Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 174993 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #165 : 02.08.2016 15:47:48 »

Ajattelinpa minäkin kommentoida pitkästä aikaa jotain tänne foorumille. Ootko sinikiviuhko huomannut, että sulla on kartalla neitsyen tähdistöön lukeutuva Spica nousulla, jos käytetään tuota astrodienst fixed stars -tulkintaa? Kyseinen tähti tulee silloin tällöin esille esim. tieteellisesti tai taiteellisesti todella lahjakkaiden ihmisten kartoilla. Esim. matemaatikko Emmy Noether, jolla myös näyttäisi olevan kyseinen tähti nousulla: http://www.astro.com/astro-databank/Noether,_Emmy
Lisäksi toinenkin "onnekas" neitsyen tähdistön himmeämpi tähti Syrma on yhtymässä nousullesi ja planeetoista Pluto. Valitettavasti tähdistä löytyy aika vähän ja lyhyitä tulkintoja netistä. Paras sivusto lienee tämä:

http://www.constellationsofwords.com/stars/Syrma.html

Karttasi Kuu on myös todella tarkassa yhtymässä Kaksosten tähdistön Wasat tähteen, kun tarkastellaan eklipitikaalisia yhtymiä.

Itselläni on myös pistänyt silmään, että esim. luonnontieteilijöiltä tai ihan vain luontoon jollakin tavoin viehtyneiltä ihmisiltä löytyy monesti tavaraa paljon 2. - 8.huoneakseleilta ja niiden viereisistä huoneista.

Tällaista nyt ainakin tuli nopeasti mieleen...oon jo hivenen menettänyt intoani laajempiin tulkintoihin.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #166 : 02.08.2016 20:55:40 »

Tässä minun kartta, jos joku innostuu katsomaan.  Smiley

tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #167 : 02.08.2016 22:42:50 »

kiitos ghede, kiva että kommentoit. minä olen huomannut että mun viesteihin täällä foorumilla reagoi ylivoimaisesti eniten skorpioni ihmiset.
tuonne pluto n kylkeen 1. huoneeseen tulee  askendentti aurinko keskipiste, siinäkö syy?

minä en kyllä ymmärrä yhtään noista monimutkaisemmista kiintotähti-tekniikoista, olen itse katsonut vain sillä yksinkertaisella tavalla ja alcyonen olen löytänyt tuonne vertex jupiter yhtymälle ja dubhen keskitaivaalle. olen kyllä lukenut kirjoituksiasi niistä ja päättelinkin, että se taannoinen kysymyksesi on jo so last season, haluatko että katson niitä vielä solar firestä?

älä huoli pidemmistä tulkinnoista, laitoin kartan lähinnä sillä mielellä, että jos joku haluaa luokitella mut uglystupid2
oonko 1. huoneen salaperäinen skorpioni vai jupiter aurinko ihminen, joista tuolla kirjoitettiin aiemmin

No olepa hyvä. Saathan sää toki kahtoa vielä niitä Solar Firestä, jos haluat ja jos siitä ei oo liikaa vaivaa. Ihan miten vaan. Älä ota stressiä. Tuo astrodienst fixed stars on vain yksi tapa katsoa noita kiintotähtiä muiden tapojen rinnalla. Oon varmaan sanonut tämänkin jo tuhat kertaa, heh. Kyseessä ei oo varmaankaan oo mikään monimutkainen tekniikka muutakuin teknisellä tasolla. Pitäis osata vähän astronomiaa, jotta oikeasti ymmärtäisi kuinka nuo tekniikat kontruoidaan. Eritoten akseleille tulevat tähdet voi katsoa myös tuolla tekniikalla, ja se voi avata uusia tulkinnallisia näköaloja. Tosiaan Vertexisi näyttäisi osuvan Alcyonille tuolla "normi" tavalla katsottuna.

Niin tai sitten skorppareita vetään puoleensa sun Venus, joka löytyy skorpionista ja aivan askendentin läheltä yhtymästä Ac/Pluto keskipisteeseen. Tai Antivertex, joka myöskin on sulla skorpionissa oppositiossa Härkä-Vertexiin. coolsmiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #168 : 02.08.2016 23:26:07 »

Hiphei, mietinkin jo, liikutko ghede täällä vielä, mutta liikut, jee!  Grin

Mites jos sinikiviuhko, luokittelisin sut tuolla palvelevalla marsillasi taistelunhaluiseksi oinaaksi, joka kuitenkin kanavoi tuon kaiken ihmissuhteisiin ja toisten tarpeiden puolustamiseen (6.huone)? Ois sulla tuolla kartalla muutenkin tuollaista taistele, mutta hoivaa, asetelmaa (kuu ravussa 9.huoneessa, johon voi hyvin kanavoida myös tuota jouskarin paloa, ja intensiivinen skorppari ykkösessä on vähän niin kuin että ei tiedä tuleeko tässä nyt hoivatuksi vai sittenkin vähän liian voimallisesti kohdatuksi?).
« Viimeksi muokattu: 02.08.2016 23:28:23 kirjoittanut .ave. » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #169 : 03.08.2016 21:54:06 »

Tajusin muuten ekaa kertaa kun sinikiviuhko kirjoitit tuosta Marsista, että mun  mars  kauris on aika tarkassa neliössä mun äidin  aurinko  venus oinas, ilmankos meillä on välillä tullu yhteenottoja ja aika eri marssitahti... ja tuo Venus tuossa vois vielä just liittyä tyttäreen. Olen ehkä voimakastahtoisempi kuin äitini toivoisi?

Voin kuvitella pienen  kuu oinas pojan menossa, niin ihana mielikuva.  smitten Hyvä että teillä Mars energiat synkkaa.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2016 21:57:04 kirjoittanut meryem » tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #170 : 04.08.2016 00:00:02 »

Munki karttapallo liitteenä, tulkoon valo.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #171 : 04.08.2016 00:08:07 »

Kadotettu nauru, hävinneet kyyneleet, Sinikiviuhko...hirveän surullisia asioita :/

Tunsin...en tiedä voinko sanoa että tunnen yhä, miehen, joka ei milloinkaan itkenyt, paitsi silloin kun häneen fyysisesti sattui todella kova...sen yhden kerran näin hänen itkevän 7v. liittomme aikana. Ja noh, sanoisin että hänellä on luonnehäiriö.
En siis tarkoita että teillä kellään olisi moista, mutta se kertoo minujsta aika suurista arvista ihmisessä, jos jompi kumpi, tai kummatkin, ovat karkuteillä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #172 : 04.08.2016 00:23:01 »

Tee ensin ja mieti sitten Cheesy Niin se menee.

Nii ja transiitit "uskoo" sinuun, vaikket sinä niihin uskoiskaan Cheesy
« Viimeksi muokattu: 04.08.2016 00:24:37 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #173 : 04.08.2016 13:34:03 »

sinikiviuhko, en muista aiemmin lukeneeni tuosta, meillä tosiaan on yhteistä kartalla ja nuo äitisuhteen kiemurat. Mietin, että mun kohdalla se taisi mennä niin, että harmitti kun kukaan ei huomannu miten herkkä olin. Olin tosi pitkään sellainen voisko sanoo perinteinen positiviinen reipas jouskari, mutta sitte murrosiässä alko kunnolla nouseen toi vesielementti. Se oli hurjaa aikaa.  buck2 Noin henkisesti, en muuten ollu mikään riehuja enkä haistatellu vanhemmille koskaan. Mua vaan harmitti kun kukaan ei nähnyt mun herkkyyttä ja sitten puskin tolla  mars kauris vaan eteenpäin. Isä on  aurinko rapu mutta se oli nuorempana aika arvaamaton välillä. Ei kestäny itkua ja sai ihme raivareita. Mä luulen, että ne tuli isänäidiltä,  aurinko kauris, oli aika ankara tyyppi. Kun isä pääsi paremmin toteuttaan tota  aurinko rapu niin me ollaan aina kuitenkin tultu hyvin juttuun.

Äidin kanssa taas ongelma oli se, että siitä tuli ihme marttyyri ja mestari syyllistään joka asiasta. En voinu sietää sitä ja silloin meillä aika usein otti yhteen. Nyt uskon, että se oli aika paljon perintöä taas äidinäidin  aurinko kalatkuu kalat itselläni muistuttaa siitä ja yritän olla sortumatta samaan. Nykyään tuntuu, että äidilläkin toi  aurinko oinas näkyy paremmin ja oon tajunnu miten kova taistelija toi merkki on ja jotenkin alkanu kunnioittaan sitä. Paljon parempi ku se marttyyri ja molemmat vanhemmat on nykyään paljo enemmän sujut tunteiden kanssa ku ennen ja meillä halataan, mitä ei tehty koskaan ku mä olin nuori.

Nyt tällä hetkellä mua mietityttää  leijona, mun isä on nousuleijona, äiti kuuleijona, mutta mun mies on  aurinko leijona ja se on taas ihan oma maailmansa. Yllätys leijonakaan ei kestä yhtään itkua, jos siihen ei ole selkeää syytä. Se ei voi ymmärtää, että joskus itku vaan on puhdistuskeino eikä siihen ole sen ihmeellisempää syytä. Jälleen kerran mulla on ongelma se, että leijona tuntuu kuvittelevan, että kaikilla pitäisi olla yhtä hyvä ja vahva itsetunto ku sillä itsellä on. Eikä se voi myöskään sietää näitä "mä oon lihonu" kommentteja, joihin odotetaan vastausta, että et tietenkään ole. Okei ne menee mun vesielementtien piikkiin ja osa on varmaan ihan typerää, mutta välillä tuntuu taas siltä, että mun herkkyyttä ei huomata. Tai sitten se huomataan, mutta se hämmentää.  idiot2 Tää leijona juttu on nyt mulle mysteeri ja ku oon turhautuessani tottunu tohon  mars kauris energiaan että vaan pusketaan sitte läpi niin leijonan kanssa se ei onnistu, koska pitää olla kuitenkin hyvä fiilis.  Huh Mä taas en ymmärrä miksei joskus asioita voi vaan tehdä sillain tyyliin kerpele nyt tehdään... Niin ja nousu-ravusta ei ikinä saa mitään itsetunnon jättiläistä. progenousu on jo leijonassa, en kyllä ymmärrä miten se muka näkyy missään?  crazy2

Että näin, hiomista se vaatii, mutta aloin miettiin, että ehkä meidän tarkotus onkin oppia toteuttaan omaa karttaa parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmaista sitä keitä me ollaan. Nousu-rapuna uskon sukupolvien ketjuun ja siihen, että sieltä tulee jotain lastia, josta pitäisi päästä eroon, että voi toteuttaa sitä omaa. Sen takia näitä karttoja on niin kiva pohtia. Ja joskus muidenkin transiitteja pohdiskella, mutta usein on kyllä omien kanssa ihan riittävästi tekemistä.  Grin
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #174 : 04.08.2016 16:44:35 »

ghede, se alcyone on ollut 1900 28TAU48
ja nyt 2000 00GEM00

foorumilla skorppareita ja irl härkiä  :Smiley
täällähän meidän ilmaisu nojaa merkuriukseen, jupiter on sitten se puhuja. selvähän se

Joo niinpä näyttäisi olevan...menin muistin varassa ja ajattelin, että se oli härän loppuasteilla. No ainakin Antivertex on sulla yhtymässä Tolimanin kanssa normi astemenetelmällä katsottuna. Orbi vain 0.32 astetta. Wink

Ilmaisusta tuli vielä mieleen, että kartallasi Merkurius on tarkasti yhtymässä Venus/Saturnus ja Venus/Uranus -keskipisteisiin.

Merkurius = Venus/Uranus keskipisteestä sanottua (John Sandbach): "One communicates in a beautifully unusual fashion. A love of experimenting with ideas. An unusual charm expressed when speaking." 
Merkurius = Venus/Saturnus keskipisteestä sanottua (Cafeastrology): "You have an aptitude for artistic design and geometry. You also have a knack for understanding what is really on a person’s mind, and what is important to them. You have a good foundation in simple and lasting values and you are a responsible, mature person."

 

tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #175 : 04.08.2016 22:50:44 »

Ok, hyvä. Tässä vielä kaikille ohjeet: Jos haluat kaikki keskipisteesi näkyviin niin kannattaa mennä astro.com -> Extended chart selection -> valitse kohdasta "Chart drawing style": Ebertin style (w. midpoints) -> vasemmasta yläkulmasta "Additional tables (PDF), jonka jälkeen karttasi keskipisteet näkyy otsikon "Midpoint structures and aspects" alapuolelta. Kaikki yhtymät ja oppositiot kannattaa tarkistaa. Ne on merkattu tähän tyyliin:  aurinko aspect_con merkurius I uranus tai  mars aspect_opp kuu I pluto. Alle kahden asteen orbit sallitaan.

Myös Vertexille ja muille akseleille tulevat keskipisteet on hyvä tutkailla ja jos haluaa asettaa kuunsolmun erikseen True Nodeksi niin laita rasti Objects kohdan "True Node" ruutuun.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #176 : 04.08.2016 23:01:51 »

Huh, mikä taulukko, mutta kyllä siitä lopuksi tolkun sai.
Jossain täällä (oi jossain) oli joskus myöskin merkitykset, ellei nyt aivan kaikkiin, niin useisiin keskipisteisiin...mutta se lie on siellä, mihin päivä ei enää paista, luulen ma.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #177 : 04.08.2016 23:18:48 »

Miten ihmiset tekee ton, repii huumoria kamalista asioista? Mäkin yritin pitkään vetää sellasta huumoria kuin mitä eräs elämässäni, etten vaan olisi tosikko, mutta ei mua naurata enää yhtään.  police Ei mua naurata mikään siinä, mitä katselen tässä silmiin vuosia myöhemmin (tai ehkä joskus jollain tosi kaiken antaneella tavalla  knuppel2). Kovetus on väkivaltaa, ihan sama mitä sadistisia "hyviä tarkoituksia" kukakin päänuppinsa sisällä viljelee. Apua, musta sitten tuli se tosikko, kaikesta huolimatta.  :Smiley  Grin Ehkä teillä huumoriin kykenevillä joku osa on helpompaa..
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #178 : 04.08.2016 23:41:28 »

Yleisesti aiheeseen vastaten...

Enpä tiiä... kait siinä on sellasta mustaa huumoria seassa, tai jotain sellasta, että jos tarpeeks on hankalaa, niin se alkaa jo naurattaan?
ja ehkä sellanen satiirinen ilmaisukyky?

Ehkä siinä on se juju, että ne ei oo niin kirjaimellisia "heittoja", eivätkä aina tarkoita sitä täysin sanasta sanaan, eikä kerro välttämättä kokonaiskuvaa koko ihmisen ajatusmaailmasta. ja ne voi olla sellasia asioita, mistä joku on jo päässy ns. yli, eli ei aiheuta mitään sen suurempia reaktioita. Vaikka leikittelisikin jollain asialla, niin ei välttämättä tarkoita, ettei ihminen olisi tosissaan asiasta. itseironia on kans opittava asia, jos osaa nauraa itelleen, niin osaa suhtautua muihinki eritavalla. kait ihmisillä on erilaisia kipupisteitä, että mille nauraa ja mille ei. riippuu varmaan suhtautumisesta ja minäkuvasta.

Ehkä sitten seuraavassa tilanteessa joku henkilö voi ollakkin vähän vakavempi asiasta.

Tietty on noissakin olemassa sellanen hyvän maun raja.
Ilkeys ja sen huumorin kanssa liikuskelu hyvän maun rajoissa voi jollain olla hämärtynyt, että menee överiks ja törkeeks, jolloin loukkaa toista.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2016 01:13:12 kirjoittanut downtempo » tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #179 : 04.08.2016 23:45:41 »

Hmm-mm, mikä sen parempi keino käsitellä vaikeita asioita, kuin huumori? Sen taakse voi sopivissa määrin suojautua ja etääntyä. Tulipa vain päin omia pläsiä niin vahvasti se, että mua ei vaan enää naurata, yhtään. Ehkä joskus sitten taas uudelleen..  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: