Olen havainnut, että niin sanotut kauniit ihmiset voivat joskus olla ulkonäöstään yhtä vainoharhaisia kuin itseään ei niin viehättävänä pitävätkin ja kuvitella, että kaikki johtuu siitä minkä näköinen on.
SuPi kaikella ystävyydellä, mutta kirjoituksestasi huokuu sellainen asenne, että en suoraan sanoen yhtään ihmettele minkä takia sinulla juurikaan naispuolisia ystäviä ei ole.
Samaa mieltä ollaan. Itse olen Pohjois-Karjalasta ja 170 cm pitkä ja SOPUSUHTAINEN. On aika väärin yleistää noin kärjekkäästi ja etenkin ulkonäköä...Vaarallisilla vesillä. Ehkä se on se luonne ja asenne, itsensä ja pohjoiskarjalaisten, mikä vaikuttaa, eikä ulkonäkö. Ja saatikka sitten arvostella muiden ulkonäköä...Come on, mitä on kasikymppisenä enää iloa menneestä ulkonäöstä? Mieluummin vilkas ja ajatteleva mieli.
Tottahan toki suomalaisen luonteeseen tuntuu kuuluvan kateus. Ja mitä ihmeellisimmistä asioista ja joskus jopa tietämättään. Sehän voidaan kuitata vaikka huonona ensivaikutelmana. Mutta mistäs me tiedämme, onko muissakin maissa samanlaisia kateus-komplekseja, kuin Suomessa? Vai onko se sitten osa vain ihmisluonnetta?
Niin hassua, kuin se onkin niin naisilla viiiiiiiiraaaa....
Siis oli kyseessä hormonit tai mikä tahansa, niin samanlaisia ongelmia ei tunnu niin paljoa olevan miehillä (tai sitten niistä ei puhuta). Olisiko naisilla kuitenkin sellainen auktoriteetti kysymys, joka aiheuttaa työpaikoilla ongelmia? Koska on ihmisiä, jotka erottuvat joukusta jo pelkällä olemuksella. Mutta suurempi arvo vielä sille, millainen on luonteeltaan. RIstituleen joutunevat pahiten ne, jotka erottuvat olemuksellaan, esim. itsevarman näköinen ja tyytyväinen itseensä mutta kuitenkin ei ole niin hyvä puhumaan tai ei uskalla tuoda asioita julki. Tällöin alkaa juorut lentää...TUntuu ettei mikään ole hyvin. Jos yrität olla huomaamaton, sinut lytätään pahemmin. Jos olet ihan oikeasti harmaahiirulainen, etkä koskaan muuta ollutkaan, ei kukaan kiinnitä sinuun huomiota (tähän kuulunee todella pieni osa ihmisistä...) Sitten on niitä laumaeläimiä, jotka eivät ole luontaisia johtajia, ei itseluottamus riitä toimimaan yksin tms...Joten nämä itseluottamuksen puutteessa olevat lienevät pahimpia kiusaajia, ja yrittävät vain pönkittää omaa egoa ja samalla tökkiä "heikompaa" tai salaperäistä "kilpailijaa". Oikeat johtajat voivat olla sitä miltä näyttävät ja sitä mitä luonteeltaan ovat. Toki kaikissa "kasteissa" voi joutua puheiden kohteiksi, mutta pahiten kärsivät ne, jotka ovat samalla kertaa itsestään ylpeitä mutta kuitenkin epävarmoja. Toisin sanoen ei kykene nuolemaan kenenkään p*ttä tai liittymään itseään pönkittävien kiusaajien laumaan.
En keksi muuta selitystä naisten käyttäytymiseen. Miehillä se jotenkin ratkeaa sanattomasti, tai sitten tilanne räjähtää kunnolla käsiin. Mutta naiset...
Itse olen kokenut vähän kaikkea, ja nyt yritän vihdoin viimein löytää itseni lauman, harmauden tai epäluottamuksen seasta. Loppujen lopuksi riittää, kun luotan ja uskon vain itseeni, oli ulkonäkö mikä tahansa. Eli ei tälläisessa asiassa ole niinkään suoranaisesti kyse ulkonäöstä, vaan siitä mikä luonne olemuksesta huokuu. Kun on saavuttanut hyvän olon uitsensä kanssa, voi olla muiden yläpuolella olematta kuitenkaan johtaja. Silloin ei oikeasti välitä ja uskaltaa sanoa suoriksi asiat. Se on itseasiassa aika hieno fiilis tajuta se...
Itse koin "herätyksen" niin, että puheetkin vähenivät. Suorastaan jopa olivat muuttuneet kunnioittavan ja pelonsekaisen puolelle...heh..
Se voi olla hieno tunne...
Ja minä en oikeastaan enää usko niinkään ulkonäköön. Viitaten SuPin tekstiin. Jos tuijottaa vain kuorta, se osoittaa mielestäni itseluottamuksen puutetta. Ja jos välittää mulkoiluista tyypeiltä jotka kävelevät kadulla, se myös itseluottamuksen puutetta. Seuraavan kerran kun joku mulkoilee, HYMYILKÄÄ VILPITTÖMÄSTI TAKAISIN! Voitte kuvitella reaktion. Se osoittaa ns. järjestyksen. Ihan niinkuin eläimillä, sama asia ihmisillä. Meillä on tarve järjestäytyä. Niin yksinkertaiselta kuin se kuulostaakin, nämä ovat minun kokemukseni ja mielipiteeni.
Ja muuten, olen ollut itsekin kiusattu ja tiedän, ettei siitä kovin helposti nousta. Tsemppiä kaikille niille, jotka siitä kärsivät tai yrittävät siitä päästä yli.