Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kommunikaatio  (Luettu 20502 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #30 : 05.12.2012 23:50:56 »

Aiheuttavatko merkuriuksen oppositiot ongelmia synastriassa?? Täysin vastakkaisen ajattelutavan tms?
Vai voiko olla ihan hyväkin aspekti?

Lisäksi, kiinnostaisi tietää miten perääntyvä merkurius jommankumman kartalla voisi tarkoittaa?

Mulla ainakin on oppositiosta hyvää kokemusta, huumori on kukkinut kaikessa loistossaan Cheesy
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ocariina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #31 : 06.12.2012 01:59:36 »

Hei,

Todella mielenkiintoinen aihe!

Minulla ja miehellä todella iso ongelma tällä hetkellä tuolla alueella. Kun yritetään puhua niin jompikumpi ottaa nokkiinsa pienen pienistä puheen vivahteistakin ja se siitä "keskustelusta".

Mielestäni meillä on hyvä parisuhde ja siksi ihmetyttääkin, että mistä nyt tuulee, kun muutaman kuukauden ajan jo tämä "jääkausi" on leijunut päällä.

Siis jaksaisiko joku kurkata meidän karttoja, kun itse olen ihan onneton tulkinnoissa?

Minun tiedot: 5.1.1970 klo 19.31 Raahe ja mies: 17.5.1974 klo 20.33 Oulu.

Olisin todella kiitollinen jos vaan joku jaksaisi ja ehtisi kurkata!  smitten

Vilkaisin vähän noita karttojanne, ja kyllähän sieltä löytyi tilannettanne tukevia aspekteja. Ehkä suurimpana konfliktien aiheuttajana teillä synastriassa on miehesi  merkurius aspect_squ sinun  mars : taipumusta haastaa toisiaan kommunikaatiossa, riitoja ns."turhasta" ja turhautumista. Myös  kuu aspect_opp merkurius ja  merkurius aspect_kvi venus saattavat lisätä ärtymyksiä ja väärinkäsityksiä parisuhteessa, vaikka myös samalla lisäävät ajatusten virtaa ja kommunikaatiota positiivisella tavalla.

Täytyy kuitenkin korostaa, että kyllähän tuo silti todella hyvälle parisuhteelle näyttää, kuten itsekin sanoit. Sopivassa suhteessa vastakohtien vetovoimaa ja sujuvuutta.

Kun kyseessä on etenkin viime kuukausina närää aiheuttanut ilmiö, niin on syytä vilkaista myös transiitteja. Silmiin osui miehesi kartalla Mars ja Pluto, jotka ovat kutakuinkin kvinkunssissa hänen Merkuriukseensa ja oppositiossa Marsiin. (Mars myös viime kuukausina ollut oppositiossa ensin hänen Aurinkoonsa ja sitten Merkuriukseen.) Olettaisin näillä olevan asian kanssa tekemistä, sillä miehesi saattaa olla näinä aikoina tavallista kärsimättömämpi, radikaalimpi mielipiteissään ja taipuvaisempi argumentointeihin ja riitoihin. Näiden vaikutukset eivät kuitenkaan ikuisuutta kestä.

Kiitoksia Marble!

Hyvin tutulta kuulostaa, kaikin puolin.  Smiley

Erityisesti kiinnostuin transiiteista... Mies on ihan normaalistikin todella taitava puhuja ja perustelut tulevat suitsait sukkelaan. Ja minä hitaampana osapuolena yleensä, (joskus yllätän jopa itseni sanavalmiudellani  laugh ,) olen ihan helisemässä hänen kanssaan. Mutta nyt, viime kuukausien aikana olo ollut kuin jyrän alle jääneellä...

Meille on tulossa erittäin tärkeä keskustelu, ja me molemmat tiedämme, että se on pakko käydä, jotta päässemme eteenpäin yhteisessä elämässämme...Molemmat olemme kajonneet varovaisesti asiaan, ja siirtäneet keskustelua syyllä tai toisella eteenpäin.

Heh, kun normaalisti esim. nahistelemme kumpi unohtaa enempi asioita, jotka tekemättöminä ärsyttävät toista osapuolta, niin nyt taitaa olla ilmassa se Iso riita...

´Kysymys siis kuuluu: Mitä minun kannattaisi katsella kartoilta, jotten nyt ihan väärään aikaan yritä saada keskustelua aikaiseksi? Lapset ja perhe on aihe josta pitäisi pystyä puhumaan.
 
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012 23:32:31 kirjoittanut Ocariina » tallennettu

Aur, Merk, Venus Kauris huone 5
ASC Leijona
Kuu Jousimies huone 4
ghede
Vieras
« Vastaus #32 : 06.12.2012 16:19:33 »

ghede: Mitä nyt sanasaivarteluun voisi kuulua Wink

No en mie tiiä...senkin kiusoitteleva femme fatale! Embarrassed Cry
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #33 : 07.12.2012 10:21:40 »

No en mie tiiä...senkin kiusoitteleva femme fatale! Embarrassed Cry

No äläs ny Wink Smiley
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #34 : 07.12.2012 14:49:04 »

Hei tämä on huippuketju! Itselläni aurinko aspect_con merkurius perääntyvänä neitsyt, yhtymä puolen asteen orbilla 10.huoneessa ja samaan stelliumiin tulee vielä pluto. Kommunikaatio on niin mun juttu. Cheesy

Nykyisen miehen kanssa puhutaan tosi paljon - välillä liikaakin jopa mun makuun, vaikka olen tämmöinen kommunikaatio-fiksoitunut ihminen. Hänen  merkurius vesimies ja näistä veskari-Merkurius-ihmisistä olen saanut kiksejä aina. Ehkä johtuu siitä, että oma  kuu  vesimies ja 3. huoneessa. Sinne siis osuu miehen  merkurius yhtymään minun IC:n kanssa.

Miksi sitten minusta on välillä väsyttävää keskustella: minun saturnus  aspect_squ hänen  merkurius. Olen meistä kahdesta se hiljaisempi osapuoli, ja välillä tunnen olevani vanhempi, tosiaan se vastuullisempi ja ärsyttävä tyyppi, joka laittaa toiselle kapuloita rattaisiin ja vetää jalkoja maahan. Vaikken edes haluaisi olla sellainen.

Tosi monen hyvän ystäväni merkurius osuu minun 3. huoneeseen: heillä  merkurius joko  vesimies tai  kauris. Ihmissuhteissa puhuminen on kyllä kaiken a ja o!

Ihmeellinen sanattoman kommunikaation suhde minulla on kuitenkin esikoispoikaani. Hänen merkurius on 8. huoneessa ja skorpioni ja myös perääntyvänä, että aika pidättyväinen on tämä nuori mies. Hänen merkurius osuu pilkuntarkasti minun  askendentti aspect_con venus aspect_con jupiter-stelliumilleni  skorpioni. Lisäksi minun merkurius aspect_sex hänen venus aspect_con jupiter skorpioni. Skoputyyliin käytetään enempi telepatiaa.

Toisen pojan kanssa sellaiset vaihtarit, että myös hänellä tarkka aurinko aspect_con merkurius kuten mullakin ja vielä samoissa asteissa. Hänen stellium  rapu eli yhtymämme tekevät sekstiilit keskenään. Ymmärretään toisiamme kyllä hyvin, mutta koska minun  merkurius  aspect_squ hänen  mars myös riitelemme paljon ja ärräpäät lentävät. Erityisesti minusta tuntuu, että poika haastaa tahallaan. Wink Toisen pojan kanssa emme ole ajautuneet riitaan todellakaan koskaan, kun taas kuopuksen kanssa vähintään kerran päivässä otetaan matsia.

Sitten esimerkki lyhyestä seurustelusuhteesta, jossa kyllä puhuttiin kuin papupadat, mutta ei ymmärretty toisiamme sitten pätkääkään.
Miehellä  merkurius aspect_con kuu aspect_con venus leijona, hyvin karsimaattinen kaveri oli tämä. Stellium teki aspect_opp minun  kuu vesimies, mikä varmasti toi sitä puoleensavetävyyttäkin, mutta kun hänen stellium samalla aspect_squ minun  askendentti ja siellä olevat venus ja  jupiter niin jotenkin meni vaan niin metsään koko juttu. buck2


tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #35 : 10.12.2012 23:21:52 »

Kyllä mun ihmissuhteet (mies- ja ystävyys- kummatkin) perustuvat sille, että kommunikaatio toimii. Jos ei, se on sillä selvä - ei löydy sama aaltopituus, ei tarvitse olla lähemmissä/pidemmissä tekemisissä. Huomaan yleensä aika nopeasti, miten on, vaikka tietysti on tyyppejä, jotka ei heti "avaudu", mutta kyllä jokin yhteinen kipinä aina täytyy löytyä. Huumorintaju on yksi tosi tärkeä juttu, että tajuaa läppää, ja semmoinen, että kuuntelee toista. En kestä ihmisiä, jotka puhuvat pelkästään itsestään eivätkä keskity ollenkaan kuuntelemaan, mitä mulla on sanottavana. Tämmöiset tyypit huomaan silmänräpäyksessä, enkä jaksa heihin panostaa. Parisuhteen kannalta mielenkiintoisinta on se, että juttu miehen kanssa luistaa, kaikki muu on toisarvoista. Tuppisuita en kestä, enkä tosikoita. Mutta toisaalta, jos on koko ajan äänessä, ei sekään ole hyvä. Pitää myös kestää hiljaisuutta. Eikä mitään lässytystä, joko asiaa tai sitten överi-huumoria.

Mulla on  merkurius rapu lähellä 7. huoneen rajaa ja  venus  kaksoset
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012 23:24:26 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #36 : 01.01.2013 15:51:31 »

Itselläni  merkurius jousimies 11. huoneessa, miehellä  merkurius skorpioni 3. huoneessa - kuulostaa kunnon yhteentörmäykseltä, mutta käytännössä yllättävänkin harmoninen yhdistelmä, sillä molemmat merkit janoavat kiihkeästi totuutta, Jousimies enempi filosofinen pohdiskelija ja elämänopiskelija, Skorpioni puolestaan kaivaa asiat esiin pohjamutia myöden.

Itselläni  merkurius on kartalla aika heikossa asemassa, onhan  merkurius jousimies :n merkissä "maanpaossa". Lisäksi kartalla väljät  aurinko aspect_con merkuriuskuu aspect_tri merkurius , väljähkö  neptunus aspect_con merkurius sekä terävä  merkurius aspect_con venus . Ei mitään kovinkaan älyllistä toimintaa, siis idiot2 Merkuriuksen hallitsemassa 3. huoneessa mulla on edelleen asioita sotkemassa  chiron . Ilma on muutenkin kartallani alipainottunut elementti tulen dominoidessa voimakkaasti elementtejä. Pullenin astrologian mukaan  merkurius on mulla vasta 10. voimakkain planeetta/asteroidi.

Miehellä sen sijaan  merkurius on voimakkaasti painottunut ja muistaakseni olikin karttansa hallitsevin planeetta (sen lisäksi, että on kartan hallitsija). Onhan  merkurius hällä omassa, eli 3. huoneessaan, vaikka merkkisijainti on Merkkarille vieras. Lisäksi aspekteina  merkurius aspect_squmerkurius aspect_squ jupitermerkurius aspect_ssx uranus ja  merkurius puolineliö neptunus . Merkkari on akseleidenkin osalta merkittävässä asemassa, voimistuuhan  askendentti neitsyt :n myötä Merkkarin vaikutus (lisäksi  keskitaivas kaksoset ). Miehellä on ilmaylipainotus kartalla.

Mies sanoi, että itse olen aika harkitsematon suustani - ja tottahan tuo, sillä en yleensä harkitse ulosantiani Cheesy  Mies sen sijaan tuntuu pähkäilevän ties kuinka pitkään, mitä sanoo ja ulosanti on tod.näk. huomattavasti hillitympää kuin mitä ajatukset olisivat (näen hänen ilmeestään, kun tämän tekisi mieli sanoa jotain, mutta pitääkin jotain omana tietonaan). Välillä ehkä tuntuukin, ettei tuo paljasta ihan kaikkea ja tulee fiilis, että mies piilottaa multa jotain - itse kun tuppaan sanoa asiat hyvinkin suoraan, totuus ensin -periaatteella Embarrassed  Mutta kaipa tuo punnitseminen ja harkitseminen on  aurinko vaaka :ille suotavaa...

Miehen mieli on hyvin johdonmukainen, analyyttinen, alati valpas ja opiskelemassa lisää, hänen keskustelutyylinsä perustuu pitkälti käytännön asioihin, asioihin, mitä hän on lukenut ja opiskellut, ts. kylmään faktatietoon. Oma mieleni on samalla tavalla alati liikkeessä, mutta eri tavalla, sillä oma mieleni on epäjohdonmukaisempi, visuaalisempi sekä suurpiirteisempi - oma keskustelutyylini perustuu kokemusperäisiin asioihin sekä omaan moraalikäsitykseeni. Tässähän sitten monesti tulee yhteentörmäyksiä, kun miehen keskustelutyyli tuntuu hyvin tunnekylmältä ja mies pitää mua liian herkkänä (meillä onkin synastriassa mun  kuu aspect_squ miehen  merkurius ) buck2  Toisaalta, koska molemmat olemme kiinnostuneita lähes kaikesta uudesta tiedosta, voidaan näillä eri keskustelutyyleillä saada ties kuinka mehevä ja hedelmällinen keskustelu aikaiseksi, missä erilainen näkemysmaailma vaan värittää toisen maailmankäsitystä Smiley

Palailen asiaan myöhemmin ja jatkan aiheesta, nyt pitää joutua toisaalle...
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: