Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuvastamisen ja heijastamisen laeista  (Luettu 7330 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astraali
Vieras
« : 23.08.2006 22:20:38 »

Lueskelen tässä parhaillani Diana Cooperin kirjaa Hieman henkisistä laeista ja koin valtavia ahaa -elämyksiä...

Kuvastamisen ja heijastamisen laeissa pääpiirteittäin ajatus menee niin, että ympäristösi heijastaa sinua itseäsi. Kotisi, autosi, lemmikkieläimesi,puutarhasi, työkaverisi ja ystäväsi jne. kuvastavat sinua itseäsi. Kaikki niissä nousevat asiat kuvastavat ja heijastavat sinun omaa sielusi tilaa. Jos sinulla on töissä kireitä työkavereita -olet itse juuri niin kireä kuin hekin/ jos moitit puolisoasi siitä, ettei hän osaa ottaa sinua huomioon -et itse osaa ottaa huomioon puolisoasi tai jos ympärilläsi on ihania ja rauhallisia ihmisiä -olet itsekin sellainen. Lain mukaisesti vedät puoleesi niitä asioita ja tapahtumia, joita itse heijastat ympäristöllesi.

Tai jos tunnet suurta ärtymystä anoppisi tapoihin -kiinnität huomiota hänessä juuri niihin asioihin, joita itsessäsi on. Tai jos ihmiset ovat sinulle ystävällisiä/huomaavaisia/kireitä/vihamielisiä tms. olet itse juuri sitä kaikkea ja nostat itsellesi esiin nämä piirteet huomaamalla ne muissa.
Tai jos sinulla on paljon hyviä ja rakkaita ystäviä -olet itsekin sellainen heille.

Ja huomasin itse omassa elämässäni, että juuri niinhän se onkin... Ja olen hirvittävän onnellinen jokaisesta ihanasta ihmisestä elämässäni, sillä juuri he kertovat minulle siitä, että en minäään ihan toivoton tyyppi taida olla... Ja oikeastaan me kaikki ystäväpiirissämme olemme aika samankaltaisissa elämäntilanteissa ja ilmennämme toisiamme hyvin monissa asioissa... Toisaalta olen jättänyt taakseni ihmisiä, joiden tie kulkee muita polkuja emmekä me enää "kohtaa" tällä ilmentämisen ja heijastamisen tasolla.
Samoin kotini remontti on valmistunut juuri sen mukaan, mitä ehjemmäksi minä olen itse tullut... Samoin työelämäni jne.

Löydättekö te omasta elämästänne vastaavia ahaa -elämyksiä...? Ja mille se ajatus teistä tuntuu, että voitte itse vaikuttaa oman elämänne laatuun näinkin radikaalilla tavalla?
 angel smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 23.08.2006 22:31:41 »

Näin on  (http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/h020.gif)
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #2 : 23.08.2006 22:32:16 »

Kyllä on todellakin tuttua, sillä sehän on se vanhaa energiaamme edustava "peiliteoria", jollavoimme tehdä itsemme "eheäksi".
Kuten olen nyt saanut aikaan omallakin tahollani ja sen takia tulin tänne omalla nimelläni, sen vanhan "Kehon" sijasta.  Wink Smiley

Ja esikuvana voisin myös kertoa sen, että olen aivan äskettäin muuttanut ikivanhasta omakotitalosta miltei uuteen kerrostaloon, sen ylimpään eli kolmanteen kerrokseen. Eli sekin heijasti sitä muutosta sisimmässäni ja monet muutkin asiat, joita olen kyllä täälläkin kertoillut.

Hienoa, ettei se uuden Ajan helpoin tapa tutustua todelliseen Itseensä, olekaan keltään täällä sillä aikaa unohtunut, kun olin siellä "muuttopuuhissa".  Wink Smiley

Ihana olla jälleen kanssanne rakkaat Ystävät - oikein isolla Y:llä!  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 23.08.2006 22:59:05 »

Niinpä niin, näinpä näin... Kyllä sen tietää missä vika sillon kun kaikki käy päälle niinkuin yleinen syyttäjä... Wink

Mä vaan mietin MIKSI mun kahdesta parhaasta kaverista on tullut nyt kauheen etäisiä ja sellasia että ne ei halua tehdä mitään mun kanssa. En ole mielestäni ajatellut heistä pahoja asioita tai itse ollut etäinen, piittaamaton... Vai enkö vain tajua sitä?? Olen kauheesti yrittänyt pitää yhteyttä, mutta he eivät vaan lämpene... Yritänkö liian vähän vai onko yrittäminen pahasta? Ei halua menettää ystäviä, mutta ei myöskään olla epätoivoinen... idiot2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 24.08.2006 00:07:09 »

Luin joku vuosi sitten saman kirjan ja änkkäsin joitakin juttuja!

Valonkantajalle voisin kertoa tuosta, että ystäväni, josta 'heijastin' monia asioita, lopulta syytti minua hyväksikäyttäjäksi. Ymmärsin, että hän oli väsynyt minuun. Joten heitin irti, surun kanssa, tunnen sitä vieläkin.

Mutta joskus vaan täytyy luopua, vaikka kuinka kivasti on yhdessä kuljettu. Kuljettu se aika, mikä oli ehkä tarkoitettu. Tulee toinen aika. Ja ehkä jossakin ajassa voidaan taas tavata. angel
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 24.08.2006 08:44:59 »

Kyllä on todellakin tuttua, sillä sehän on se vanhaa energiaamme edustava "peiliteoria", jollavoimme tehdä itsemme "eheäksi".
Kuten olen nyt saanut aikaan omallakin tahollani ja sen takia tulin tänne omalla nimelläni, sen vanhan "Kehon" sijasta.  Wink Smiley

Ja esikuvana voisin myös kertoa sen, että olen aivan äskettäin muuttanut ikivanhasta omakotitalosta miltei uuteen kerrostaloon, sen ylimpään eli kolmanteen kerrokseen. Eli sekin heijasti sitä muutosta sisimmässäni ja monet muutkin asiat, joita olen kyllä täälläkin kertoillut.

Hienoa, ettei se uuden Ajan helpoin tapa tutustua todelliseen Itseensä, olekaan keltään täällä sillä aikaa unohtunut, kun olin siellä "muuttopuuhissa".  Wink Smiley

Ihana olla jälleen kanssanne rakkaat Ystävät - oikein isolla Y:llä!  smitten

 :Smiley

Tervetuloa keravastaavaksi - jakamaan kanssani kokemuksia asumisesta kerrostalon ylimmässä eli kolmannessa kerroksessa.

"Oma" kerrostaloni ei ole läheskään uusi, mutta sillä tavoinkin uusiutunut,
että lattianaapurini kaksio otti paloi "kokonaan" eli sitä päästiin uudistamaan rakenteita myöten.

Ja tuosta, kuinka peilata muita itseensä:
minussa on se Ratkaisu, joka kohtaa luontiaan
- tuontiaan täydentämään sitä kuvaa, mitä muut minulle itsestäni näyttävät.

Ja olethan nyt "koko nimelläsi" näyttänyt meille,
kuinka esittäytyä maailmalle "ei jonakuna arvuutettana"
vaan "tieten tahtoisena itsenään"
- oman tietämisensä "tien" kulkijana.

Kiitos siitä tien "uskallukseen edetä olemaan oma itsensä" näyttäjyydestäsi.

Kysehän on vaihteluväliolentansa paljastamisesta:
kuinka olla täysi - täynnä itseään - ilman että se on keneltäkään pois;
ilman että muut olisivat siitä, itsenäsi olemisen energiatasapainostasi, osattomia.

Se on: muiden kutsumista juhlimaan itseään!  Kiss laugh Shocked

Kenen itseä?

Kenen ellei kenet hyvänsä itseensä ja kenen hyvänsä itseen sisällyttävää...  Wink

 Kiss angel smitten police
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #6 : 24.08.2006 09:25:33 »

No HEI Kaarina  smitten pitkästä aikaa  Kiss
Kolmannessahan se minäkin asustelen  Wink ja onneksi ylimmässä  Cheesy vaan onhan tuolla kaikkein ylimpänä vintti - usemmiten pimeänä  Grin
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #7 : 24.08.2006 13:35:51 »

Aika hauska yhteensattuma, jos teilläkin on talossanne ne kolme kerrosta, joista tavallaan ihmisenkin "kolminaisuus" on rakennettu, sillä niin ylhäällä kuin alhaalla on aina jossain vaiheessa jokaiselle se tutumpaakin tuttu sanonta ja tässähän se tuli oikeastikin totuudeksi. Wink Smiley

Mutta Ippuskalle kyllä vielä sanoisin, että kyllä siellä vintilläkin on jo Valoa!  :Smiley Cheesy
tallennettu
Keiju71
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #8 : 24.08.2006 14:53:01 »

 Smiley minäkin asun kolmannessa eli ylimmässä kerroksessa.

Pitkän aikaa olen jo tajunnut, että minä en voi muuttaa maailmaa, en toisia ihmisiä. Minä voin muuttaa ainoastaan sitä, miten sen/ne näen. Sehän on just tuota heijastamisen lain alaista, minun mielestä ainakin.
tallennettu

Rakkaus ja turvallisuus, joita niin syvästi kaipaat, ovat läsnä sinussa itsessäsi.
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #9 : 24.08.2006 15:33:29 »

Se on: muiden kutsumista juhlimaan itseään!  Kiss laugh Shocked

Juhlat pystyyn!  Cool

Juhlistan hyvää työpäivääni, rentoa fiilistä, hyviä tuloksia töissä, viikonlopun reissua äitini kanssa siskoni/ukkonsa luokse jne.

Ylimmässä kerroksessa asun minäkin, 7 kerrosta... pitäähän sitä olla ilmaa...

 smitten
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #10 : 24.08.2006 15:35:02 »

Ja tervetuloa Kaarina takaisin, aikaisempia kirjoituksiasi olen lukenut innolla.  Smiley  Smiley
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #11 : 24.08.2006 15:38:36 »

Pitkän aikaa olen jo tajunnut, että minä en voi muuttaa maailmaa, en toisia ihmisiä. Minä voin muuttaa ainoastaan sitä, miten sen/ne näen. Sehän on just tuota heijastamisen lain alaista, minun mielestä ainakin.


Näinhän se juuri onkin eli sitä ilmennämme ulkoisestikin, miten olemme sisäisesti "rakennettu". Ja senhän voi aina muutella mieleiseksenä, jos ei ole tyytyväinen siihen vanhaan ilmennysmuotoon, joten siitähän tavallaan koko ylösnousemuksessakin on kyse eikä niinkään siitä, että joku tulee ja "vetää kädestä ylös".  Wink smitten

Itselläni on tuhansia esikuvia siitä, miten olen voinut muuttaa kuvaa siitä maailmastani vain muuntamalla omia energioita aina vain taajuudeltaan korkeammin värähteleväksi. Ja se tapahtuukin sen Korkeamman tietoisuutemme teoilla nyt jokaiselle, joka sitä haluaa eikä tarvitse kuin pyydellä ohjausta tai nopeutettua kasvua ja näkee senkin, ettei mikään niistä kokemuksista ketään "tapa". Eli ei pelkoa siitä, että joutuisi kohtaamaan jotain sellaista, mitä psyyke ei kestä, koska sekin tulee eteen aivan taatusti joskus, että näkee senkin harhallemme kuuluneen uskomuksen hajoavan taivaan tuuliin, juuri sitä kokemustamme ennen. Koska aina silloin, kun kohtaamme ajatuksemme vapaaehtoisesti, vapautamme itsemme niistä peloista, joilla se "karmea" kohtalomme on luotu.  Wink Smiley
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #12 : 24.08.2006 15:45:17 »

Ja tervetuloa Kaarina takaisin, aikaisempia kirjoituksiasi olen lukenut innolla.  Smiley  Smiley

Kiitos, twin peak.  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #13 : 24.08.2006 15:47:41 »

Kiitoksia teille. Tajusin..

Joskus jonkun asian on oivaltanut ajat sitten, mutta sitä ei vaan osaa hyväksyä. Nyt otan itseeni niskasta kiinni. Maailma ei ikinä ole minua vastaan, se aion nyt tajuta ja lakata syyttelemästä itseni ulkopuolisia juttuja!!

Kukaan meistä ei ole täällä ikinä yksin eikä maailma käännä meille selkäänsä! smitten
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #14 : 24.08.2006 15:52:43 »


Ja olethan nyt "koko nimelläsi" näyttänyt meille,
kuinka esittäytyä maailmalle "ei jonakuna arvuutettana"
vaan "tieten tahtoisena itsenään"
- oman tietämisensä "tien" kulkijana.

Kiitos siitä tien "uskallukseen edetä olemaan oma itsensä" näyttäjyydestäsi.

Se on: muiden kutsumista juhlimaan itseään!  Kiss laugh Shocked


Oikeita oivalluksia sinulla taas kerran onkin, Rauhan enkeli, sillä nyt olen todellakin jo se, joka oikeasti olenkin. Eli senkään tähden nimimerkilläni ei edes ole mitenkään väliä vaan olen se energia, joka siitä tulee, kun sen sanoo ääneen.

Sillä siten voin heijastella sitä aitoa sisintäni tähän kuvaan, jota tämä Maa-planeetan "valkokangas" heijastaa meille jokaiselle. Koska taisin jo ylittää sen "kynnyksen", josta tänne maan päälle tullaan.  Wink Shocked smitten
« Viimeksi muokattu: 24.08.2006 15:54:52 kirjoittanut Kaarina Niro » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: