Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 13.3. YLE TV1:n MOT ohjelmassa klo 20 alkaen. Aiheena vaihtoehtohoidot.  (Luettu 14333 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikiaika
Vieras
« : 13.03.2006 16:35:55 »

Ohjelma osaajista ja poropeukaloista. Kannattaa katsoa.
13.3. YLE TV1:n MOT ohjelmassa klo 20 alkaen. Aiheena vaihtoehtohoidot.
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #1 : 13.03.2006 21:12:54 »

Juuri tuollainen niskan manipulaatio on todella kielletty.Toiselta puolelta murskataan hermoja, ja toiselta puolelta avataan. Hyi hitto näytti ja on vaarallista. tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 13.03.2006 22:43:14 »

Voi ei, juuri nyt tajuan, että unohdin katsoa tuon ohjelman...
Voi itku tätä meikäläisen hataraa päänuppia crazy2
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2006 00:10:34 »

Teki kyllä pikkusta vaille pirun pahaa katsoa sitä ohjelmaa - ja välillä oli pakko poistua koko huoneesta, kun meinasin voida pahoin... Tongue Embarrassed Cry  Mulla nimittäin ei ole selvinnyt se syy, MIKSI se toinen niskanikamavaltimo on vaurioituneen ja trombosoituneen näköinen ja sitten aiheutti sen infarktin pikkuaivoihin. Jäin kauhuissani miettimään, että onkohan niskaani joskus hierottu taitamattomasti ja/tai liian kovakouraisesti, MUTTA KUN EN MILLÄÄN MUISTA!

Yksi juttu muuten: mulle neurologit sanoivat, että kylpylöiden hierovia vesiputouksia pitää varoa ja niitä vesisuihkuja EI SAA OTTAA SUORAAN NISKAN JA KAULAN ALUEELLE, vaan HARTIOILLE. Vesi tulee sen verran kovalla voimalla, että se voi vaurioittaa kaulan ja niskan alueen suonia. Vauriot ei välttämättä oireile heti, vaan vasta ajan kanssa. Sekin on yksi vaihtoehto omassa tapauksessani.

JOTEN OLOKEEPA VAROVAISIA, IMMEISET!
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #4 : 14.03.2006 00:41:23 »

Teki kyllä pikkusta vaille pirun pahaa katsoa sitä ohjelmaa - ja välillä oli pakko poistua koko huoneesta, kun meinasin voida pahoin... Tongue Embarrassed Cry  Mulla nimittäin ei ole selvinnyt se syy, MIKSI se toinen niskanikamavaltimo on vaurioituneen ja trombosoituneen näköinen ja sitten aiheutti sen infarktin pikkuaivoihin. Jäin kauhuissani miettimään, että onkohan niskaani joskus hierottu taitamattomasti ja/tai liian kovakouraisesti, MUTTA KUN EN MILLÄÄN MUISTA!

Yksi juttu muuten: mulle neurologit sanoivat, että kylpylöiden hierovia vesiputouksia pitää varoa ja niitä vesisuihkuja EI SAA OTTAA SUORAAN NISKAN JA KAULAN ALUEELLE, vaan HARTIOILLE. Vesi tulee sen verran kovalla voimalla, että se voi vaurioittaa kaulan ja niskan alueen suonia. Vauriot ei välttämättä oireile heti, vaan vasta ajan kanssa. Sekin on yksi vaihtoehto omassa tapauksessani.

JOTEN OLOKEEPA VAROVAISIA, IMMEISET!

Iltaa  Smiley

On ihan hyvä ja viisasta olla varovainen ja tiedustella kenen luo ja minkälaisen käsittelijän luokse menee saamaan hoitoa.

Itse olen vuosien mittaan kokeillut erilaisia hoitoja, kuten OMT-lääkärin manipulaatiota joka todella sattui, kuten kiropraktikolla myös ja kahdella jäsenkorjaajalla josta toinen joka on Ikiaika, joka sai minut kuntoon ilman kipuja ja 20 v kestäneet selkä/niskakivut poistuivat kokonaan, kiitos siitä!!!

Ei kuitenkaan kannata hylätä kokonaan pelkojen takia näitä hoitoja, itse asiassa kyseinen henkilö on mieheni ystävä ja todella ikävä tapaus, mutta kuitenkin näkyy valitettavana tapauksena kaikille.

Joten voin lämpimästi suositella kansanparantajia, ainakin hän toi minulle sen avun jota olen kovasti etsinyt ja kaivannut.



tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #5 : 14.03.2006 01:33:13 »

Joo oli vähän hurjan näköistä touhua. Kukaan ei esimerkiksi tarkistanut niskaa/kaularankaa, mahdollisten luupiikkien varalta. Jotka auttamattomasti puhkaisevat verisuonen, osuessaan kohdalleen, tuollaisessa väännössä.
Minä en koskaan ota tuollaista riskiä.  tickedoff  Ja käytän juuri sentakia toista tekniikkaa, joka ei aseta verisuonia millekkään rasitukselle.

Tulikohan Mot,tä,  pikkasen huonoa mainosta kansanparantajille. Vähän muutenkin. uglystupid2 Undecided
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 01:39:03 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #6 : 14.03.2006 02:22:34 »

Voi ei, juuri nyt tajuan, että unohdin katsoa tuon ohjelman...
Voi itku tätä meikäläisen hataraa päänuppia crazy2


Uusinta 14.03.-06  klo 16.30 tv1.
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #7 : 14.03.2006 09:50:23 »

Ikis hei,

mitä mieltä olet kaiketi nyt lähinnä akupainelun kaltaisesta hoidosta?

Miulla nimittäin on jokin taipumus sellaiseen ja olen näppituntumani tueksi lainannut ja hankkinut hieman materiaalia ja lukenut aiheesta; mihin ko. homma perustuu jne. Omilla keinoillani olen sitten saanut ihmisiltä jumiutuneita jäseniä liikkeelle, iskiassärkyjä ja päänsärkyjä pois jne. uskoakseni vauriota teettämättä. Yhtään jäseniä ei käännellä. Kyllä ne aika useinkin kiroilevat, mutta kuulemma samanaikaisesti koskee mutta helpottaa ja säkenöi joka puolella. Omaksi huvikseni ja tuttujen ja sukulaisten oloa helpottaakseni olen joutunut tällaista hieman tekemään. Eilen vain ohjelman jälkeen ja tähän keskusteluun liittyen tuli mieleeni, että kannattaisikohan sittenkin pitää näpit erossa toisista, vaikka pyytäisivätkin.

terv. tonde
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #8 : 14.03.2006 10:32:38 »

Akupisteen kohoamisen syy: Kun joku hermo joutuu pinteeseen pinnekohdan ympärillä lihakset kiristyvät ja kipu saattaa , ja usein heijastuu aivan toisessa paikassa. Riippuen minne hermo sen vie.
Akupisteitä painamalla saadaan nämä lihakset löysiksi ja paine vähenemään hermopinteen ympäriltä. jolloin olo helpottuu huomattavasti.
Mutta täytyy muistaa, akupainanta ei yleensä poista itse hermopinnettä, vaikka sekin joskus tapahtuu. Vaan hermopinne pitää manipuloida pois.
Pidän akupainantaa 1 000 kertaa parempana kivunpoistajana, kuin synteettisiä kipulääkkeitä.
Akupainanta on, sanoisinko, mailman mahtavin lihasten rentouttaja.
Jokaisen hierojan pitäisi tuntea akupisteet, jolloin he eivät hieroisi lihaksia rasittuneiksi ja sentakia kipeiksi. Joka on valitettavan yleistä. Silloin kun hieronta tekee kipeää on lihasten akupisteitä ylhäällä. Minun suositukseni on, että silloin ensin akupisteet alas. Jonka jälkeen voi hieroa lihakset rennoiksi, ilman kipua.

Jatka hommaa, Hanki lisää tietoa, moni tulee saamaan Sinulta hyvän ja mielyttävän avun. Wink

P.S. Valitettavasti tulehduksen nopeaan poistoon, löytyy paras apu synteettisistä lääkkeistä. Mutta nekään eivät poista tulehduksen syytä. Se pitää ottaa pois ensin.
Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 11:52:53 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #9 : 14.03.2006 11:32:06 »

Kiitos Ikiaika  smitten, siis jatkan.

Olenkin kaivannut ajatuksilleni ja teoilleni "tukea", koska tuttavapiirissäni ei ole ollut asiaa ja menetelmää tuntevia. Moni on kyllä käsittelyn jälkeen ollut melkoisen ihmeissään tuloksesta vaikka kummastelevat systeemiä; se poikkeaa kuitenkin useimpien käsityksistä hieronnasta tai monista kamalistakin hoidoista, joissa ovat käyneet.

Aurinkoista päivänjatkoa!
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #10 : 14.03.2006 12:00:12 »

Kiitos Ikiaika  smitten, siis jatkan.

Olenkin kaivannut ajatuksilleni ja teoilleni "tukea", koska tuttavapiirissäni ei ole ollut asiaa ja menetelmää tuntevia. Moni on kyllä käsittelyn jälkeen ollut melkoisen ihmeissään tuloksesta vaikka kummastelevat systeemiä; se poikkeaa kuitenkin useimpien käsityksistä hieronnasta tai monista kamalistakin hoidoista, joissa ovat käyneet.

Aurinkoista päivänjatkoa!


Mailma tarvii auttajia. Tutki, lue, ole kriittinen, ja käytä lokiikkaa, myös vaihtoehtohoidoissa, niin Sinusta tulee todella mahtava auttaja.
smitten Wink Wink Wink
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 14.03.2006 13:29:50 »

Moikka

Kyllä taitaa tulla kansanparantajille vähäksi aikaa huono maine MOT:in vuoksi. Media, kun tuppaa lyömään manipulaatiohoitoja vierasta sikaa. Tässä nähtiin taas mikä ylivalta on medialla, joka tekee sensaation jonkun töppäilystä ja haluaa yleistää. Hyvää oli ohjelmassa se, että ihmiset laitettiin ajattelemaan minkälaiseen hoitoon hakeutuu.
Ei virallinen koulutus aina ole tae hyvästä hoidosta, sillä minunkin niskaani käsitteli aikoinaan lääkärin määräämänä D.C. kiropraktikko ja rutina kuului ja käsittelyn jälkeen olin kipeä viikkoja. Kunnes jäsenkorjaaja Heimo Harto hellin ottein aukaisi lukkiutuneen niskan.  smitten
MOT:n niskanvääntäjiltä taisi unohtua hoidoissa tärkein asia eli asiakkaan kuuntelu ja tutkiminen. Kukahan muuten oli jutun taustalla, sillä MOT ohjelman jutun kehittelijää ja sponsoria ei yleensä paljasteta kuin vasta oikeudessa.

Savu hälvenee niin auttavan manipulaatio- ja vaihtoehtohoitojen tekijät saavat keskittyä hyvään hoitoon. Ohjelmalla oli vaikutus kuin lintuinfluenssalla eli yksi negatiivinen tapaus pilaa muiden maineen.

Jokainen on itsensä paras lääkäri ja valitsee vaivaansa parhaiten sopivan parannus konstin.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #12 : 14.03.2006 13:53:06 »

Auts, ja mää kun olen tähän mennessä luullut, että mitä ne ikänä hampaisiinsa ottavat, on vähän niin kuin ilmaista mainosta sille asialle. Eli alkoi tuo niksauttelukin kiinnostaa vielä enemmän...
 smitten smitten smitten
tallennettu

Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #13 : 14.03.2006 21:41:12 »

Lainaus
Joten voin lämpimästi suositella kansanparantajia, ainakin hän toi minulle sen avun jota olen kovasti etsinyt ja kaivannut.

Nyt miun pitää tarkentaa sen verran, että en todellakaan vastusta kansanparannusta etenkään, jos se tehdään OIKEIN ja todellisen tiedon pohjalta. Kunnioitan todella niitä ihmisiä, joilla sellainen parantamisen taito on! Voisin mennä itsekin esmes kupparille tai reikihoitoon, jos muuten terveydentilanteeni sen sallisi, mutta niskaani en kyllä anna kenenkään väännellä, selänkin hoidoista hyväksyn vain tietyt muodot.

Tottakai oma reaktioni MOT:in ohjelmaan on konkreettisen traumaperäinen sattuneista syistä Huh, mutta tuo kehoitukseni varoa koski nimenomaan noita kylpylöiden voimakkaita hierontaputouksia, ei kansanparantajia. Jokaisen omassa harkinnassa on se, mihin hoitoihin haluaa mennä, mihin ei.

 Smiley
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #14 : 14.03.2006 21:55:40 »

Väärinkäsitysten mahdollisuus on usein läsnä  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: