Minä huomaan nyt ekaa kertaa elämässäni todella vahvasti, mitä on merkkarin perääntyminen...
Avauduinkin siitä jo kahvitupaan..
Eli ensin tuo tietokone alkoi temppuilla niin ettei se mennyt millään windowsiin asti vaan jouduin käynnistään sen aina kymmeniä kertoja uudelleen ennen kuin se aukes. Sitten kun vihdoin sain sen auki, niin netti ei toiminut.
Soitin asiakastukeen, mistä ei osattu oikein sanoa mitään.
Puhelimen välityksellä sain sitten parilta kaverilta neuvoja, mitä kaikkea kokeilisin.
Tein ihan ihme koodaus-säätöjä
ja mikään ei auttanut.
Soitin pari kertaa asiakastukeen, josta sanottiin että se modeemi kyllä toimii,
vian on pakko olla koneessa.
Pyysin yhden "nörtti"kaverin tutkimaan asiaa ja se sääti konettani pari tuntia, eikä mitään tapahtunut.
Seuraavana päivänä säädin taas itse yhen kaverin neuvojen mukaan.
Sitten kävin ostamassa uuden läppärin ja olin innosta soikeena avatessani sitä.. Pian kuitenkin karu totuus tuli ilmi; yhteys vajaa tai puuttuva.
Soitin jälleen asiakastukeen. Ei mitään hyötyä.
Tänä aamuna sitten kävin vaihtamassa modeemini, sanoin että oli vikaa tai ei, niin haluan uuden modeemin.. Ei auttanut.
Sitten soitin exän paikalle. Sekin ihmetteli täällä jonkin aikaa ja kehotti soittamaan jonnekin..
Soitin asiakastukeen ja sanoin tiukasti että asia on nyt näin että
vian on löydyttävä jostain muualta kuin täältä, koska kone on uusi, modeemi on uusi,
asetukset ja johdot on oikein...
"no joo, hetkinen, mä soitan yhden puhelun" sanoi se tyyppi..
15min siitä, niin enköhän päässyt nettiin.....
En tiedä olenko vihainen vai huvittunut siitä, että alunperinkin se ensimmäinen puhelu asiakastukeen viisi päivää sitten ennen kaikkia mitään epätoivoisia säätöjä, olisi saattanut myös saada tilanteeseen korjauksen, jos olisin vaan uskottavammin sanonut puhelimessa että ei tässä koneessa ja modeemissa ole mitään vikaa...