Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 174991 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #135 : 19.10.2014 20:31:20 »

Kiitos nikki!   smitten Jäi vaan vähän mietityttää se kun tuo merkurius on mulla 2 astetta  rapu , vai meinasitko että ne kaksosten vaikutteet tulevat ihan vaan siitä merkuriuksesta itsestään koska se perääntyy, eikä merkkisijainnilla ole väliä tässä niinkään? Yllätti kyllä näiden perääntyvien planeetojen paljous tai kuinka monta nousi tässä nyt esille Shocked Tai ei varsinaisesti yllättänyt ( 2funny) mutta on näköjään paljon perääntyvien planeettojen tutkintaa tänään tiedossa! Myös tuo vesta on vähän vieras asteroidi mulle, joku valonkantaja, sen enempää en tiedä joten tutkimpa lisää  Smiley

Tarkotuksena avata kohta transiittikartta myös ja katsoa vähän että mikä siellä nyt on lähiaikoina aktivoinut ja mitä, jos vaikka pääsis sit jossain  vaiheessa vähän jyvälle siitä kuinka nää mun mielialamuutokset näkyy astrologisella kartalla... Haluan vaan tietää kaiken ja osata varautua tuleviin mielialan vaihteluihin. Ehkä ne vaihtelut eivät olisi niin  jyrkkiäkään jo osaisin varautua...  Smiley

Ja joo on ajankohtainen asia juuri nyt, diagnoosin sain just parisen viikkoa sitten. Cheesy


Ps.
 jupiter  aspect_con radix  venus leijona 12.h !!! Kuvaa hyvin manian oireita ja mun loistavaa itsetuntoa kun olen niiiin hyvä kaikessa ja kaikista kaunein ja paras  2funny 2funny Viime viikkoina nähny paljon unia siitä että oon kauneuskilpailuissa ja ei siinä koskaan kisata mutta olen siinä vaan voittajana.... 2funny


JA diagnoosin saantipäivänä  neptunus aspect_con radix  kuu lisäksi myös ihan asteen tarkka kuu aspect_con radix  neptunus eli molemminpäin samaan aikaan Cheesy kylläpäs sattui.....
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 20:49:20 kirjoittanut mouru » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #136 : 19.10.2014 20:44:31 »

Se  merkurius on osa vesikolmiota, jossa on myös se  kuu saturnus,
joka taas on  aspect_opp chiron neitsyt
eli se merkuaarinen yhteys sitä kautta..aattelin
ja tuo oppositio lie se tärkein tekijä kaksisuuntaiselle

 vesta
fokus, keskittyminen, vahva läsnäolo, vihkiytyminen, sydämellä tekeminen,
kotiliesi (muutot), avaimet, vestan transiitilla voi olla avaimet hukassa,
 ja myös työasteroidina tunnettu.
Ikuinen liekki. Olympiatuli?
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #137 : 19.10.2014 21:07:17 »

Ah, joo! Ja nuo vestan teemat sopivat myös tähän hetkeen kun puunaan kotia kuin viimeistä päivää ja haluan että se on omannäköinen, kodin näköinen, sit sisustan ja ostan uusia sisustusjuttuja ja voi että sitä kiukkua ja raivoa mikä purkaantuu jos kaikki ei mee tiptop......

Itse uskon vahvasti myös tuon mun  mars harka aspect_opp pluto skorpioni liittyvän tähän maanisdepressiivisyyteen kun mun mars saa hirveesti pluton ja skorpparin räjähdysmäisen kaiken ylösalas kääntävän energian vaikutteita tuossa oppositiossa. Sijainnin vaikutuksen olen huomannut elämässä niin, että saatan olla aivan erilainen esim töissä, kuin mitä olen kotona ja tämä on kyllä niin kotoa lapsena opittu juttu kun isä tekee samaa ja on siis aina tehnyt.... Olen ymmärtänyt että mars nimenomaan kuvaa tapaa/tyyliä toimia yms. Olen tasainen aina niin kauan kun  alkaa sisällä kiehua tarpeeksi ja sit kuohuu kaikki ulos ja kunnolla! Erittäin räjähdysherkkä olen siis toisinaan... Grin


AINIIN ja se itse focus on erittäin hukassa juuri nyt siksi muokkailen ja lisäilen mun viesteihin asioita kokoajan  2funny
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 21:09:26 kirjoittanut mouru » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #138 : 19.10.2014 23:09:55 »

niin ja vielä  pluto aspect_con kuunsolmu mourulaisella...
sitä kautta mars aspect_opp kuunsolmu
ja tuo mainitsema tarkka  pluto aspect_opp mars

vaikee päästää "kiukku" pois ( harka), vaikka  kuunsolmu ja  pluto yhdessä pakottaa ja pyrkiikin ( skorpioni)
siihen purkautumiseen aika ajoin, vetää kriisiin, aikamoisen transformaation ja "purkauksen" kautta?

balanssin löytäminen voi olla vaikeaa, kun tuo  kuunsolmu siellä...
ääripäästä ääripäähän...melkoisen voimakas aspekti...
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 23:20:12 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #139 : 20.10.2014 12:42:43 »

Mulle kans saa tulkita ja katsella kartasta mitä näkyy. Itse en osaa oikein katsoa. Varsinki työ/koulujutut kiinnostaa. Jotenki tuntuu että sillä saralla kaikki menee huonosti.

Vaikka niin inhoankin astro.fissä tehtyjä jokseenkin epäselviä karttoja niin vastaan siitä huolimatta jotakin FairyNightille. Tongue laugh Mutta vain lyhyesti, koska olen henkisesti laiskalla tuulella. Työ/koulujutut siis painavat mieltäsi. No tällä hetkellä tai oikeastaan jo vähän aikaa sulla on ollut kartalla meneillään transiittina Jupiterin yhtymä työakselille eli MC:lle ja Uranuskin on tekemässä siihen kolmiota. Toisaalta taas jo perusluonteeltasi olet ikuinen opiskelija ja saatat jossain elämäsi vaiheessa ajautua korkeamman asteen opintoihinkin...tai sitten vain haet matkustelun ja erilaisiin kulttuureihin tutustumisen kautta uudenlaisia kokemuksellisia elämyksiä. Näihin edellä mainittuihin saattanee viitata syntymäkartallasi Mars-Jupiter yhtymä, joka on tarkalleen yhtymässä 9.huoneen kanssa ja kyseisestä huoneesta löytyy vielä Venuskin. Siinä missä 3.huoneeseen liitetään yleensä alemman asteen opinnot niin 9.huoneeseen liitetään korkeamman asteinen opiskelu, joka saattaa tähdätä tutkimustyöhön...yliopistot, korkeakoulut jne.

Jos nyt vain keskitytään noihin kahteen mainitsemaani transiittiin niin Jupiterin yhtymä MC:n kanssa voi uusien työmahdollisuuksien lisäksi viitata myös hyviin suhteisiin joidenkin auktoriteettien kanssa. Toisaalta se saattaa viitata myös kasvaneeseen kunnianhimon tunteeseen. Uranuksen kolmio-transiitti MC:lle viittaisi taas jonkinlaisiin yllätyksellisiin momentteihin työelämän saralla...esim. äkillinen työn vaihtaminen, edullisempi positio työssä jne. Jonkinlainen erikoisuus/uutuudentunto tuohon transiittiin liittyy ja se voi heijastua myös yhtälailla kotielämänkin piiriin. Kuitenkin kolmion luonteen mukaisesti kaiken pitäisi kuitenkin sujua varsin vaivattomasti. Tuo kolmiotransiitti on vasta tarkentumassa kartallasi tässä lähikuukausien aikana.

Aurinko ja Venus ovat myös tekemässä tällä hetkellä yhtymää karttasi askendenttiin, minkä pitäisi lisätä karismaasi ja viehätysvoimaasi näinä lähipäivien aikana. Wink

Mutta nytpä saatoinkin löytää todellisen ongelmakohdan tämän hetkisellä transiittikartallasi, joka voi liittyä kaikista eniten noihin pulmiisi työelämän saralla ja se on meneillään oleva Saturnuksen neliö-transiitti oman karttasi Saturnukselle, joka on vielä 10.huoneessa! Kyseinen transiitti on ollut voimassa jo jonkin aikaa, mutta se kestää ehkä muutaman viikon vielä. Transiitti voi ilmetä esim. siten, että aiemmin laiminlyödyt velvollisuudet tai työt saattavat kasautua nyt niskaan oikein urakalla ja tällä ankaruudella vain halutaan testata sietokykyjen rajoja ja kypsyyden astetta, koska Saturnus on rajojen asettaja ja maturiteetin osoittaja. Neliötransiitit ovat yleensä raskaita, mutta yleensä todella energisoivia, jos ne vain osataan ottaa ylitettävissä olevina haasteina. Cool

Toivottavasti näistä havainnoista oli jotakin hyötyä sinulle, FairyNight! smitten

« Viimeksi muokattu: 20.10.2014 12:45:35 kirjoittanut ghede » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #140 : 20.10.2014 18:47:51 »

Kirjoitin äsken hirveän litanian asioita joita toivoisin teidän muiden astroilijoiden katsovan kartastani, ihan vaan että pääsen vertaamaan omia "tutkimuksia" muiden näkemyksiin. Kuitenkin firefox päätti kaatua ja mun teksti oli kadonnut kun avasin selaimen uudestaan...

Miten näette seuraavat asiat kartallani:
- kaksisuuntainen mielialahäiriö
- todellisuuspako eri menetelmin (nukkuminen, päihteet, intensiivinen asioiden tutkiminen)

Nämä asiat ovat mietittäneet tässä lähiaikoina. En siis varsinaisesti mitään tulkintaa kaipaa, vaan kertokaa MITEN nuo edellämainitut asiat ilmenevät kartaltani teidän silmään  Smiley

No en ala tekemään mitään hirveää tulkintaa, koska näyttäisit muutenkin jo tietävän astrologiasta jotain. Tässä muutamia mielenkiintoisia seikkoja, joita itse nostaisin esiin kartaltasi, mutta en ole mitenkään varma liittyvätkö ne todellisuuspakoiluun taikka kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön: Karttasi Kuu on mukana seuraavissa keskipistekuvioissa:  aurinko aspect_opp  kuu I jupiter,  venus aspect_opp  kuu I uranus,  venus aspect_opp  kuu I neptunus,  mars aspect_con  kuu I venus,  jupiter aspect_opp  kuu I merkurius, pluto aspect_opp  kuu I venus. Eli kaiken kaikkiaan aika monta keskipistekuviota, joissa Kuu on mukana. Tulkintaa noille keskipisteille löytyy esim täältä:

http://www.cafeastrology.com/astrologytopics/midpointpictures.html

http://john-sandbach.blogspot.fi/2010/11/planets-affecting-moonvenus-midpoint.html

Varsinkin ennen vanhaan astrologiassa myös Kuun katsottiin liittyvään mieleen ja sitä kautta myös psyykkisiin sairauksiin, vrt. termi "lunatic." Kaksi muuta tekijää taisivat olla Merkurius ja Askendentti, jonka muistaakseni joskus on ajateltu kuvastavan päätä tai aivoja. Kartallasi myös Marsin ja Pluton oppositio muodostaa T-Ristin askendenttisi kanssa. Kuu on muuten hyvin aspektoitunut, sillä huolimatta Saturnuksen konjunktiosta se on mukana suuressa kolmiossa. Kertoo siitä, että omistat poikkeuksellisen laajakatseisen mielen, joka omaksuu vaivattomasti uusia asioita itseensä, koska Jupiter on osana tuota kolmiota yhdessä Merkuriuksen kanssa. Lisäät siihen Chironin niin saat muistaakseni leijaksi kutsutun kuvion.

Niin ja sitten vielä yksi juttu mikä piti mainita kartastasi. Sulla on muuten aika paljon noviiliaspekteja kartallasi eli todella voimakas 9.harmoninen kartta. En ole varma miten sitä tulisi tulkita, koska noista noviileista löytyy aika vähän tietoa. Joka tapauksessa kyseessä on todella kevyehkö aspekti...luonteeltaan kolmion tapainen, koska 3 x 3 = 9. Toisaalta se on rinnastettu myös jousimieheen/jupiteriin.



« Viimeksi muokattu: 20.10.2014 18:49:30 kirjoittanut ghede » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #141 : 20.10.2014 19:28:59 »

Tässä ois myös yhenlainen syntmäkartta, olisi kiva saada siitä jotain tulkintaa!  Cheesy

Aurinko ja Merkurius neitsyessä 9.huoneessa = analyyttinen mieli yhdistettynä laajakatseiseen elämään.
Kuu leijonassa antaa kenties nopeasti leimahtavat tunteet ja 8.huone lisää syvyyttä niihin...taustalla voi olla myös joitakin tunneperäisiä traumoja. Toisaalta käsittääkseni karttasi Kuu on ns "Balsamic Moon" tehden sinusta vanhan sielun. Tulkintaa kuunvaiheille:

http://www.raimonikula.net/kvaiheet.htm

1.huoneen jousimiesstelliumisi näyttäisi tekevän neliötä 9.huoneen neitsytplaneetoille. Minäkuvasi ja maailmankatsomuksesi saattavat tämän kuvion myötä olla jonkinlaisessa ristiriitaisessa suhteessa keskenään? Yleensä Uranuksen 1.huoneessa on sanottu tekevän henkilöstä eksentrisen ja kenties hivenen vaikeaselkoisen.
Venus vaa'assa tekee yhtymän Plutolle skorpionissa. Intohimoinen luonne ja ehkä myös omistushaluinen. Negatiivisena ilmentymänä liiallinen mustasukkaisuus.
Karttasi kokonaisvaikutelma on myös mielenkiintoinen, koska se näyttäisi muodostuvan kolmesta toisistaan erillään olevasta planeettaryppäästä, jotka ovat 1. Aurinko, merkurius ja kuu, 2. Venus, Pluto, Saturnus, 3. Uranus, Mars, Neptunus ja Jupiter. Liekö sitten jonkinlainen kimppukartta kyseessä, kun en muista noiden karttatyyppien varsinaisia nimityksiä.

Suurin osa planeetoista kartan yläosassa voisi tarkoittaa sitä, että et välttämättä ole niin paljoa kotona viihtyvää tyyppiä vaan osallistut tai haluaisit osallistua aktiivisesti yhteiskunnalliseen toimintaan jossakin muodossa. Tai sosiaaliset vaikuttamiskeinot saattavat muuten kiehtoa mieltäsi etkä piehtaroi niin paljoa subjektiivisissa ajatelmissasi kuin ne, joilta planeettaenemmistö löytyy kartan alaosasta.
Muuttuvaa laatua on eniten, joten saatat joskus poikkelehtia liiallisesti laidasta laitaan ja asiasta toiseen keskittymättä tarpeeksi yhteen asiaan kerralla. Neitsyen analyyttisyys yhdistettynä jousimiehen laajakatseisuuteen voi jossain määrin osoittautua hankalaksi. Molemmat kuitenkin hyvin mentaalisia merkkejä.

Kuunsolmu on 0 astetta kaksosissa yhtymässä DC:lle. Sielunkehityksesi kannalta parisuhteisiin liittyvät asiat osoittautuvat edullisiksi suuntautumisvaihtoehdoiksi tai löydät jonkinlaisen täyttymyksen kehityksellesi kumppanuuden kautta tai muihin 7.huoneeseen liittyvien asioiden kautta. Smiley
tallennettu
gepardi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #142 : 20.10.2014 20:28:16 »

Kiitos Nikki ja Ghede! Kiva kun ghedekii leppyi jo  Wink Kyllä se on aika hämmästyttävää että noin moni asia pitää paikkansa mitä kirjoitatte.. Oon aika innostunut tutkimaan astrologiaa, enenevissä määrin viimeaikoina. Täytyypä lukaista uudestaan ihan ajatuksella
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #143 : 21.10.2014 18:59:17 »

mourulle,

en tiedä meneekö ihan hakuammunnaksi, ja spekuloinniksi, että voiko kenenkään kartalta poimia loppujen lopuksi lopullista analyysiä,
millekkään mielelliseen viittaavaan, häiriöihin jne...


mutta ymmärtäisin, että jos kartalla

 saturnus uranus neptunus ja  pluto retrona, kaikkineen saattaa
luoda olotilan, että eläisi tavallaan "kahdessa maailmassa" samaan aikaan.


täällä mm. kerrotaan lisää:  http://www.pathwaytoascension.com/astrology/lesson5.html

tosin, melko korkealentoista tekstiä, mutta jokainenhan tulkitsee ite miten tulkitsee.....
tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #144 : 26.10.2014 18:58:21 »

Jostakin syystä syntymäpäiväni tienoosta on muodostunut vuosittainen "itsetutkiskelu- ja uudistumisvaihe" -tänä vuonna mietityttävät aina samanlaisina toistuvat ihmissuhdesotkut Cheesy Jaksaisiko joku ihana vilkaista karttaani, josko sieltä löytyisi selitystä kohtaamilleni haasteille? Laitan kaksi erilaista, jos niistä edes toisesta selvän saisi Smiley


tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #145 : 28.10.2014 14:54:37 »

Kiitos jo etukäteen tulkitsijoille!  smitten Itse on tulkinnut ja lukenut niin paljon tietoa vaan pienistä yksityiskohdista että kokonaisuus ja tärkeimmät asiat ovat alkaneet hämärtyä hiljalleen. Juuri noista olisikin siis kiva saada tulkintaa ja myös työn/koulujuttujen suhteen, mikä ala/ammatti sopisi minulle? Tietty niitä on varmaan monia mutta suuntaa antavaa  Smiley

Jonkun sortin palveluammatti jossa voit olla ihmiskunnalle hyödyksi?  Smiley Mutta joka sallii sinun elää riippumattomana ja itsenäisenä (eli ei mitään liukuhihna-meininkiä).  Smiley
tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #146 : 28.10.2014 22:23:18 »

Onpas läjä tavaraa gingerin 1. ja 2. huoneissa. Voisi ihan ajatella että tämänkertaisen elämän pelihahmon tarkoitus on keskittyä itseensä ja omaisuuteensa.

Tuo kasautuma kiinnitti omankin huomioni, mutta en oikein tiedä, miten sitä tulisi tulkita. Itseen on tullut todella keskityttyä ihan pakostakin, kun haasteet ovat vaatineet rehellistä itsetutkintaa ja kehittymistä. Alkaisi vaan pikkuhiljaa tuntua siltä, että tämän elämän osalta voisi jo riittää ja jatkettaisiin vaikka seuraavassa Grin Ei vaan, todella uuvuttavaa osaa olla välillä.

Omaisuudesta on todettava sen verran, että sitä ei ole koskaan liiemmin ollut eikä näillä näkymin ihan lähiaikoina ole tulossakaan -jatkuvaa selviytymistä siis myös siltä osin. Siinä mielessä olen kyllä oppinut olemaan kiinnittymättä, ettei koko elämäni enää kaadu tai pysähdy, vaikka talous vähän tiukilla onkin. Jospa seuraavaksi oppisin tarpeellisen omaisuuden luomisen niin, ettei sitä tarvitsisi miettiä niin usein...
tallennettu
N74
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #147 : 16.11.2014 19:50:44 »

Hei,

Osaisiko joku teistä auttaa minua? Olen asunut jo yli 6 vuotta yksin ja toivoisin kovasti oikeaa parisuhdetta ja perhettä itselleni. Miltä toiveeni toteutus näyttää astrologiselta kannalta? Nouseeko jotain muuta huomionarvoista kartastani heti mieleenne?  Smiley

tallennettu
kanti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36


Profiili
« Vastaus #148 : 19.11.2014 13:02:19 »

Hei,

laitanpa miekin karttani tänne. Aika paljon noita planeettoja on ahtautunut samalle puolelle karttaa  Wink. Miekkana tuo chiron neloshuoneessa, se(kään) ei oo vielä ihan täysin auennut minulle  Huh . Saa tulkita jos haluaa  smitten.

kanti
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #149 : 19.11.2014 19:13:07 »

Kantin kartasta jotain:

Neptunus yhtymä Nousu-Jousimies: eli ihmiset saattavat nähdä sinut haaveilevana ja suurien visioiden kehittäjänä. Mutta ei sitten välttämättä niin konkreettisena asioiden toteuttajana. Nuo Neptunuksen teemat siis tulevat esiin muille olemuksestasi. Olet luultavasti siis myös henkinen ja myötätuntoinen, tai ainakin muut näkevät sinut niin. Toisaalta voit myös vaikuttaa liian ajalehtivalta ja ihmiset voivat nähdä sinut ikään kuin utuisten verhojen läpi. Tuo Pohjoissolmu oppositiossa näihin kahteen tarkoittaa, että sinun tulisi tasapainottaa tätä puolta Kaksosten merkin kautta, tai että se on tämän elämän "kohtalosi". Tuo aiempi ominaisuus tulee sinulle varmasti ikään kuin liiankin luonnostaan, jolloin asia on epätasapainossa. Kaksonen ikään kuin tutkii kaikkea uutta nuoruuden innolla ja muutakin, tämän merkin asioita kannattaa tutkia jostain. Molempia kuitenkin tarvitaan tasapainoiseen olemukseen. Pohjoissolmu on kuitenkin yhtymässä DC:lle, eli tätä asiaa voit ilmeisesti toteuttaa lähinnä toisten ihmisten tai partnerin kautta.

Skorpioni Aurinko yhtymä Merkurius yhtymä Saturnus: Olet erittäin syvällisen tunteikas ja mielesi/ajatuksesi myös, myös "porautuva". Voi olla vaikeaa erottaa tietoisuuttasi (Aurinko) ja mieltäsi (Merkurius). Voit vaikuttaa myös joillekin hieman pelottavalta Skorpionin merkin kautta. Tuo Saturnus tuo rakennetta ja rajoitteita, joita sitten Skorpionin luonne siinä murtaa. Saatat olla hieman pessimistinen varsinkin omasta itsestäsi, mutta myös erittäin voimakas luonteinen, jos sille päälle satut. Tuo Saturnus voi myös tuoda paljon esteitä/rajoitteita eteesi, mutta myös sitä kautta aina vain vahvemman olemuksen. Riippuu lopettavatko nämä jatkuvat "iskut" etenemisen vai painatko eteenpäin ja muutut niistä huolimatta.

En enempää jaksa tutkia, tuossa nuo tärkeimmät mitkä bongasin. Muista, että kartalla on todella paljon eri puolia ja näkemyksiä. Sekä jokaisessa merkissä ja planeetassa "hyvät" ja "huonot" ilmentymät. Tämä oli vain erittäin pieni pikainen tulkinta parista asiasta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: