Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Addiktiot  (Luettu 38574 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #60 : 07.03.2006 15:53:38 »

Itse olen aina luonteeltani ollut juuri tuollainen "kapinallinen". Eli mitä enemmän alkoholismiani tuomitaan, moralisoidaan tai yritetään pakottaa raittiuteen yms. Yleensä juuri silloin ihan uhallakin vedän pään täyteen... Niin se on minulla mennyt aina. Monilla elämänalueilla... Jokinhan minulla tietysti mättää, kun EN hoidoistani, tuestani yms. huolimatta ole pystynyt pysymään koko aikaa täysin raittiina. Siitä huolimatta joskus himo saa vallan... Tiedä häntä sitten, mitä tuolla sisimmässäni sitten oikein "kytee"... ?? Varmaanpa olisinkin absolutisti, jos sen tietäisin... Kai... ?? Noh, sellainen vaikutus hoidoillani kylläkin ollut, että vaikka joisinkin, niin ITSE pystyn myöskin putken katkaisemaan. Tähän mennessä ainakin... Ennen sekään ei onnistunut. Noh, eipä kai kukaan näistä addiktioista täysin selvyyttä saa, MISTÄ viimekädessä mikäkin johtuu yms.  idiot2 Heh, juuri tässä samalla ryystelen Mehukatti-mehua... Liekö jonkinlaista "korviketta" alkoholille... Tuli siitä myös mieleeni muistuma katkollaolo-ajaltani. Siellä jokaisella oli nimikoitu muovimuki, josta sitten urakalla ryystettiin mehua. Niin kutsutulla "tankilla" käytiin enemmän ja vähemmän... Lasten oma mehu on Mehukatti verraton...  2funny  2funny
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 16:08:51 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #61 : 07.03.2006 16:44:39 »

Löysin aika mielenkiintoiset sivut:

http://koti.mbnet.fi/neptunia/

Ketjun aiheeseenkin liittyen !  Smiley

Ihmiset, jotka todella arvostavat itseään, eivät pyri olemaan toisia parempia; he eivät pyri todistamaan arvoaan vertaamalla itseään yleiseen standardiin. He ovat ilonsa syntyy siitä, että he ovat mitä ovat, ei siitä, että he olisivat parempia kuin joku toinen. - Nathaniel Branden
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 16:54:53 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #62 : 07.03.2006 17:31:56 »

Ihmiset, jotka todella arvostavat itseään, eivät pyri olemaan toisia parempia; he eivät pyri todistamaan arvoaan vertaamalla itseään yleiseen standardiin. He ovat ilonsa syntyy siitä, että he ovat mitä ovat, ei siitä, että he olisivat parempia kuin joku toinen. - Nathaniel Branden [/color]
Kiitokset linkistä Mi-Olea !  smitten Ja JUURI nappiin omallakin kohdallani osui tuo lainauksesi. Mä oon mikä oon ja muuksi en (lehmäksikö) muutu...  2funny
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #63 : 07.03.2006 19:01:31 »

Lainaus käyttäjältä: Mi-Olea
Mutta eritoten he halveksuvat ja arvostelevat miten toiset tuhoavat luontoa...
Lainaus
Jos joku tulee ja kippaa kotisi lattian täyteen roskia ja tuhoaa sen vielä kaupan päälle, niin olet tyytyväinen etkä kommentoi asiaa mitenkään?
Ja tottakai terveen järjen käyttö on sallittavaa ja jopa suotavaa.  Wink
Tottakai tuo 'roskaaja' saisi sotkunsa ja tuhonsa korjata. Mutta ei siksi, että hän on tehnyt rikoksen tai olisi jotenkin vähempiarvoinen tai minulla olisi oikeus puuttua hänen valintoihinsa oman itsensä kohdalla, vaan siksi, että minun kotini on tietyssä määrin minun kotini, eikä hänen kotinsa.

Yhtälailla luonto on ihmisten, eläinten, kasvien ja henkimaailman olentojen koti.
Ei ole sama miten sitä kohdellaan.
Mikä siinä on niin vastenmielistä kuunneltavaa jos joku vain toteaa faktan että
"tuollainen toiminta tuhoaa luontoa"?
Millä lailla faktan toteaminen on itsensä nostamista muiden yläpuolelle?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 19:13:00 kirjoittanut Lake » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #64 : 07.03.2006 19:31:05 »

Yhtälailla luonto on ihmisten, eläinten, kasvien ja henkimaailman olentojen koti.
Ei ole sama miten sitä kohdellaan.
Mikä siinä on niin vastenmielistä kuunneltavaa jos joku vain toteaa faktan että
"tuollainen toiminta tuhoaa luontoa"?
Millä lailla faktan toteaminen on itsensä nostamista muiden yläpuolelle?

Hmm..eipä kai henkilökohtainen ja syvällinen vastuullisuuden läpikäyminen ja toteaminen mitenkään estä kunnioittamasta itsen ulkopuolista elämää? Heijasteen etsiminen ensin itsestä ja sitten vasta elämällä tässä hetkessä tekemällä tämän ajan valintoja perustamatta tekojaan menneeseen, onko se jotenkin elämää kunnioittamattomamapaa kuin suoraan ulkoisia tekijöitä muuttaen ja arvostellen....
Mikä siinä on niin 'vastenmielistä' kuunneltavaa?  Wink
Tosin en ymmärrä, miten sait asian käännettyä vastenmielisyyden tunteeksi jostain suunnalta? Mutta kuten sanottu, jokaisen oma yksilöllinen sisäinen rakenne muokkaa sitä miten todellisuuden näkee ja omat emotionaaliset tilat värittää sitä.

Onko sekään tasapainoisuutta, että nostaa kaiken muun paitsi ihmisten teot ja tavat elää muiden yläpuolelle?
Onko se faktaa ja tasapainoa?

Lainaus
Semmoset roskaruualla, tupakalla, alkoholilla ja myrkyillä itseään saastuttavat puolestaan jaksavat valittaa päivästä toiseen vaivojaan tekemättä asialle yhtään mitään. Se se vasta onkin rasittavaa kuunneltavaa.
Se on vähän kun hakkais päätänsä seinään ja valittais että voi voi kun sattuu.. hakkaampa lisää.

Oliko tämä siis faktaa vai emotionaalisten tunteiden synnyttämää henkilökohtaista kuvaa monta ihmistä ja muutakin elämää kattavasta kaikkeudesta???
 idiot2
 crazy2
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #65 : 07.03.2006 19:41:02 »

Ja pikku lisähuomio vielä:

Tämä on minun kokemukseni pohjalta syntynyt näkemys, mikä ei kata edes kuin pienen osan kokonaisuudesta.
Minun tarkoitukseni ei ole käännyttää ketään 'uskomaan', että minun näkemykseni olisi ainut ja oikea.
Siksi en halua lähteä mihinkään 'käden vääntöön'.
Jos joku ei koe samoin, se on hänen asiansa.
Kunhan nyt toin yhdeltä osin näkemykseni vain esiin.
Joten turhaa provosoitua puolustamaan omaa näkemystä, en minkään omaani koe puolustavani, koska huomenna jo voin kokea toisin...vanhettunutta jo huomenna tämän päivän 'tieto'..

 Cheesy smitten
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #66 : 16.12.2007 23:57:38 »

Tässä uskomaton yrtti addiktioihin.. Meikäläisellä häipyi viikossa karkinhimot ja leivänhimot jo puolella annostuksella. Smiley

http://www.vaipani.com/herb_info_1.htm

Brahmi is perhaps the most important nervine herb used in Ayurvedic medicine. It revitalizes the brain cells, removing toxins and blockages within the nervous system, while at the same time have a nurturing effect upon the mind. It improves memory and aids in concentration. Himalayan Brahmi is an important food for Yogis and improves meditation. A small amount of the fresh leaves is eaten daily for its rejuvenating effect upon the mind. Brahmi helps awaken the crown chakra and balance the right and left hemispheres of the brain. It calms the heart and helps guard against heart attack.

Brahmi helps us give up bad habits and addictions of all types. It aids in recovery from alcholism or drug abuse, and also helps us kick the sugar habit. For this reason it is added to many Ayurvedic formulas as a nervine and antispasmodic agent. It is cleansing to the blood, improves the immune, allays excess sexual desire, and is excellent for venereal diseases, including Aids. It cleanses the kidneys, while calming and soothing the liver. Brahmi is one of the best herbs for balancing and rejuvenating Pitta, while at the same time reducing Kapha strongly. It can reduce Vata if taken in the proper dose or with other anti-Vata herbs.

Googlaa lisää hakusanoilla : brahmi yrtti
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: