Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: DMT  (Luettu 33181 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #45 : 17.09.2014 15:01:24 »

Niinpä, olen aika samoilla linjoilla. Kärpässientähän on kuulopuheiden mukaan käyttäneet myös Suomalaiset shamaanit aikoinaan. Joltain kuulin, että olisivat syöttäneet niitä poroille ja juoneet sitten sen kusen, jotta haitallisimmat aineet suodattuvat. Tiedä näistä, mutta ei tuo kärpässieni taida edes olla niin myrkyllinen, kuin lapsena peloteltiin. Huonoa oloa jne. Eri asia sitten valkokärpässienet jne?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 17.09.2014 15:07:57 »

Punaista krpässientä on käytetty laajalti suomalais-ugrilaisten kansojen keskuudessa ja keski-aasiassa. Se on ollut niin tärkeä, että kuivattu kärpässieni on toiminut aikoinaan jopa rahan korvikkeena. Tuolla idempänä on poronpissan lisäksi ollut myös tapana että se heimon shamaani syö sienet ja muu heimo sitten juo shamaaniin pissaa... (yörhg) Muistaakseni poro on immuuni niille psykedeeleille, eli poro ei mene sekaisin punaisista kärpässienistä.

Ja vain punainen kärpässieni ei sitten ole tappava: Valkoinen kärpässieni on ehdottoman tappava, samoin muistaakseni myös pantterikärpässieni.  Munuaiset todella suodattavat kaikki ne ikävät aineet - aiheuttavat ennen pöllyä kouristuksia ja jopa kuumetta aika ikävästikin- ja pissiin jäävät vain ne psykedeeliset aineet. Siksi sitä pissiä on juotu.

Tuosta linkistä muuten puuttui mielenkiintoinen uudempi löytö: MDMA eli ekstaasi (jonka keksijä oli tosi harmissaan siitä että se siirtyi päihdekäyttöön, koska itse tutki sitä nimenomaan psyyken ongelmien hoidon kannalta) on tehokas post-traumaattisen stressioireyhtymän hoidossa. Tämä on havaittu USAssa nyt kun armeija siellä etsii tehokkaita hoitoja viime aikojen sotiensa PTSD-potilaille. HUOM: Homma toimii niin, että tavaraa annetaan tietty annos ja sitten terapeutti johdattelee potilaan ihan tietyllä määrätyllä tavalla lävitse sen aikoinaan trauman tuottaneen tapahtuman. Tuon glorifioidun amfetamiinin nauttiminen ihan itsekseen muuten vaan siis tuskin auttanee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 17.09.2014 16:05:12 »

Niin, kyse tuossa MDMAn käytössä oli nimenomaan diagnosoidun post-traumaattisen stressioireyhtymän hoidosta, ei ihan minkä tahansa trauman hoidosta. Voi olla että jossain muunlaisessa traumassa oma käyttö voi jotakuta auttaa.

Tästä on siis kyse:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Traumaper%C3%A4inen_stressih%C3%A4iri%C3%B6

"Traumanjälkeinen stressihäiriö, joka tunnetaan myös nimellä posttraumaattinen stressihäiriö (engl. post-traumatic stress disorder, PTSD), on ahdistuneisuushäiriöihin luokiteltu psykiatrinen häiriö, joka saattaa kehittyä traumaattisen tapahtuman (äkillinen, itsestä riippumaton ja tunteita (avuttomuus, pelko) herättävä) kokemisen tai todistamisen seurauksena. Traumaattisella tapahtumalla tarkoitetaan tässä tilannetta, jossa henkilön tai hänen läheistensä henki, terveys ja/tai fyysinen koskemattomuus on uhattuna, esimerkiksi sotatila, luonnonkatastrofi, liikenneonnettomuus tai perheväkivalta. Trauman jälkeen on aivan normaalia kokea erilaisia stressioireita, jotka useimmiten lievittyvät itsestään ajan kuluessa. Osalla stressireaktio kuitenkin pysyy ja saattaa vähitellen kehittyä traumanjälkeiseksi stressihäiriöksi. Termiä käytetään psykologiassa ja psykiatriassa. Yksityiskohtaiset kriteerit PTSD:lle on esitetty kansainvälisessä tautiluokituksessa ICD-10 psykiatrian osassa."

Ja puhdaskin MDMA on amfetamiinin läheinen sukulainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/MDMA

"MDMA eli ekstaasi (3,4-metyleenidioksimetamfetamiini)on keskushermostoa aktivoiva huumausaine, joka kuuluu amfetamiineihin."
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014 16:13:09 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 18.09.2014 09:25:31 »

tarkoitit siis, että jos tuosta nimenomaisesta traumasta kärsivä ihminen nauttisi mdma:ta, hän ei saisi siitä mitään hyötyä ilman terapeuttia?  angel

En tiedä saisiko vai eikö saisi.

Kirjoitin mitä kirjoitin, jotta en rohkaisisi ketään vetämään amfetamiinijohdannaista siinä toivossa että sillä lähtee traumat pois. Olennaista ko. prosessissa on nimenomaan se häiriön aiheuttaneen tapahtuman läpikäynti terapeutin johdattamana. Jos osaa itse tehdä moisen ilman terapeutin apua (en edes tiedä tarkkaan MITEN se tehdään, kuulemassani NPR:n radio-ohjelmassa ei tarkemmin kerrottu), niin miksipä ei onnistuisi.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #49 : 18.09.2014 13:38:18 »

Ei, koska minä nimenomaan tarkoitan sitä, että ellei ole tarkkaa tietoa siitä millä metodilla juuri postraumaattiseen stressioireyhtymään käytetään juurikin MDMA:ta, niin eipä ole suuria toiveita siitä että omatoiminen aineen muuten vaan nappailu siihen auttaa.

Minä en suosittele amfetamiinijohdannaisten käyttöä kenellekään vapaa-ajalla missään tarkoituksessa, koska ne nostavat selkeästi mm. sydänkohtauksen riskiä aivan muuten sydänterveillä nuorilla ihmisilläkin, myös silloin kun niillä teoreettisesti/potentiaalisesti ehkä olisi itsekseen käytettynä jotain positiivisia vaikutuksia psyykeen.

Mutta minä myös kunniotan ihmisten vapaata tahtoa kaikessa siinä mitä ihmiset ihan itsekseen ja yksinään tekevät. Eli siitä vaan kuka vaan nappaamaan ihan mitä vaan, mitä se minulle kuuluu ja mistä minä tiedän kuuluuko se kyseisen henkilön sielunsuunnitelmaan.

(Minä kirjoitan ihan juuri niinkuin tarkoita, kuten kuka tahansa voi tuosta allekirjoituksestani päätellä.)
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014 13:45:23 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #50 : 18.09.2014 20:13:07 »

Hei, ei mulla mitään asiaa ollut, on vaan pakko tulla "tykkäämään" näistä sinikiviuhkon huomioista. Afro

yksi suuri ongelma huumekeskusteluissa on huumeiden positiivisiksi koettujen vaikutusten mitätöinti ja vähättely, koska silloin on helpompi olla välittämättä varoituksista, jotka koskevat niitä negatiivisia vaikutuksia. ja vielä kun usein on niin, että positiiviset vaikutukset tulevat ilmi heti, mutta negatiiviset vasta myöhemmin, syntyy ihmisille aivan turhaan näitä "meitä on huijattu, tämä on salaliitto" kokemuksia.

Lainaus
olen nähnyt tapauksia joissa itselääkintä on johtanut tilanteeseen, jossa oma aivokemia on saatu sekaisin pysyvästi. luultavasti aivojen reseptorit ovat vaurioituneet ja tunne-elämä on siinä määrin epävakaata ja oleminen yhtä hetkellisten impulssien mukaan toimimista, ettei normaali elämä kuten me sen ymmärrämme, ole enää koskaan mahdollista

Oliko nimenomaan dmt tai muut psykedeelit kysessä, tai onko sillä edes väliä?

Melkein tulee sellainen ajatus että olisi itse asiassa turvallisempaa ns. viihdekäyttö kuin "itselääkintä", koska ainakin on rehellinen itselleen ja ennenkaikkea määrät pysyy vähäisenä. En tiedä voiko tai saako näin ajatella, ja onko siinä mitään perää. Huh  Ja tätä ei pidä ymmärtää niin että huumeiden käyttö olisi mitenkään hyvä asia!
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #51 : 19.09.2014 09:04:37 »

Melkein tulee sellainen ajatus että olisi itse asiassa turvallisempaa ns. viihdekäyttö kuin "itselääkintä", koska ainakin on rehellinen itselleen ja ennenkaikkea määrät pysyy vähäisenä. En tiedä voiko tai saako näin ajatella, ja onko siinä mitään perää. Huh  Ja tätä ei pidä ymmärtää niin että huumeiden käyttö olisi mitenkään hyvä asia!

Itse asiassa tuo on aika ansiokas ajatus, jos vaikka oletetaan että viihdekäyttäjällä ei ole mitään ihmeempiä traumoja piilossa, kun taas itselääkitsijällä on niitä. Nimittäin ihan kaikki päihteet - myös alkoholi - aiheuttavat niitä ongelmia sitä todennäköisemmin mitä enemmän ihmisellä niitä traumoja on.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #52 : 28.09.2014 17:04:43 »

Laitetaas tännekin tämä docventuresin jakso jossa puhutaan tietoisuudesta ja psyykestä. Siinä on puhetta myös Etelä-Amerikan ayahuasca-sessioista, joista tässäkin taidettiin mainita aiemmin.

http://areena.yle.fi/radio/2056546

Tuota noin... Saan varmasti taas pari vihamiestä lisää kun julkaisen fiilikseni. Sad  Nimittäin minusta on vähän hassua että aina mainitaan kuinka tärkeää on että nauttii sen huumeen pätevän shamaanin opastuksella. Siis sehän on meidän yhteiskunnasta katsoen joku puoskari, en mä ainakaan haluaisi olla lähelläkään sellaista jonkin vahvan psykedeelin vaikutuksen alaisena. buck2

Yksinkään ei liene järkevää käyttää. Jos alitajunnan portit avautuu ja sieltä puskee kaikkea kamalaa, niin voi olla aika hirvittävä olotila. Toisaalta en tiedä mitä shamaani tai lääkäri pystyy siinä tilanteessa tekemään. idiot2  Kun en tunne asiaa.

Parasta siinä jaksossa oli se että se psykologi sanoi että psykedeeliterapiaa kannattaisi tutkia. Smiley

Luotettavan sairaanhoitohlökunnan ohjauksessa voisin kokeilla sellaista terapiaa. angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: