalta praktiikkaani tulossa asiakkaita???Mietitään sitten kouluttautumista!!! angel

Jane
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #10 : 15.11.2005 23:12:24 »

smitten Kyllä sinulle asiakkaita löytyisi! Aloita vaan kouluttautuminen, ellet ole jo aloittanutkin! Smiley
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
noita-akka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #11 : 16.11.2005 14:56:25 »

Lainaus
Täytyy muistaa yksi asia. Kiinassa luokitellaan yrtit pikkasen toisin kun meillä.
Kiinassa kuuluu yrtteihin mm. kuivattu sammakko, kuivattu kanan kakka, ja kuivattu lehmän lanta. Joten kivaa analysiaikaa kuopion yliopistoon.

Mä kun olen niin kamalan utelias, niin haluaisin tietää mistä tää tieto on peräisin.
Olen vähän opiskellut kiinalaista lääketiedettä, mutten ole  törmännyt näihin "yrtteihin".
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #12 : 18.11.2005 08:31:42 »

Ikiaika: kyllä ne ovat aika erikoisia ne kotimaisetkin ikivanhat kansanparannusyrtit - etenkin jos 'vesi vanhin voitehista' olisi se, jonka pitäisi auttaa vaivaan kuin vaivaan - suomalaisillahan se vesi on usein ollut sisäisesti nautittavaa kirkasta ja promillepitoista nestettä.

Viittaakohan tuo vesipaastoon? Smiley Smiley
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #13 : 19.11.2005 22:47:48 »

Siinäpä lienee jollekin selvitettävää Wink
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #14 : 20.11.2005 14:25:05 »

Lainaus
Täytyy muistaa yksi asia. Kiinassa luokitellaan yrtit pikkasen toisin kun meillä.
Kiinassa kuuluu yrtteihin mm. kuivattu sammakko, kuivattu kanan kakka, ja kuivattu lehmän lanta. Joten kivaa analysiaikaa kuopion yliopistoon.

Mä kun olen niin kamalan utelias, niin haluaisin tietää mistä tää tieto on peräisin.
Olen vähän opiskellut kiinalaista lääketiedettä, mutten ole  törmännyt näihin "yrtteihin".

TV,sä tuli vähänaikaa sitten BBC tekemä kulttuuri kiertomatka ohjelma Kiinasta. Jossa myös selvitettiin Kinalaista lääketiedettä, sekä yrttikaupojen yrtti sekoituksia.  Undecided
Siinä ohjelmassa selvitettiin myös nämä "kuuluisat" yrtit. 2funny
« Viimeksi muokattu: 20.11.2005 14:40:45 kirjoittanut Ikiaika. » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: