Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja huumorintaju  (Luettu 22348 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« : 06.08.2012 20:45:15 »

Mietin tässä, että mitkähän tekijät kartalla vaikuttavat huumorintajuun. Minä olen jotenkin ajatellut että kuumerkki (ja varmaan aurinkokin). Huoneista olen liittänyt kolmoshuoneen huumorintajuun, koska eikös sekin ole yksi kommunikaation muoto? Tai kuulu osana ihmisten kanssakäymiseen (normaalisti ne ihmiset, joilla on samankaltainen huumorintaju tulevat hyvin toimeen keskenään). Toisaalta viitoshuone - hauskanpito..

Itse olen  aurinko kuu Jousimies - revin huumoria ihan mistä vain. Koko elämä on huumoria, yksi iso komedia. Mutta jotenkin mulla tuntuu olevan ns. perushuumorintaju semmoista vastakohtaisuuksia/ristiriitojen yhdistämistä. Minua naurattaa esimerkiksi kuva hamsterista, jolla on laskuvarjo, kypärä päässä ja ase kädessä. Siis hamsteri - pieni ja söpö - yhdistettynä johonkin kamalaan - aseet, sota. Myös pirullisuus on avainsana. On kavereita, joiden kanssa lauomme toisellemme tahallamme töykeyksiä - se on vaan jotenkin niin hauskaa. Tykkään piikittelystä. (Tämän olen yhdistänyt komannen huoneen skorppariin, vaikka kärki onkin vaa'assa).
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #1 : 06.08.2012 23:42:00 »

Varmaan  merkurius myös on tärkeenä osana tuossa huumorintajussa.
No mulla on kuiva ja tosi sarkastinen huumorintaju, ja näen usein hauskuutta sielläkin missä kukaan muu ei  :Smiley Olen muutaman kerran nauranut elokuvissa silloin, kun kaikki muut ovat ihan hiljaa Tongue
Ja tilannekomiikka uppoaa aina.
Tilannekomiikkaan osuisi ainakin hyvin Kuu oinaassa kolmosessa.
Vitonen on härässä ja siellä on Chiron...mitä sitten huumorintajusta kertookaan? Ainakin olen parantunut paljosta nauramalla itselleni  Grin
Merkurius ja Aurinko vesimiehessä kakkosessa...siitäkö sitten johtuu se, että nauran tosiaan usein asioille joissa muut eivät hauskuutta näe...ja ehkä kuivuus ja sarkastisuus tulee osaltaan Merkkarin neliöistä Plutolle ja Saturnukselle?

Pissa kakka pippeli jutut ja suurin osa sketsisarjoista on ihan jossain kaukana mun ulottuviltani, oon huono naurmaan niille.
Ja huomaan kaipaavani huumorissakin jonkinnnäköistä aitotutta...ei ulkoa opeteltu ja kerrottu vitsi ole hauska, eikä tarkoituksella väännetty sketsi jaksa naurattaa...mutta sitten taas just joku improvisaatio on tosi hauskaa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.08.2012 23:44:24 »

retrotkaa kun kerran  merkurius .kin vielä retroooooo  Wink

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=9749.0
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #3 : 08.08.2012 00:27:37 »

Retroamme  Smiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 08.08.2012 15:35:17 »

Varmaan  merkurius myös on tärkeenä osana tuossa huumorintajussa.
No mulla on kuiva ja tosi sarkastinen huumorintaju, ja näen usein hauskuutta sielläkin missä kukaan muu ei  :Smiley Olen muutaman kerran nauranut elokuvissa silloin, kun kaikki muut ovat ihan hiljaa Tongue
Ja tilannekomiikka uppoaa aina.
Tilannekomiikkaan osuisi ainakin hyvin Kuu oinaassa kolmosessa.
Vitonen on härässä ja siellä on Chiron...mitä sitten huumorintajusta kertookaan? Ainakin olen parantunut paljosta nauramalla itselleni  Grin
Merkurius ja Aurinko vesimiehessä kakkosessa...siitäkö sitten johtuu se, että nauran tosiaan usein asioille joissa muut eivät hauskuutta näe...ja ehkä kuivuus ja sarkastisuus tulee osaltaan Merkkarin neliöistä Plutolle ja Saturnukselle?

Pissa kakka pippeli jutut ja suurin osa sketsisarjoista on ihan jossain kaukana mun ulottuviltani, oon huono naurmaan niille.
Ja huomaan kaipaavani huumorissakin jonkinnnäköistä aitotutta...ei ulkoa opeteltu ja kerrottu vitsi ole hauska, eikä tarkoituksella väännetty sketsi jaksa naurattaa...mutta sitten taas just joku improvisaatio on tosi hauskaa.

Se on totta, ettei semmoinen tekohauska (kuten useat jenkkikomediat) oikein jaksa naurattaa.

Serranot on paras.  Smiley
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #5 : 10.08.2012 12:26:14 »

Mun huumorintaju on aika monipuolinen, mistä kertoo ehkä tuo  kuu kaksoset, joka on myös 3. huoneessa. Tykkään tilannekomiikasta, stand upista, monista englantilaisista komediasarjoista, mustasta huumorista, sekopää-random-huumorista, omintakeisista ja hienovaraisista jutuista, mutta myös jostain täysin överistä. Olen hyvä yleisö, mutta itse tosi huono esim. kertomaan vitsejä tai hauskoja juttuja. Joskus saatan heittää jotain yllätyksellisiä kommentteja, joille sitten kaikki repeää. Joskus taas kukaan ei ymmärrä mitä säädän XD

Ja jos tajuaa sarkasmia, tulee kanssani varmasti helpommin toimeen.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 10.08.2012 15:00:43 »

Mulla on  merkurius aspect_con uranus, molemmat yhtyy Askendenttiin 12. huoneen puolella ja  jousimies. Oon myös  aurinko skorpioni ja kolmoshuoneeni on tyhjä planeetoista, mutta kärki  oinaskuu leijona neliössä aurinkooni.

Kuinkas tämän kiteyttäisi? Noooo, tässä äskettäin tuli todettua, että laulaja josta oon tällä hetkellä eniten innoissani, kirjoittaa ja esittää laulujaan kuin mitäkin stand-up-tragediaa. Ja muhun uppoo niin hemmetin kympillä ja tuun hyvälle mielelle. Grin
Monesti pidän pitkälti omana tietonani että mikä mua tarkkaan ottaen kulloinkin naurattaa, koska enemmän kuin kerran on tarkemmin kerrottuani jäänyt olo että no öhh, olinpas kamala.  2funny
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #7 : 10.08.2012 15:26:54 »

No mutta toisten ihmisten kustannuksella nauraminenhan on ihan parasta  Grin Ei sitä ittelleenkään aina jaksa nauraa Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #8 : 10.08.2012 16:26:50 »

Onko toi dejavue nyt sarkasmia sitten Cheesy Kun kysyt että onko frendeissä huumoria  Grin
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #9 : 27.08.2012 21:01:58 »

Mulla on tosi moraaliton huumorintaju, kai vastapainona sille että harrastan filosofiaa ja pyrin muuten toimimaan eettisesti ja oikeudenmukaisesti.Silti en voi kieltää, ettenkö nauraisi esimerkiksi rasistisille vitseille, vaikka siis vihaan rasismia noin muuten.Sitten muutenkin naureskelen kaikelle mitä joku voisi sanoa ala-arvoiseksi, niinkun kaikki pissakakka-jutut esimerkiksi.Sinänsä se on aika rasittavaa, kun pitää tuntea ihmiset aika hyvin ennenkuin kehtaa alata oikein kunnolla heittää perusläppääni, koska kaikki eivät aina välttämättä ihan ymmärrä... :Smiley Ja astrologiseksi selitykseksi huumorintajulleni laittaisin ehkä 12. huoneen merkuriuksen neliössä uranukseen...Ja se uranus on muuten vielä kolmoshuoneessa.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #10 : 27.08.2012 22:43:23 »

mä oon yks iso vitsi. ainako avaan suuni mulle nauretaan  Lips Sealed
luentopalautteet on kyllä kivoja kun ne on tyyliin "hyvä että kävin vessassa ennen luentoa, muutoin olisin pissannut housuun"
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #11 : 28.08.2012 10:10:52 »

Sarkasmi ja makaaberi huumori. Ja yleensä menee vielä tuonne aikuisviihteen tai sitten ihan päinvastaiseen, pieruhuumorin, suuntaan. On mukavaa olla ristiriitainen.

 Grin
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #12 : 27.09.2012 23:47:32 »

Mulla on ku neitsyessä, mutta ihmiset pitää mua kyllä helposti hauskuuttajana. Ehkä paras antini on tilannekomedia. En ole hyvä kertomaan vitseja, vaan keksimään tilanteista hassuja puolia. Olen aika terävä kielestäni, mutta yritän olla tekemättä sitä muiden kustannuksella. Mulla on aurinko kaloissa, joten en tiedä tuoko se varsinaisat hassuutta. Venus ja jupiter on oinaassa, ehkä tämä sitten? Ei kyllä muuten kyllä varmaan huumoria kartalta revitä. Mutta saan kyllä ihmiset nauramaan jos haluan, en tiedä onko kaloille tai neitsyelle ominainen piirre?
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #13 : 28.09.2012 02:07:27 »

Mä löysin aeiouyäö:n jutusta eniten itseeni ja meillähän on näköjään yhteistä kartoillakin. Mulla uranus aspect_con merkurius skorpioni. Ehkä ton voi liittää sellasiin yllättäviin ja nopeisiin oivalluksiin, joilla saa muutkin nauraan. Ja itelleni osaan myös nauraa, oon usein niin naurettava, että olis sääli jos en itseäni sais nauraan! Frendit-tyypinen huumori uppoo ja nykysarjoista tykkään kovasti Californicationista. New Girl on myös hyvä.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
ghede
Vieras
« Vastaus #14 : 14.10.2012 20:54:02 »

Itse liittäisin kans huumorintajun jotenkin merkuriukseen ja kai kuumerkilläkin on jokin osuus siinä. Joskus myös lukenut, että jupiteriin yhdistettäisiin myös huumori. Huoneista tulee mieleen juurikin 3. ja 5.huone. Itsekin yleensä vedän huumoria lähes kaikesta...ei sitä kai muuten olisi monestakaan tilanteesta selväjärkisenä selvinnyt, mutta tässä viime vuosina olen hivenen alkanut vakavoitumaan syystä taikka toisesta. Olen kai kokenut jonkinlaisia "syvällisiä" eksistentiaalisia murroksia tässä viime aikoina, joita ei yksinkertaisesti ole pystynyt kiertämään pelkän huumorin avulla, kuten yleensä olen siihen pyrkinyt. Itselläni on vahvasti aspektoitunut saturnus kartalla ja joskus tuntuu, että se on nimenomaan saturnus, joka yrittää häivyttää todellisuuden syvärakenteen pinnallisilla huomautuksillaan - varsinkin, jos saturnus on vaikeasti asemoitunut kartalla, kuten itselläni. Sarjoista on tullut seurattua paljon South Parkia, koska sen huumori on tuntunut pitävän jalkani maan pinnalla.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: