Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on harvinainen kartta?  (Luettu 21149 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #30 : 24.05.2012 01:37:30 »

Aloin miettiä et meidän perheen nousut periytyneet jännästi, äidin aurinkomerkki pojalle ja
tyttöjen on isän aurinkomerkki. Vaaka ei tule joka päivä vastaan kuten Leijonanousu niin
kyllä tuntuu liiankin sopivalta mutta mites muilla ?? Tehdäänkös vähän tutkimusta..

Isä  leijona  askendentti  neitsyt (mun ja sisaren nousumerkki on  leijona)
 harka  uranus 29 astetta 46 (sisaren merkki)
 harka  saturnus 27 astetta 00 (sisaren merkki)
 pluto  leijona  askendentti  aspect_con asteentarkka 26 aste  neptunus

Äitini  vaaka syntymäaikaa ei tarkalleen tiedetä joten nousu avoin
 uranus  kaksoset 8 astetta
 saturnus  kaksoset 26 astetta
 pluto  leijona 8 astetta

Ensimmäinen poika, kuollut:  aurinko  oinas (DCllä),  askendentti  vaaka (akselit 0 asteessa)
12. huoneessa  pluto, mars, uranus yhtymässä  neitsyt
mikä  aspect_opp  saturnus  aspect_con  chiron kalat
 aurinko  aspect_squ  kuu
DC:llä 0 asteessa  venus ja  :vertex:1 asteessa
selvää.. eikö, kuoli 5h kamppailun jälkeen vaikka olikin sitkeä Oinasmies kun painoa oli 1100g.

Sisar  harka  askendentti leijona (syntyi keskosena eli menetys oli lähellä tässäkin)
 aurinko  harka 29 astetta 47
 saturnus  kalat 27 astetta 35

Minä  skorpioni  askendentti leijona
 kuunsolmu  :vesimies:29 astetta 44
 neptunus  skorpioni 29 astetta 56
 pluto  neitsyt 28 astetta 48
Onnenpiste  kaksoset 29 astetta 34

Mielenkiintoistahan tämä on kun alkaa katsella noita miten ne asettuu, kuolleen veljen ja
sisareni noususolmut on samat  kaksoset.

-M-
tallennettu
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #31 : 24.05.2012 07:27:53 »

Ei niinkään harvinaisesta ilmiöstä ole kyse, mutta itse pähkäilen pohjoisten karttojen kanssa ja sieltä löytyy kaikkea kivaa, jos on syntynyt kaamoksen tai yöttömän yön aikaan. Nousuakseli ja Keskitaivas "leikkii kartoilla" minuuttipelillä. Minulla ne ovat yhtymässä, jollakin toisella hetken päästä oppositiossa. Seuraavan sekunnin päästä nousuakseli häviää, ei nouse lainkaan tuo itäinen horisontti ja henkilö saa karttansa ilman tätä. Opposition jälkeen planeetat lähtee nopeasti peruuttamaan kartalla, mikä myös tuo omanlaisen leiman kartalle. Ja tätä kaikkea kun testailee eri huonejärjestelmillä, niin soppa on valmis.

Minä olen nyt testannut Phorphyryä (astro.comin oletusjärjestelmä), Morinusta ja Equalia. Laskimme astrodienstin ohjelmoijien kanssa myös tarkat asteet Placidukselle (ja sain siihen hyvää apua myös brittien suunnalta). Tämä viimeisin malli laskee planeettojen todellisen sijainnin ihan tarkasti, mutta karttaa ei voi piirtää tavallisesti siten, että merkit olisivat peräkkäin kauniina ympyränä.

Mutta tämä meni nyt enemmän tekniikan puolelle, kun varsinaiseen sisältöön. Mutta minusta on haasteellista tulkita tuota omaa nousuakselin ja keskitaivaan yhtymää ja niiden viereen sijoittuvia planeettoja. Ja lisäksi, kun on koko ajan tieto taustalla, että ei ne planeetat ehkä olekaan siinä asteessa missä lasketaan, niin onhan se astrologian harrastaminen hieman värikästä puuhaa.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
Ave^^
Vieras
« Vastaus #32 : 24.05.2012 19:20:31 »

Astro comin karttapankkiin mahtuu 100 karttaa.
8 ihmisellä oli omassa otannassa joku planeetta asteentarkasti jollakin pääakselilla, eli  askendentti tai DC, MC ja IC.
Yhdelläkään ei ollut planeettaa tarkasti  askendentti:lla tai DC:llä.
Huomiota kiinniitti, että ne joilla oli planeetta MC:llä tai IC:llä, niin nämä akselit olivat muuttuvaa merkkiä,
ja siellä oli joko  merkurius tai  jupiter.

Mieheltä löytyy aurinko asteen tarkasti ascilta ja merkurius asteen päästä.  aurinko 7 19 jousimiesaskendentti 7 14  jousimiesmerkurius 6 09  jousimies

Ja itseltäni taas löytyy juuri tuo merkurius asteen päässä keskitaivaasta jousimiehessä.


Äidillänikin on muistaakseni neptunus varsin tarkasti dc:llä ja muihinkin karttoihin on tullut törmättyä missä askendenttiakselille yhtyy planeettoja. Täsmällisestä asteen tarkkuudesta en tässä vain voi olla silti varma, kun ei karttapankkia karttoina koneella ole. Mielenkiintoista, riippuuhan sekin tavallaan itsestä, millaisten ihmisten karttoja keräilee pankkiinsa ja minkälaisen kartan omaaviin ihmisiin useinmiten törmää elämässään.


Minusta jokaisen kartalta on löydettävissä jokin harvinainen tekijä jos tällä tavalla aletaan laskemaan.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #33 : 24.05.2012 19:32:56 »

Eiks asteentarkka ole että max. orbi 1 aste...siis sama kun asteen päästä? Ja tarkka on sit tarkka?  idiot2 Vai oonko pellolla?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #34 : 24.05.2012 19:37:06 »

Kyllä 11:11 olis ollu komeempi kellonaika kuin 11:12.  Grin  Wink

En tiedä missä Pholukseni on, nyt olen huonossa paikassa sitä katsomaankaan mutta voinen vilkaista myöhemmin.  Huh
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #35 : 24.05.2012 19:38:57 »

Eiks asteentarkka ole että max. orbi 1 aste...siis sama kun asteen päästä? Ja tarkka on sit tarkka?  idiot2 Vai oonko pellolla?

Heh, aattelin vaan että tarkka tarkoittaa 0-1 asteen orbia ja asteen päässä 1-2 asteen orbia.  Smiley
Aika harvinaista olisi millä vain aspektilla olla 0,00000000 asteen tarkka..
Siinä siis yksi harvinaisuus.  Wink Grin



muok. sanamuotokorjaus  Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.05.2012 19:44:28 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #36 : 24.05.2012 19:39:59 »

No joo, siinä harvinaisuus tosiaan  smitten

Mutsiis mua häirii jos en tiiä mistä puhutaan  Huh
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #37 : 24.05.2012 19:52:53 »

Tilastomatemaattisesti kai oikein olisi, että tarkka on 0-0.5 asteen orbilla ja asteen päässä 0.5-1.5 asteen orbilla.

Lopulta nää on kai kuitenkin jossain määrin tulkitsijan päätettävissä?
Mulla on käytössä toi, että 0-1 asteen orbilla on tarkka aspekti.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #38 : 24.05.2012 19:59:04 »

Niin kun mulla oli noi Uranus ja Jupiter asteen päässä ascilta, toinen 33 kaariminuutia ja toinen 45, ascin ollessa 30 kaariminuuttia, niin tuo on ratkaiseva tieto  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #39 : 24.05.2012 20:07:39 »

Eikun asteen tarkka on samat asteluvut. Esim. nyt oleva  saturnus rx 23  vaaka aspect_tri  venus rx 22  kaksoset ei ole asteen tarkka. Se oli vähän aikaa sitten kun molemmat olivat tuon 23 astetta.
Sitten jos otetaan vielä kaariminuutit mukaan, päästään todella tarkkoihin aspekteihin.
Ja näitä itse tutkailen kartoilta ekana. Asteen tarkkoja aspekteja,
KOSKA numeroilla on oma "energiansa" eli sama luku resonoi heti samaa energiaa kaikkein "täydellisimmin".
Ja jos esim. olisi  saturnus 29  vaaka  aspect_tri venus 1  rapu,
niin vaikka tässä ei ole orbia kuin 2 astetta niin en tulkitse sitä kolmioksi,
KOSKA  kaksoset on  ILMAN elementtiä ja  rapu VEDEN elementtiä eikä tällöin kolmion ns. energia tavallaan toteudu.
Tycker jag. Mutta minä olenkin numerofriikki ja matematiikko ja numerologiaan hurahtanut ja geometriasta tykkäävä ja vastarannankiiski ja ja..mutta itellä toimii tulkinnassa tuo hyvin. Heti löytää olennaisia juttuja.

Ja Ave,
en sanonutkaan että nuo olisivat harvinaisia muuta kuin omassa otannassa,
joka taas on todella pieni verrattuna esim tuon Venuksen otantaan eli 1000 karttaa.
Kuitenkaan JOKA kartalta ei löytynyt asteen tarkkaa planeetan yhtymää akselille. 8 / 80 karttaa.
Ja harvinaisuutta vois sitten pähkäillä vaikka tuolla yhtymällä, että kuinka monelta kartalta löytyisikin joku muu kuin  merkurius tai  jupiter akselilta.
Siis lähdin pähkäilemään, että mikä VOISI olla harvinaista..

Eiks tästä vois tehdä jotakin äänestyksen kautta tilastoa ja kartuttaa harvinaisuuksia. Foorumin harvinaisuuksia?
Kunhan ensin osaisi määritellä ne mahdolliset  haettavat harvinaisuudet..
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #40 : 24.05.2012 20:28:59 »

Minulle taas 22 59 ja 23 00 on tarkka aspekti, ihan siksi vain, että samaa astelukua käyttäessä asteen verran eteenpäin olisi sallittu tarkka aspekti, mutta minuutin verran taakse ei, joka ei käy omaan järkeeni. Merkin ylittävistä aspekteista olen taas samoilla linjoilla, pidän niitä ainakin heikompina kuin samassa merkissä olevia.

Mutta tässä juurikin on tulkitsijan oman päätännän alla, tuota numerologista ajatusta esim jos yhdistää tai jonkinlaista dwad-ajatusta, siinähän nuo asteluvut ovat omassa roolissaan.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #41 : 24.05.2012 22:26:37 »

Mielenkiinnolla luin tätä ketjua ja muistelin kuinka joskus aikaisemmin ajattelin, että omalta kartalta olisi pakko löytää jotain harvinaista tai muuten on varmaan aika tylsä tyyppi.  Grin No eihän se niin ole, mutta oli mukava palata vuosien takaisin ajatuksiin.  Cool

tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #42 : 24.05.2012 22:37:30 »

No mullahan noita 29 astetta 56 kaarimin riittää joten akateeminen vartti sinne tai tänne ei haittaa tahtia.  angel
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #43 : 24.05.2012 22:41:55 »

Jahas, no niin, NYT mä tiedän, mistä puhutaan   :Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 24.05.2012 23:11:38 »

http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_frame=0&search=rare&searchmode=none
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: