Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 20
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskustelua seksuaalienergioista  (Luettu 129031 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Profiili
« Vastaus #15 : 03.06.2006 18:33:31 »

Mieheni kautta olen ymmärtänyt ettei tämä seksuaalisuuden synnillistäminen ole ainoastaan naisten ongelma. Hän pitää surullisena sitä, ettei hänelle koskaan kukaan kertonut että on ok esim. hyväillä itseään muutenkin kuin vain nopeasti vetää käteen (hän kun on vielä yh-äidin kasvattama). Hän sanookin että naisilla on siinä mielessä nykyisin tilanne paljon paremmin. Meillä on jo teininä Reginat josta luetaan mitä kaikkea sitä voi tehdä ja missä mikäkin piste sijaitsee. Ja kakarana luetaan kaikki mahdolliset romaanit, joissa on suorastaan paatoksellinen seksuaalinen lataus. Niin ja tietysti jostain Cosmosta otetaan naisille aktiivisen seksuaalisuuden mallia. Pojat taas kuulee jutut isommilta pojilta, jotka taas ovat lukeneet ne Jallusta. Seksuaalisuudesta tulee hyvin yksipuolista ja kapea-alaista, mikä sitten taas suoraa heijastuu naisiin.

Minusta tuohon perinteiseen "seksi on paholaisesta" -kuoppaan ovat pudonneet niin naiset kuin miehetkin. Ylöskin sieltä täytyy kaivaa yhdessä.

Tuli muuten vaan mieleen, että ehkä se, että pojat opetettaisiin heti alusta ottamaan itsensä seksuaalisesti kokonaisuutena auttaisi aika paljon myös naisten seksuaalisuuden ymmärtämisessä.

(hlvtti kun taas ei osaa sanoa kunnolla mitä tarkoittaa  knuppel2)
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #16 : 03.06.2006 18:46:33 »

Olen lukenut eräässä vaiheessa miesten seksifantasioita privana aika paljon.

Oikeestaan seksi tuntuu melkein samalta kaikkien kanssa teknisesti, eri asia onko kemioita. Ja niitä kai sitä hakee.

Jos ei puhuta perheen perustuksesta niin miehet hakee kurvikkaita nukkeja ja naiset lihaksikkaita adoniksia, vai miten on. Mies saattaa mielessään ajatella naista yhtä sun toista, minäkin kuulin tänään "negatiivista" hubaa itsestäni vaikka yhtaikaa pidetään kiihottavana.

Kunnollisen perheenisän juttu voi olla tavallisen ulkonäön lisäksi se että ne tienaa ja pitää hommat muutenkin kasassa. Muilla voi käydä muu mäihä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #17 : 03.06.2006 19:01:39 »

Ei kai kukaan täällä kirjoittaneista sitä mieltä olekaan että tuo huora-madonna-jaottelu olisi jotenkin hyväksyttävä. Ehkä tuo otsikko on hieman provosoiva, mutta olen silti sitä mieltä että negatiivisistakin ilmiöistä saa ja pitää keskustella.

Totuus on, että naisen ja miehen seksuaalisuuteen suhtaudutaan nykyäänkin eri tavalla. Kyseessä ei ole naisten luoma vastakkainasettelu, vaan valitettava myytti, jota ylläpitävät molemmat sukupuolet. Minun mielestäni ainut tie ulos tuosta väärästä ajattelumallista on juuri sen tiedostaminen. Sen takia on aika vaikea ymmärtää miksei siitä saisi puhua...

Itse olen sitä mieltä että naisten olisi jo korkea aika päästä eroon kaikenlaista seksuaalisuuteen liittyvistä syyllisyydentunteista ja juuri niinkuin Sign sanoi, hyvä lähtökohta on lopettaa itse arvonsa alentaminen vaikka muut eivät lopettaisikaan. Ehkä sitä kautta tuon väärän ajattelumallin siirtyminen seuraaville sukupolville katkeaa.

Termi "pyhä naiseus" kyllä häiritsee minuakin hieman, eihän kukaan puhu "pyhästä miehisyydestäkään"...  Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #18 : 03.06.2006 19:31:51 »

Ei ole koskaan tullut mieleen pitää ketään miestä kamalan pyhänä erityisesti pappeja. Korkeintaan ne, jotka alkaa tehdä henkisiä harjoituksia. Jos mies menee ankarasti siihen suuntaan, joillain saattaa tulla selibaatti kyseeseen. Riippuen opista.

Eikä ole tullut koskaan mieleen ajatella MIEHIÄ saatanallisina tai pahoina jos ne sattuu olemaan viriilejä. Eri asia on, onko oma koko ajan viriili, väsähtääkö, pysyykö uskollisena, pysyykö seksihalut. Jos ei, on muita.. kamalaa kuulostaa ihan vaihtokaupalta mutta eiks ihmiset ole tällaisia nykyisin.

Eli eri asia onko miesystävällä henkisiä arvoja ja uskollisuutta. Mut henkiset arvotkaan ei takaa mitään, kun miehillä halut jyllää, oikeestaan se on aika huvittavaa.

Suurta "yhteyttä" olen tuntenut just fyysisenä sähköenergiana.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2006 19:38:55 kirjoittanut JupiterGirl » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 03.06.2006 20:21:29 »

Ehkä Rakkauden enkeli halusi tuolla otsikolla nimenomaan tuoda esille sen miten naisiin todella ON SUHTAUDUTTU, esimerkiksi kristinuskossa kun menee ajassa vähän taaksepäin niin nainen todella nähtiin joko täysin puhtaana ja pyhänä (Neitsyt Maria) tai sitten likaisena, seksuaalisena viettelijättärenä... Seksuaalisuus, ja varsinkin naisen seksuaalisuus siis nähtiin aina täysin negatiivisessa valossa.

Lainaus
Juu, näinpä miumiu ajattelin minäkin siitä, mitä Rakkauden enkeli aiheella ajaa takaa...
Juuri tuo, että jos nainen on hyvin seksuaalinen, hän on heti huora, kevytkenkäinen, helppoa riistaa, jakorasia tms.
Mutta mies saa aivan rauhassa kulkea vaikka koko ajan mela pystyssä ja naida kaikkea, mikä liikkuu, eikä siitä miestä leimata miespuoliseksi "huoraksi" tms. Miehen seksi ja seksuaalisuus on sallittua, naisen vielä osin tabu. Ainakin joissakin maissa ja kulttuureissa. Ehkä se jotenkin näin menee...

Lainaus
Niin että nyt "vain" puramme sitä "negatiivis-naisellisen" myyttiä.

Nimenomaan juuri näitä asioita tässä vain tarkoitin ja haen takaa. Eli nyt jotkut vain ymmärsivät minua hieman väärin...  Wink Tuo hieman karkea ja vastakkainasetteleva otsikon valitsin juuri sen takia, että se saisi aikaan tietynlaista Solarbionin pyykinpesuun rinnastettavaa puhdistavaa myllerrystä, ajatuksia ja tunteenpaloa. Että siis saisimme poistettua ja puhdistettua tuon karkean naisten vastakkain asettelun joko "huoriin" tai "Madonnoihin".  Huh

Eli MINÄ EN itse luokittele naisia joko "madonnoihin" tai "huoriin". Tämä on vain tuo valitettava asetelma jota jotkut edelleen tässä maailmassa viljelevät... Kaikki naiseus on pyhää, kuten kaikki elämäkin on pyhää. Riippumatta siitä mitä tekee, sanoo tms. Kaikki erilaisia, mutta saman arvoisia.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2006 20:29:41 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 03.06.2006 20:33:07 »

Toivottavasti joskus vielä koittaa päivä että molemmat sukupuolet voivat nauttia seksuaalisuudestaan ilman ahdasmielistä leimaamista tai tuomitsemista.  angel Ainakin siihen suuntaan ollaan menossa...

Jep! Ja kyllä se päivä vielä koittaa.  Wink
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 03.06.2006 20:35:44 »

Kiitos RakkaudenEnkeli tästä aiheesta! ajattelin itsekin viime yönä että olisi aika perustaa tälle ketju. Luultavastihan halusit otsikkovalinnallasi nimenomaan kyseenalaistaa ja puhdistaa tätä huora-madonna vastakkain asettelua, mikä surullista kyllä yhä vaikuttaa ja paljon, vaikka tiedämmekin että se on hanurista.

Nimenomaan.  Kiss

tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 03.06.2006 20:38:08 »

Asterix esim otti tuolla toisessa ketjussa esille aiheen, jossa sanoi että naisellisen näköisiä naisia kohdellaan bimboina ja tyhminä, vaikka olisivatkin älykkäitä. Minusta tämä on ärsyttävää ja raivostuttavaa myös. esim että pitäisi rumentaa itseänsä tai alkaa näyttää ja käyttäytyä miesmäisesti tullakseen otetuksi älyllisesti täysivaltaisena olentona.

miksi naisellinen ulkonäkö equals tyhmä? ei ei ei...mutta myös tätä vastaan joutuu tyttö taistelemaan etenkin nuorena...ihmiset liittävät vain hänen kehonsa ulkonäköön määreitä jotka eivät kerro mitään hänen sisäisyydestään.

Naulan kantaan. Naiseus ja naisellisuus kunniaan,  Kiss mutta huom.! Kuitenkin niillä naisilla jotka haluavat, on myös oikeus olla "miesmäinen". Wink
« Viimeksi muokattu: 03.06.2006 20:43:41 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 03.06.2006 20:46:34 »

Onko kukaan kuullut,että sana huora on tarkoittanut muinoin aivan muuta kuin se nyt ymmärretään. Wink
Aikoinaan Sofia oli Kristuksen huora, eli siis sana huora tarkoitti vastaanottamista!Rakkauden vastaanottamista.
Niin myös raamatun Mariasta puhutaan huorana...mutta liekö sitten ollutkin juuri Jeesuksen rakkauden vastaanottaja.

Milloin sitten sanasta huora tuli naista halventava, ja alistava sana?(Toisaalta kyllähän "huora" myös vastaanottaa "rakkautta"yhä edelleenkin Undecided)
Ja mistä syystä sana muunnettiin tarkoittamaan jotakin häpeällistä naista tarkoittavaksi...jotta miehinen valta saisi otteen feminisyydestä...(?)

Mutta ajat muuttuvat... Grin

Erittäin hyvä pointti.  Wink
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 03.06.2006 20:50:50 »

No kyllä tämä koko vastakkain asettelu kertoo jonkun ihmisen omasta suhtaumisesta omaan naiseuteensa. Miten muuten tuollainen ajatus edes nousisi mieleen? idiot2

Mielestäni tälläinen vastakkaisajattelu on kuulunut jo iän ikuisuuden roskikseen.

Ajatus on noussut mieleen muiden ihmisten, ei siis minun vastakkainasettelusta. Roskikseen se kuuluukin tuollainen vastakkainasettelu, mutta sehän tässä pointti juuri on kun se ei ole vielä valitettavasti löytänyt sinne roskikseen. On vielä asenteissa muuttamista...  Huh
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #25 : 03.06.2006 20:55:11 »

Lainaus
No kyllä tämä koko vastakkain asettelu kertoo jonkun ihmisen omasta suhtaumisesta omaan naiseuteensa. Miten muuten tuollainen ajatus edes nousisi mieleen?



sinänsä tämä ajatus voi nousta mieleen myös siitä miten on kokenut toisten suhtautuvan aiheeseen, tai tietää siihen suhtauduttavan noin joissakin yhteisöissä. Ei välttämättä ole RakkaudenEnkelin henkilökohtainen näkökulma. mutta ehkäpä hän kommentoi itse kun saapuu paikalle...

Voi kiitos Sign!  smitten Juuri noin tarkoitin...
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 03.06.2006 20:58:41 »

Kyllä varmasti kaikki naisille huomattavasti parempi, mutta etenkin niille, joiden naisellisuutta ja seksuaalisuutta pahoinpidelty, tuhottu tai vammautettu jollain tavoin.

Sellainen nainen tuntee, joka tuollaista on kokenut, ei kerta kaikkiaan voi osallistua näin alentavaan keskusteluun.

Rakas Asterix, mistä sinä tiedät mitä minä olen kokenut???  Huh
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 03.06.2006 21:03:03 »

Minusta tuohon perinteiseen "seksi on paholaisesta" -kuoppaan ovat pudonneet niin naiset kuin miehetkin. Ylöskin sieltä täytyy kaivaa yhdessä.

(hlvtti kun taas ei osaa sanoa kunnolla mitä tarkoittaa  knuppel2)

Nimenomaan... Ja älä välitä, en minäkään nähtävästi osaa aina sanoa kunnolla mitä tarkoitan.  Grin
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 03.06.2006 21:06:27 »

Ei kai kukaan täällä kirjoittaneista sitä mieltä olekaan että tuo huora-madonna-jaottelu olisi jotenkin hyväksyttävä. Ehkä tuo otsikko on hieman provosoiva, mutta olen silti sitä mieltä että negatiivisistakin ilmiöistä saa ja pitää keskustella.

Totuus on, että naisen ja miehen seksuaalisuuteen suhtaudutaan nykyäänkin eri tavalla. Kyseessä ei ole naisten luoma vastakkainasettelu, vaan valitettava myytti, jota ylläpitävät molemmat sukupuolet. Minun mielestäni ainut tie ulos tuosta väärästä ajattelumallista on juuri sen tiedostaminen. Sen takia on aika vaikea ymmärtää miksei siitä saisi puhua...

Itse olen sitä mieltä että naisten olisi jo korkea aika päästä eroon kaikenlaista seksuaalisuuteen liittyvistä syyllisyydentunteista ja juuri niinkuin Sign sanoi, hyvä lähtökohta on lopettaa itse arvonsa alentaminen vaikka muut eivät lopettaisikaan. Ehkä sitä kautta tuon väärän ajattelumallin siirtyminen seuraaville sukupolville katkeaa.

Termi "pyhä naiseus" kyllä häiritsee minuakin hieman, eihän kukaan puhu "pyhästä miehisyydestäkään"...  Smiley

Naulan kantaan muuten, mutta kyllä ainakin minulle kaikki elämä on pyhää. Eli siis ovathan miehetkin toki pyhiä.  Wink  angel  smitten
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #29 : 03.06.2006 21:15:35 »

Heip,

Mun mielestä tuosta otsikosta saisi aikaan kaksi eri keskustelua. Pelkän tuolla otsakkeella, jossa keskusteltaisiin pyhästä naiseudesta ja seksuaalienergioista "Huora vai Madonna" vastakkainasettelun näkokulmasta TAI sitten keskustelu varsinaisesti pyhästä naiseudesta ja seksuaalienergioista. Jälkimmäinen olisi omasta mielestäni paljon mielenkiintoisempi aihe täällä astrofoorumissa kuin pelkästään naisten ja miesten seksuaalikäsitysten puiminen, jota voi harrastaa yllin kyllin muuallakin...

En nyt millään pahalla, mutta haluaisin, että se oikea keskustelu käynnistyisi jo!  tickedoff  :Smiley

Äh, toki kaivan omaa hautaani, koska voisin itsekin aloittaa puhumisen siitä mistä on muualla jo hieman puhuttu. Ei nyt vaan tuu mitään hyvää juttua, kun muutenkin on yleinen kiukuttelufiilis päällä (hyvä ettei imuri lentänyt tänään aiemmin jorpakkoon...).  Undecided

Liityn mukaan myöhemmin siis.  smitten
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 20
  Tulostusversio  
 
Siirry: