Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värikartta ja neljä vuodenaikaa  (Luettu 101653 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #15 : 25.03.2006 23:29:35 »

Sign nyt sentään molemmat jo lämpimällä puolella. Wink Itselläni on myös joitakin kesän värejä. Syksy kyllä tuntuu oikeasti kaikista vaativimmilta väreineen mitä on. Huh.

Olen "vaaleahiuksinen" talvi =todella katoava ja harvinainen luonnonvara...
 2funny

Luminant mermaid, kuinkas yksilöllinen hinta tällaisilla tekemilläsi tulkinnoilla on?
Kuinka luotettavia ne ovat?

Mitä muuten tapahtuu kun menee tuon superyksilöllisen värikarttansa kanssa kauppaan... Löytyykö mitään sopivaa...  :Smiley

Jellonaleidi, ihanaa elämä menee eteenpäin...  Grin  smitten
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #16 : 25.03.2006 23:36:10 »

Kävin joku vuosi sitten värianalyysissä ja tulokseksi saatiin kevät. Silloin oli muistaakseni puhetta siitä, että voin käyttää hyvin myös syksyn sävyjä, koska sekä kevät että syksy kuuluvat lämpimiin värimaailmoihin, kesä ja talvi ovat taas kylmiä. Se kyllä pitää paikkansa, sillä kylmät sävyt tekevät minusta ihan haudasta karanneen näköisen, kun taas lämpimät sävyt saavat ihoni hehkumaan kauniisti. Siis se lämpimyysaste taitais olla aika ratkaiseva juttu... idiot2
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #17 : 26.03.2006 00:28:18 »

uutisissahan oli lähiaikoina, että on tutkittu, että maailman blondit ovat kuolemassa sukupuuttoon, ja viimeinen blondi tulee syntymään...Suomessa Cheesy

Sarjassamme huuhaa-uutiset. Eivät blondit ole mihinkään häviämässä.

Joskus pari vuotta sitten kaupassa, meikkejä katsoessani, myyjä tuli kertomaan että olen talvi. Mitä ikinä moinen tarkoittaakaan. Minulle sopii voimakkaat ja lämpimään vivahtavat sävyt, kylmä ei yhtä hyvin. Tosin toisin kuin muut pystyn näyttämään ihan elävältä kylmienkin sävyjen kanssa, eli en muutu harmaaksi. Näin vaakana luotan omaan arviointikykyyni värien suhteen, mutta olisi silti mielenkiintoista tietää mihin kategoriaan voimakkaat mutta aavistukseen lämpöiseen vivahtavat sävyt menevät? Talveen? Siis mustaa, violettia, sinistä, tummanpunaista, viininpunaista, vihreää, yms. Väri joka näyttäisi kaikista hirveimmältä minun päällä on keltainen, mikä ei toisaalta haittaa sillä en muutenkaan pidä kyseisestä väristä. Oranssia voisin käyttää, jos se minulle vain sopisi. Pastellisävyjä ei minun vaatekomerossa olekaan. knuppel2
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
selkälokki
Vieras
« Vastaus #18 : 26.03.2006 09:12:53 »

Hei luminant mermaid!

Juuri tuo Beaty for All Seasons se oli se systeemi, jossa ystävänikin teki niitä värianalyyseja. Ja kyllä se aika hyvä oli. Ainakin kun, mitä hän ystävilleen ja minun ystäville teki ja sitten kun käytti niitä värejä ja meikkejä, niin näytti todella hyvältä.
Mutta aika ratkaiseva siinä se hiusten värikin on.
Esimerkikisi hän itse oli aina käyttänyt sellaista kuparinruskeaa hiuksissa ja hänellä oli hieman vihertävät silmät, niin aluksi hänkin oli muistaakseni syksy (tai sitten se oli kevät).
Mutta sitten hän alkoi käyttämään sellaistahiusväriä joka vastasi hänen omaa hiusväriään, niin tulos olikin kesä. (se oli se aito, ei vastakohtainen)
Ja täytyy sanoa, että kun hän niitä kesän värejä alkoi käyttää, niin aivan kuin hän olisi puhjennut kukkaan. Aivan uskomaton muutos.
Jotenkin niin puhdistuneen ja raikkaan oloinen oli....Itse en enää muista, minkä niminen talvi olin, mutta vastakohtainen se taisi olla. Ja johtui kai etupäässä siitä, että iho on tosi vaalea, mutta silmät taas tosi tummat...
Ne meikit muuten oli ihania, kun sai kerrankin sellaisia huulipunia ja silmämeikkejä, jotka todellakin sopii...
tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #19 : 26.03.2006 10:19:18 »

smitten
Jokaisen värikartta on hyvin yksilöllinen kooste omista parhaista väreistä. Sieltä voi löytyä hieman lämpimämpiäkin kesän tai talven värejä, samoin vileämpiä kevään ja syksyn värejä. Riippuen ihan niistä omista väreistä. Kimuranttisinta on se oikean hiusten värin löytäminen, se ei ole sama kuin jossain lapsuusmuistoissa, sillä värimme muuttuvat iän myötä, ne vaalenee tai tummenee tai himmenee tai kirkastuu. Mutta vuodenaika pysyy samana.
 smitten
Itselläni on paletti 17 vuoden takaa ja toinen reilun viiden vuoden takaa. Vanhemmassa paletissa olin Vastakohtainen Hohtava kesä (lämpimät ruskeanvihreät silmät, tumma viileä punaruskea tukka ja punertava iho). Viisi vuotta sitten tehdyssä olin Todellinen Loistavankirkas Kesä (edelleen lämpimät, mutta vihreänruskeat silmät, vaaleamp edelleen viileäi punertavanruskea tukka ja iho himmeämpi punertava). Mutta kyllä siitä vanhasta paletista löytyy omat värini, hieman vain muistan himmentää niitä.
 smitten
Kerroin tuolla "halipula" -foorumilla yhdestä asiakkaastani. Viime viikolla tein yhdelle naisryhmälle analyysejä. Eräs naisista oli hyvin lämmin oranssihiuksinen. Oma väri oli kuitenkin jo harmaantunut. Hän pelkäsi, oli nähnyt edellisenä yönä untakin, että teen hänestä talven. Joskus hänet oli määritelty kevääksi. Koordinaatit löydettyäni syötin ne tietokoneelle ja sitten hieman arvoituksellisesti meni ja kokeilin muutamilla mallihuiveilla, miltä värit näyttää. En kertonut vielä tulosta. Kokeiltiin kevään ja syksyn huiveja. Ja syksyn huivit näytti kauneimmilta. Kerroin tuloksen: "Todellinen Rikas Syksy". Siltä istumalta hän hypähti tuoliltaan ja kapsahti kaulaani. Oli todella onnellinen, että vielä lähes kuusikymppisenä löysi omat värinsä. Ne kevään värit toisella menetelmällä tehtynä olivat hänelle aivan liian kirkkaita. Syksyn murretut lämoimät värit sopivat hänelle parhaiten.
 smitten
Kirjoittelen lisää, kun ehdin. Työni painottuu viikonloppuihin ja iltoihin eli silloin kun muut ovat vapaalla, joten siispä riennän tänäänkin työhön, jota rakastan. Asiakkaat ovat parhaita opettajiani ja palkintoja työssäni.
 smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #20 : 26.03.2006 10:29:59 »

Hei Ystäväin

Eilen olin vähän väsynyt,
kun vierailin tällä osiolla.

Tässä yksi näkökulma värianalyysistä.


http://www.plussa.com/?_cid=4325&_ct=2

Mihin värianalyysi perustuu?

Nykyajan värikonsultit käyttävät
yleensä vuodenaikajakoa:

kevät, kesä, syksy ja talvi

Suomalainen värikonsultti
Ebba Donner perustaa värianalyysinsä
Steinerin luonnetyyppijakoon,
mutta kutsuu tyyppejä
nykyaikaisemmilla nimillä
Luonnonlapseksi, Empaatikoksi,
Dynaamikoksi ja Analyytikoksi.

Kysymys on kuitenkin samasta asiasta,
eli neljästä erilaisesta perustyypistä,
joihin kaikki ihmiset voidaan jakaa.

Kevät ja syksy perustuvat lämpimiin väreihin
eli värien perussävy on keltainen.


Kesä ja talvi ovat taas kylmien värien vuodenaikoja,
joilloin värien pohjasävy on sininen.


Ihon, silmien ja hiusten väri määräävät,
mihin väriperheeseen ihminen kuuluu.

Ihonväri on tuloksena kolmesta väripigmentistä;
melaniinista, karotiinista ja hemoglobiinista,

jotka aikaansaavat ihon sinisen tai kellertävän pohjasävyn.

Ihon pohjasävy määräytyy perimästä,
joka ei muutu vaikka ihminen ruskettuu ja vanhenee.

Kerran tehty värianalyysi
on siten hyötytietoa koko elämän ajaksi.

Vaikka useimmilla ihmisillä on
useamman luonnetyypin ominaisuuksia,

asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä,
että jokaisella ihmisellä on perusluonne
ja lisäpiirteitä jostakin toisesta,
ehkä kolmannestakin tyypistä.
Perusluonteella on vahvin yhteys väreihin,
jotka ovat “omia”.




Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
« Viimeksi muokattu: 12.05.2006 18:20:49 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #21 : 26.03.2006 15:26:39 »

Se punanen, joka mun avattaressa oli, oli mun mielestä kans tosi herkullinen väri. Nyt tajusin kun päivän valossa katselin peiliin, että mun hiusteni tumma väri on sen verran haalistunu ja se oma väri pukkaa sieltä alta, etten mä voi pitää nyt niitä kauheen tummia talven värejä. Vaikka ihonväriin sopiski niin hiuksia vasten ne näyttää oudoilta. Täytyy varmaan nyt vähän yrittää muuttaa tota värimaailmaa kesää kohti. Siitä toi avatterenkin vaihto. Tossa kuvassa on jotenkin niin ihana tunnelma.  Smiley

Aina keväällä tummanruskee ja vihree väri alkaa miellyttää silmää, vaikka muuten niitä vähän vierastan. Kuten myös syksyllä. Tosin syksyllä sitten viininpunanen alkaa taas miellyttää silmää. Keväällä ja kesällä se tuntuu niin jotenki en tiedä, raskaalta väriltä.

Mulle tulee väreistä ja niiden yhdistelmistä aina niin vahvoja mielikuvia ja jotenki tuntemuksia, että en varmaan ikinä pysty pelkästään tolla vuodenaika tyylillä vaatteideni väriä valitteen. Kun se oikeesti menee kyllä hiukan vuodenajanki mukaan ja kankaan (ja tietty ihan mielentilan ja elämänvaiheen). Tietyn tyyppisissä kankaissa tietyt värit vaan näyttää mun mielestä paremmilta.

On ne värit vaan ihania.  smitten
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #22 : 26.03.2006 15:36:59 »

Täällähän olikin keskustelu virinnyt niin mukavasti, että tuskin mukana meinaa enää pysyä Cheesy Omatkin ajatukset vielä illalla saunanlauteilla tämän aiheen ympärillä pyöri, mutta en jaksanut sitten enää sieltä tullessa konetta aukaista, vaikka sanottavaa olisi ollut. Nyt taas tuntuu, että on jo vaikea mihinkään tarttua, kun keskustelu ja mielipiteet rönsyillyt niin ja kaikkeen tekisi mieli jotakin sanoa. Nostan täältä nyt alkuperäisten aikomusteni mukaisesti tuon sign?:n yhden lausahduksen ja lähden siitä kommentoimaan, vaikka oletkin täällä ehtinyt itsesti "analysoida" jo sillä välin moneen kertaan -aina vaihtuvalla tuloksella Grin

voikohan ihminen olla kesän ja syksyn sekoitus...

Se käsitys, mikä mulla on tästä värianalyysin periaatteesta, niin olisi todella harvinaista (joskaan ei ehkä nyt suorastaan mahdotonta), että ihminen olisi väristykseltään kesän ja syksyn sekoitus. Kuten tuolla jo jossain aijemminkin tuli esille, niin nämä värivuodenajat jaetaan karkeasti kahteen kastiin: viileät/kylmät, joita edustavat kesä ja talvi, sekä lämpimät, joita taasen ovat kevät ja syksy. Yleensä tästä karkeasta jaosta on helponta lähteä liikenteeseen, sillä vain hyvin harvat meistä näyttävät hyviltä sekä lämpimissä, että kylmissä väreissä. Sen jälkeen, kun on mietitty ovatko kylmät vai lämpimät sävyt niitä omimpia, on aika miettiä pukevatko paremmin tummat (talvi ja syksy), vai vaaleat (kesä ja kevät). Tässä kohtaa ei ero enää ehkä olekaan niin selkeä, koska jokaisen värivuodenajan paletista löytyy sekä tummia että vaaleita sävyjä. Kevätihmistä, jolla on tummahkon punainen tukka, voi helposti erehtyä luulemaan syksyksi, tai toisaalta vaaleakutrista syksyä, voisi luulla kevääksi. Samoin esimerkiksi tummaa kesätyyppiä voisi kuvitella talveksi ja niin pois päin. Ja jotkut ihmiset todella tuntuvatkin sijoittuvan sinne välimaastoon (kuten ehkä sinä Alzbeta?). Harvoin kuitenkaan niin, että kyseessä olisi lämpimän ja kylmän värityypin harmoninen liitto.

Tuolla reseptillä saadaan yleensä jo se päävuodenaika selvitettyä, eivätkä kaikki perusanalyysit sen pidemmälle hommaa viekään. Kuitenkin nämä neljä päävuodenaikaa voidaan siis vielä jakaa kukin kolmeen eri väriryhmään. Tai vielä lukemattomasti useampaan, kuten luminant mermaidin tuntemassa tekniikassa (joka muuten kuulostaa ihanan kiehtovalta!)...mutta siitä minulla ei ole mitään käsitystä, enkä tässä siis puutu siihen.

Kevät
kirkas
lämmin
vaalea


Kesä
vaalea
viileä
pehmeä


Syksy
pehmeä
lämmin
tumma


Talvi
tumma
viileä
kirkas


Näiden kaikkien ryhmien yksityiskohtaisiin tunnusmerkkeihin sen kummemmin tässä perhetymättä voisin nostaa joukosta kaksi sellaista mielestäni ns. rajatyyppiryhmää, joiden kohdalla tuo lämpimän ja kylmän jako on kaikkein epäselvin.

Toinen niistä on kirkas kevät, jonka kokonaisvaikutelmaa kuvataan sanoilla kirkas ja vastakohtainen. Kirkkaalle keväälle sopivat raikkaat, kirkkaat värit, etenkin monet pinkit ja siniset, joita herkästi äkkivilkaisulla voisi erehtyä pitämään kylminä väreinä. Kirkas kevät on myös siitä harvinainen kevät-tyyppi, että sen värikarttaan kuuluu myös musta, joka yleensä saa niin kevät kuin toisaalta myös viileämmät kesä ihmisetkin näyttämään valjuilta ja sairailta. Kirkkaan kevään ihonsävyn, silmien ja hiusten värin välillä on suuri kontrasti, joka kaipaa vastaparikseen upean hehkuvia, puhtaita värejä, sähkönsinistä ja turkoosia. Kuitenkin pohjalla on lämmin hehku, joka voi äkkivilkaisulla helposti jäädä huomaamatta.

Toinen rajatyyppinä pitämäni ryhmä on pehmeä kesä. Tämä on se ryhmä, johon sinut sign? näin näkemättä ja pelkkien sanojesi perusteella luokittelisin. Ja siihen itseasiassa melko monet suomalaiset kuuluvatkin, oman tulkintani ja näkemykseni mukaan myös paras ystäväni. Pehmeän kesän kokonaisvaikutelmaa kuvataan ennen kaikkea murretuksi ja pehmeäksi. Väripaletissa on paljon vihreitä ja pehemitä roosansävyjä, sekä joitakin ruskeita, joita ei välttämättä niin selkeästi pysty luokittelemaan joko pelkästään kylmiksi tai lämpimiksi. Sama epävarmuus voi nousta myös tiettyjen punasävyjen (mm viininpunainen) ja violettejen (ametisti) kohdalla.

Tämä ystäväni, josta puhuin on väritykseltään seuraavanalainen: Hiusten oma väri on tumma/keski ruskea, jossa on kuitenkin lämpimän tuntuinen, kastanjaan vivahtava hohde, jota hän on vuosien varrella korostanutkin mm hennaamalla ja tämä pukeekin häntä oikein hyvin. Kuitenkin ihonväri on selvästi enemmän siniseen kuin keltaiseen taittuva, siis viileä. Silmien sinisävy ei ole kylmä, vaan harmahtavan pehmeä ja utuinen. Kaikkein upeimmalta hän, ainakin minun mielestäni, näyttää sellaisissa tietyissä, melko hillityissä harmahtavan sinisissä sävyissä ja kavervan tai marjapuuron punaisissa. Nämä huurteiset, murretut sävyt saattaisivat monen muun päällä ja jopa kaupan hyllyllä näyttää melko tylsiltä ja mitäänsanomattomilta, mutta pehmeä kesä näyttää niissä upealta; herkältä ja eleganssilta. Silti tämä ystäväni ei näytä lainkaan hullummalta myöskään sellaisissa tietyissä poletutun oranssin ja terrakottan sekä maanläheisten ruskeitten ja jopa okran/sinapin keltaisen sävyissä, joita hän myös mielellään suosii, vaikka ne voisivatkin olla oikeastaan kuin suoraan syksyn väripaletista lainattuja. Mutta pehmeän kesän kohdalla avainsana onkin juuri murrettu, joka antaa tämän mahdollisuuden käydä varkaisilla Wink. Siksi kesä on kauniimpi murretuissa, hiukan lämpimäänkin taittuvissa sävyissä, kuin oikein puhtaissa ja kirkkaan räiskyvissä, silloinkaan vaikka ne olisivat värimaailmaltaan kylmiä.

No, mutta...tosiasiahan on se, että en mitenkään voi tietää, mitä väriperhettä ja vuodenaikatyyppiä juuri sinä sign? edustat, kun en ole nähnyt sinua. Kunhan nyt vaan ajankulukseni spekuloin ja sekoitin pakkaasi vielä kertaalleen Cheesy

Kirjastosta muuten varmasti löytyy sellainen aihetta mukavasti käsittelevä opus kuin Mary Spillane: Jokanaisen väri- ja tyyliopas. Oma versioni on 7. painos alunperin vuonna 1991 ilmestyneestä alkuperäisteoksesta, julkaistu Suomessa 1998. Kuvat eivät siis edusta ihan viimeisimpiä tyyli- ja kauneuskäsityksiä, mutta perusasiat tuskin ovat vanhentuneet ja ne on esitelty kirjassa selkeästi ja helppotajuisesti. Kannattaa onkia käsiinsä ja lähteä helpottavien kuvien ja avainsanojen kanssa etsimään sitä omaa värivuodenaikaansa Wink
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #23 : 26.03.2006 15:42:09 »

Ainiin, sen verran vielä, että noiden värityyppien nimet vois yhtä hyvin olla tyyppi A tyyppi B tyyppi C jne, mutta onhan vuodenajat nyt kauniimpi vertaus.

Niin Missa jäin miettimään kun sanoit että olet talvi, mutta puhuit kuitenkin lämpimistä väreistä jotain? Talven värit on yhtä kylmiä ja kuulaan raikkaita kuin kirkas ja raikas talvinen pakkaspäivä. Niissä ei ole sitten lämmön häivääkään. Ne ovat todella kylmiä ja tummia. Kun taas syksyn värit ovat myös tummia, mutta ne ovat lämpimiä ja murrettuja. Talven värit ovat niin kirkkaita ja raikkaita ja kylmiä perusvärejä kuin mahdollista. Ei mitään murrettua.

Kevään ja kesän molempien värikartta on vaalea. Toisin sanoen kevään värikartta on hempeämpi versio syksyn voimakkaan mausteisista väreistä ja kesän värikartta on hempeämpi versio talven voimakkaan kylmistä väreistä. Mutta nekin ovat siis kylmiä sävyjä.

Olen yrittänyt totutella silmiäni erottamaan kylmän ja lämpimän sävyn eron. Oli väri sitten mikä tahansa. Tietysti oranssista ja keltaisesta olen havainnut aika vaikeaksi löytää kylmää sävyä... Niin ihania värejä kuin muuten ovatkin.  Huh

KatjaQ ehdit väliin, mutta tavallaan jatkoit sitä mihin minä olin juuri pyrkimässä.
 laugh

Edit: heh niin jatkuu... Tosiaan voi olla, että olen jonkinlainen sekoitus kun äitini on kevät ja isäni (oletan) talvi. Perinyt sitten hieman molempien värimaailmaa...
Varsinkin tällaiselle tapaukselle kuin minä tuo Luminant mermaidin mainitsema värianalyysi voisi olla erittäin valaiseva.

Niin tosiaan vielä nuo kirkas etc. jokaisen vuodenajan kohdalla... En kyllä varmaan ihan kirkas ole. Nimittäin eksyin eilen tätä aihetta pohtiessani tutkimaan jopa vanhoja luokkakuvia ja yhdessä niistä minulla on kauniin ruskeat hiukset ja murretun, hillityn oranssi napapaita (joo tiedetään... kaiken lisäksi siinä lukee Hello boys   2funny olin 8. luokkalainen...  :Smiley ) monet ovat sanoneet, että näytän siinä kuvassa ihan Kauniiden ja rohkeiden Macyltä.
Mutta siis mietin tosiaan miten talvi voi näyttää hyvältä lämpimän ruskeissa hiuksissa ja murretun (mutta siis tosiaan haalean) oranssissa paidassa.  Huh
« Viimeksi muokattu: 26.03.2006 15:56:06 kirjoittanut Alzbeta » tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #24 : 26.03.2006 16:32:15 »

Lämpimällä meinaan sitä että meikissä käytän enemmän violettia joka on enemmän punaiseen kuin siniseen vivahtavaa, hiusväreissä mieluummin lämpimän mustaa kuin kylmän sinisen mustaa, sillä ne sopivat paremmin. Toisaalta tiedän että ne viileätkin sävyt sopivat minulle paremmin kuin useimmille. Toisaalta jos lämpimällä nyt viitataan keltaisiin/persikka-sävyihin niin pois se minusta. Näyttäisin järkyttävältä jotain tuollaista päällä, todennäköisesti sairaalta. Oma ihoni kun on suomalaisittain hieman tumma ja enemmän kellertävään kuin vaaleanpunaiseen vivahtava. Rusketun myös todella helposti, jota tosin yritän vältellä keinolla millä hyvänsä sillä tykkään vaaleammasta lookista. Tosin kesän loputtua saa silti todeta että olen ruskettuneempi kuin kaverini jotka ovat epätoivoisesti ottaneet aurinkoa, ja minä yrittänyt pysytellä sisällä ja piilotella auringolta keinolla millä hyvänsä. On se epäreilua... Wink
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #25 : 26.03.2006 16:45:32 »

Aivan nyt ymmärrän mitä tarkoitat. Muuten tuosta kellertävästä ihosta tulikin mieleeni. Luin jostain, että talvien ja kesien ihonsävy olisi hieman kellertävä ja siksi kaipaavat siniseen pohjaavia viileitä sävyjä näyttääkseen hyviltä. Kun taas syksyjen ja keväiden ihon pohjasävy olisi sinertävä ja tarvitsevat vastaavasti keltaiseen pohjaavia sävyjä näyttääkseen hyviltä. Hmm.

Rusketun myös kasvoilta ja käsivarsiltani erittäin helposti, vaikka yrittäisin kuinka olla sisälläkin. Muuten sitten en auringonottoa harrasta, koska poltan heti vähintään olkapääni. Mutta enemmän minua ärsyttää se miten aurinko vaalentaa hiuksiani. Siis oikeasti vaikka tosiaan pitäisin koko ajan jotain huivia päässä ulkona niin syksyllä huomaan, että jaa hiukseni ovat vaalentuneet ihan mielettömästi. Lue haalistuneet ja tuntuu, etten näytä sitten hyvältä missään värissä...  Undecided  tickedoff Onneksi on väriaineet...  :Smiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #26 : 26.03.2006 17:15:44 »


Mutta siis mietin tosiaan miten talvi voi näyttää hyvältä lämpimän ruskeissa hiuksissa ja murretun (mutta siis tosiaan haalean) oranssissa paidassa.  Huh

Siten, että talvi onkin oikeasti pehmeä kesä Wink...no ei välttämättä, mutta tuli mieleen. Kaiken kaikkiaan uskoisin sinun kuitenkin omimmalta väritykseltäsi kesä olevan pikemminkin kuin talvi. Hyvin suomalaismainen oma tukanvärisi jo viittaisi siihen.

Se, että tykkäät ja käytät myöskin talven värejä ei suinkaan ole katastrofi, vaikka kesä ehkä todellisuudessa olisitkin, koska kuitenkin viileissä sävyissä silloinkin pysytellään. Ja löytyyhän kesältäkin omat, tummat sävynsä; purppurat, viininpunaiset jne.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #27 : 26.03.2006 17:39:00 »

Niin, ehkä mun nyt vaan sitte pitäis hyväksyä, että oon ihan tavis suomalainen kesä. Talvella, jos hiukset on värjätty tummiks voin erittäin hyvin käyttää talven tummia sävyjä, mutta heti kun oma hiustensävy alkaa tulla esille niin paree siirtyä kesän väreihin.

Äidilläni on joku 80-luvulta peräisin oleva aihetta käsittelevä kirja "Kaunistu väreillä" tai jotain ja siinä on ihan ehtä 80-luku kuvitus...   Grin

Mutta siis siellä on hieno "hajatelma"...
Neljä vuodenaikaa, mikä niistä on kaunein? Sinä Olet!  smitten
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #28 : 26.03.2006 20:20:39 »

Täällähän on jo tosi paljon kaikenlaista vinkkiä.. varmaan jotain kirjaa/sivustoa aiheesta on olemassa?

Meikäläinen on aivan hukassa värien kanssa. Yritin näistä vastauksista katsoa mikä se ei ainakaan ole eli kova valkoinen jos on kesää, niin se ei ainakaan..Heleät värit tai kovin kirkkaat kuten tipunkeltainen tai porkkananoranssi eivät taas miellytä omaa silmää, joten eivät tuntuisi päälläkään hyvältä. Toisaalta mikään pliisu taustaväri kuten petroolinsininenkään ei tunnu ihan omalta..

Ihonvärini on kalvakan kellervänharmaa, ei sellainen kaunis ruskea taikka rusoposkisen kuulas. Silmät ovat siniharmaat. Hiukset sitä suomalaiskansallista maantien väriä aavistus punakeltaista pigmenttiä niissä. Näkisiköhän joku väritietoinen sielunsa silmin mitä voisin kokeilla? Jos tuo yli 20 v kestänyt mustan valtakausi vähän murenisi.. :Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #29 : 26.03.2006 20:58:36 »

Enska, hmm... jospa muistelisit mitä värejä tykkäsit käyttää ennen tuota mustan valtakautta? Siitä voi olla jotain apua.

Valkoinen on tosiaan erittäin hyvä väri testata sopiiko kylmät vai lämpimät värit paremmin. Jos kasvojesi väritys kestää kovan valkoisen niin silloin on aika varmasti jompikumpi kylmistä vuodenajoista.
Kun taas keväät ja syksyt nättävät paremmalta luonnonvalkoisessa tai norsunluunvalkoisessa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: