Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuunsolmuista ja ex-elämistä...?  (Luettu 37972 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #45 : 25.04.2006 18:18:33 »

Mulla pomppaa monta planeetta eri huoneeseen kun otan veda/vehlow kartan... Miten näistä nyt voi sitten katsoa mitään kun erilaisia ovat.  Sad

Pitää nyt muistaa, että sideerinen järjestelmä antaa huoneille ja merkeille jossain määrin eri merkityksen kuin trooppinen. Esim. mulla on Placiduksella Mars-Jupiter Kauriissa 3.huoneessa mutta veda-kartalla sama Jouskarissa 4.huoneessa. Kun ajattelee merkityksiä, kumpikin asema on yhtä osuva. Toisaalta mitä tulkintoihin tulee, trooppinen on lähinnä psykologinen, ja sideerinen puolestaan kuvaa enemmän henkilön ja elämän fyysistä puolta ja olosuhteita.

3D-järjestelmä taas kuvaa tähdistöjen 3D-asemaa syntymähetkellä eli on periaatteessa korrekti, ja heittää kaikki mun planeetat huoneisiin 10, 11 ja 12. :Smiley Kai ne sitten aivan hyvin voi olla sielläkin.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #46 : 25.05.2006 17:04:55 »

Minullakin kiepahtaa kuunsolmu täällä 9. huoneen puolelle, kun se niin astro.comin kartalla kuin monella muullakin laskettuna asettuu 10. huoneeseen, yhtymään MC:n kanssa. Kysyin täällä käytettävästä huonejärjestelmästä tuolla kysymyksiä-osiossa vastausta saamatta onneksi täältä löytyi vastaus  Wink, siis toposentrinen huonejärjestelmä. Siitä (maakeskeisyydestä) johtuu varmaan tuo parin-kolmen asteen heitto noususolmunkin asemassa?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #47 : 25.05.2006 17:41:36 »

Lainaus
Tuo noususolmu leijonassa ilmeni mulla nuorempana juuri noin, että piti yrittää "miellyttää" kaikkia ja olla kaikessa mukana. Ja vanhemmalla iällä huomasin, kuinka sitä todellakin käytettiin silloin hyväksi. Viime vuosina olen oppinut sanomaan ei. Kaikkeen ei tarvitse ryhtyä. Olen oppinut itsevarmuutta ihmissuhteissa, ehkäpä se on niitä leijonan hyviä piirteitä mistä täytyisi ottaa opiksi tässä elämässä. Kait mie oon sit uskaltanut ottaa ne "ohjat" käsiini  coolsmiley

-MillaMiuMau
Lainaus

Samma här! Leijona-vesimies solmuilla liikenteessä Smiley "Ohjia" pitäisi vielä opetella tiukentamaan knuppel2 mutta kyllä se tästä.. smitten
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66


Profiili
« Vastaus #48 : 09.06.2006 18:46:42 »

Minulla on laskusolmu Skorpioni 4. huoneessa.
5. huoneen kärki Jousimiehessä, tyhjä huone.
12. huoneen kärki Leijonassa. 12. huoneessa on Venus (leijona), Merkurius (leijona) ja Aurinko (neitysyt). Chirion ja Saturnus 8. huoneessa Kaloissa yksinäisinä planettoina eli planeettakuvio suppilo/kiila
Mitä tulkitsette menneestä?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2006 18:53:19 kirjoittanut Sirpapa » tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #49 : 09.06.2006 19:06:34 »

Suosittelen edelleen näitä Kaarina Pääkkösen sivuja:
www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/

Kohdasta Planeetat löytyy Noususolmun ja Laskusolmun tulkintaa suomeksi.

Noususolmu ***** KUUNSOLMUT *****Laskusolmu
Astrologisella kartalla Kuunsolmut symboloivat aikaisemmista elämistä heijastuvia käyttäytymisen tai olosuhteiden vaikutuksia tähän elämään, laskusolmu on menneiden mallien varasto ja noususolmu se suunta, johon tulisi pyrkiä, että tasapaino saavutettaisiin. Menneestä ei siis tule pyrkiä eroon, vaan saada se tasapainoon polarisuuden kautta.
Kuunsolmut ovat aina oppositiossa toisiinsa nähden, oppositiohan on aspektina kahden vaikutuksen tasapainoon saattamista.
Noususolmu osoittaa siis sen, mitä tarvitaan, että tuo tasapaino on mahdollista saavuttaa.
Se kumman solmun läheisyyteen persoonalliset planeetat tai niiden tekemät aspektit painottuvat antaa osviittaa siitä, kumman solmun vaikutus tuntuu voimakkaammin tässä elämässä.


Noususolmu Kaloista/ Laskusolmu Neitsyestäni Kaarina sanoo näin:

"Noususolmu Kaloissa ; Kalat ja Neptunus kuvaavat eetteri kehoa, sitä osaa meistä, jolle ei ole konkreettisessa olemuksessa vastinetta, vaan joka on yhteydessä hermojemme sähköiseen toimintaa. Intuitio, ymmärry Jumaluudesta jne. Tämän osan ihmisestä pitäisi kehittyä tässä kuunsolmuasemassa kuten kyvyn antaa anteeksi ja rakastaa ilman ehtoja .

Neitsyen konkreettiseen pikkutarkkaan erittelyyn ja kriittisyyteen painottunut tausta tuo halua sanoa toisille, miten asioiden tulisi olla, asettaa heille kovastikkin määritteitä, ennekuin heillä on oikeus tuntea olevansa hyviä.
Sitä mukaa kun noususolmu Kaloissa vahvistuu, häipyy myös arvosteleva puoli ja jäljelle jää kyky analysoida ja Merkuriuksen symboliikan mukaisesti - kommunikoida suurista visioista, tunteista tai tuonpuolisesta."
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: