Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on harvinainen kartta?  (Luettu 21384 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« : 22.05.2012 12:32:32 »

Aina silloin tällöin törmää siihen, että joku sanoo että hällä on harvinainen kartta koska siksi ja kun, tai että joku on hänelle niin sanonut...
mutta kertokaas nyt astro-viisaat, että mikä oikeasti on harvinaista kartalla?
Ja eikö vaikkapa E.Amerikassa ole eri asiat harvinaista kun meillä täällä pohjoisessa?
tallennettu
Nahna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #1 : 22.05.2012 16:00:03 »

No mulle on sanottu että on aika harvinaista, kun mun aurinko ei tee mitään aspekteja muihin planeettoihin.
Tiiä sitten. Odotellaan vastauksia tietävämmiltä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 22.05.2012 16:40:00 »

Onhan se ainakin merkittävää, mutta onko se sitten tosiaan harvinaista?
Ootellaan viisaita Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.05.2012 18:10:35 »

Minulla on kartalla ns. mystinen suorakaide. Astrosepon soturin tulkinnan mukaan se ei ainakaan ole kovin tavallinen. Vai?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 22.05.2012 19:06:05 »

En oo ikinä kuullukkaan  Shocked
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 22.05.2012 19:23:19 »

Kun ei ole olemassa mitään tavallista karttaa, niin ei minusta mitään harvinaistakaan karttaa ole. Jokainen kartta on yksilöllinen, kahta samanlaista tuskin on. Toki sitten voi olla harvinaisia tai huomiota kiinnittäviä tekijöitä kartalla, kuten vaikka juuri aspektoitumattomuus, erikoinen planeettojen jakaantuminen tai keskittyminen, erikoisen kokoiset huoneet tai alueella harvinainen nousumerkki. Mutta eivät nekään niin harvinaisia ole, ettei kellään muulla olisi.

Onhan sitten se, että mitkä painotukset ketäkin kiinnostavat, joskus voi löytää harvinaisen kartan siltä kantilta, että löytää juuri itseään todella kiinnostavan kartan.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #6 : 22.05.2012 20:02:10 »

Tuo "mystinen suorakaide" on siis aspektikuvio kartalla ja se on melko yleinen
eli ei ole sen kummemmasta kyse kun kuvioista.

Suorakaidekuviossa on siis 2 sekstiiliä päissä ja sivuissa kolmiot.
Kyllä näitä eri kuvioita löytyy jokaisen kartalta, multa löytyy Suurta kolmiota,
Suurristiä, parit Yodit eli siis se Jumalan sormi, T-neliöö..

Kanadan kartoilla olen huomannut sellaisen eroavaisuuden, että heillä tulee
ihan eri nousumerkkejä esiin mitä meillä yleensä näillä leveysasteilla näkyy.
Muuten en ole sen kummempia pistänyt merkille..

-M-

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #7 : 22.05.2012 20:08:43 »

Ahaa, sellainen mystinen suorakaide  :Smiley
No mä oon aika hyvin skipannutkin nuo kaikki erikoiskuviot, kun oon aatellu että ne joutaa joskus sitten ihmetellä kun/ jos ymmärtää muutenkin vähän enemmän noista pallukosita siellä ympyrän varrella  Wink
 Kukas se oli...oliko se Indium, jolla ei ollu ollenkaan erikoisuuksia? Sekin on kai sit harvinaista?

No joo, ehkä lähinnä hain jotain harvinaista kohtaa siellä kartalla...miten se koko karta niin kauheen harvinainen vois ees olla, en tiiä.
Niinno tietysti jos se on jollekin henkilökohtaisesti harvinainen,  niin eri juttu, mutta se on jo ihan eri juttu. Joo, äh. Laitan kohta taas jotain "lainausmerkkeihin" kun en ossoo selittää. Sanat kateissa  Lips Sealed
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 22.05.2012 20:27:55 »

Joo, Astro.fi ei tunnista mulle mitään kuvioita. Tosin se riippuu mulla siitä, minkälaiset orbit hyväksyy mukaan. Kyllä siellä sitten väljemmillä orbeilla on joku nähtävissä.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #9 : 22.05.2012 21:19:39 »

Siis ne kuviot pitää kartalta tutkia itse, astro.fi ja astro.com myöskään ei ota niitä mukaan,
ainoastaan muutaman pääkohdan joten kyl ne on ihan itse kaivettava kartasta esiin.

Voi Kuuhildasein, jokaisen kartta on henkilökohtainen mutta kenen kartta olisi "ainoa",
ei sellaista ole mitä sä ny varmaan haluisit. Toisekseen sä olet uniikki.
-> Sulla on kosminen piste kartallasi. Se Neptunus on merkittävä!

Sullahan on aamukartta eli vasemmanpuoleinen niin olet oma-aloitteinen, riippumaton jne.
Se on ns. kiikkulauta mikä varmaan kuulostaa tutulta.  uglystupid2 Alkox kiinnostaa..  2funny

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #10 : 22.05.2012 21:50:07 »

 Smiley
En kai mä mitään "chosen one" tyylistä tässä haekaan, vaan ihan vaan tämmösiä harvinaisuuksiksi sanottuja juttuja ylipäänsä.

Myydään merkittävä kosmispiste  neptunus, kuka ostaa?! Käytöskoulu pahasti kesken, ei sisäsiisti. Pahasti allerginen, syö vain kalaa. Kaikenlaisista juomisista se on myös syytä pitää loitolla. Pienimmän tarjouksen tehny saa viedä?! Laita yksäriä jos kiinnostuit!  Wink Grin

Ei vais, se on mulle tärkee  Smiley

Mä joskus pähkäilin että onko mun kartta kulho vaiko kimppu, oli jotenkin siltä väliltä, mutta oonko mä nyt kiikkunu liikaa laudalla että on asiat sekasin,vaiko sittenkin sinä?  Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 22.05.2012 22:14:55 »

Pewräytyvä Venus   venus rx on 7 % :lla kartoista, eli ei kovin yleinen.
 Eräässä  1000 ihmisen kokoelmassa R Venus löytyi n. 74 ihmiseltä, mikä viittaisi siihen, että R Venus on kartoillaan n. 7 %:lla ihmisistä. Astro Logos, 2001, Peräytyvä Venus, Raimo Nikula
En tiedä prosentteja peräytyville  merkurius:lle ja  mars :lle, mutta olettaisin, että ovat yleisempiä.
Samoin sosiaaliset  jupiter ja  saturnus ?
Kosmiset ovat melkein vakiona peräytyvinä kevätihmisillä. Esim.  pluto rx , niinkuin nytkin on.

Yod-kuvio eli Jumalan sormi luokiteltiin samaisessa Astro Logoksessa melko epätavalliseksi taivaankappaleiden keskinäiseksi asemaksi. Harvinaisemmaksi kuvion tekee se, että jotkut koulukunnat (Al H. Morrison) eivät hyväksy yodin kärkiplaneetaksi kuin Pluton,eli hitaimman kosmisen planeetan. Samoin Pluton prinsiipit vastaavat melko hyvin yodin ominaispiirteitä.
Itse olen tulkinnut jopa asteroidien tekemiä yodeja, varsinkin, jos asteluvut ovat tarkat eli orbi 0 - 1.

Astro comin karttapankkiin mahtuu 100 karttaa.
8 ihmisellä oli omassa otannassa joku planeetta asteentarkasti jollakin pääakselilla, eli  askendentti tai DC, MC ja IC.
Yhdelläkään ei ollut planeettaa tarkasti  askendentti:lla tai DC:llä.
Huomiota kiinniitti, että ne joilla oli planeetta MC:llä tai IC:llä, niin nämä akselit olivat muuttuvaa merkkiä,
ja siellä oli joko  merkurius tai  jupiter. Hectorilla  uranus  aspect_con MC  kaksoset.
Yhdellä kartalla oli  kuunsolmu  aspect_con IC  neitsyt eli solmuakseli yhtyy MC-IC-akseliin.
kummitytöllä näytti olevan  chiron aspect_con IC  neitsyt. Hmm. Tulipahan tuokin mietintään.
Itelläni on asteroidit kyllä akselilla, Hopi  aspect_con askendentti  :jousimies:ja Kronos  aspect_con DC  kaksoset.
Muilta kartoilta en pienempiä asteroideja tutkinut, yleisimmät kyllä olivat mukana.
Olettaisin, että jokaiselle tulkitsijalle kertyy tietyntyyppisiä karttoja,
ja minulla sitten karttapankissa olivat nämä harvinaisia.
Nousuoinaita en muista tavanneeni yhtään.
Nämä taas lienevät tyypillisiä jossain Libyassa tai Egyptissä, missä noustaan barrikadeille epäkohtia korjaamaan,
kun täällä muristaan nousuvaakana vaan peräkamarissa..
Paavit ovat järestään  askendentti kalat joilla  jupiter akselin tuntumassa.
Oli esillä joskus astropäivillä.
Meillä taitaa leipäpapit olla kuka mitäkin..

Itelläni on kahden opposition  plus samalla kvinkunssien muodostama "vinorasti" kartalla, josta Tanhua sanoi, ettei ole aiemmin nähnyt yhdelläkään kartalla. Eikä ole tullut itellekään vastaan muilta kartoilta. Ja kuulun tuohon 7 % :iin.  Smiley
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #12 : 22.05.2012 22:19:14 »

Ai ettei mitään ainokaisia vaan semmosia pieniä uniikkeja vaan, toi oli hyvä  2funny

Kalleinta aarrettaan lähtee myymään.. hih Varo vaan, tulee vielä kalliiks jos sen myyt  Undecided

Ei mahtu kvinkunssin alueelle jolloin olis kimppu ja tietty jos olis vaan toispuolinen
mutta kun ei ole, mahtuu 180 asteen sisään juuri niinkuin pittääkin ja Chironiin alle
sekstiili ja siel on ulkopuolella samalla puolen muutakin eli siitä kiikkulauta Smiley

Pitäisköhän mun alkaa vastailla noihin sun loppuihin YV:n ku monta vielä jäljellä  uglystupid2

 smitten

-M-
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #13 : 22.05.2012 22:28:22 »

Juuh kaivamishommaa piisaa. Oishan se hauskaa et joku kone kaiken tulkkais noin vuan.  Grin Selvähän se (ja koko ajan enemmän) että käsityönä tää tehdä pitää, mutta kyllä sitä silti ihmeteltyä tuli aikansa kun monesta muusta kartasta jo astro.fi näyttää ihan useitakin kuvioita ja itelle pomppas vaan että sori, eiöle.  Tongue

Hmm mulla on  uranus aspect_con askendentti alle asteen päässä...
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #14 : 22.05.2012 22:32:26 »

Nikki,

teit taas vähän puhdetöitä Wink Ei miulla muuta kuin kommentoin vaan sitä, että
olen törmännyt asteentarkkoihin Yodeihin missä Pluto kärkenä usein.

Tiedä sitten minkä vuoksi kun ken tietää tuon Yodin tarkoituksen mikä se
kenellekin oikein on.  Cheesy

-M-
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: