Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiihottuminen hoidon aikana. Mitä tehdä?  (Luettu 43274 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epona
Vieras
« : 01.03.2013 18:40:56 »

Heips,

Keksin, että täällähän anonyyminä voi rohkeasti kysästä aiheesta, joka on hieman hassu. Olen pohtinut tätä jo muutaman viikon, mutten ole tohtinut kysyä keltään. Vaikka kyse on hyvinkin luonnollisesta aiheesta liittyy siihen silti sellainen tabu, jota on vaikea murtaa..

Olen ammatiltani hoitaja. Muutaman kerran hoitotyössä olen törmännyt tilanteeseen, missä potilas on saanut erektion. Olen ymmärtänyt, että näin auttamatta välillä käy - ja taklannut tilanteen aina sellaisella "no jaahas, eipä tässä mitään" - sanattomalla asenteella ja aina on jäänyt tunne, ettei potilas jäänyt vaivautuneeksi.

Pari vuotta sitten kävin reiki 1 - kurssin ja olen opiskellut myös muita energiahoitomuotoja. Nyt taannoin olen päättänyt aloittaa energiahoitojen antamista kotosalla. Puolentoista vuoden päästä valmistun akupunktiohoitajaksi, joten on ihan hyvä harjoitella sitä parantajan kengissä olemista jo etukäteen.

No - Käyn myös säännölliesti ratsastamassa nuorella orilla, joka on ihan maailman paras.  smitten  Olen nyt antanut sille reikiä kahteen otteeseen ja kummallakin kerralla se on saanut erektion. *yskähdys* - Mitä siitä nyt sitten ajatella... Kai se on positiivinen merkki, yritän olla analysoimatta asiaa liikaa. Kyseessä on kuitenkin nuori ori, jolla on staminaa..


Nyt minulle sitten kuitenkin on iskenyt pieni paniikki. Entä jos vastaanotolleni tulee miespuolinen henkilö ja sitten käykin näin hassusti, että hänelle tulee erektio?

Siis miten siinä tilanteessa sitten oikeen käyttäydytään... Tai ehkä tärkeämpi kysymys on, että voiko olla niin, että minä jotenkin välitän jotain seksuaalista energiaa tahtomattani - auttaisikohan perustellinen maadoitus ennen hoidon antamista tai jotain? Vai pitäisiköhän sitä pukea siveysvyö hoitoasun alle kaiken varalta?


Kiitollisena otan vastaan vastauksia kokeneemmilta.

 angel
/A
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #1 : 02.03.2013 10:03:35 »

Heips,

Keksin, että täällähän anonyyminä voi rohkeasti kysästä aiheesta, joka on hieman hassu. Olen pohtinut tätä jo muutaman viikon, mutten ole tohtinut kysyä keltään. Vaikka kyse on hyvinkin luonnollisesta aiheesta liittyy siihen silti sellainen tabu, jota on vaikea murtaa..

Olen ammatiltani hoitaja. Muutaman kerran hoitotyössä olen törmännyt tilanteeseen, missä potilas on saanut erektion. Olen ymmärtänyt, että näin auttamatta välillä käy - ja taklannut tilanteen aina sellaisella "no jaahas, eipä tässä mitään" - sanattomalla asenteella ja aina on jäänyt tunne, ettei potilas jäänyt vaivautuneeksi.


Well, yksi erektion tärkeimmistä edellytyksistä lienee parasympatikotonus (rest and digest), joka on tiätysti sympatikotonuksen (fight or flight) vastakohta.

Erilaisten manipulaatiohoitojen ja sensellaisten teho perustunee merkittäviltä osin juuri siihen, että ne voimistavat
vegetatiivisen hermoston parasympaattisen osan toimintaa ja heikentävät aiheetonta sympatikotonusta, joka
on tarpeen lähinnä tilanteissa, joissa henki tai terveys on uhattuna, tai toisaalta kenties myös jossakin määrin esimerkiksi hyvän urheilusuorituksen varmistamiseksi.

Jos olet kohtuullisen sexykkäs ja saat hoidettavassa aikaan voimakkaan parasympaatisen "kiihotustilan", ei ole
ihme, että verta alkaa siirtyä kehon osiin, joissa sen runsaus esimerkiksi taistelutilanteessa on jopa haitaksi:
on hyvä, että pippeli on mahdollisimman pieni, kun esimerkiksi teräaseilla otetaan mittaa toisistaan.

Omakohtaisesti olen kokenut tuon shiva-lingamaisen erektion Transsendenttisen Meditaation ja varsinkin sen
jatkotekniikoiden, siddhien eli ns. paranormaalien kykyjen harjoittamisen aikana. Etenkin joogalentoharjoituksen
aikana tuli joskus muinoin kun sitä säännöllisesti suoritin, intensiivisimmät stondikset  mitä koskaan olen kokenut...

Mitä sitten pitäisi tehdä? En keksi juuri mitään muuta kuin että alat voimakkaasti toivoa stondiksia, eli sovellat
ns. paradoksaalista intentiota, jota kaiketi myös käänteispsykologiaksi kutsutaan. Jos alat pelätä erektioita,
on todennäköistä, että ne vain tulevat entistä herkemmin. Pelkohan lienee itse asiassa lähes järkkymätöntä
uskoa siihen, että jotakin sellaista tapahtuu, mitä et toivoisi tapahtuvaksi!

Muoks: sellainenkin seikka pulpahti viälä miäleen, että joillakin uroilla saattaa vähintäänkin sekundäärinen,
joskin usein kenties tiedostamaton motiivi hoitoon hakeutumiseen olla pääsy verevän naaraan läheisyyteen.

Joten jos haluat varman päälle pelata, otat vain naisasiakkaita!

 :Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013 11:42:12 kirjoittanut sideman » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 02.03.2013 11:51:31 »

 Grin Grin Grin

Apua, nauran sidemanille ihan räkänä, juu  :Smiley


Minä väitän, ettei erektioon tarvita mitään seksuaalista, välttämättä. Siis onhan erektio jo aamuisena vaivana ihan pikkuisilla pojillakin, se liittyy elimistön verrenkiertoon ja sen sellaiseen.
Jos ne energiat lähtee liikenteeseen, niin miksei se virtaisi sitten pippeliinkin ja saisi sitä pystyyn?
Juuri tuo orikin tuolla...en todella usko että se pitää sinua mitenkään pantavana.

Normi juttu, tuommoinen erektio, enkä kiinnittäisi siihen sen kummempaa huomiota, ellei hoidettava sitten ala kouria hoitajaansa persiistä ja puhista pupillit laajentuneina.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #3 : 02.03.2013 12:59:21 »

Mielestäni tuo on täysin luonnollista. Itselläni (nainen) energiahoito tai meditaatio saattaa laukaista hyvin voimakkaan seksuaalisen reaktion. Olen ajatellut sen niin, ettei meissä ole mitään "likaista" tai kiellettyä aluetta. Energia menee sinne missä sitä tarvitaan. Jos tarvitsen seksuaalista latautumista, niin hoitohan on silloin toiminut.

Onpa minulla ollut hoidettavana mies, joka aiheutti minussa niin voimakkaita hellyyden ja seksuaalisuuden tunteita, että oli tosi vaikeaa pitää hoito asiallisena  Grin

Kotona hoitamisessa on aina se riski, että hoidettava intoutuu ahdistelemaan. Sama riski on kaikkialla missä kohtaamme ihmisiä. Kotona on vaikeampi huudella apua. Joten teen jonkinlainen hätäsuunnitelma.


Muoks: sellainenkin seikka pulpahti viälä miäleen, että joillakin uroilla saattaa vähintäänkin sekundäärinen,
joskin usein kenties tiedostamaton motiivi hoitoon hakeutumiseen olla pääsy verevän naaraan läheisyyteen.


Terapeutit ja hoitajat tiedostavat sen, että aina osa asiakkaista, sekä mieheistä että naisista, alkaa haaveilla hoitajastaan enemmän kuin hoitoa. Ammattilainen ei lähde niihin mukaan. Kannattanee kuitenkin sallia ja hyväksyä hoidettavan tunteet ja reaktiot.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013 13:01:44 kirjoittanut Yep » tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #4 : 02.03.2013 13:06:55 »

*Nauraa*

Tästä tuli mieltä piristävä aihe.

Juu, en minäkään usko, että se hevonen ajatteli, että olen pantava  Cheesy


Lähinnä hei kysymykseni oli se, että voiko tälläisessa hypoteettisessa tilanteessa olla jollain tavalla myös hoitajan "vika", että sellainen seksuaalinen kiihottuminen tapahtuu. Mutta alan nyt ajatella, että turha sitä on sen koommin pohtia. Mennä vaan tilanteen mukaan ja onneksi en ole siitä ujoimmasta tai vaivautuneemmasta päästä - luultavasti sanoisin vaan, että reaktio on ihan luonnollinen, eikä sitä tarvitse sen kummemmin hävetä tai ajatella.

Tietysti varmaan sellaiset asiat kuten asiallinen pukeutuminen ja tietynlaisten rajojen asettaminen varmasti auttavat. Ja luulen, että myös nämä maadoitusharjoitukset ovat erittäin tärkeitä.

Pitäis sitä chi gongia jatkaa, siinä varmasti oppisi hyvin ja perusteellisesti hallitsemaan omia energioitaan...

Kiitoksia jo vastanneille - keskustelua saa toki jatkaa.


/A
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #5 : 02.03.2013 13:32:50 »

Eikös se energia mene aina sinne minne tarvitaan?  On tällainen tilanne tullu muakin vastaan, onneksi oli tuttu mies.  Tosi tuttu.  Hoidin hänen kipeää alaselkäänsä ja ihmettelin, miksi hän alkaa ähkimään.  Luulin että hoito tuntuu selässä hyvältä, mutta menikin ihan etupuolelle asti.  Hänellä alimmat chakrat ilmeisesti vahingoittuneet vuosien takaisessa onnettomuudessa, ja kuuluhan se seksuaalisuuskin sinne alimpiin chakroihin.  Olin mäkin hieman hämmentynyt tilanteesta.

Reikissä ei voi tehdä mitään väärin, vaan vastaanottaja päättää, mitä tarvitsee ja mihin energia menee.  Jos kehoon on tullut joku fyysinen vamma, se näkyy myös energiakehossa.  Ehkä niillä Ilveksen tyttären hoidettavillakin on ollut kakkoschakran kohdalla joku vamma, mikä imee energiaa hoidettaessa, tietyin vaikutuksin.  Hoidettaessa enemmän tilanne varmaankin tasaantuu.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #6 : 02.03.2013 14:39:27 »

Ai se oli ihan oikea hevonen  2funny mä ajattelin että se oli joku mies-ori Wink

Mullakin tapahtui tätä useasti exän kanssa kun kokeilin reikiä häneen. Hän selitti sen rentoutumisen ja makuulla olon syyksi, "kun veri pääsee sinne helpommin tässä asennossa". Otin sen kohteliaisuutena. Ja toki se hoito muuttui aivan toisenlaiseksi hoidoksi sitten tilanteessa... En suosittele ammattilaistilanteeseen Wink

Mutta kai se ihan normaalia on. Hoidettavana olo on ihanaa, ja saattaa stimuloida seksuaalisestikin. Kunpa potilaiden vaimotkin tietäis tuon, voisi esim. jalkahieronta tuottaa mielenkiintoisia tuloksia...
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 02.03.2013 14:44:56 »


Lähinnä hei kysymykseni oli se, että voiko tälläisessa hypoteettisessa tilanteessa olla jollain tavalla myös hoitajan "vika", että sellainen seksuaalinen kiihottuminen tapahtuu. Mutta alan nyt ajatella, että turha sitä on sen koommin pohtia. Mennä vaan tilanteen mukaan ja onneksi en ole siitä ujoimmasta tai vaivautuneemmasta päästä - luultavasti sanoisin vaan, että reaktio on ihan luonnollinen, eikä sitä tarvitse sen kummemmin hävetä tai ajatella.

Tietysti varmaan sellaiset asiat kuten asiallinen pukeutuminen ja tietynlaisten rajojen asettaminen varmasti auttavat. Ja luulen, että myös nämä maadoitusharjoitukset ovat erittäin tärkeitä.


/A

Ajatus on energiaa ja menee aina kohteeseensa. Jos hoitaja ajattelee jotenkin seksuaalisesti hoidettavasta, hän voi sen tuntea. Jos hoitajalla on esim "haku päällä", hoitaja voi tiedostamattaan lähettää viestiä hoidettavalle.
Mielestäni hoitotilanne ei eroa muusta kanssakäymisestä. PAITSI, että hoitaja ei saa tietoisesti vikitellä hoidettavaa. Siitähän ei sinun kohdallasi ole kyse.
Jos hoidettava alkaa viktellä hoitajaa, rajat pitää laittaa samoin kuin muissa vuorovaikutustilanteissa. Ainahan sellaista sattuu, että joku kiihoittuu toisesta ja toinen ei.

Kääntäisin vielä kysymyksesi toisinpäin; miksi seksuaalisuus pitäisi pitää täysin erossa hoidosta? Onko ihmisessä pyhiä kohtia ja likaisia kohtia? Ja me hoidamme vain niitä pyhiä? Seksuaalisuus on valtava voimavara. Ihmisten holtittomuus sen käytössä on ladannut siihen asenteita, jotka eivät siihen kuulu.
Enkä tarkoita, että pitää naida napsautella jokaisen kanssa joka saa erektion.  laugh
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #8 : 02.03.2013 19:39:26 »

Enkä tarkoita, että pitää naida napsautella jokaisen kanssa joka saa erektion.  laugh

*nauraaa*

Joo ei siinä vois kyseenalaistaa vähän sitä motiivia, että miksi on hakeutunut hoito-alalle ylipäätään. Tuli yhtäkkiä mieleen sellainen artikkeli, joka kertoi seksuaaliterapeutista. Hän ketoi auttavansa pariskuntia harrastamalla seksiä miehen kanssa...haha. Meitä on moneksi.


Tämä aihe on kyllä mielenkiintoinen. Muistan nimittäin itsekkin nyt, että kun sain reiki-initiaation ja opettajani antoi minulle hoidon siinä yhteydessä tunsin valtavaa seksuaalista halua. Koska se nyt ei ole minulle mitään uutta, en sillä hetkellä edes ajatellut mitään seksiin liittyvää eikä tämän miehen kanssa petipuuhasteleminen käynyt edes mielessä! Muistan kun hän sanoi, että sinulla on tuo 2. chakra jollain tavalla hyvin voimakas ja aktiivinen. Tokaisin siihen, että "Joo. Siis minulla on menkat."  Ja koko asia unohtui saman tien!

Siispä ei kiihottuminen aina johdukkaan seksuaaliseta halusta jotakuta toista kohtaan!


Olen itse sellainen, että minulle iskee aikakausia, jolloin minua panettaa ihan koko ajan, joka paikassa. Ihan sama mitä teen. Olen jotenkin kääntänyt asian lähinnä humoristiseksi ja annan ajatusten välillä laukkailla ties minne ja välillä yritän vaan keskittyä muihin asioihin sen sijaan.

Pari kertaa olen onnistunut meditoinnin avulla nostamaan sen energian ylemmäs energiakehossa ja se on kyllä ollut oikeasti aika huikea tunne.

Kerran eräs mies kertoi minulle, että buddhalaisissa (tai jossain itämaisessa opissa) on kuvattu yhteen teokseen pyhä temppeli niin, että sen ympärillä juoksentelee ihmisiä alasti paneskellen toisiaan. Tällä tavalla jotenkin kuvataan sitä, miten seksuaalisuus on sellainen eläimellinen ja alkukantainen asia, jonka voi parhaammillaan muuntaa henkisyydeksi tai ylimmän chakrojen avautumiseksi.

Minun pitäisi lukea pyhästä seksuaalisuudesta ja sen parantavasta voimasta jotain... Olen ymmärtänyt, että meidän koulussa esim. opetetaan, että seksi voi parhaillaan olla oikotie valaistumiseen. Jotenkin energeettisesti voi rakastelun avulla saavuttaa valaistuminen hetkessä...


Niin ja muuten, niin kuin kirjoitit, Yep; Kun ajattelee seksuaalista himoa ja kiihottumista niin eihän siinä mitään pahaa ole. Laukeaminenkin on hyvin rentouttavaa, joten olisi itseasiassa ihmeellistä, ellei seksuaaliset tunteet koskaan vierailisi hoitotilanteissa.



/A

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #9 : 02.03.2013 23:17:25 »

Enkä tarkoita, että pitää naida napsautella jokaisen kanssa joka saa erektion.  laugh

Kerran eräs mies kertoi minulle, että buddhalaisissa (tai jossain itämaisessa opissa) on kuvattu yhteen teokseen pyhä temppeli niin, että sen ympärillä juoksentelee ihmisiä alasti paneskellen toisiaan. Tällä tavalla jotenkin kuvataan sitä, miten seksuaalisuus on sellainen eläimellinen ja alkukantainen asia, jonka voi parhaammillaan muuntaa henkisyydeksi tai ylimmän chakrojen avautumiseksi.



Mahtaako näistä olla kyse:

http://tinyurl.com/a83cam6
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #10 : 03.03.2013 02:03:44 »

Joo, varmaan on. En siis ollut itse koskaan nähnyt. Niin kuin useimmat asiat, joista tiedän tämäkin oli jonkun kertomaa..


/A
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #11 : 03.03.2013 14:36:50 »

Sideman mikä ihme on shiva-lingamainen erektio? Sorry mut sain naurukohtauksen tosta termistä. Kiitos  Smiley
Mä luulin kans sitä nuorta oria kundiksi Cheesy

tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #12 : 03.03.2013 14:46:00 »

Eikö se ole termi miehen erektiolle ylipäätään?

/A
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #13 : 03.03.2013 14:50:32 »

Jaahas. Multa jäänyt jotain välistä  Wink
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #14 : 03.03.2013 15:10:41 »

Siis haloo. Mä googlasin sen. En minäkään tiennyt ja oon ottanut tavaksi suodattaa kaikki vaikeet sanat poist sidemanin tekstejä lukiessä Smiley


/A
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: