Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja huumorintaju  (Luettu 22347 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #15 : 17.10.2012 23:42:28 »

Itse liittäisin kans huumorintajun jotenkin merkuriukseen ja kai kuumerkilläkin on jokin osuus siinä.

Mulla on  merkurius aspect_con saturnus Skorpionissa ja sitä luulisi huumorini olevan sangen mustaa - pidän muuten erityisen paljon Herrasmiesliiga-sarjasta - mutta ainakin kavereiden mielestä mun huumori on samanlaista kuin Fingerpori-sarjakuvassa. Kuumerkki jouskarissa tekee kyllä synnynnäisen läpänheittäjän ja  jousimies merkki muutenkin, olen huomannut samaa melkein kaikissa tutuissani jotka on aurinko- tai kuujouskareita.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #16 : 23.10.2012 11:08:27 »

Itse liittäisin kans huumorintajun jotenkin merkuriukseen ja kai kuumerkilläkin on jokin osuus siinä.

Mulla on  merkurius aspect_con saturnus Skorpionissa ja sitä luulisi huumorini olevan sangen mustaa - pidän muuten erityisen paljon Herrasmiesliiga-sarjasta - mutta ainakin kavereiden mielestä mun huumori on samanlaista kuin Fingerpori-sarjakuvassa. Kuumerkki jouskarissa tekee kyllä synnynnäisen läpänheittäjän ja  jousimies merkki muutenkin, olen huomannut samaa melkein kaikissa tutuissani jotka on aurinko- tai kuujouskareita.

Jotenkin olen kuitenkin olettanut, että jousimiehillä olisi mukana tietyissä määrin jonkinlainen moraalinen velvoite heidän huumorintajussaan vai olenko väärässä? Tarkoitan siis sitä, että tietyt asiat saattavat kirpaista heitä liian syvältä tai olla tabuja, joten niistä ei sitten saa puhua? Vaikea sanoa, kun ei oikeastaan itselläni ole hirveästi kokemusta jousimiehistä käytännön tasolla, muutakuin kuumerkistä ja he kyllä yleensä ovat olleet varsin liberaaleja kaiken huumorin osalta. Voisin kuvitella, että merkurius-saturnus yhtymä antaa jonkinlaisen kuivahkon, mutta älyllisesti painottuneen kommunikointityylin. Ja kun se on skorpionissa niin sieltä saattaa välillä tulla sellaisia painokkaita sivalluksia suuntaan taikka toiseen, jos jotkin näkemykset eivät kohtaa toisiaan? Sen ainakin olen pistänyt merkille, että merkurius-saturnus yhtymän omaavat henkilöt kykenevät viemään hyvinkin pitkiä ajatteluketjuja loppuun asti hyödyntäen voimakasta logiikantajuansa. Edellä mainittu huomio toteutuu ainakin erään tuntemani henkilön kohdalla, jolla kyseinen yhtymä on skorpionissa.   
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #17 : 23.10.2012 11:21:59 »

Minä unohdinkin tuolla aiemmin olevani nouseva jousimies, joka tekee minusta käytännöllisesti katsoen pellen  buck2
Eikä välttämättä tarkoita sanallista pelleilyä, vaan sellaista leikkiä ja pelleilyä olemuksessa mukana, kattokaa, mä oon nousujouskari ja ihan höhlä.
Ja jo vain, luulisin sen myös toimivan jonkinlaisena suojaavana naamiona.

Siis jos tiedätte, miltä näyttää koira pyytäessään toista leikkiin...se kuvannee ihan hyvin sitä mitä minä nyt tarkoitan  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 23.10.2012 11:36:45 »

Mikään ei ole nauruhermoja vapauttavampaa nousujouskarille kuin toinen nousujouskari.
Toinen tajuaa jo puolesta sanasta ja naurua piisaa.
Samoin vastamerkki Kaksoset.
Ainakin itellä nämä toimii naurunappuloina.
Eikä se ole tyhjän nauramista, vaan usein siellä on totuuden siemen ja joskus vaikeatkin aiheet taustalla.
Elämä on mielekkäämpää, kun sille  voi nauraa.Kun ei voi muuta kuin nauraa.
 askendentti jousimies aspect_tri kuu kuunsolmu leijona
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #19 : 23.10.2012 11:50:08 »

Nuo toiset nousujouskarit ja sitten kaksoset.
Tottapa, kukaan muu ei leiki nousujouskarin kanssa, paitsi ne, ehkä enemmän vielä toinen nousujouskari on samalla tavoin ytimissä mukana, kaksonen vain tulee mukana...leijonat on aika jees, mutta ne pelkää hitusen liikaa nolaavansa itsensä...paitsi juovuksissa.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #20 : 29.10.2012 01:39:45 »

Voisin kuvitella, että merkurius-saturnus yhtymä antaa jonkinlaisen kuivahkon, mutta älyllisesti painottuneen kommunikointityylin. Ja kun se on skorpionissa niin sieltä saattaa välillä tulla sellaisia painokkaita sivalluksia suuntaan taikka toiseen, jos jotkin näkemykset eivät kohtaa toisiaan? Sen ainakin olen pistänyt merkille, että merkurius-saturnus yhtymän omaavat henkilöt kykenevät viemään hyvinkin pitkiä ajatteluketjuja loppuun asti hyödyntäen voimakasta logiikantajuansa. Edellä mainittu huomio toteutuu ainakin erään tuntemani henkilön kohdalla, jolla kyseinen yhtymä on skorpionissa.   

Tavallaan näin on, ilmankos päädyn väittelemään pikemminkin astrofysiikasta kuin tv-sarjojen juonenkäänteistä. Oikeastaan esitän pinnallisempaa kuin olen, jottei kaikki pitäisi mua niin kuivana ja tylsänä tyyppinä kuin mitä tuosta Merkkarin yhtymästä voi päätellä. :Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #21 : 29.10.2012 12:35:38 »

Jotenkin olen kuitenkin olettanut, että jousimiehillä olisi mukana tietyissä määrin jonkinlainen moraalinen velvoite heidän huumorintajussaan vai olenko väärässä? Tarkoitan siis sitä, että tietyt asiat saattavat kirpaista heitä liian syvältä tai olla tabuja, joten niistä ei sitten saa puhua? Vaikea sanoa, kun ei oikeastaan itselläni ole hirveästi kokemusta jousimiehistä käytännön tasolla, muutakuin kuumerkistä ja he kyllä yleensä ovat olleet varsin liberaaleja kaiken huumorin osalta.

Olen ajatellut, että minussa kalapuoli on se, josta tuntuu pahalta jos vitsaillaan liian rankalla kädellä sillä tavalla, että se voi loukata jota kuta. Jousimiehellä minusta ei ole mitään tabuja, vaan kaikki kipeät aiheet puretaan mielummin huumorin kautta. Tämä siis oma kokemukseni. Jousimies kuitenkaan ei ole ilkeä, vaan ihan puhtaan rehellisellä tavalla haluaa saada siitä rankasta aiheesta huolimatta kaikille hyvän fiiliksen.  Smiley


Niin, mulla siis kuu kaloissa ja merkurius jousimiehessä  aspect_con uranus . Puujalkavitsit, fingerporityyppiset, sitten toisena semmonen frendit- tai sinkkuelämää- tyyppinen hyvä sanailu tai tilannekomiikka. Ja joku mainitsi californicationin, se on ihan Afro. Oon mahdoton huonon läpän heittäjä tutussa porukassa, mutta vieraassa en oikein uskalla, kun en tiedä miten niihin suhtaudutaan, tai tiedän, että niitä ei ymmärretä.  Wink Grin
Se mulle silti on tärkeää, että en tykkää ilkeäsävytteisestä huumorista, jossa suoraan haukutaan toisia. En esimerkiksi voi ymmärtää sitä jenkeistä tullutta kulttuuria, että kaverille moikataan, että hei mitäs urpo jne.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #22 : 29.10.2012 18:49:56 »

Jotenkin olen kuitenkin olettanut, että jousimiehillä olisi mukana tietyissä määrin jonkinlainen moraalinen velvoite heidän huumorintajussaan vai olenko väärässä? Tarkoitan siis sitä, että tietyt asiat saattavat kirpaista heitä liian syvältä tai olla tabuja, joten niistä ei sitten saa puhua? Vaikea sanoa, kun ei oikeastaan itselläni ole hirveästi kokemusta jousimiehistä käytännön tasolla, muutakuin kuumerkistä ja he kyllä yleensä ovat olleet varsin liberaaleja kaiken huumorin osalta.

Olen ajatellut, että minussa kalapuoli on se, josta tuntuu pahalta jos vitsaillaan liian rankalla kädellä sillä tavalla, että se voi loukata jota kuta. Jousimiehellä minusta ei ole mitään tabuja, vaan kaikki kipeät aiheet puretaan mielummin huumorin kautta. Tämä siis oma kokemukseni. Jousimies kuitenkaan ei ole ilkeä, vaan ihan puhtaan rehellisellä tavalla haluaa saada siitä rankasta aiheesta huolimatta kaikille hyvän fiiliksen.  Smiley


Niin, mulla siis kuu kaloissa ja merkurius jousimiehessä  aspect_con uranus . Puujalkavitsit, fingerporityyppiset, sitten toisena semmonen frendit- tai sinkkuelämää- tyyppinen hyvä sanailu tai tilannekomiikka. Ja joku mainitsi californicationin, se on ihan Afro. Oon mahdoton huonon läpän heittäjä tutussa porukassa, mutta vieraassa en oikein uskalla, kun en tiedä miten niihin suhtaudutaan, tai tiedän, että niitä ei ymmärretä.  Wink Grin
Se mulle silti on tärkeää, että en tykkää ilkeäsävytteisestä huumorista, jossa suoraan haukutaan toisia. En esimerkiksi voi ymmärtää sitä jenkeistä tullutta kulttuuria, että kaverille moikataan, että hei mitäs urpo jne.

Nyt kun tarkemmin aloin ajatella asiaa niin saatat Ave olla ihan oikeassa tuossa tulkinnassasi jousimiesten suhtautumisesta vaikeisiin aiheisiin ja huumorintajusta. Itse olen tämmöinen synkkä skorpioni, jolla on onneksi ilmava kuu kaksosissa ja lämminhenkinen askendentti leijonassa. Kalat ovat kyllä kokemukseni mukaan melko herkkänahkaista sakkia, mutta kuitenkin hyvällä tavalla. Molemmillahan merkeillä, sekä kaloilla että jousimiehellä, on sama hallitsijaplaneetta eli Jupiter, vaikka nykyisin se taitaa olla vain jousimiehellä. Tietysti pitää ottaa koko kartta huomioon ja itse kyllä teen välillä liian nopeita johtopäätöksiä näissäkin asioissa.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #23 : 30.10.2012 13:17:35 »

Niin, onhan se kartta kokonaisuus, erilaisia värityksiä eri jousimiehilläkin siellä.  Smiley


Löytyiskö täältä muuten joku, joka vois selittää mulle mitä hauskaa siinä helmiä sioille -sarjakuvassa on? Ei oo tainnut tulla vastaan yhtäkään strippiä mistä oisin ees ymmärtänyt, että tässä on nyt joku hauska vitsi. Mun kartalla ei sitä näköjään ymmärretä.  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #24 : 30.10.2012 13:31:16 »

Joo, en mäkään usein niitä tajua...Plutolla ja Saturnuksella merkkaria päähän?
Mutta siis monesti siellä on sellaista nauramista sille, jota ei sanota...eikä sille tietenkään myös naureta  :Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #25 : 30.10.2012 16:28:47 »

Kai siinä on siis jonkinlaista kannanottoa asioihin.
Muhun ei vain uppoa edes sellaisena.  :Smiley
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #26 : 31.10.2012 11:13:41 »

Ave^^ tiivistikin aika hyvin tuon jousimies/kalat käsityksen huumorista, itsellänikin kun on juuri noita merkkejä.  Smiley

Puujalkavitsit on aina jousimiesten suosiossa ja ehkä vastamerkki kaksonen tekee erilaiset sanaleikit hauskoiksi. Allekirjoitan myös sen, että mitään tabuja ei ole ja parhaiden ystävien kanssa huumori voi olla joskus todella mustaa. Fingerpori ja Simpsonit on sarjakuvista mun suosikkeja. Ei tosin sanaleikkien vaan yhteiskunnallisen kannanoton takia. Olen vasta tajunnut miten hyvin vaikeitakin yhteiskunnallisia ja sosiaalisia aiheita voi käsitellä piirrettyjen avulla.

Kuu kalat on ainakin mun kohdalla hirveän helppo saada nauramaan. Kaikki vanhat jutut menee ihan täydestä kun en ole niitä kuullut. En tosin tiedä onko tämä lopulta kaloja vai jousimiestä.  Grin

Yksi heikko kohta huumorintajussani kyllä on, nimittäin nousu-ravun on äärimmäisen vaikea nauraa itselleen.  Itseironia, sitä kaipaisin kyllä enemmän.  Embarrassed Ehkä sitten ymmärtäisi jopa sellaisen amerikkalaistyylisen tervehdyksen...
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #27 : 09.11.2012 11:56:19 »

Mun mielikuvitus lentää jossain niin omassa maailmassaan, että mun lähimmät ystävätkään ei aina oikein jaksa ymmärtää. Eilen oli just tällanen päivä, kaveri sano, että "voitko kertoa sitten, kun puhut taas suomea" ja nikille taisi lähteä yksityisviesti, joka alkoi tyyliin "MUN MERKURIUS KARKAS" Cheesy

Mä otan haltuun helpoimmin isot porukat, varsinkin vieraat, ne vaan aina nauraa mulle, kun pääsen vauhtiin Cheesy Emminä tiiä mistä ne jutut kumpuaa, mun sisältä vissiin Wink Mut sen oon huomannu, että auringolla on säteensä pelissä tässä hommassa. Aina, kun sen paistaa (varsinkin sillon, kun on lunta maassa), niin mä sekoan.

Ja nyt on vielä joku kummallinen runokausi. Ärsyttää ku en keksi mikä rimmais punasten poskien kans, muuten olisin jo päivittäny jotain kryptistä mun facebook-statukseen.

Tilannekomiikka ja tarinat tilanteista on niitä parhaita juttuja. Nokkelat läpät uppoaa livenä ja tv-sarjoissa, oi että!  smitten
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #28 : 13.11.2012 10:46:03 »

Hehee, mitähän sitä omasta huumorintajusta voisi kertoa... Mulla on erittäin itseironinen huumorintaju, harrastan paljon inhorealismia ja verbaaliakrobatia on myös varsin hauskaa Grin  Samalla kertoessani jotain vitsejä mulla on tapana ottaa tilannekomiikka haltuun sekä teen huumoria itsestäni - en tykkää ladella muiden kustannuksella vitsejä Sad  Olen sellainen ihminen, joka tullaan ehkä aina ja ikuisesti ottamaan lähes kokonaan huumorimielessä, mikä ei siis välttämättä esim. työuran etenemisen kannalta ole hyvä juttu... :Smiley

Itseironia, inhorealismi selittyvät varmaan tuolla Kaurisvaikutuksella ( askendentti kauris ). Tilannekomiikka ja yleinen häröily/hölötys lienee Jouskaristelliumin aiheuttamaa (henk.koht. planeetoista  aurinko merkurius venus jousimies ). Ja tuo oman itsensä nostaminen parrasvaloihin ja vitsien kertominen omasta itsestä on pakko olla  kuu leijona :n aiheuttamaa - mihis sitä huomion keskipisteessä viihtyvä Jellona harjastaan pääsee Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #29 : 13.11.2012 15:35:19 »

Luulen mc82, että meillä vois olla hyvinkin hauskaa yhessä Wink
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: