Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiihottuminen hoidon aikana. Mitä tehdä?  (Luettu 43267 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #15 : 03.03.2013 20:00:51 »

Sideman mikä ihme on shiva-lingamainen erektio? Sorry mut sain naurukohtauksen tosta termistä. Kiitos  Smiley
Mä luulin kans sitä nuorta oria kundiksi Cheesy


Shiva-lingam (äännä: ling-gam) on Shivan erektiossa olevaa heppiä esittävä, tavallisesti kai kivinen
patsas, jolle uhrataan kaikenlaista sekalaista esim. rudraabhisheka-rituaalissa, tai mikä lie.

Lingamin alla lienee tavallisesti yonia (joonia eli pillua) esittävä astia, johon Shivalle uhrattu maito
sun muut nesteet valuvat... :Smiley

Vaikka Rgvedassa Rudra oli kai jonkinlainen rajuilman jumaluus, ja "shiva" ( = hyväntahtoinen) hänen
eufemistinen lisänimensä, myöhemmin osat vaihtuivat ja Shivasta tuli merkittävä jumalolento, jonka
epiteetti eli lisänimi Rudra on.

http://www.youtube.com/watch?v=1_UjqNOJxxU
« Viimeksi muokattu: 03.03.2013 20:29:54 kirjoittanut sideman » tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #16 : 03.03.2013 23:31:10 »

Voi kiitos Sideman illan hihityskohtauksesta. Sulla on valtavan hieno tapa selvittää asioita  Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 04.03.2013 10:21:03 »

Itse näen asian näin:

Hoidon aikana potilas voi kokea tukahdutettujen tunteiden esiintuloa. Tyypillisesti voi vaikka naurattaa tai itkettää, miksei siis myös panettaa. Vanhat vammat voivat kipuilla hoidon aikana ja epätasapainossa olevat chakrat voivat ilmoitella itsestään.

Pidän  hassuna ajatuksena, että hoidettavan kiihottuminen johtuisi millään tavoin hoitajasta yhtään sen enempää kuin vaikkapa hoidettavan vanhan urheiluvamman kipuilu hoidon aikana.

En näe että hoitajalla on mitään osaa asiaan - ainakaan minulla ei ole silloin kun hoidan. Minä olen se kanava jonka läpi hoito kulkee, enkä anna yhtään mitään itsestäni hoitoon vaan olen täysin neutraali. Kaikki mitä hoidettava kokee energiahoidon aikana silloin kun minä sitä annan, on hänestä itsestään ja hänen omasta energiajärjestelmästään lähtöisin. Piste.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #18 : 04.03.2013 10:53:15 »

Kyllä reikikurssilla kerrotaan tuo Eklektikon mainitsema asia, siis se, että hoitaja on pelkkä kanava.  Ainakin meillä ihan korostettiin sitä.  Energia vain kulkee hoitajan käsien kautta hoidettavaan, ja hoidettava päättää itse, mihin energia menee.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #19 : 04.03.2013 11:01:09 »

Itse näen asian näin:

Hoidon aikana potilas voi kokea tukahdutettujen tunteiden esiintuloa. Tyypillisesti voi vaikka naurattaa tai itkettää, miksei siis myös panettaa. Vanhat vammat voivat kipuilla hoidon aikana ja epätasapainossa olevat chakrat voivat ilmoitella itsestään.

Pidän  hassuna ajatuksena, että hoidettavan kiihottuminen johtuisi millään tavoin hoitajasta yhtään sen enempää kuin vaikkapa hoidettavan vanhan urheiluvamman kipuilu hoidon aikana.

En näe että hoitajalla on mitään osaa asiaan - ainakaan minulla ei ole silloin kun hoidan. Minä olen se kanava jonka läpi hoito kulkee, enkä anna yhtään mitään itsestäni hoitoon vaan olen täysin neutraali. Kaikki mitä hoidettava kokee energiahoidon aikana silloin kun minä sitä annan, on hänestä itsestään ja hänen omasta energiajärjestelmästään lähtöisin. Piste.

Ekle , et näy tietävän sitä, että tutkimusten mukaan 90 prosenttia ihmisen aivojen toiminnasta on tiedostamatonta.

Sinun on mahdotonta tietää, minkälaista "kamaa" aivojesi ja hermostosi tietoisuutesi ulottumattomissa olevat
osat lähettävät.

Olet luultavasti kuitenkin kuullut sen / lukenut siitä, että kun luulet "itse" tekeväsi jonkin päätöksen, aivosi ovat itse asiassa
tehneet sen jo sekunteja aiemmin...

 :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 04.03.2013 11:38:05 »

Ekle , et näy tietävän sitä, että tutkimusten mukaan 90 prosenttia ihmisen aivojen toiminnasta on tiedostamatonta.

Ja sinä et näytä tietävän, että kanssaluojana voin määritellä miten asiat toimivat kun annan energiahoitoja. Jos olen itse määrittänyt, että olen vain kanava enkä anna itsestäni mitään, sillä ei ole mitään väliä mitä alitajuntani sattuu hoidon aikana puuhailemaan; olen silti vain se kanava enkä anna itsestäni mitään.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #21 : 04.03.2013 11:47:10 »

Itse olen huomannut että on ainakin 2 tapaa välittää energiaa.
Toinen on se jossa avaan sydämeni ja lähetän esim rakkaalleni sydänenergiaa niin tuolloin nk persoonani on mukana, välitän osa itsestäni toiselle. Olen testannut tämän ja tämä toimii. Lähetin rakkaalleni yksi ilta puhdasta rakkausenergiaa ja ei mennyt kauan kun yksi tekstiviesti saapui jossa oli suloinen viesti.
Toinen on olla pelkkänä kanavana, tuolloin minun aurani ikään kun aukeaa ja korkeampi minä (koen että energia tulee yläpuoleltani auraan) välittää minun kauttani energiaa, tuolloin olen neutraalissa tilassa. Itse olen lievästi tuntenut seksuaalienergiani hoidon aikana, en varsinaisesti ole kiihottunut (koska energiahoitajani on muutenkin yli 60 v nainen  Wink). Kait se energia aktivoi tiettyjä osioita meissä.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013 11:49:03 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #22 : 04.03.2013 11:57:12 »

Kyllä reikikurssilla kerrotaan tuo Eklektikon mainitsema asia, siis se, että hoitaja on pelkkä kanava.  Ainakin meillä ihan korostettiin sitä.  Energia vain kulkee hoitajan käsien kautta hoidettavaan, ja hoidettava päättää itse, mihin energia menee.

Minkälaista tieteellisesti pätevää näyttöä tuosta mahtaa olla?    Huh
 
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #23 : 04.03.2013 12:04:29 »

Mistä energiahoidosta on olemassa tieteellisesti pätevää näyttöä?

En ala siihen juupas-eipäs- väittelyyn, kerroin vaan, mitä mun käymällä reiki 1 -kurssilla opetettiin.  En ole hoitanut kovin paljoa muita ihmisiä, eikä mulla ole siitä kovin paljoa kokemusta.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #24 : 04.03.2013 12:07:48 »

Ekle , et näy tietävän sitä, että tutkimusten mukaan 90 prosenttia ihmisen aivojen toiminnasta on tiedostamatonta.

Ja sinä et näytä tietävän, että kanssaluojana voin määritellä miten asiat toimivat kun annan energiahoitoja. Jos olen itse määrittänyt, että olen vain kanava enkä anna itsestäni mitään, sillä ei ole mitään väliä mitä alitajuntani sattuu hoidon aikana puuhailemaan; olen silti vain se kanava enkä anna itsestäni mitään.

Ei huono vastaus - makes some sense!   Wink
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #25 : 04.03.2013 12:12:24 »

Kuten ketjussa aikaisemmin manittiin, sehän on vain ihmisen luomaa moraalikäsitystä, että seksuaalisuudessa olisi jotain likaista. Jos hoito rentouttaa ja vapauttaa ihmisen, niinkuin on tarkoituskin, niin seksuaaliset energiat voivat lähteä vapaasti liikkumaan. Jos se aiheuttaa häpeää, rentoutuminen keskeytyy taas ja tilanteesta tulee jäykkä.

Lopulta, mitä pahaa siinäkään on, että jos hoidettava herättää itsessä seksuaalisia tuntemuksia, niin antaa niiden vain olla.. vaikka ne jotenkin kulkeutuisivatkin energiateitse hoidettavan luo (kai ne ihan tällaisen inhimillisen kohtaamisen nimissä aina kulkeutuvatkin energeettisesti, hoidosta erillisenä asiana?), niin täysin luonnollistahan se on? Eri asia jos alkaa toista niillä häiritsemään tai ahdistelemaan.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #26 : 04.03.2013 12:12:56 »

Mistä energiahoidosta on olemassa tieteellisesti pätevää näyttöä?

En ala siihen juupas-eipäs- väittelyyn, kerroin vaan, mitä mun käymällä reiki 1 -kurssilla opetettiin.  En ole hoitanut kovin paljoa muita ihmisiä, eikä mulla ole siitä kovin paljoa kokemusta.

OK!   smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 04.03.2013 13:06:43 »

Kyllä reikikurssilla kerrotaan tuo Eklektikon mainitsema asia, siis se, että hoitaja on pelkkä kanava.  Ainakin meillä ihan korostettiin sitä.  Energia vain kulkee hoitajan käsien kautta hoidettavaan, ja hoidettava päättää itse, mihin energia menee.

Minkälaista tieteellisesti pätevää näyttöä tuosta mahtaa olla?    Huh
 

Hassu kysymys sikäli, että minkäänlaisista energiahoidoista ylipäätään ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä - siis edes siitä että ne olisivat totta ja toimisivat minkään muun kuin placebovaikutuksen  vuoksi -  joten ei tietenkään ole mistään energiahoitoihin liittyvästä osa-alueestakaan mitään tieteellistä näyttöä.  Cheesy Grin

Itse en kaipaa tietellistä näyttöä, eräs tämän elämän pelin juttuja on se, että joutuu tulemaan toimeen sen kanssa että kaikesta ei ole sitä tieteellistä näyttöä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #28 : 04.03.2013 15:07:20 »

No tutustuin pintapuolisesti Barbara Brennan - energiahoitomuotoon ja hän entisenä nasan fyysikkona kyllä tarjosi kirjoissaan "Hans of light" ja "light emerging" ihan tieteellisiä selityksiä kyseiselle ilmiölle...

/A
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013 15:08:56 kirjoittanut Ilveksen tytär » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #29 : 04.03.2013 15:30:57 »

Kyllä reikikurssilla kerrotaan tuo Eklektikon mainitsema asia, siis se, että hoitaja on pelkkä kanava.  Ainakin meillä ihan korostettiin sitä.  Energia vain kulkee hoitajan käsien kautta hoidettavaan, ja hoidettava päättää itse, mihin energia menee.

Minkälaista tieteellisesti pätevää näyttöä tuosta mahtaa olla?    Huh
 

Hassu kysymys sikäli, että minkäänlaisista energiahoidoista ylipäätään ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä - siis edes siitä että ne olisivat totta ja toimisivat minkään muun kuin placebovaikutuksen  vuoksi -  joten ei tietenkään ole mistään energiahoitoihin liittyvästä osa-alueestakaan mitään tieteellistä näyttöä.  Cheesy Grin

Itse en kaipaa tietellistä näyttöä, eräs tämän elämän pelin juttuja on se, että joutuu tulemaan toimeen sen kanssa että kaikesta ei ole sitä tieteellistä näyttöä.

Minulla romahti usko energiahoitoihin muuna kuin plasebona senjälkeen kun hiljan hankittuani Healing Code - kirjan kokeilin perustekniikkaa ihan piruuttani. Hankin kirjan nimenomaan siksi, että halusin saada selville, minkälaisesta arkkihuuhaasta
on kysymys. Niin törkeältä hintaharhautukset netissä tuntuivat (normaali hinta 900 taalaa spesiaalikoodeista, nyt tarjouksessa vain 150; suunnilleen noin...)

Noh, ensimmäisen kokeilun jälkeen seuraavana päivänä olivat tärpätin pakkohaistelusta (maalatessa) sun muusta krooniseen
ärsytystilaan ajautuneet keuhkoni paremmassa kunnossa kuin vuosiin.

Nyt ovat keuhkot olleet päiväkausia huonommassa kunnossa kuin Herran aikoihin, vaikka olen tehnyt HC'ia ainakin kerran päivässä
miltei päivittäin. Toki paha sanoa, oliko kyseessä pelkkä plasebovaikutus.

Well, aion kyllä jatkaa koodin suorittamista ainakin jonkin aikaa vielä, sillä useinhan toki tila tilapäisesti pahenee ennenkuin
alkaa korjaantua, vai?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: