Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kommunikaatio  (Luettu 20242 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #15 : 01.12.2012 04:04:32 »

Tämä on mielenkiintoinen aihe, ja tuiki tarpeellinen. Mulla on  merkurius leijona ykköshuoneessa  :Smiley Embarrassed. En jaksanut lukea ketjua kunnolla ennenkuin tuli tarve vastata, hehe. Mulla toimii kommunikaatio miehen kanssa mukavammin puhelimessa.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #16 : 01.12.2012 05:29:42 »

Luulisin, että näet Mii-i sen Kuun nopeuden ehkä helpoiten siten, kun piirrät Astro.comissa karttasi vaikka siinä "Chart drawing, Ascendant" -kohdassa, jonka jälkeen painat sitä vasemmassa yläkulmassa olevaa "View the additional tables (PDF)". Näin saat näkyville Planeettasijainnit ja siitä "Speed" -kohdasta näet Kuun nopeuden. Itselläni on nopea kuu.

Ai niin, mun on pitänyt ennenkin sanoa tämä, mutta sanonpa nyt - mun mielestä Mii-i sulla on ainakin hyvin mielenkiintoinen ja kiehtova tyyli kirjoittaa... Ilmaisusi on jännällä tavalla selkeää ja oivaltavaa...paremmin en nyt osaa sitä kuvailla.

Kiitos! Mulla tää sanasaivartelu on osa työtä, tulee ehkä siksikin joustavasti/ omalaatuisesti  (/omituisesti) selkärangasta. Ja se vahva  merkurius on osasyyllinen, tietty  Grin Tasapainottanee tätä astro-aloittelua, spekuloin ja hypotetisoin näissä planeetta-asioissa aika paljon.

Arvelin oikein, isällä ja mulla on nopeet kuut (ja ne hitaat merkkarit). Eli järki juoksee yhtä matkaa, vaan eri suuntiin xD Lähimuisti on hyvä- me imaistaan faktakasat kalloomme niitä ehkä tajuamattakaan (hyvä taito peruskoulussa, kun luetaan ulkoa mitään käsittämättä, puklataan paperille ja unohdetaan autuaasti kaikki, mikä ei kiinnosta)- ja tuodaan käytäntöön sitten, kun ollaan vedetty joka ikinen viiva entisiin oppimisiin, punnittu tarkkaan.
Äiti taas on hitaasti tajuava, vaan vetää ne johtopäätökset (mulle ja isälle) liiankin nopeesti.

Meillon loppuporukkakin nopeakuisia takamerkkareita, mut pikkusisko on hidas sekä havannoimaan, että käsittelemään tietoa (hidas kuu). Sillä on   aurinko leijona, ja merkurius  leijona n rajalla, melkein  rapu . Ettei aina tiedä, miten päin olis ja sanois: toisaalta koettaa päteä, ja toisaalta on vähän herkkis (  aurinko aspect_opp  saturnus  kalat voi sekin vaikuttaa) : heivaa essun-tassun (ettei vain vielä ois  vaaka-nousu, kuten minäkin, paha mennä sanomaan, kun ei sekään kelloa tiedä).

Mutta tästä ymmärtelisin, miten meidän perheen suhteet muodostuu- äiti on se vilkkain (me muut tarvitaan aikaa puntaroidaksemme sanojamme), mutta putoaa, kun ruvetaan kaivelemaan arkipäivää syvemmältä. Suhteissa tosiaan riippuu paljon siitä, että kuinka nopeaa se toisen viesti menee päähän- ja kuinka sen prosessoi. Jos siis se kieli on yhteinen :Smiley

Vanhempi pikkuveli on  aurinko ,  merkurius  kaksoset , joten siinäkin on äidin puheliaisuutta. Mä oon  aurinko harka nä sitten se hiljaisin ja kiviä eniten kääntelevä, mutta omassa kannassani sitten äärijääräpää (tosin siitä kannasta ota selvää, toi  merkurius kun tekee niin syviä vesiä, että jos kaiken sais ylös, menis kirjaksi). Mun kartta on melko plutoninen, joka näkyy mm. jo mainitussa aspect_opp merkurius : en oo aina niin selvä tapaus, ja mulle tärkeimmissä asioissa käytän sanoja mieluummin vähän vierestä kuin suoraan, tai sitten lauon ihan mitä sattuu ajattelematta- etten menis rikki, ettei musta ajateltas mitään, mitä en ole , ettei musta kukaan sai kiinni (tai jotain, mulle kun sanat merkityksineen on myös niin rakkaita, työtä, ja rakkaimmissa asioissa sitä on herkimmillään). Olen halutessani hyvä satuilemaan, valehtelemaan, näyttelemään, manipuloimaankin. Mun vahva  neptunus tekee sit sitä, etten aina itekään tajua tekeväni jotain noista: todellisudentaju on välillä ihan hukassa (elän työkseni pääni sisällä valtaosan päivästä). Toisalti osaan kääntää senkin hyvällä hyödykseni.

Meistä rationaalisin  merkurius on pienimmällä,  aurinko n kanssa  kauris . Se onkin sellainen sovittelija.

Eli muilla lapsilla paitsi mulla on luonteenomaisesti merkurius  aurinko -merkissään. Muilla nuo persoonaplaneetat menee muutenkin ristiin, mä oon siinäkin se vaihdokas  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.12.2012 06:15:41 kirjoittanut mii-i » tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 01.12.2012 11:43:50 »

Kuun ja merkuriuksen nopeus on minulle vielä hiukan salattu viisaus vaikka kävinkin astrocomissa tekemässä kartan ja sain kuun nopeuden 12 astetta..jotain ja merkkari menee 1, 28 minuuttia eteenpäin. En tullut siitä yhtään viisaammaksi. Onko se nopeaa vai hidasta.  idiot2 . Mikä sitten on edessä ja takana? Aurinkoni on eläinradalla noiden molempien edellä. Kommunikoinkohan nyt yhtään ymmärrettävästi  Smiley

Hidas kuu on sulla.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
ghede
Vieras
« Vastaus #18 : 01.12.2012 16:30:22 »

Mii-i: Pakko ihan uteliaisuuttani kysyä, että mitä sinä oikein sitten teet työksesi, kun mainitsit tuossa viestissäsi sanasaivartelun olevan osa työtäsi jne.? Tietenkin, jos vain haluat kertoa.
tallennettu
Marble
Vieras
« Vastaus #19 : 01.12.2012 17:06:19 »

Minulla  merkurius rapu 8. huoneessa, avomiehellä  merkurius jousimies 3. huoneessa.

Meillä voidaan puhua kaikesta, ja suhde myös kehittyy ja lähentyy eniten juuri keskustelemalla. Samoin voi myös aina olla varma että toinen on valmis kuuntelemaan, jos on jotain sydämellä. Todella syvällisistäkin asioista käydään keskustelua. Periaatteena se, että jos jokin painaa mieltä, ei siihen ainakaan puhumattomuus auta. Sellaisiakin hetkiä toki on, jolloin toiseen ei saa kontaktia aivan niin paljon kuin haluaisi, ja huonoina päivinä saatan (myönnettäköön) pitää niitä rapumaisia mykkäkouluja, tai mies voi olla äreä ja hiljainenkin. Kuitenkin koitetaan puhua asiat puhtaiksi viimeistään ennen nukkumaanmenoa. Kunnon riitaa ei aikaiseksi saa millään, vaikka välillä toiselle vähän tulisikin tiuskittua. Grin 

Synastriassa minun  merkurius kolmiossa hänen aurinkoon, marsiin ja plutoon ja yhtymässä keskitaivaaseen;
hänellä taas  merkurius aspect_tri minun  chiron.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 01.12.2012 17:25:12 »

Wink Minulla on hidas Kuu, mutta se onkin OOBi.. eli toimii aikas villisti ja hallitsemattomasti.. halliten minua aikaslailla.. tulipahan mieleen että kommunikaatioon liittyy paljon enemmän kuin pelkästään puhe ja keskustelut.. omalla kohdallani tominta ja asioiden suunnittelu/ tekeminen on aikas iso osa kommunikaatiota.. minä en esim. tykkää lainkaan puhua puhelimessa, koska silloin minut ymmärretään helposti väärin tai minä ymmärrän toiset väärin..

Synastriassa huomasin että omalla kohdallani esim. Uranukseni ja toisen Jupiterin välinen kolmio on aika iso osa kommukaatiota.. Wink
tallennettu

Ocariina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #21 : 01.12.2012 22:59:58 »

Hei,

Todella mielenkiintoinen aihe!

Minulla ja miehellä todella iso ongelma tällä hetkellä tuolla alueella. Kun yritetään puhua niin jompikumpi ottaa nokkiinsa pienen pienistä puheen vivahteistakin ja se siitä "keskustelusta".

Mielestäni meillä on hyvä parisuhde ja siksi ihmetyttääkin, että mistä nyt tuulee, kun muutaman kuukauden ajan jo tämä "jääkausi" on leijunut päällä.

Siis jaksaisiko joku kurkata meidän karttoja, kun itse olen ihan onneton tulkinnoissa?

Minun tiedot: 5.1.1970 klo 19.31 Raahe ja mies: 17.5.1974 klo 20.33 Oulu.

Olisin todella kiitollinen jos vaan joku jaksaisi ja ehtisi kurkata!  smitten
tallennettu

Aur, Merk, Venus Kauris huone 5
ASC Leijona
Kuu Jousimies huone 4
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #22 : 02.12.2012 11:49:06 »

Väittäisin ettei omalla kohdallani merkuriusten välisellä aspektilla (taikka aspektittomuudella) ole juuri mitään painoarvoa vaan muiden planeettojen ja merkuriuksen välisillä kylläkin. Merkuriusten välinen aspektittomuus ja vaikeat aspektit ovat vaikuttaneet olevan enemmän hyväksi kuin pahaksi. Vedän puoleeni marssin ja merkuriuksen sekä neptunuksen ja merkuriuksen välisiä aspekteja ihmissuhteissa. Itselläni merkurius kalat, 1. huoneessa
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #23 : 03.12.2012 20:56:29 »

ghede: Mitä nyt sanasaivarteluun voisi kuulua Wink
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #24 : 04.12.2012 09:21:06 »

Miten tuo siis katsotaan, mikä on nopea kuu ja hidas merkurius  yms.?
Mulla seisoo  aurinko 1° 0'36"  kuu 12°28'38" ja  merkurius 1°15'36"

Kartalla järjestys on merkurius, aurinko, kuu.

Minäpä voisin pähkäillä tässä tätä erittäin kimuranttia kuviota tuon Lilith miehen kanssa, jonka kanssa on jälleen sutinaa, ja kommunikaatio on/olisi yllättäin avainasemassa  buck2

Minusta siellä on helppoa, hankalaa ja hmmm..hillitöntä kommunikoinnissa mukana.

Synastriassa Merkuriukset ovat yhtymässä vesimiehessä kolmen orbilla. Minulla kakkosessa, hänellä ykkösessä.
Minun Merkuriukseni on yhtymässä hänen aurinkoonsa, ja Lilith/ Ceres yhtymäänikin...ja on hänenkin Merkuriuksensa siinä vielä nippanappa sopassa mukana.
Merkuriukseni on tarkassa sekstiilissä hänen kuulleen.
Hänen Merkuriuksensa tekee neliön Saturnukselleni ja onnenpisteelleni, sekä sekstiilin nousulleni että Uranus/Jupiter yhtymälleni.

Ja Pallas.
Miehen Venus on Pallaksellani. Tämä kimppa tekee sekstiilin Saturnus/onnenpisteelleni ja neliön kuulleni.
Miehen pallakselle ei tule osumia, se vain on oinaassa ja tulee kolmoshuoneeseeni.

Muita vaikuttavia tekijöitä lie, että hänellä aurinko kauris, nousu jousimies ( 17 ) ja kuu kaksonen ( viitoshuone ja oppositio Uranus...joo)
Minä aurinko vesimies, nousu jousumies ( 9 ) ja kuu oinas.

Ja sitten, miten minä mahdan tämän kommunikaation kokea?  Grin
Oikeastaan se on ihan hämärän peitossa ( Kummallakin Neptunus vaivaa ) Mutta, hänen kommunikointinsa on minusta todella vetoavaa, ja hän osaa todella puhua sitä mitä haluan kuulla.
Tässä on kummallakin mukana se, että puhumme epätosia ja peittelemme totuutta, koska pelkäämme jotain. Mies tuo minusta esiin tälläisenkin puolen, enkä pidä siitä yhtään.
Kun taas minä kaivan hänestä esiin totuuden sieltä kaiken alta, se on terävää, suoraa ja napakkaa toimintaa.
Toisinaan taasen on aivan loistavaa liitelyä samoissa taajuuksissa, ja toinen lähtee toisen mukaan lentoon. Monesti käy kuitenkin niin, että hän jää maahan kun minä pomppaan pilviin...ja siinä sitä sitten vähän ihmetellään, että no höh.
Ja monesti sotkeennumme sanoihin, jolloin peli pitää puhaltaa poikki ja sitten keskustellaan ns. tunteilla.
Ja sitten on tietenkin telepatia osasto, joka sekin on aika moinen.


Ja sitten jos katselen kommunikaatiota synastriasta ihmisen kanssa, jonka kanssa se on erittäin luonnollista ja sujuvaa, täynnä samaa aaltopituutta:
Hänen  mars Merkuriuksellani ja antivertexilläni. Merkuriukseni neliössä hänen Saturnukselleen ja Plutolleen.
Hänen Merkuriuksensa, Venuksensa, Kuunsa, henkinen pisteensä ja Ceresinsä yhtymässä Pallakselleni ja alasolmulleni...Pallakseni hänen alasolmullaan.
Hänen Pallaksensa yhtymässä nousulleni ja Uranus/ Jupiterille.
Ja tuota...muutakin löytyisi, mutta tuossa lie jo selitystä sille miksi se sujuu.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012 10:00:38 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Marble
Vieras
« Vastaus #25 : 04.12.2012 16:19:39 »

Hei,

Todella mielenkiintoinen aihe!

Minulla ja miehellä todella iso ongelma tällä hetkellä tuolla alueella. Kun yritetään puhua niin jompikumpi ottaa nokkiinsa pienen pienistä puheen vivahteistakin ja se siitä "keskustelusta".

Mielestäni meillä on hyvä parisuhde ja siksi ihmetyttääkin, että mistä nyt tuulee, kun muutaman kuukauden ajan jo tämä "jääkausi" on leijunut päällä.

Siis jaksaisiko joku kurkata meidän karttoja, kun itse olen ihan onneton tulkinnoissa?

Minun tiedot: 5.1.1970 klo 19.31 Raahe ja mies: 17.5.1974 klo 20.33 Oulu.

Olisin todella kiitollinen jos vaan joku jaksaisi ja ehtisi kurkata!  smitten

Vilkaisin vähän noita karttojanne, ja kyllähän sieltä löytyi tilannettanne tukevia aspekteja. Ehkä suurimpana konfliktien aiheuttajana teillä synastriassa on miehesi  merkurius aspect_squ sinun  mars : taipumusta haastaa toisiaan kommunikaatiossa, riitoja ns."turhasta" ja turhautumista. Myös  kuu aspect_opp merkurius ja  merkurius aspect_kvi venus saattavat lisätä ärtymyksiä ja väärinkäsityksiä parisuhteessa, vaikka myös samalla lisäävät ajatusten virtaa ja kommunikaatiota positiivisella tavalla.

Täytyy kuitenkin korostaa, että kyllähän tuo silti todella hyvälle parisuhteelle näyttää, kuten itsekin sanoit. Sopivassa suhteessa vastakohtien vetovoimaa ja sujuvuutta.

Kun kyseessä on etenkin viime kuukausina närää aiheuttanut ilmiö, niin on syytä vilkaista myös transiitteja. Silmiin osui miehesi kartalla Mars ja Pluto, jotka ovat kutakuinkin kvinkunssissa hänen Merkuriukseensa ja oppositiossa Marsiin. (Mars myös viime kuukausina ollut oppositiossa ensin hänen Aurinkoonsa ja sitten Merkuriukseen.) Olettaisin näillä olevan asian kanssa tekemistä, sillä miehesi saattaa olla näinä aikoina tavallista kärsimättömämpi, radikaalimpi mielipiteissään ja taipuvaisempi argumentointeihin ja riitoihin. Näiden vaikutukset eivät kuitenkaan ikuisuutta kestä.
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #26 : 04.12.2012 19:55:54 »

Aiheuttavatko merkuriuksen oppositiot ongelmia synastriassa?? Täysin vastakkaisen ajattelutavan tms?
Vai voiko olla ihan hyväkin aspekti?

Lisäksi, kiinnostaisi tietää miten perääntyvä merkurius jommankumman kartalla voisi tarkoittaa?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #27 : 04.12.2012 20:22:14 »

Aiheuttavatko merkuriuksen oppositiot ongelmia synastriassa?? Täysin vastakkaisen ajattelutavan tms?
Vai voiko olla ihan hyväkin aspekti?
Oppositio on yleisesti haaste, mutta omasta mielestäni samalla täydentävä aspekti. Toisen ajattelutapa tuo jotain uutta omaan ymmärrykseen. Kvinkunssi on se, joka hiertää sillä tavalla, että toisen ajatusmaailmaa on todella vaikea ymmärtää.



Mielenkiintoista tuo kuun nopeus - merkurius tulkinta. Aluksi ajattelin, että minulla nyt ajatus raksuttaa aina todella hitaasti, ja sitten yllätyin, että miten niin nopea kuu. Mutta tosiaan, se taitaa pitää paikkansa. Ymmärrän tunnetasolla asiat nopeasti, mutta se että saisin ne muotoiltua muillekin ymmärrettävään muotoon, esimerkiksi sanottavaksi lauseeksi, kestää kauan. Merkuriukseni siis on auringon takana. Kiitoksia tästä infosta, oli uutta mulle.  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #28 : 05.12.2012 10:12:05 »

Aiheuttavatko merkuriuksen oppositiot ongelmia synastriassa?? Täysin vastakkaisen ajattelutavan tms?
Vai voiko olla ihan hyväkin aspekti?

Lisäksi, kiinnostaisi tietää miten perääntyvä merkurius jommankumman kartalla voisi tarkoittaa?

Perinteisten tulkintojen mukaan Merkuriusten neliöt olisivat kaikkein hankalimpia, mutta en ainakaan ole tässä ketjussa nähnyt vielä hirveästi todisteita tämänkään asian puolesta. Itselläni neliöt ovat joskus toimineet hyvin ja joskus huonosti. Yleisesti ottaen oppositiot eivät ole synastriassa pahoja aspekteja, aspektihan on vaakamainen, ja viittaa siksi ihmissuhteisiin paljonkin. Omaa karttapankkiani kun kävin lävitse, niin totesin kommunikaation olleen parhainta  merkurius kauris:den ja ja  merkurius  skorpioni: en kanssa. Itselläni siis Merkurius Ravussa 12. huoneessa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #29 : 05.12.2012 18:37:43 »

Mä kertasin kans läheisten merkurius-merkit. Kommunikatio toimii hyvin näiden kanssa:
 merkurius kalat, mutkatonta.
 merkurius kauris x 2, kommunikaatio pelaa, vaikkei ymmärrystä ole. Asioista voidaan keskustella, mutta eivät ymmärrä mun tunnemaailmaa. Ja mä en heidän tapaansa kyetä siirtämään tunteet taka-alalle. Kun nämä erot hyväksyy, kommunikaatio ok.
 merkurius leijona, toimii todella hyvin. Vaivatonta, tukevaa, ymmärtävää.
 merkurius oinas x 3, vähän sama juttu kuin merkurius kauris-tyyppien kanssa. Yksi töksäyttelee ajattelemattomia, jos ei välitä siitä niin ok. Yhden kanssa huumori kukkii ainutlaatusella tavalla, vaikka eri äidinkieletkin meillä on.

Näiden kanssa toimii kohtalaisesti:
 merkurius skorpioni, ymmärtää määrättyjä aioita paremmin kuin kukaan muu, mutta kommunikaatio tökkii toisinaan.
 merkurius vaaka, eri maailmasta, mut juttuun useimmiten tullaan.
 merkurius neitsyt, eri maailmasta tämäkin, mutta pystytään jutteleen.

Suuri haaste:
 merkurius vesimies, ärsytetään toisiämme kilpaa. Mutta tarjoaa mielenkiintoista älyllistä haastetta! Tunnepuoli käsittämätöntä, mutta kun tunteistakin voidaan puhua ideoiden tasolla niin saadaan mahtavia keskusteluja aikaan. Parempi pysyä poissa henkilökohtasuuksista ja keskittyä uuden oppimiseen.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: