Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 13.3. YLE TV1:n MOT ohjelmassa klo 20 alkaen. Aiheena vaihtoehtohoidot.  (Luettu 14326 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #15 : 15.03.2006 00:33:37 »

Tuli mieleen - olisiko teillä esim. Ikiaika ja Salomi mahdollisuutta tehdä mitään vastinetta asialle. knuppel2 knuppel2 knuppel2


Ei ainakaan minulla ole mitään intoa, ruveta leikkimään Don Quijotea.
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

(http://www.sgci.mec.es/ma/cvr/images/quijote/molinos.jpg)
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #16 : 15.03.2006 01:34:06 »

Hei kaikki!

Katsoin minäkin ohjelman.
Ensi kerran olen käynyt kiropraktikolla 70-luvulla.
Se oli kyllä aika hirveä kokemus, olin monta päivää kipeä.

80-luvulla kävin kansanparantajalla, joka käsitteli n.15min/kerta.
En muista saaneeni siitä juurikaan apua.
Eihän se auttanut jos yhtä kohtaa käsitteli, kun olin monesta paikasta kipeä.

Eikä ollut sitä tietoa, mitä tänään on ravinnon ja muun suhteen.

Vuodesta -80 lähtien olen ottanut erilaisia vaihtoehto-hoitoja.
Siitä huolimatta sairastuin fibromyalgiaan v.93.
Kiropraktikolla kävin seuraavan kerran v.95, useamman kerran.

Selkäleikkaus tuli kuitenkin eteen v.01.Välilevy oli oireillut jo useamman vuoden.
Sen jälkeen olen käynyt osteopaatilla, mikä on osoittautunut tehokkaaksi ja turvalliseksi hoidoksi silloin, kun on tullut lukkiutumia ja jäykkyyttä.

Minä en ole pelännyt mennä hoitoihin ensi kokemuksestani huolimatta.

Enkä myöskään usko kenenkään aiemmin mieleistään hoitoa saaneen jättävän apua hakematta, enempää kansanparantajilta kuin muiltakaan asiansa osaavilta auttajilta.

Joku uusi potilas saattaa vähän enemmän harkita, mutta kun tarpeeksi hätä tulee, yritää mitä vain, mistä apua saisi.
Näinhän se on ollut tähänkin asti.
Ennakkoluuloja on ollut yhtä hyvin kansanparantajiin, osteopaatteihin kuin muihinkin.

Niinkuin 'salomi' sanoi, osteopatia on lähellä kansanparannusta, niin minunkin mielestäni.

Ainakin minun osteopaattini antaa hyvän hoidon, n.45 min.
Siinä ehtii käsitellä muutenkin kuin 'runkoa'.
Hän osaa antaa myös energiaa mm.

Uskon, että kaikille auttajille riittää töitä tässä maassa edelleen.
Puskaradio on parasta mainosta.
Sitä kautta on aina välittynyt parhaiten tieto myös parhaista hoitajista.

Voimia kaikille auttajille!


 smitten    maarita           smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 15.03.2006 20:32:08 »

Moikka

Kuten ohjelmassa sanottiin, osteopatia, jäsenkorjaus, kiropraktiikka ym. manipulaatiohoito ovat pohjimmaltaan kansanparannusta ja ne ovat lähtöisin samoista periaaatteista, mutta kauan sitten riitaantuneet eri teille, mutta vain muutamat ovat saaneet ujutettua hoitonsa TEO:n hyväksymäksi ja näinollen saanut turvallisen imagon potilasvakuutuksen myötä.

Ainoa vastine mitä asialle voi tehdä, on tehdä oma kansanparannus työ hyvin ja näin ollen tulee todistettua sen tehokkuus, turvallisuus ja hyödyt. Vanha sanonta sanoo: se koira älähtää johon kalikka kalahtaa eli kun apajilla on paljon uusvanhoja tekijöitä niin vaihtoehtohoitoja pidetään huuhaana ja koululääketieteen imagoo yritetään kirkastaa keinolla millä hyvänsä.

Itse kyllä järkytyin jutusta ja siitä aiheutuneeseen kysymys tulvaan, mutta uskaltautui sentään muutama sukulainen migreenin ja iskiaksen häätöön.

Periksi ei anneta, sillä loppupeleissä se tulee vuosien päästä esille mikä oli huuhaata ja mikä ei. Setäni sanoi hyvin, kun olin nuorimies ja hän ehdotti minulle hierojan uraa, mutta minä pidin sitä huulluna ideana. Näin sanoi: " Hyväksi lihaskäsittelijäksi ei opita siihen synnytään, koska kuka tahansa oppii hierojaksi, mutta joidenkin harvojen kädet ovat siihen luodut".

   smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: