Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Treffit  (Luettu 74955 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #45 : 16.08.2013 15:55:52 »

Minun viestini tämän aloitti, ja sen aiheuttamat reaktiot näyttävät olevan vahvasti minulle ja/tai muille gigolon uhreille osoitettuja.

Tästä on tullut jo niin iso off-topic, että tällä ei ole enää mitään funktiota. Palatkaamme treffi-ilmoituksiin, ja onnea kaikille jotka sellaisen tänne laittavat. Toivon, että palstalla on edelleenkin rehellisiä ihmisiä.

Ryydy oman itsesäälisi. Sun pitäisi naisena oppia katsomaan ketä sinulla on vastassa eikä alistua mihin tahansa. Se on sinun heikkoutesi joka oletti liikaa jostain joka ei olisi koskaan onnistunut. Sori. Mutta olen sen verran sitekä etten anna miesten alistaa mua joka käänteessä.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
skipidoway
Vieras
« Vastaus #46 : 16.08.2013 15:56:42 »

Thuileann, kyllä mäkin oisin noista viesteistä loukkaantunut. Hienoo tää "henkinen" porukka. Ihme lynkkaajia.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #47 : 16.08.2013 16:01:42 »

Minun viestini tämän aloitti, ja sen aiheuttamat reaktiot näyttävät olevan vahvasti minulle ja/tai muille gigolon uhreille osoitettuja.

Tästä on tullut jo niin iso off-topic, että tällä ei ole enää mitään funktiota. Palatkaamme treffi-ilmoituksiin, ja onnea kaikille jotka sellaisen tänne laittavat. Toivon, että palstalla on edelleenkin rehellisiä ihmisiä.

Ryydy oman itsesäälisi. Sun pitäisi naisena oppia katsomaan ketä sinulla on vastassa eikä alistua mihin tahansa. Se on sinun heikkoutesi joka oletti liikaa jostain joka ei olisi koskaan onnistunut. Sori. Mutta olen sen verran sitekä etten anna miesten alistaa mua joka käänteessä.

Mielenkiintoista että luet tekstini itsesäälinä. Jätin kommentoimatta tuohon rutinaa-kommenttiisi, mutta käytännössä syytät minua sekä tässä että aiemmin, että oli oma mokani, etten tunnistanut tapaustani gigoloksi. On ihan eri asia tulla alistetuksi ja tulla huijatuksi, mitä minä nimenomaan koin. Suhde alkoi kuten muutkin, hauskaa pidettiin ja treffeillä käytiin, yhtäkkiä tuli ilmi että kappas, unohdinko sanoa että mulla on vaimo kotona. Tämä ei ole ollut minun vikani, mutta kyllä se loukkasi.

Hienoa, että pystyt olemaan sen verran sitkeä, ettei miehet kävele yli. Tiedoksesi, itsekin heivasin tämän gigolon saman tien ovesta ulos (ja olisin heivannut ikkunasta jos olisi ollut lähempänä).

Thuileann, kyllä mäkin oisin noista viesteistä loukkaantunut. Hienoo tää "henkinen" porukka. Ihme lynkkaajia.

Tämä on tuttua, ei ole ensimmäinen kerta. Tälläkään palstalla.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #48 : 16.08.2013 16:06:59 »

Minusta taas se on juuri oma vikani, että olen moisiin gigoloihin törmännyt. Mutta kuka kukin mistäpäin maailmaansa katsoo.

Henkisyyttä pähkivät ihmiset pähkivät asioita hyvin usein sitten syvältä ja ruotivat, kokemustensa pohjalta ja yleensä koettavat nähdä pohjaan, ja herkempi saattaa siinä sivussa ottaa itseensä ja loukkaantua aivan omista ajatuksistaan ja tuntemuksistaan.

 Aviciin viestit ovat melko rätiseviä kyllä, kauniimminkin voisi asiansa sanoa, mutta et voi muuttaa toisten ihmisten sanomisia ja reaktioita, pelkästään sitä, miten itse niihin suhtaudut.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013 16:13:50 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #49 : 16.08.2013 16:11:20 »

En aio päästää sua ihan helpolla Tuhileann.
Sinä päätät aina missä mennään ja kellä on ohjakset. Ymmärrätkö?
Henkisyys ei ole pelkästään ruusuja ja hattaraa. Se on helvetin kova päätöstä siitä kenet annat tulla lähelle ja kenet pidät etäisyydessä. On oppittava näkemään mikä on itselleen hyväksi ja mikä ei. Syyttämällä gigoloa et koskaan pääse vapauteen. Jatka vain samaa rataa ja huomaat pian jotain jota et koskaan luullut saavuttaneesi. Olkaa ihmiset itsenäisinä ja opetelkaa näkemään mikä teidän edessä on ja osaatte toimia oikein. Jos olette sokeat, ei voi mitään. Sori.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #50 : 16.08.2013 16:18:42 »

En aio päästää sua ihan helpolla Tuhileann.
Sinä päätät aina missä mennään ja kellä on ohjakset. Ymmärrätkö?
Henkisyys ei ole pelkästään ruusuja ja hattaraa. Se on helvetin kova päätöstä siitä kenet annat tulla lähelle ja kenet pidät etäisyydessä. On oppittava näkemään mikä on itselleen hyväksi ja mikä ei. Syyttämällä gigoloa et koskaan pääse vapauteen. Jatka vain samaa rataa ja huomaat pian jotain jota et koskaan luullut saavuttaneesi. Olkaa ihmiset itsenäisinä ja opetelkaa näkemään mikä teidän edessä on ja osaatte toimia oikein. Jos olette sokeat, ei voi mitään. Sori.

Avicii rakas, minä en ole sokea Smiley silmälasit mulla on nenällä likinäköisyyden vuoksi, mutta se onkin ihan toinen juttu.

Ihan totta, että pitää valikoida, kenet päästää lähelle. Mutta se ei ole minun vikani jos toinen antaa itsestään yhdenlaisen kuvan kun totuus on sitten ihan toista. Olen perusluonteeltani sellainen, että haluan luottaa ihmisiin, mutta olen myös varovainen. Tapaukseni ei missään tapauksessa ollut mitenkään "pitkällä", muutaman viikon suhde. Kuka oppii tuntemaan jonkun kahden viikon aikana? Silti sen on tarpeeksi pitkä aika, että jonkinlainen tunneside alkaa kehittyä, ei kukaan jaksa ikävää ihmistä tapailla kahta viikkoa. Ajattelin, että ehkä tässä on ihminen johon voin luottaa. Ja sitten kävi niin kuin kävi. Mua ei loukkaa se, että ihminen voi ihastua/rakastua moneen ihmiseen kerrallaan, mua loukkaa se, että asioita pimitetään. Ja jokainen, joka sellaista mulle tekee, lentää leppäkeihäänä. Eikö se ole sitä, että on ohjakset käsissä?
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #51 : 16.08.2013 16:24:33 »

No, pyydän anteeksi jos olen onnistunut jotenkin kuulostamaan syyllistävältä, se ei ole tarkoitukseni ollut. Kaikki kommenttini ovat lähteneet ihan omista kokemuksistani (minullekin valehdeltu, petetty, jätetty, varmaan aika moni on kokenut niin) ja siitä mikä minua koskettaa ja mitä minä olen miettinyt elämässäni, tarkoituksena ajatusten vaihto. Satuit nyt vain kirjoittamaan sen viestin, josta tämä keskustelu kimposi liikkeelle. Tietääkseni pohtiminen ja eri näkökulmien esille tuominen ei ole lynkkaamista, tai ainakaan en ole moista tarkoittanut.

Avicii ehkä nyt hieman rajusti kirjoittaa, mutta hänelläkin on viesteissään oma järkevä pointtinsa, maailmassa on niin monta näkökulmaa.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #52 : 16.08.2013 16:26:42 »

Ave, sinun viesteistäsi en ole loukkaantunut. Ei siis mitään anteeksiannettavaa.

Ymmärrän mitä Avicii sanoo, olen osittain samaa mieltäkin. Mutta minusta kukaan ei ole niin mahtava että voi vain katseella erottaa, kun joku valehtelee päin naamaa, varsinkin jos valehtelu on pitkäaikaista.

Mutta edelleen, takaisin topiciin?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #53 : 16.08.2013 16:33:47 »

Et sinä niille valeille mitään voi, eikä todella voi heti hajusta tietää. Mutta sille, kuinka suuren sijan niille annat, ja mitä annat ennenkö todella tiedät.

Mun mielestä tämä jopa liittyy topicciin, nettitreffailuun, hyvinkin.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #54 : 16.08.2013 16:38:18 »

Et sinä niille valeille mitään voi, eikä todella voi heti hajusta tietää. Mutta sille, kuinka suuren sijan niille annat, ja mitä annat ennenkö todella tiedät.

Mun mielestä tämä jopa liittyy topicciin, nettitreffailuun, hyvinkin.


Totta, molemmat pointtisi.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013 17:23:20 kirjoittanut Thuileann » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #55 : 16.08.2013 17:09:50 »

Minusta treffailu on aina riski, ja varsinkin pidemmälle mennessä on jollain tavalla avauduttava toiselle jos syvempää suhdetta haluaa. Minusta sellainen että pitää homman kevyenä, jottei mahdolliset valheet loukkaisi, on tavallaan myös pakenemista, riippuen mittakaavasta toki. Eri asia jos haluaa kevyttä. On turha syyllistää itseään siitä ettei huomaa valheita, kuka niitä aina huomaisi, mutta jos taas ajautuu useinkin samantyyppisiin tilanteisiin, silloin kannattaa miettiä miksi niin tekee.

Sille ei voi mitään, jos kohtaa valheita, eikä niitä minusta voi kaikkia etukäteen estää. Minusta tärkeintä onkin sitten se, miten niihin suhtautuu jälkikäteen. Jos on ehtinyt rakastua ja suhde pidemmällä, voi olla vaikea nousta jaloilleen, ymmärrän, se vain vaatii aikaa. Mutta monissa tapauksissa henkilö rupeaa jälkikäteen syyttämään valehdellutta kumppania omista ongelmistaan, ja tällainen tapaus minusta tarkoittaa sitä, että ei ole aloittanut itsenäistä elämää, vaan antaa tuon valehtelijan yhä vaikuttaa omaan elämään. Arpia voi jäädä totta kai, mutta onko se tyyppi oikeasti sen arvoinen, että pilaa oman loppuelämänsä? Se tyyppi on historiaa, osa elämän menneisyyttä, ehkä virhe, ehkä on jotain sitä kautta oppinut, mutta elämä tästä eteenpäin on omissa käsissä.  knuppel2 Olihan se aina myös oma valinta, että lähti hänen kanssaan, rulettipyörä sattui vain keikahtamaan huonoihin asemiin, mutta valinta mikä valinta, ei siitä voi ketään muuta syyttää.

Valehtelua ja hyväksikäyttöä ei harmi vaan voi maailmasta kitkeä pois, mutta paljon on rehellisiä ihmisiä kuitenkin. Ja valehtelijoitakin niin monenlaisia, monet sotkeutuneet niin omiin verkkoihinsa, että saavat enemmän pahaa aikaan kuin mitä tarkoittavat kuitenkaan. Ja sitten ne tapaukset, kun vahingossa antaa toiselle olettaa jotakin mitä ei tarkoita ja ja ja... Mutta ehkä tämä on tosiaan jo hieman off-topiccia, vaikka treffailu aiheena kai kuuluukin treffiketjuun.  angel
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #56 : 17.08.2013 21:12:34 »

No mulla on tällä hetkellä vielä kaikenlaisia selvittämättömiä päänsisäisiä komplekseja, joilla en haluaisi vaivata ketään muuta ihmistä. Ei kannata koskaan luottaa pelkkään mutu-tuntumaan. Saatan olla aivan erilainen ihminen kuin täällä annan itsestäni ilmi, joten pettymyksen mahdollisuus on suuri.

Monesti sitä suurentelee noita asioita päänsä sisällä.Omia pelkoja ja harhakäsityksiä siis. En usko että sinä mikään paatunut hullu psykopaatti kriminaali murhaaja olet ja uskon kyllä vakaasti siihen että jokainen ihminen on pohjimmiltaan hyvä, haluaa uskoa tekevänsä hyvää, ja yrittää tehdä hyvää vaikka kuinka vääristynein keinoin. Niin, että jos vertaat nyt iteäsi realistisesti johonkuhun, vaikka Breivikiin niin kysyppä itseltäsi ootko sittenkään niin sietämätön ihminen? Ehkäpä ootkin itseasiasa ihan mukava kaveri.

Ja miten sun kompleksit muka vois jotakuta muuta vaivata? Sehän on vastapuolen itse päätettävissä miten asiaan suhtautuu. Vaivautuuko vai ei jne. Ja on myös sun valinta miten itse suhtaudut sun niin sanottuihin komplekseihin. Smiley

No voi kai Breivikin olla jonku mielestä mukava kaveri, jos nyt noita rajoja halutaan venyttää oikein äärimmilleen? Vaikea mennä sanomaan, kun en ole häntä henkilökohtaisesti tuntenut. Hänen oletettu sietämättömyytensä ei välttämättä ollut suurin tekijä itse hänen teoissaan. Mun "kompleksit" on periaatteessa aika lieviä, jos nyt ajatellaan yleisellä tasolla, mutta ei se estä minua kärsimästä. Tunnen esim. monesti suurta häpeää enkä vieläkään ole täysin tietoinen mistä tämä johtuu. Uskonpa, että se on tällä hetkellä ehkä voimakkaimpia taustalla vaanivia negatiivisia tunteitani. Toisaalta taas kykenen tuntemaan suurta myötätuntoa kaikkia kaltoin kohdeltuja ja erilaisia ihmisiä kohtaan. Esim. nyt kun äsken katsoin subilta tullutta dokumenttia maailman pisimmästä miehestä niin tämä sai minut äärimmäisen herkäksi, koska pystyn jollakin tasolla asettumaan hänen asemaansa voimakkaiden tunnekokemusteni vuoksi. Tiedän miltä tuntuu olla täydellisesti eristäytynyt maailmasta, vaikka näin ei ehkä kuitenkaan todellisuudessa olisi. Tunnekokemuksia on niin vaikea voittaa järjen avulla ja sen olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään. Valinnat on valintoja, mutta ei se vielä heti tarkoita, että ihmisen toiminta lähtisi ohjautumaan niiden mukaisesti varsinkin, jos taustalla on vuosia kestänyttä piinaa yms. Positiiviset kokemukset ja muiden ihmisten myötäeläminen sekä tuki ovat tärkeitä tällaisissa tilanteissa. Etenkin se, että edes jonkun ihmisen taholta kokee itsensä hyväksytyksi sellaisena kuin on.
tallennettu
Morwenna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #57 : 17.08.2013 21:47:25 »

Mä todella toivon ja uskonkin että sä löydät vielä ihmisen joka todellakin hyväksyy sut juuri sellaisena kun oot, Ghede.

Tekis mieli antaa sulle iiiiso hali  smitten (älä käsitä tätä minään säälimisenä, et sä kenenkään sääliä kaipaa, mulla on vaan hyvin vahva äidinvaisto ja halu suojella kaikkia)  Smiley
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #58 : 17.08.2013 22:56:40 »

Kiitos rohkaisustasi ja tuestasi Morwenna! smitten En minä sääliä kaipaakaan ja ymmärrän kyllä tuota rapumaista hoivaviettiäsi. laugh Äitini on muuten myöskin rapu aurinkomerkiltään. coolsmiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #59 : 18.08.2013 09:39:10 »

No mulla on tällä hetkellä vielä kaikenlaisia selvittämättömiä päänsisäisiä komplekseja, joilla en haluaisi vaivata ketään muuta ihmistä. Ei kannata koskaan luottaa pelkkään mutu-tuntumaan. Saatan olla aivan erilainen ihminen kuin täällä annan itsestäni ilmi, joten pettymyksen mahdollisuus on suuri.

Monesti sitä suurentelee noita asioita päänsä sisällä.Omia pelkoja ja harhakäsityksiä siis. En usko että sinä mikään paatunut hullu psykopaatti kriminaali murhaaja olet ja uskon kyllä vakaasti siihen että jokainen ihminen on pohjimmiltaan hyvä, haluaa uskoa tekevänsä hyvää, ja yrittää tehdä hyvää vaikka kuinka vääristynein keinoin. Niin, että jos vertaat nyt iteäsi realistisesti johonkuhun, vaikka Breivikiin niin kysyppä itseltäsi ootko sittenkään niin sietämätön ihminen? Ehkäpä ootkin itseasiasa ihan mukava kaveri.

Ja miten sun kompleksit muka vois jotakuta muuta vaivata? Sehän on vastapuolen itse päätettävissä miten asiaan suhtautuu. Vaivautuuko vai ei jne. Ja on myös sun valinta miten itse suhtaudut sun niin sanottuihin komplekseihin. Smiley

No voi kai Breivikin olla jonku mielestä mukava kaveri, jos nyt noita rajoja halutaan venyttää oikein äärimmilleen? Vaikea mennä sanomaan, kun en ole häntä henkilökohtaisesti tuntenut. Hänen oletettu sietämättömyytensä ei välttämättä ollut suurin tekijä itse hänen teoissaan. Mun "kompleksit" on periaatteessa aika lieviä, jos nyt ajatellaan yleisellä tasolla, mutta ei se estä minua kärsimästä. Tunnen esim. monesti suurta häpeää enkä vieläkään ole täysin tietoinen mistä tämä johtuu. Uskonpa, että se on tällä hetkellä ehkä voimakkaimpia taustalla vaanivia negatiivisia tunteitani. Toisaalta taas kykenen tuntemaan suurta myötätuntoa kaikkia kaltoin kohdeltuja ja erilaisia ihmisiä kohtaan. Esim. nyt kun äsken katsoin subilta tullutta dokumenttia maailman pisimmästä miehestä niin tämä sai minut äärimmäisen herkäksi, koska pystyn jollakin tasolla asettumaan hänen asemaansa voimakkaiden tunnekokemusteni vuoksi. Tiedän miltä tuntuu olla täydellisesti eristäytynyt maailmasta, vaikka näin ei ehkä kuitenkaan todellisuudessa olisi. Tunnekokemuksia on niin vaikea voittaa järjen avulla ja sen olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään. Valinnat on valintoja, mutta ei se vielä heti tarkoita, että ihmisen toiminta lähtisi ohjautumaan niiden mukaisesti varsinkin, jos taustalla on vuosia kestänyttä piinaa yms. Positiiviset kokemukset ja muiden ihmisten myötäeläminen sekä tuki ovat tärkeitä tällaisissa tilanteissa. Etenkin se, että edes jonkun ihmisen taholta kokee itsensä hyväksytyksi sellaisena kuin on.

Tuohan on tosi hieno piirre, empatia.  Smiley Ja että vielä suomalainen mies sen myöntää, heh.  Cool

En varsinaisesti tarkoittanut tunteiden voittamista jären avulla, tunteethan on tärkeä osa ihmistä. Tarkoitin pysähtymistä ja omien vallitsevien negatiivisten ajatusten kyseenalaistamista. Ajatukset synnyttää tunteita ja ihminen voi hyvinkin päättää mitä ajattelee. Mut joo, ehkä sun sitten kannattaa ensteks hankkia ammattiapua noiden juttujen kanssa jos koet että ne tosiaan on tosi pahoja?  Huh
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: