Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Addiktiot  (Luettu 38571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« : 26.02.2006 20:17:31 »

Aihe, jota en löytänyt... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Eli ihan yleisesti katsoen, mistä addiktiot johtuvat, juontavat juurensa ? Miksi toiset addiktoituvat helpommin kuin toiset ? Jotkut eivät lainkaan... Jotkut taas melkein kaikkeen mahdolliseen...
Itse olen pohtinut, että tietysti osittain voivat olla vaikuttamassa perinnöllisetkin tekijät, mutta eivät tietysti yksistään. Olemmehan kuitenkin yksilöitä, meillä on erilaiset elämät yms. Sitten olen pohtinut ns. aivokemioiden yhteyttä addiktioihin. Eli mitenhän paljon ne voivat vaikuttaa ? Serotoniini yms. Ja ovatko helposti addiktoituvat ihmiset jääneet jotain vaille, jostain paitsi elämässään (äidinrakkaus tms.) jota addiktioilla yrittävät " korvata " tai jollain tapaa hakevat niistä lohtua. Ja entäpä ympäristön/elämänpiirin vaikutukset ns. " mallit " joita elämänsä varrella saa/kokee ? Ja kuinka suuri on Astrologian vaikutus addiktioihin tai alttius niihin ? PALJON siis kysymyksiä, mutta varmasti myös paljon vastauksia ! Tämähän on hyvin monitahoinen asia, johon ei varmasti vain yhtä vastausta... Mielipiteitä ja näkemyserojakin asian suhteen paljon, jokaisella varmasti omansa.
Itse kuulun HELPOSTI addiktoituviin ja ylipäätään addiktioita omaaviin ihmisiin. Tuntuu, että jo syntymästäni saakka olen jollain tapaa ollut "altis" addiktioille. Jään "koukkuun" melkeinpä mihin vaan... Minun kohdallani olevat addiktiot: alkoholismi, yskänlääkkeet, lääkkeet (rauhoittavat, särky-), tupakka, kahvi (kofeiini), sokeri, myös jonkinasteinen netti- ja läheisriippuvuus. Tuntuu, että aina kun jostain innostun, niin "koukussa" ollaan...
ADDIKTIOT, mitäpä tuumitte aiheesta Astrolaiset ?? Olisi mukavaa ja avartavaa keskustella tästä monitahoisesta ja ehkä hankalastakin aiheesta.
Mutta infotkaa siis ihmeessä, JOS TÄLLAINEN AIHE JO JOSSAIN FOORUMILLA ON !! Siis KAIKKI addiktiot ylipäätään... Nimim. "Syntynytkö addiktiksi !?"  smitten  smitten
« Viimeksi muokattu: 26.02.2006 20:28:41 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 26.02.2006 22:04:18 »

Hei "Prinsess of Darkness"

Tässä yksi näkemys kysymykseesi.

Addiktio täyttää aina jonkin tarpeemme.
Sisäinen luova osamme kykenee löytämään sille vaihtoehtoja.


http://www.hypnologia.com/fin/hypno/2002/3/tl.html



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ozzette
Vieras
« Vastaus #2 : 26.02.2006 22:22:49 »


Tässä yksi näkemys kysymykseesi.

Addiktio täyttää aina jonkin tarpeemme.
Sisäinen luova osamme kykenee löytämään sille vaihtoehtoja.




Kiitokset Elämänilo !  smitten Tuotakin juuri arvelin, ja kohdallani addiktioni ovat osittain juuri sitä. Aina en itsekään ole selvillä, mitä tarvetta tyydytän... Joskus kylläkin... Milloin haen lohtua, milloin turvaa, milloin mielenrauhaa, unohdusta jne. jne. Tämä on sinänsä "kinkkinen" aihe juuri tuolta osin, että aina ei edes ITSEKÄÄN ole selvillä, miksi toimii, niinkuin toimii ja mitä oikein hakee/yrittää saavuttaa. Useinpa sitä kai luulee saavuttavansa jonkinlaista "onnellisuutta" tai "unohdusta" kipeisiin asioihin... Ja joskushan on niinkin, että elimistö jollain lailla kaipaa/tarvitsee jotakin, jota himoaa. Ja nyt tarkoitan siis lähinnä ns. "hyviä" addiktioita, eli jokin ravintoaine tms. jota kropasta puuttuu. Jos esim. suolavajausta, elimistö voi suorastaan "huutaa" sitä. Vai eikö ? Niin ja jos yleensäkin kyseessä ADDIKTIO, niin sitähän se juuri on, että tekee vaikka mitä "hullua" ja ihan kaikkensa, että tuota addiktiotaan saa tyydytettyä. Pakko oli tähän loppuun lisätä vielä muutama esimerkki omasta "hulluudestani" addiktioitani kohtaan... Eli kun tupakat yllättäen loppuneet, eikä mistään enää saanut, on tullut kaiveltua tuhkiksesta tumppeja ja imuteltua niitä filtteriin saakka. Sitten karkkihammasta kolottaessa napsinut urakalla sokeripaloja. Ja kerran, kun en mielestäni ollut "tarpeeksi" humalassa, enkä alkoholia enää mistään saanut, nuuhkin Zippo-bensiiniä, josko sillä saisi päätään enemmän sekaisin... Huh, huijaa !! Hullu, mikä hullu...  idiot2 smitten
« Viimeksi muokattu: 26.02.2006 23:02:36 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 27.02.2006 09:45:56 »

Itse olen hyvin varovainen kaiken kanssa sillä minäkin uskon olevani helposti addiktoituvaa sorttia, mm. geenienkin takia... Tupakka ja kofeiini on tärkeää.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #4 : 27.02.2006 09:51:16 »

Itse kuulun HELPOSTI addiktoituviin ja ylipäätään addiktioita omaaviin ihmisiin. Tuntuu, että jo syntymästäni saakka olen jollain tapaa ollut "altis" addiktioille. Jään "koukkuun" melkeinpä mihin vaan... Minun kohdallani olevat addiktiot: alkoholismi, yskänlääkkeet, lääkkeet (rauhoittavat, särky-), tupakka, kahvi (kofeiini), sokeri, myös jonkinasteinen netti- ja läheisriippuvuus. Tuntuu, että aina kun jostain innostun, niin "koukussa" ollaan...
..
ON !! Siis KAIKKI addiktiot ylipäätään... Nimim. "Syntynytkö addiktiksi !?"  smitten  smitten

Addiktiot voi johtua esim meissä olevista loisista jotka haluavat vain lisää epäterveellistä ainetta ravinnokseen.

Esim. Hiivasyndrooma vaatii sokeria.
Toxoplasma-loinen aiheuttaa muuten vain itsetuhoista käytöstä.
Loiset erittävät sitten elimistöön omia kemikaalejaan ja siten vaikuttavat toimintaamme.
http://news.yahoo.com/s/space/20060211/sc_space/mindcontrolbyparasites

Kokeileppa kunnon puhdistautumispaastoa. Se karaisee ainakin vähäksi aikaa addiktiot pois.

Tuossa myös hyvä elokuva addiktioihinkin liittyen.
http://www.whatthebleep.com/

Ilmeisesti myös väärät ravintotottumukset voivat aiheuttaa "kieroituneita" addiktioita. Eilen aiheesta tuli ohjelmassa "Olet mitä syöt", joka tulee ilmeisesti nyt uusintana sunnuntaisin 18:30 Subtv:llä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2006 13:44:50 kirjoittanut Lake » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #5 : 27.02.2006 17:41:56 »

Kiitokset Lake valaisusta !  smitten Tuollaiseen mahdollisuuteen en ole ennen törmännytkään...
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #6 : 27.02.2006 18:42:47 »

No varsinainen ainut myrkky elämässäni on tupakka ja se onkin sitten tosi lujassa  crazy2 .Muita onegelmia ei ole, mutta ainahan minä olen aivan kiinni luovuudessa (maalaus, käsityöt jne...)ja kaikilla edellä mainituilla on yhteinen vaikutus : NE RENTOUTTAA   Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
sawotar
Vieras
« Vastaus #7 : 27.02.2006 21:41:52 »

Mä oon suklaaholisti Tongue ja addiktioni tällä hetkellä on tietokone crazy2
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #8 : 27.02.2006 23:07:27 »

Hih ! Tehän olette sitten ihan "enkeleitä" minuun addiktiopesäkkeeseen verrattuna... I'm a problem child...  smitten Kunpa vain aina löytäisi lisäkeinoja niiden hallintaan. Noh, pitkään olen kyllä selvinpäin ollut, siitä itselleni isot pointsit !!  Cheesy Tupakkaa, kahvia ja sokeria kyllä kuluu... Ääk, sawotar ! Olen myös suklaa-addikti ja alkoi tehdä mieli, kun sen mainitsit...  Wink Yleensä aina silloin tekeekin mieli, kun ei jotain ole... Jee, mutta söinpäs makeannälkään muffinsin...  Cheesy Sama se on yleisesti tuon jääkaapinkin kanssa, eli kun siellä on vain valo, on hirveä nälkä, mutta kun se on ruokaa pullollaan, ei olekaan niin nälkä...  idiot2
« Viimeksi muokattu: 27.02.2006 23:12:44 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 28.02.2006 00:07:05 »

Tuon Elämänilon mainitseman hypnoosin olen kuullut olevan tehokas keino päästä eroon haitallisista addiktioista...

Tässä minä "Namisti" ilmoittaudun.  Tongue Siinä minun addiktioni. Eli siis suklaa, karkit ja ylipäänsä kaikki makea. Lähes joka päivä saatava "sokeriannos" jossain muodossa. En nyt kuitenkaan mitään ihan mielettömiä määriä kerralla syö. Silti välillä tympii tuhottomasti, kun on niin heikko ettei pysty vastustamaan kiusausta ostaa se suklaapatukka tai karkkipussi, kun kaupassa käy.  tickedoff

Onneksi sentään harrastan liikuntaa joka sitten "tasapainoittaa" tuota ensisijaista addiktiotani. Liikunta nimittäin on toinen addiktioni, tarkemmin kuin ajattelen.  :Smiley Tulisin "hulluksi" jos en saisi liikkua... Rakastan tanssimista, joogaa, jumppaa, rullaluistelua, melomista ja kävelyä. Odotan oikein innolla kun säät taas sallivat rullaluistelun ja melomisen.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.02.2006 00:09:07 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #10 : 28.02.2006 00:43:16 »

Tuon Elämänilon mainitseman hypnoosin olen kuullut olevan tehokas keino päästä eroon haitallisista addiktioista...


Näinpä minäkin kuullut... Silmäsi alkavat tuntua painavilta, kohta olet syvässä unessa...  buck2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 28.02.2006 13:20:27 »

Täälläpä mielenkiintoinen aihe!

Kyllä minäkin tiedän addiktiot. Ja varmasti yksi syy siihen on puute. Aloittaen pienimmästä päästä: nuorena minulla oli riisejä taskun pohjilla, joita jyrsin aina kun tilanne salli. En tahtonut millään päästä tavasta irti. Grin Uskon, että syynä jonkin kivennäisaineen puute. Suklaakin. Kyllä. aine mikä aine!

Sitten on tunneaddiktiot, ollaan jo siellä pahemmalla puolella. Uskon, että tupakilla ja yleensä huumaavilla aineilla on tämä vahvasti mukana. Alamme kokeilla rajojamme. RAJOJEN etsiminen voisi olla yksi syy addiktioiden kokemiseen. Pitää kokeilla ääriin asti. Raja löytyy jostakin monien kipeiden kokemusten jälkeen. Ja rajalla joutuu miettimään todella asioita ja elämänsä kulkua, tarkoitusta. On rajalta palaajia ja on ylittäjiä. Mutta ylittäjät eivät usein kestä!

Ja tunneaddiktioihin varmaan liittyy myös seksuaalinen addiktio. Minusta on hirveän hyvä, että siitäkin puhutaan avoimemmin. Siinä on jo kyseessä energioittemme käyttäminen. Ja uskon, että senkin kokemisessa on jokin elämämme läksy. Minä kun en usko kiirastulessa läpikäytyyn selibaattiin ja eroamisesta johonkin luostarikoloon odottamaan valaistusta! Höpöt! On elettävä läpi ihmisenä olemisen kirjo, kukin taaplaamme omalla tiellämme.

Kunhan voisimme elää ilman toisiamme tuomitsematta! Onko sillä tuomiollakin sitten joku kasvuun liittyvä tekijä? Ehkä.

Minusta on mahtavaa kun on tällaisia areenoja, joissa voi jotakin käsitellä. Liian usein tämänkin kaltaiset asiat jäyhää jonkin sisuskalut ja mielen rikki.

Joten olet rohkea, Princess of Darkness, kun tulet, puhut, ja ihmettelet!
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #12 : 28.02.2006 21:31:22 »

Shocked meillä kaikilla suklaa halut? heh 2funny kyllä fazer rikastuu meidän ansiosta Tongue
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #13 : 03.03.2006 17:52:48 »







Joten olet rohkea, Princess of Darkness, kun tulet, puhut, ja ihmettelet!
Suurkiitokset metsätonttu !!  smitten Piristit hiukan oloani... Kissani (Moritz) 14v. jouduttiin lopettamaan ti 28.2. Olen vieläkin asiasta rikki ja ikävöin sitä...  Cry Nuo 3 pv olin vanhempieni luona ja äitini oli myös mukana kissan lopetuksessa. Eilen pe sitten vietin ensimmäisen päivän/yön asunnossani ilman kissaani ja siinäpä yksi addiktioistani (alkoholismi) sitten nosti hiukan päätään... Ei hirveää juomista, mutta kuitenkin. Se on myös yksi tapani surra. Noh, mutta elämän on jatkuttava anyway...  angel
« Viimeksi muokattu: 04.03.2006 11:22:09 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #14 : 03.03.2006 20:14:07 »

Ymmärrän kissasurut! Olen kokenut.

Minulle vain tuli hyvin vahva tunne siitä, että syvemmällä sinulla on vielä vaikeammat asiat. Sinulle itselle vaikeat.

Kaikella lämmöllä
metsätonttu
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: