Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jeesus Kristus  (Luettu 52720 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
zajon
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« : 01.08.2014 23:38:42 »

Heippa. Haluaisin tietää, että mite tämä perus kristinusko istuu tänne joukkoon? Minulle on hieman hämärän peitossa, että puhutaan sekaisin Jeesuksesta ja jälleensyntymästä, rakkaudesta ja valosta, kun sitten taas perus luterilainen uskonto opettaa tuomitsevaa Jumalaa, Helvetin tulia ja van yhtä elämää. Miten tämä nyt sitten oikeastaan menikään? Ja kuka OLI Jeesus Kristus?

Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta en oikein ymmärrä. uglystupid2
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #1 : 02.08.2014 00:29:48 »

Rohkenen kertoa oman näkemykseni. En puhu muiden astrolaisten puolesta.

Minulle Jeesus Kristus on yksi ylösnousseista mestareista. Minulle hyvin läheinen ja rakas. Kuulemani mukaan Jeesus olisi opiskellut Egyptissa mysteerikoulussa, joten hän oli aikalailla samoilla linjoilla kuin moni täällä. Jotkut sanovat hänen piirtäneen maahan reikisymboleja ennen ihmetekojaan. Tiedä tuota.
Minun Jeesukseni eli Magdalan Marian kanssa parisuhteessa. Se ei yhtään vähennä hänen "jumaluuttaan". Päinvastoin.
Monet Raamatun kertomukset Jeesuksesta ovat avutuneet minulle vasta huuhaa-touhujeni myötä.
Siltikään en usko Raamatun Jeesukseen.
Ehkäpä Jeesus valaistui tuon inkarnaationsa aikana, eikä hänen tarvitsisi enää syntyä tänne. Uskon kuitenkin Jeesuksen energian inkarnoituvan tälle planeetalle monen eri kehon kautta.
Jeesus Kristus ja Gautama Buddha ovat molemmat ylösnousseita mestareita - ja moni muu. Meidän on tarkoitus kulkea samaa tietä. Jokainen oman mestarnsa/mestareidensa ohjaamana.


« Viimeksi muokattu: 02.08.2014 00:31:32 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2 : 02.08.2014 03:21:50 »

Ehkä paras tapa katsoa asiaa on koittaa tuntea Jeesuksen tekojen ja sanojen voima ilman järjen liiallista sekaantumista asiaan. Hahah, mikä neuvo, mutta voidaan samalla miettiä, miten aikojen saatossa on yhden miehen elämänkertomus voinut muuttua (Ja jokainen osaa itse päätellä mikä on todennäköisintä.) Itse ajattelen häntä esimerkkinä, minkä suunnalta voidaan löytää oma tasapainoisempi tie. Hän ei elänyt nykyaikana, mutta jos soveltaa melkeinpä mitä tahansa hänestä nykyaikaan tasapainoisesti niin en usko, että voi hävitä. Vai mitä muut miettivät? Vaikka ei se tarkoita, ettei hänelläkään ollut mutkia matkassa ja lopullinen kohtalo kohtalaisen surullinen. Edelläkävijä ehdottomasti. Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #3 : 02.08.2014 08:57:30 »

Muistelen täällä palstalla olevan joitain kristittyjä, mutta eivät taida olla aikoihin kirjoitelleet. Kristinuskossa on niin näkyvänä ja syvään juurtuneena se elementti että vain he pääsevät taivaaseen, että hankala siitä on keskustella.

New Agen Jeesus on todella erilainen kuin Raamatun Jeesus. Mielenkiintoista sinänsä kyllä.

Voi olla että koko Raamatun Jeesus on tarinana ihan vääntynyt. Tai siis ihan varmasti onkin ja tuntuu pöljältä ajatus ottaa Raamattu kirjaimellisesti.

Lähimmäisenrakkautta ja läsnäoloa voi oivaltaa ja harjoittaa ilman Jeesustakin. Onneksi.
tallennettu
zajon
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« Vastaus #4 : 02.08.2014 12:28:05 »

Evea, tarkoitatko minua epäilijällä?

Minä olen utelias, siksi kyselen. Kiitos vastauksista.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #5 : 02.08.2014 13:36:02 »

Tässä ketjussa keskustellaan mukavassa hengessä  smitten

Aivan varmasti Raamattu on vääristynyt matkan varrella. Ja kirjoitettukin ihmisten toimesta. Näkeehän sen tälläkin foorumilla, miten sama asia voidaan kokea ja tulkita täysin eri tavoin. Opetuslapset ovat siis tuoneet oman persoonansa kautta oman näkemyksensä asiasta.

Kannattaa kokeilla lukea Raamattua "huuhaa-lasit" päässä. Miettiä, mikä Jeesuksen opetus tai ihmeteko selittyy energiahoidon tai muun vastaavan kautta. Sitten voi myös hiljentää mielensä ja pyytää Jeesukselta vahvistusta ja opetusta.

Erään teorian mukaan jälleensyntymisoppi poistettiin Raamatusta Konstantinnopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553.
http://www.teosofia.net/eriusk/konst_kk.htm

Muoks. Lisään vielä, että mielestäni on tärkeintä, että ihmisellä on oma uskonsa ja käsityksensä. Kenenkään ei tarvitse uskoa kuten minä uskon. Mutta en myöskään anna tuputtaa itselleni näkemystä jota en koe oikeaksi. Jos jokainen ihminen eläisi edes yhden päivän oman uskontonsa opin mukaisesti, maaplaneetta muuttuisi paljon paremmaksi paikaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2014 13:55:35 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 02.08.2014 13:58:45 »

Joo, tosi kiva kun pystyy tosiaan keskustelemaan sen sijaan, että kukaan jyrää ketään Smiley  smitten

Totajoo. Kyllä itsekin siis uskon Jeesukseen sillä tavalla, että hän vaikuttaa henkenä henkimaailmassa ja sieltä käsinkin. Ja energiahoidot, toisaalta suggestio"paranemiset" tiedän täysin mahdollisiksi ihan omasta kokemuksesta.

Mutta sitä en tiedä, miksi minun omalla kohdallani pitäisi kiittää Jeesusta kaikesta, tai kutsua itseni ja toisten kunnioittamista Jeesuksen seuraamiseksi. Olen kyllä viime aikoina saanut kamalia näppyjä siitä ilmiöstä, kun alistutaan joko ihmisgurulle tai henkimaailman hahmolle, ja Jeesusta myöten koko homma on mietinnässä.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #7 : 02.08.2014 15:00:09 »

Ei se ole Jeesuksen vika, että ihmiset jyrää.  smitten

Olisko tämän ajan henki, ettei pidä kumartaa mitään/ketään, jos ei halua?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 02.08.2014 15:06:37 »

Ei suinkaan olekaan.  Cheesy Aikamoisia katujyriä on tällä palstalla nähty, tänään ei näy yhtään ja hyvä niin.  smitten

Niiiin. Ehkä se on sitäkin. Osa sitten kumminkin tuntuu haluavankin. No, jos se todella toimii niin mikäs siinä, mutta kai kaikkein uskollisin on oltava itselleen. Helpommin sanottu kuin tehty kyllä.  buck2
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #9 : 02.08.2014 20:17:59 »


Mutta sitä en tiedä, miksi minun omalla kohdallani pitäisi kiittää Jeesusta kaikesta, tai kutsua itseni ja toisten kunnioittamista Jeesuksen seuraamiseksi. Olen kyllä viime aikoina saanut kamalia näppyjä siitä ilmiöstä, kun alistutaan joko ihmisgurulle tai henkimaailman hahmolle, ja Jeesusta myöten koko homma on mietinnässä.

Tätä tarkoitin, kun sanoin, ettei ole Jessen syy.  smitten

Mutta totta kyllä, näistä asioista pitää voida puhua kiihkoilematta ja toista kunnioittaen.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #10 : 02.08.2014 20:58:17 »

Minä muistaisin olleeni Jeesuksen haudalla. Olin nainen.
Vaan milläs oikeaksi todistan?  Cool
Minulle riittääkin, että pidän sitä itse mahdollisena.

Uskonto ja uskomusjutut herättävät usein voimakkaita, ja kipeitäkin, tuntoja. Harmi, kun täällä ei ole sellaista hymiötä, jossa lyödään raamatulla tai muulla opuksella päähän  Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #11 : 02.08.2014 21:54:48 »

Jesse on tuttu kaveri, mutta mulla ei ole sen kanssa yhteisiä bisneksiä   coolsmiley Eikä sillä mun kanssa.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #12 : 02.08.2014 22:06:45 »

New Agen Jeesus on todella erilainen kuin Raamatun Jeesus. Mielenkiintoista sinänsä kyllä.

Hetkinen, onko siis olemassa useampikin Jeesus? Wink
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #13 : 02.08.2014 22:21:40 »


Minulla on myös syvä uskonnollisuus niin tiukassa, että siitä ei mihinkään pääse jos pyrkisi. Varmaan entisiä elämiä on ollut myös, joista johtuu osaltaan. Mihinkään kiistelyihin ei ole tarvetta lähteä. Minulla on kyllä paljon syytä kiittää Jeesusta. Aivan sopusoinnussa on henkisen kehityksen kanssa uskoni, ei ole mitään tarvetta raamatulla lyödä ketään.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Indium
Vieras
« Vastaus #14 : 02.08.2014 22:39:13 »

New Agen Jeesus on todella erilainen kuin Raamatun Jeesus. Mielenkiintoista sinänsä kyllä.

Hetkinen, onko siis olemassa useampikin Jeesus? Wink

Jotkut kristilliset ryhmittymät uskovat, että Raamatun jälkeen ei ole tullut yhtään mitään uusia pyhiä tekstejä ja Jeesuksen kaikki puhe, mitä tänäkään päivänä tarvitaan, on kirjoitettu sinne. Niistä puheista voi muodostaa käsityksen henkilöstä.

New Agessa taas osa porukasta ihan kanavoi suoraan Jeesusta, ja esim. eräskin kanavoija sai "uuden vuorisaarnan"  (ks. http://www.michaelkirjat.fi/vesansivu.htm ). Näissä kanavoinneissa on hyvin erikuuloista asiaa kuin Raamatussa ja noissa mainituissa kristillisissä ryhmittymissä puhutaan Jeesuksen sanoiksi, vaikka lähde väittää olevansa sama Jeesus.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: