Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapseni lukee ajatukseni ??  (Luettu 38137 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Piia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« : 28.10.2005 23:01:21 »

Pieni ajatustenlukija(ko)?
Siskoni on lääkäri eikä hevin usko "henkimaailman "asioihin, mutta ymmällään on hänkin...
Ihana "enkelityttöni" on nyt 5v. ja useampaan otteeseen herättänyt ihmetystä sanomalla ääneen asioita joita olen vain miettinyt...esim.eräänä päivänä mietin että voisimme tenavien kanssa käydä Hesessä syömässä ja neiti syöksähtää samantein sisälle ulkoa leikeistä naama hymyssä,että jokos me äiti lähdetäään heseen syömään? Erittäin harvoin siellä edes käymme!
Olemme siskoni kanssa myös yrittäneet joskus keskustella englanniksi vakavemmista asioiste(perheongelmista) ettei lasten tarvisi kuulla niistä(tokihan sen vaistoavat) ja hetken kuluttua neiti kysyy JUURI ko.aiheeseen liittyvän kysymyksen!! Vastaavanlaisia tilanteita riittää PALJON!
Mietin jo että mitä uskallan ajatella...ajateltavaa ja vaikeitakin asioita mietittävänä paljon!
NEUVOJA?
-kalaäiti-  smitten
tallennettu
jill
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2005 00:59:11 »

Tunsin heti mistä on kysymys voin myös tuntea toisten " ajatukset " se tulee kuin haluais itse sanoa se mitä toinen jo tietää. Tämä voi lähteä liikkeelle lähiympäristöstä (energiayhtymästä). Kiinnostavaa angel
tallennettu
avecmoi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2005 09:34:46 »

Hei Piika,

Kuulostaa tutulta. Poikani on nyt kolmetoista vuotias ja on tehnyt tätä samaa ikänsä. Keskustelemme nk. aikuisten asioista niin että lapset eivät kuule. Eiköhän poikani tule seuraavassa hetkessä kysymään, että ollaanko tekemässä sitä tai tätä. Tai jos olemme keskustelleet alustavasti muutosta. Hän tulee ja sanoo että eihän me vaan olla mihinkään muuttamassa.

Ole huoleti, siihen tottuu. Mielestäni se ei tarkoita, että et voisi ajatella normaalisti normaaleja asioita. Näillä lapsilla on vain kyky napata asiat ilmasta. Minulla itsellänikin on sellaista taipumusta. Se ei ole aina hauskaa, mutta sen kanssa on pitänyt oppia elämään.

Tästä kyvystä on ollut pojalleni paljon hyötyä esim. koulunkäynnissä. Joskus kun hän ei ole lukutuulella ennen kokeita, hän lukee vain otoksia sieltä täältä ja kas kummaa onpas osunut juuri oikeisiin aiheisiin.
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #3 : 31.10.2005 11:38:49 »

Nämä ajatuksia lukevat lapset taitavat olla ns. kristallilapsia, joilla on meille aikuisilla paljon opetettavaa. Heitä syntyy yhä enemmän tulevaisuudessa ja meidän aikuisten tehtävä on oppia ymmärtämään heitä ja tulla heidän kaltaisikseen. Smiley
Tämä edellyttää meiltä mm. mielen hallintaa (koska he näkevät lävitsemme) ja lapsia kohtaan osoitettua kunnioitusta, sillä he ovat usein meitä kehittyneempiä.
Voimme itse opetella viestimään heidän kanssaan telepaattisesti. Se on tulevaisuutta - tänään! Smiley

Netissä on paljon englanninkielisiä sivuja. Lisään linkit osioon yhden hyvän sellaisen. Siinä on vinkkejä myös aikuisille kehitys- ja muutosprosessissa. Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2005 11:57:16 »

Hei Piika,

Ihana aihe! Cheesy

Kuinka tutulta kuulostaakaan ihmettelynne, sillä itsekin olen saanut hämmästellä samoja aiheita pian 12v. täyttävää lastani seuratessani. smitten smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Khora
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.2005 12:57:45 »

Lapset, joiden kielellinen kyky ei välttämättä ole vielä niin kehittynyt, aistivat paljon tunnelmia ja sanatonta vuorovaikutusta. Välttämättä mitään "mystistä" tässä ei ole, riippuu tietenkin tasosta minkälaisia asioita lapsi ymmärtää ja ilmentää. Aikuiset usein luulevat, että lapset eivät "ymmärrä", mutta tietenkin ymmärtävät paljon enemmän kuin osaavat sanoiksikaan pukea.
Lapsilla on myös luontainen kyky "olla samoilla aalloilla" paremmin tallella kuin aikuisilla, vrt. improvisaatio. Sisäisiä malleja ja tiukkoja ajatusstruktuureja ei ole niin paljon, ja on helpompaa olla hetkessä ja "napata" asioita ilmasta.
Useinhan monet asiat leijuvat ympärillämme, ja kaikki jotka ovat auki ymmärtävät/oivaltavat samat asiat.

Mitä tulee vierailla kielillä puhumiseen, niin monikieliset lapsethan oppivat vieraita kieliä juurikin näin, eli jos vanhemmat puhuvat vaikka keskenään englantia, lapsi oppii ymmärtämään sitä kieltä mutta ei välttämättä puhumaan ellei hänen kanssaan kommunikoida englanniksi.
Eräs viisivuotias tyttö puhui ranskan, suomen, luxemburgin ja saksan kieltä ja ymmärsi englantia, jota vanhemmat puhuivat keskenään (mutta vastasi tai kommentoi heille aina ranskaksi tai suomeksi.)
tallennettu

Tunne itsesi.
Haukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6

Keltainen rytminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #6 : 01.11.2005 21:15:28 »

Et ole ainoa vanhempi, joka ihmettelee moista. Kannattaa ottaa ihan rennosti ja antaa skeptikon kiemurrella. Evoluutioon liittyy sellainen piirre, että mitä uudempi ihminen, sen avoimempi henkisen maailman todellisuudelle. Lapsesi on siis normaali, kaunis ja herkkä uuden ajan airut, jota ilolla tervehtikäämme. Wink
tallennettu

Innostuksen hulluus
peilaa itseään
viisauden välinpitämättömyyteen.
Molemmat hymyilevät.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #7 : 01.11.2005 22:31:46 »

Pieni ajatustenlukija(ko)?
Siskoni on lääkäri eikä hevin usko "henkimaailman "asioihin, mutta ymmällään on hänkin...
Ihana "enkelityttöni" on nyt 5v. ja useampaan otteeseen herättänyt ihmetystä sanomalla ääneen asioita joita olen vain miettinyt...esim.eräänä päivänä mietin että voisimme tenavien kanssa käydä Hesessä syömässä ja neiti syöksähtää samantein sisälle ulkoa leikeistä naama hymyssä,että jokos me äiti lähdetäään heseen syömään? Erittäin harvoin siellä edes käymme!
Olemme siskoni kanssa myös yrittäneet joskus keskustella englanniksi vakavemmista asioiste(perheongelmista) ettei lasten tarvisi kuulla niistä(tokihan sen vaistoavat) ja hetken kuluttua neiti kysyy JUURI ko.aiheeseen liittyvän kysymyksen!! Vastaavanlaisia tilanteita riittää PALJON!
Mietin jo että mitä uskallan ajatella...ajateltavaa ja vaikeitakin asioita mietittävänä paljon!
NEUVOJA?
-kalaäiti- smitten

Lapsesi kuuluu Skanereihin, heitä on muutama kymmen Suomessakin. Helsingissä on muutama. He elävät hissukseen koska elämä on opettanut heidät erittäin varovaisiksi. Huomaan kyllä skanerin, vaikka itse en pysty skanaamaan. Olen nähnyt muutaman säikähtäneen ilmeen, kun ovat huomanneet, että tiedän.

Tämä antaa Sinulle suuren vastuun, Tyttäresi kasvattamisessa ja siihen kuuluu määrätty suojelu. Paras opinahjo olisi Hänelle koti opetus, tai Stainer koulu. smitten smitten smitten
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #8 : 02.11.2005 00:35:52 »

Tuo on jo ihan huippua, ajatustenluku! Minun tytär imee ympäristöstä tunteita, ei siis ajatuksia. Varsinkin pelko ja ahneus siirtyy helposti ilman mitään sananvaihtoa ja aiheuttaa ahdistusta. Aivan herttainen tyttö eikä halua aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Aina toisinaan ihmettelen millä häntä auttaisin. Abstraktit opetukset tunteiden luokittelusta ja käsittelystä kun ei vielä vetele.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 02.11.2005 09:40:21 »

Minun tytär imee ympäristöstä tunteita, ei siis ajatuksia. Varsinkin pelko ja ahneus siirtyy helposti ilman mitään sananvaihtoa ja aiheuttaa ahdistusta. Aivan herttainen tyttö eikä halua aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Aina toisinaan ihmettelen millä häntä auttaisin. Abstraktit opetukset tunteiden luokittelusta ja käsittelystä kun ei vielä vetele.


Osaan hyvin samaistua tuohon tilanteeseen. Itse olen lapsena (ja enkä tähänkään mennessä siitä pois ole päässyt)   Embarrassed myös aistinut ihmisten tunteet.( kerroksellisuuden) Lapsena se oli tosiaan hämmennystä ja jopa surua tuottavaa. Eikä tosiaan silloin, ainakaan omat vanhempani, moista asiaa edes tulleet ajatelleeksi, että lapsi aistiikin muullakin tavoin kuin vain viidellä aistillaan.
Moneen kertaan siitä olen "sakinhivutusta" saanut, kun väärinkäsityksiä sen myötä lapsena tuli.  knuppel2
Kaikkein eniten se satuttaa lasta, jos hänen ympärillään ei ole aikuisia, jotka ymmärtää tätä. On siinä lapsi ihmeissään, kun opetetaan kohteliaisuuksia ja vastaamaan puheella puheeseen...tulee melkoisen ristiriitaisia tunteita, kun kuitenkin aistii, että ihminen puhuu, muuta kuin sisällään tuntee.


En tiedä miten sinun tyttärelläsi se ilmenee, mutta tärkenä pidän kuitenkin, että  lapsi voisi ymmärtää, että HÄN ei ole syyllinen toisten tunteisiin, eikä vastuussa niistä. Ja jotenkin voisi ymmärtää, että kaikki vain vielä ei uskalla olla omia itsiään, heitä pelottaa joku, ja siksi he suojautuvat, kertomalla muuta, kuin oikeasti olevat ja tuntevat.

Tällaiselle lapselle, ei välttämättä kehity ollenkaan sitä "tavanomaista egoa", joten turha hämmentää lasta missään vaiheessa sillä, että itse toimisi niin, että hänellä sellainen olisi. Hän on syntynyt jo yksilönä, jonka elämäntapa perustuu syvään rehellisyyteen.

Olen tutkinut asiaa paljon ja monelta kantilta ja voisin vaikka kirjoittaa aiheesta kirjan.... Cheesy

Iloa ja Valoa tiellenne!
 smitten
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #10 : 02.11.2005 09:50:48 »

Osaan hyvin samaistua tuohon tilanteeseen. Itse olen lapsena (ja enkä tähänkään mennessä siitä pois ole päässyt)   Embarrassed myös aistinut ihmisten tunteet.( kerroksellisuuden) Lapsena se oli tosiaan hämmennystä ja jopa surua tuottavaa. Eikä tosiaan silloin, ainakaan omat vanhempani, moista asiaa edes tulleet ajatelleeksi, että lapsi aistiikin muullakin tavoin kuin vain viidellä aistillaan.
Moneen kertaan siitä olen "sakinhivutusta" saanut, kun väärinkäsityksiä sen myötä lapsena tuli.  knuppel2
Kaikkein eniten se satuttaa lasta, jos hänen ympärillään ei ole aikuisia, jotka ymmärtää tätä. On siinä lapsi ihmeissään, kun opetetaan kohteliaisuuksia ja vastaamaan puheella puheeseen...tulee melkoisen ristiriitaisia tunteita, kun kuitenkin aistii, että ihminen puhuu, muuta kuin sisällään tuntee.

Iloa ja Valoa tiellenne!
 smitten

Tässä syy miksi haistat Ruusun Tuoksun smitten

Enkeli on lähelläsi. angel angel angel
« Viimeksi muokattu: 02.11.2005 09:52:32 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 02.11.2005 09:58:30 »

Lainaus
Tässä syy miksi haistat Ruusun Tuoksun smitten
Enkeli on lähelläsi. angel angel angel
Lainaus


Ehkäpä näin on... Wink
Mutta hetkiä on matkalla ollut, kun tuntuu, ettei "enekeleitä" ole....  Cry
Onneksi löysin sitten nämä "Arki-Enkelit"  angel ja niitä riittää...
 smitten
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #12 : 02.11.2005 10:07:25 »

"Arki-Enkelit" angel


 angel angel angel Kiss Kiss Kiss
tallennettu
avecmoi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #13 : 02.11.2005 10:34:28 »

No heipä hei!

Nyt tultiin niin lähelle omaa elämää ja sellaista asiaa jonka kanssa olen "painiskellut" tietoisena jo n. kymmenen vuotta. Varmaan sitä ennenkin toimin samalla tavalla, mutta en vain tiennyt sitä.

Nimittäin näiden tunteiden siirtyminen. Eräs selvänäkijä sanoi, että ikäänkuin imen toisista pahan olon itseeni. Tämä on ollut välillä tosi rankkaa. Olen yrittänyt vaikka mitä keinoja lopettaa sitä. Ainut tosi pätevä keino on ollut olla yksin. Mutta kun tykkään ihmisistä ja olen aika sosiaalinen. Myös parisuhde on ollut minulle ongelmallinen, koska todella olen ottanut toiselta osapuolelta hänen käsittelemättömiä tunteita itseeni ja ah kuinka hänellä on hyvä olla minun kanssani ja minä alan tarvita lisää ilmatilaa itselleni ja puhdistautua hänen "jätteistään". Tästä se vasta kissa ja hiiri leikki syntyy. On aika kamalaa kun joutuu suojautumaan omalta rakkaaltaan.

Nyt olen löytänyt sellaisen rytmin elämääni, että saan riittävästi vapautta ilmatilaa, olen löytänyt uusia keinoja puhdistautua nopeammin, huomaan helpommin ihmiset jotka tarjottimella tyrkyttävät omia pahoja olojaan ja osaan toimia heidän kanssaan niin että siirtymiä ei tule.

Lasta tulisi ehdottomasti suojata, ajatella hänen ympärilleen paljon valoenergiaa ja yksinkertaisesti pyytää suoraan Arkkienkeli Mikaelia ja hänen omaa suojelusenkeliään suojaamaan häntä toisten negatiivisilta tunteilta ajatuksilta ja teoilta.

Lohduksi vielä sellainen, että eräs enkeliasioihin oppia saanut ihminen kertoi minulle kesällä, että olisin tullut tänne enkelimaailmasta ja siksi elämäni on niin kovin erilaista. Se hieman lohduttaa... tai aikalailla.

Se kirjan kirjoitus alkoi kiinnostaa.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 02.11.2005 10:46:48 »

No heipä hei!
Nyt tultiin niin lähelle omaa elämää ja sellaista asiaa jonka kanssa olen "painiskellut" tietoisena jo n. kymmenen vuotta. Varmaan sitä ennenkin toimin samalla tavalla, mutta en vain tiennyt sitä.

Nyt olen löytänyt sellaisen rytmin elämääni, että saan riittävästi vapautta ilmatilaa, olen löytänyt uusia keinoja puhdistautua nopeammin, huomaan helpommin ihmiset jotka tarjottimella tyrkyttävät omia pahoja olojaan ja osaan toimia heidän kanssaan niin että siirtymiä ei tule.

Se kirjan kirjoitus alkoi kiinnostaa.

Minä olen jostain kumman syystä lähes täysin tietoisesti säilyttänyt tuon syntymästä tähän päivään asti...Onhan se välillä ollut "tallelokerossa"  Wink ja olen "epätoivoisesti" yrittänyt jopa kasvaa siitä välillä ulos... Shocked

Nyt olen jo pikkuisen päässyt alulle sen asian suhteen, miten olla ottamatta kaikkea itseensä,,, rajojen laittamista, mistä alkaa minä ja mistä sinä..tyyliin.
Olen saanut myös "tietoa" miten tällainen aistimus alkaa "vuotaa" niin, ettei se toimikkaan enää omaksi ja muiden hyväksi....eli sitä imee kaiken "p***an" itseensä.

Itse en ole varsinaisesti koskaan ollut kiinnostunut tai ne ei ole tuntuneet omille asioille, nämä ns."esoteeriset suojautumiskeinot"...väliaikais ratkaisuina niitä pidän.
Laastarina haavan päällä.  Sad tai buranana päänsärylle  Wink

Oletko siis itsekin suunnitellut kirjan kirjoittamista ??

 smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: