Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värikartta ja neljä vuodenaikaa  (Luettu 101657 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 25.03.2006 16:50:07 »

Hei, koska tämä ei liity mitenkään astrologiaan eikä oikeen mihinkään muuhunkaan täällä... niin laitoin tämän nyt sitten tänne...

Nimittäin en tiedä kuinka moni on kuullut väri vuodenajoista. Eli siis jokaiselle ihmiselle olisi olemassa tietty värimaailma, joka sopii hänen omiin väreihinsä parhaiten. Tai pikemmin kysymys ei siis ole väreistä. Jokainen voi käyttää kyllä sitä väriä mistä pitää, mutta kysymys onkin siis sävyistä. Esimerkiksi aika perus väri sininen. Kyllä jokaiselle sopii sininen, mutta vain hiukan eri sävyisenä.

Olen käynyt värianalyysissä ja minulle sanottiin, että olen Talvi. Nyt kuitenkin törmäsin henkilöön, joka myös oli perillä näistä ja hän väitti, että olen liian vaalea Talveksi ja olisin pikemminkin Kesä. Kun sitten väitin kovasti olevani Talvi niin hän sanoi, että kesällä voisin pitää Kesän värejä ja sitten talvella Talven. on kuulemma ihan OUT katsoa vain yhtä värikarttaa ja mennä sitten vain sen mukaan.

Mutta kun sen perusteella mitä tiedän, meillä on perusvärityksemme ja voimme tietysti näyttää hyvältä monen värikartan väreissä. Varsinkin kuulemma minä, koska sanoi että olen sellainen kameleontti, että jos minulle laittaisi punertavat hiukset niin voisin käyttää hyvin keväänkin värejä. Siis ainoa, jota hän ei yhteydessäni maininnut oli Syksy. Mutta siis olen lukenut itse, että parhaalta näytämme kuitenkin niissä oman vuodenaikamme väreissä.

Äitini on Kevät ja isästäni en tiedä, mutta veikkaan Talvea, koska hänelle sopii upesti tummat värit. Kuten mielestäni minullekin. Veljeni voisi olla Syksy.

Mutta siis identiteettikriisi meinasi iskeä. Ja noin pienestä...  Undecided

Mutta siis mitäs ajatuksia, ideoita, kommentteja tämä aihe teissä herättää?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 25.03.2006 17:13:20 »

Heheh... Cheesy

Minulta meni usko noihin värianalyyseihin jokunen vuosi sitten kun silloisen työpaikkani puolesta olin tekemisissä kauneusbisneksen kanssa.
Kävin 5 eri värianalyysissä (eri henkilöillä ja eri firmoilla), jotka sain joko lahjaksi tai muuten vain ilmaiseksi työn puolesta ja olen ollut kaikki vuoden ajat ja kaksi kertaa syksy kahden vuoden sisällä.  2funny Cheesy

Sellaista...  Smiley

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 25.03.2006 18:32:38 »

Toissaviikolla minulle tehtiin värianalyysi ja sain tietää olevani "kirkas kevät". Voihan se ensikerralla olla tietty jotain muutakin ....  :Smiley  pelkkiä Keväitäkin kun oli kolme erilaista.
Värikartta, jonka sain oli todella lähellä lempivärejäni: korallinpunainen, vaalea lila, turkoosi, oranssi, ruskea, sateenkaaren värit pieninä kuvioina. Vihreätä vierastan edelleen. Pepitaruudut olivat kuosi jota minulla ei vielä olekaan  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 25.03.2006 20:06:31 »

Hei Ystäväin

Itse olen reilut 20 v sitten suorittanut
värianalyysi konsultin koulutuksen.

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/kehojamieli/vareja.jpg)

Kouluttajia on erilaisia ja
heillä erilaiset kangasvärit/lajit ymv.

Luulempa, että värit-skaalat ovat
hieman erilaisia eri kouluttaja ryhmien kesken.
- huom. reilut 20 v, kun itse kouluttauduin
  - ei käytetty tietokoneita, ainoastaan kankaiden avulla
    ja omaa värisilmää apuna käyttäen

    -  en ole em. juttuja tehnyt 15 vuoteen

Tärkeintä on käyttää sellaisia värejä,
joissa itse viihtyy.
- värianalyysi on ns. suuntaa antavaa apua
   - joka asiassa poikkeus vahvistaa säännön



Itse olen KEVÄT


http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_kehojamieli&jutunid=503

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/kehojamieli/Varit_kevat.jpg)

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/kehojamieli/Varit_syksy.jpg)

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/kehojamieli/Varit_kesa.jpg)

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/kehojamieli/Varit_talvi.jpg)


Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2006 10:06:36 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #4 : 25.03.2006 20:58:49 »

Olipas tuossa Elämänilon viestissä kevät puettu viileisiin väreihin Huh No, toisaalta voipi olla, että näytön väriasetuksetkin sitä vääristää -sen takiahan esim seinämaalia ei koskaan tulisi valita internetistä löytyvien värikarttojen perusteella...

Itse olen koulutukseltani vaatetusartesaani ja opintoihimme kuului myöskin jakso värioppia. Sen otsakkeen alla käsittelimme myös tämän värianalyysin metodit ja periaatteet. Harjaannutimme värisilmää ja värivuodenaikojen erottelukykyä tekemällä analyyseja toisillemme ja opettajillemme, sekä kurssittajallemme.

Tätä tehtävää tehdessä kyllä heti huomasi sen tosiasian, että joillakin vain on enemmän värisilmää kuin toisilla. Joidenkin ihmisten silmät tuntuvat olevan luonnostaan harjaantuneemmat erottelemaan hienojakin värisävyjen vaihteluja ja nyansseja. Tietyille oppilaille (ilokseni sain todeta kuuluvani tähän ryhmään) tuntui olevan helpompaa nähdä kerrasta, mitkä värit ja sävyt asiakasta parhaiten pukevat, mitkä väriyhdistelmät näyttävät harmonisimmilta ja millaiset tummuusasteet eniten tukevat niitä jokaisessa ihmisessä luonnostaan olevia värimaailmoja.

Periaatteessa uskon, että jokaisen ihmisen on mahdollista oppia tekemään jonkinlainen, karkea jakoinen värianalyysi. Riittävällä silmän harjaannuttamisella voi, ainakin teoriassa, kuka tahansa oppia oikeissa olosuhteissa jakamaan ihmiset näihin neljään perus vuodenaikatyyppiin. Kun otetaan mukaan nämä "alaryhmät", jotka jakavat jokaisen päävuodenajan -kevään, kesän, syksyn ja talven- vielä 3 eri lajityyppiin, homma muuttuukin jo huomattavasti monimutkaisemmaksi.

Jotkut ihmiset tuntuvat olevan hirvittävän selkeitä oman värivuodenaikansa ja -ryhmänsä edustajia. Heillä on selket, johdonmukaiset värit kautta linjan ihon- ja hiustensävystä silmien väriin. Heidän kohdallaan luokitteleminen on tietenkin helppoa ja yksinkertaista. Tottunut silmä voi nähdä ilman "testailuakin", mitkä sävyt ja värit tälle ihmiselle parhaiten sopivat. Suurimmalla osalla meistä juttu ei kuitenkaan olekaan niin simppeli. Värityksessä on hämmentäviä ristiriitaisuuksia, viileyttä ja lämpöä, tummuutta ja vaaleutta samalla kertaa. Nykyään kun hyvin suuri osa naisista (ja miehistäkin) vielä värjää hiuksiaankin, käyttää päivittäistä meikkiä, tummentaa ripsensä ja kulmansa on enää vaikeaa aina sanoa, mitä värityyppiä kukin todellisuudessa edustaa.

Niinpä täysin luotettavan analyysin voi tehdä vain seuraavasti: valaistuksen pitäisi olla hyvä, ei kuitenkaan kirkas keinovalaistus, vaan mieluiten pehmeä, mutta kuitenkin riittävän voimakas luonnonvalo, ei sen enempää siniseen kuin selvästi keltaiseenkaan taittuva. Eri sävyisiä huiveja, joita käytetään "mallaukseen" pitäisi olla riittävän laaja ja monipuolinen valikoima kutakin värivuodenaikaa ja -ryhmää kohden. Niiden pitäisi olla erittäin huolella valittuja niin, että ne todellakin edustavat oman tyyppinsä palettia täydellisesti. Jokaisesta "paletista" tulisi löytyä sama määrä värisävyjä, jott vertailu kahden epävarman ryhmä välillä olisi mahdollista. Asiakkaan tulisi olla ilman meikkiä, värivoiteita ja värillisiä piilolinssejä (mielellään myös ilman silmälaseja, ainakin, jos kehykset ovat kovin tummat tai kirkkaanväriset). Myös hiusten (kulmakarvojen ja ripsien!) väri tulisi olla se oma synnyinlahjana saatu, koska hiuksethan luovat kehyksen kasvoille ja näin ollen vaikuttavat hurjasti lopulliseen värimaailmaamme. Muussa tapauksessa hiukset tulisi peittää neutraalinvärisellä hiuvilla analyysin ajaksi tai toisena vaihtoehtona on ottaa hiusten nykyinen väri huomioon ja tehdä analyysi sen mukaisesti. Itse suosin jälkimmäistä tapaa, koska värianalyysin idea on pilalla, jos ihminen kävelee vaatekauppaan ostamaan kasan vaatteita, jotka sointuvat kyllä ihoon ja silmiin, mutta riitelevät räikeästi hiusten kanssa. Toisaalta tässä on taas vaarana se, että asiakkaan valitsema hiusväri on niin kaukana omasta todellisesta värityksestä, että sen mukaan valittu väripaletti ei kuitenkaan korosta asiakkaan omaa väritystä parhaimmalla mahdollisella tavalla. Tämä muuten on kyllä silloin vinkki myös siitä, että ehkäpä tukankin uudelleen sävyttämistä kannattaisi harkita, koska sekään ei silloin, näin värianalyysin näkökulmasta, ole sinulle viehättävin mahdollinen.

Värianalyysin perusideanahan on tosiaan saada aikaan harmonisia, miellyttäviä värikokonaisuuksia, joissa ikään kuin samaa paria olevat värit tukevat keskenään toisiaan ja tuovat esiin ihmisen luontaisen, ainutlaatuisen ja ominaisimman kauneuden ja värityksen. Värit ja niillä pelailu on kuitenkin mielestäni ennen muuta mielipide ja mieliala kysymys. Eivät kaikki edes halua näyttää harmonisesti kauniilta ja hillitysti tyylikkäiltä. Riitasointuiset väriyhdistelmät ja rankat vastakohtaisuudet voivat olla ihan tietoinenkin tyylivalinta ja näkemys ja nekin voivat toimia erittäin hyvin silloin, kun se on sopusoinnussa ko ihmisen persoonallisuuden kanssa.

Ja todellakin; tärkeintä on käyttää niitä värejä ja sävyjä, joissa parhaiten viihtyy! Mutta voihan oman värivuodenaikansa selvittää ihan silkasta uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta ja kokeilla huvikseen, miltä ne ns omimmat värit päällä näyttäisivätkään. Täytyy myöntää, että omalla kohdallani koin sellaisen "väriherätyksen", että rakastuin niihin uudelleen päätäpahkaa. Hiljalleen kasvoin ulos violetinmustista helmoistani ja korpinmustista kutreistani...Koska toden totta; minä vain näytän kauneimmalta omissa kevään vaaleissa ja heleissä sävyissäni Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 25.03.2006 21:06:47 »

voikohan ihminen olla kesän ja syksyn sekoitus...

Hei "sign"

Joskus ei ole puhtaasti kesä eikä syksy
- aivan mahdollista tuo sekoitus,
mutta toinen niistä on todennäköisesti
voimakkaammin esillä

Valo on tärkeä asia analyysiä tehdessä.
- valon laatu vaikuttaa väriin,
joten virheitäkin voi tulla




Elämänilo


(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 25.03.2006 21:09:03 »

Voi olipa kiva tietää tuosta aiheesta lisää..Lisee tämmösiä vinkkejä..
Tänään kun pörräilin kevätauringon paisteessa ja satuin näkemään itseni peilistä niin siellä oli sellainen raadonvärinen kalvakka, vanha, kellervänharmaa ja väsynyt naama, että alta pois. Ihan kammottava ja suorastaan horror-kamaa..
Vaan kun en hennoisi tuosta mustasta luopua, mikä varmaan kalpeasta tekeekin tosi sairaan näköisen..
Mikähän vuodenaika se olisi armeliain tälle zombikasvolle..?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 25.03.2006 21:19:56 »

Kiitokset Elämänilo ja KatjaQ tiedoista Smiley

joo, jonkinlainen sekoitus kyllä olen, kun sekä kylmät että lämpimät sävyt käy...noista Elämänilon lähettämistä kuvista kyllä kesä ja syksy tuntuivat kutsuvimmilta Smiley Joo, ja olihan keväässäkin moni herkullinen väri...no, ruskeita kaikista vähentäisin, ruskeissa on niin harva sävy mikä iskee, ehkä tumma syvä suklaanruskea on sopivin...
« Viimeksi muokattu: 25.03.2006 21:22:00 kirjoittanut sign? » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #8 : 25.03.2006 21:25:38 »

       
Neljä vuodenaikaa

(http://www.fakiirimedia.com/portfolio/images/varian.jpg)


Kevät:

Keltapohjaisia, puhtaita ja raikkaita värisävyjä,
kukkaan puhkeavan keväisen luonnon värejä.
Esim. luonnonvaalea, kameli, puhdas lämmin punainen, persikat, sitruunankuorenkeltainen, omenanvihreä, lämmin turkoosi.


Kesä:

Kuulaita ja raikkaita, viileitä ja puuterisia värejä,
jotka on sävytetty valkoisella.
Kesän sävyjä ovat pastellit, roosat,
vaaleanpunaiset ja hempeät lilat.
Muita kesän sävyjä: kova valkoinen (t-paidanvalkoinen),
nutrianruskea ja farkunsininen.


Syksy:

Keltapohjaisia lämpimiä, mausteisia ja murrettuja sävyjä,
voimakkaampia kuin kevään sävyt.
Syksyn kuuluu paljon erisävyisiä ruskeita.
Muita sävyjä mm. osterinvalkoinen,
oikein kirkas oranssi ja oliivinvihreä.


Talvi:

viileänkohtalokkaita, dramaattisia värisävyjä,
jotka on taitettu mustalla tai harmaalla.
Talven sävyissä on harmaita,
tummansinisiä ja jäisiä sävyjä.
Muita talven sävyjä:
puhdas valkoinen, vihreä sametti, aniliinpunainen.
[/color]

Lähde: värikonsulentti Eija-Liisa Larsenin haastattelusta www.nicehouse.fi/vaatehuone
« Viimeksi muokattu: 25.03.2006 21:30:16 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #9 : 25.03.2006 21:28:31 »

No aloin kanssa miettiin, musta tuntu, että se päivällä enemmän just katto mun hiusten väriä, joka nyt oikeesti tällä hetkellä ei oo oikeen minkäänlainen ku latvoista tumma ja juurissa karsee juurikasvu kun värjätty viimeksi lokakuussa...  Tongue

silloin kun mulle oikeen tehtiin se analyysi niin hiukset oli kyllä tasasen tummiks just värjätty ja sanoinki, ettei kai se vaan vaikuta tulkintaan... Mutta mun hiukset oli siis kuitenki koko ajan sellasen myssyn alla eli toisin sanoen se katto ihon ja silmien väritystä pääsääntösesti. Huomas sen nyt ittekin että toiset värit sai ihan silmätkin kirkastuun ja toiset taas kasvot näyttään ihan jotenki harmailta.

oikeet värit saa huomion kiinnittyyn meihin eikä siihen väriin niinkään.
Oikein: onpas se jotenkin pirteen näkönen tänään
Väärin: sillä on TON värinen paita päällä...

olen muuten samaa mieltä, että tuossa kuvassa nuo kevään värit näyttävät tosi räikeiltä. Kun kevään väritys on oikeesti kaikista vuodenajoista herkin eikä kestä voimakkaita sävyjä.

Mukavaa, meillähän on täällä kaksi asiantuntijaa.  Cheesy

Muuten Enska kyllä varmaan aika monella on tuo reaktio kun iho ei ole nähnyt aurinkoa moneen kuukauteen...  Grin
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 25.03.2006 22:02:12 »

Sign, mutta luultavasti kuitenkin joko Syksy tai Kesä on jompikumpi enemmän sinun värejäsi. Kyllähän jokainen, joka ei ole "selvä tapaus" löytää varmasti jokaisesta paletista jotain miellyttäviä värejä. Mutta jossain on sitten ne, jotka parhaiten korostavat niitä omia värejä ja sävyjä. Yleensä muuten huomaa, että ihmiset ovat luonnostaan mieltyneet sellaisiin vaatteiden väreihin, jotka heille sopivat. Vaikka eivät olisi sitä erikoisemmin miettineet.

Olen kyllä sitä mieltä, että nuo Talven värit ovat omiani ja olen silmien ja ihonvärin kannalta aivan selvä tapaus, mutta koska molemmat vanhempani ovat suomalaisia hiusteni oikea väri on maantienvaalean/hyvinvaaleanruskea. Eli siis hyvin suomalainen...  2funny Sitten pitäisi näitä sovitella yhteen...  Huh
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #11 : 25.03.2006 22:19:29 »

Täällä kanssa talvi-ihminen.
Siitä on jo monta vuotta, kun ystäväni teki noita analyyseja. Olikohan se systeemi nimeltään joku Four Seasons tai All Seasons tai joku.
Mulla oli se värikiekkokin silloin.
Jo ennen sitä analyysia olin tajunnut, ettei mulle lämpimät persikkaiset sävyt sovi alkuunkaan.
Näytän heti sellaiselta, kuin olisin norttia imenyt koko pienen ikäni.
Enskalle vaan tiedoksi, että mullakin on tosi kalvakka iho luonnostaan.
Mutta silti paremmin käy sellaiset raikkaat värit, lämpimät saa näyttämään jotenkin likaiselta.
Itse muistelen, ettei ole niin paha, jos käyttäisin myös kesän värejä. Koska nekin ovat viileitä kuitenkin. Ja kai mie voisin persikkaa laittaa vaikka hameeseen, mutta ei kasvojen lähelle....
Enää en kyllä sitä värikiekkoa käytä, luotan omaan silmään ja tuntemuksiin.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 25.03.2006 22:50:59 »

Sign arvaa vain ihailenko myös kaikkia tummakutrisia naisia. Geishan muistelmista jäi yhtenä mieleen niiden näyttelijöiden uskomattoman ihanat pitkät mustat hiukset. *huokaus*

Olisikohan minunkin hiusteni väri tummentunut... kun en ole oikeaa hiusteni väriä nähnyt sitten vuoden...  :Smiley Jos kokeilisi... Ääh... se on kuitenkin ihan tylsä.

En tosiaan ehkä luonnollisessa hiusteni värissä olisi heti että joo talvi ja olin itsekin hieman yllättynyt, mutta eivät kaikki kesät ja keväätkään ole hentoja vaaleakutreja vaan kyllä joillakin on ihan reilusti ruskeat hiukset ja muuten netissä joskus luin oliko Annan sivut tai joku Kata Kärkkäinen mm. on Kevät.
 Shocked vaikka olisin ilman muuta ajatellut, että talvi.
tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #13 : 25.03.2006 23:10:13 »

Pistänpä minäkin lusikkani tähän värisoppaan.  :Smiley
 smitten   smitten   smitten
Teen itse päivittäin värianalyysejä Beauty For All Seasons -menetelmällä. Siinä otetaan tarkat ihon, hiusten (se oikea) ja silmien värit (numeroidut koordinaattiliuskat) ja nämä tiedot syötetään tietokoneohjelmaan, joka kertoo värivuodenaikasi. Kun otetaan huomioon varsinainen vuodenaika (kevät, kesä, syksy ja talvi), tummuusaste (vaalea, todellinen=tasavärinen, tumma ja vastakohtainen) sekä ns. värien liitto (ihon, hiusten ja silmien väriyhdistelmä), saadaan 372 erilaista "värivuodenaikaa".
 :Smiley
Kaiken kaikkiaan se oma väripalettisi on lähes yhtä henkilökohtainen kuin omat sormenjälkesi. Tietokoneen antamien ohjeiden mukaan palettiin valitaan juuri oikeat sinulle sopivat sävyt. Erilaisia väripaletteja voi olla yli 4 miljoonaa maailmassa. Samanlainen värivalikoima tulee toiseen palettiin ainoastaan jos iho, hiukset ja silmät ovat tismalleen samaa väriä. Ja kun valaistusolosuhteet ovat oikeat ja analyysin tekijä ammattitaitoinen, värit ovat silloin sopivat. Ja paletista löytyy ainoastaan ne 40 parasta väriäsi, voit käyttää hieman tummempaa, hieman vaaleampaa tai se voi olla sekoitus joistakin väreistä. Kunhan sävyt ovat omaa vuodenaikaasi.
 coolsmiley
Ja paletista löytyvät lähes 100% varmuudella lempivärisi. Mutta jos olet kesä, niin kasvosi näyttävät todella sairailta sinapinkeltaisessa tai ruosteenruskeassa syksyn värissä. Sellaisia ns. vääriä värejä voit käyttää sisustuksessa tai vaikka syödä porkkanoita.
 smitten   
Jokainenhan haluaa näyttää hyvältä toisten silmissä, eikö? Ja oikeat värit lisäävät itseluottamusta ja energiaa jokapäiväisessä elämässä.
 smitten   smitten   smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Tarja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #14 : 25.03.2006 23:26:48 »

Minä olin 10 vuotta sitten tehdyn analyysin mukaan kristallinen kesä ja vuosi sitten katsottiin, että olen syksy.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: