Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Addiktiot  (Luettu 38570 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #30 : 05.03.2006 11:44:03 »

     

         

             Ihanaa minä saan huolenpitoa ja huomiota, jota niin

             kaikenaikaa kaipaan, voi että minä olen ihanana..


JEP !!  Tuotakin... smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #31 : 05.03.2006 16:56:42 »

Hei Princess of Darkness

Selvänä oloon on vain yksi keino. Älä ota sitä ensimmäistä ryyppyä!

Jos sanot olevasi alkoholisti, ei sinua kukaan tai mikään terapia auta raitistumaan. Sinun on itsesi haluttava sitä, enemmän kuin juomista.

Ja tehtävä se itsesi ja vain itsesi takia.
Keinot sinä tiedät jos olet jo yrittänyt.

Ajattele millaista elämäsi voisi olla!
Toivon, että luet nämä huomenna selvin päin.

 smitten    maarita           smitten
Hei kuu Princess of Darkness kuu

Miltä nyt tuntuu?

Kaduttaako, toivottavasti.

***

Ota  P E I L I  käteesi
ja katso mitä sieltä näet.

Oletko nyt tyytyväinen.

Toivon, että tämä herätti jotakin mietittävää.

***

"maaritan" kirjoitus
oli just eikä melkein kohdallaan.
- mieti jokaista sanaa, jokaista asiaa
mitä "maarita" kirjoitti

***

Sinähän haluat
RAKKAUTTA JA VÄLITTÄMISTÄ

- tämä on sitä,
mutta kuinka kauan
me jaksetaan tätä sinulle tehdä,
jos sinulla ei itselläsi ole halua
tehdä asialle mitään

Mietippä tätä !


(http://fengshui.louisa-martin.com/images/symbolen/carierre.gif)

***

(http://rivendell.tky.hut.fi/catangel/Kuvia/Italia/TN_IMG_0557.JPG) (http://rivendell.tky.hut.fi/catangel/Kuvia/Italia/TN_IMG_0414.JPG)

- tässä on sinulle uusi tie uudelle elämällesi -
- ajattele mitä ihanaa tuon tien päästä löytyy -

- kuvittele itsesi kondolin kyydissä
tyytyväisenä kohti uutta elämääsi -

***

- HALUATKO SINÄ MUUTTAA ELÄMÄÄSI -

***

- MITÄ SINÄ OIKEESTI HALUAT ELÄMÄLTÄSI -

***

(http://www.kotimaa.fi/askel/grafiikka/pikku.gif) (http://www.kotimaa.fi/askel/grafiikka/pikku2.gif)

***

HALUATKO
SINÄ
MUUTTUA

- MUUTOS LÄHTEE SINUSTA ITSESTÄSI -

- KUKAAN MUU EI VOI SITÄ PUOLESTASI TEHTÄ -

***

(http://rivendell.tky.hut.fi/catangel/Kuvia/Italia/TN_IMG_0524.JPG)

- tässä on silta,
jonka toisella puolella on raittius
ja toisella puolella alkoholismi -
- kummalla puolella siltaa haluat olla -

***

(http://www.gardenadvice.co.uk/images/topbits/pond.jpg)

***

SINÄ MUUTUT,

KUN 

S I N Ä   

I T S E   

HALUAT   

M U U T T U A!
[/color]


***

(http://www.gardenadvice.co.uk/images/topbits/spade.jpg)

***



smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #32 : 05.03.2006 18:08:14 »

The Princess of Darkness

kannattaa kuunnella niitä ihmisiä jotka välittävät sinusta ja miettiä, kenen on vastuu sinun elämästäsi. Joskus vastuun ottaminen itsestään on turkasen vaikeata, sen tiedämme kaikki, mutta ei siitä pakenemalla pääse. Alkoholi on helppo pakokeino.

Kyllä minäkin otan joskus viintä ja wisky on mielijuomani. Mutta en halua humaltua. Nautin hetkestä, jolloin veri kiertää ja tunnen kun lihakset rentoutuvat. Nautin myös siitä juoman historiasta, ihmiskäden työstä ja ajattelusta mitä tuollaisen juoman ympärillä on. Se maku on joskus ihmeellinen, ei silloin, kun sillä on valta, vaan silloin kun sinä voit sitä ylistäen ihailla, olla sen kuningas ja antaa juomalle nöyrän kaunis palveleva asenne. Jos paikat vaihtuvat, olet alistettu. Juoma voi olla myös palvelemassa toveruutta, ystävyyden tai asiakokonaisuuden riemua. Silloinkin se vain palvelee ja on yhdistävä tekijä.

Voi prinssessa, löydä oma tahtosi!
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #33 : 05.03.2006 22:53:55 »

Miltä nyt tuntuu?
Kaduttaako, toivottavasti.
Oletko nyt tyytyväinen.
Toivon, että tämä herätti jotakin mietittävää.
Tuntuu ONNELLISELTA ! EI kaduta ! OLEN tyytyväinen ! Juominenko tekisi ihmisestä HUONOMMAN ?? Toisten mielestä ehkä niinkin...
Tiedän, että KAIKKI lähtee minusta ITSESTÄNI, en ole kuitenkaan ihan "palikka" !!
Mutta TAJUATTEKO te selvinpäin elämään pystyvät, että kun addiktio saa vallan NIIN SE SAA !! Siinä EI auta ns. "terve järki" eikä MIKÄÄN, silloin kun HIMO SAA VALLAN !! Sitä tekisi lähes vaikka mitä, että saa tyydyttää addiktiotaan ! Tuo lause, älä ota sitä ensimmäistä ryyppyä, on NIIN HELPPO sellaisten sanoa, jotka ITSE eivät ole "koukussa" !! KYLLÄ HITOSSA MINÄ KAIKEN TUON TIEDÄN !! Mutta usein se on vain sananhelinää, jos ymmärrätte... Ja mitäs PAHAA siinä on jos JOSKUS otan kännit ?? Kun ei vaan jää putki päälle ?? Jokainen nauttii, suree yms. OMALLA tavallaan, vai mitä ? Minä en HALUAKAAN mitään paeta, vaan RELATA TÄYSIN kaiken elämäni PASKAN uuvuttamana ! Tämä on minun tyylini, so what ?? Joskus melkein TOIVOISI, että sellaisetkin, joilla EI ADDIKTIOITA, saisivat sen KOKEA ! Siinäpä sitten nähtäisiin, kuinka MUKAMAS HELPPOA se on !! Juupa-juu ja haliba-tsuidaa... Kuka ihminen on PYHIMYS ? EI KUKAAN !!   idiot2  tickedoff
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 23:12:15 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #34 : 05.03.2006 23:31:34 »

IHANASTI sanottu sign? !!  smitten MITÄÄN muuta en niin paljon kaipaakaan, kuin että minua rakastettaisiin myös tällaisena "heikkona, luuserina, alkoholistina..." Jos siis joku niin ajattelee... ALKOHOLISMINI EI tee minusta sen huonompaa ihmistä, kuin kenestäkään muustakaan ! Ja sitäpaitsi ITSE TIEDÄN, että minua edes jotkut rakastavat täydestä sydämestään, aidosti, vaikkeivät ehkä AINA tietenkään kaikkia tekemisiäni yms. hyväksy. Enhän minä itsekään AINA niin tee...
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #35 : 05.03.2006 23:41:32 »

Mutta... Olen myös vakaasti sitä mieltä, että tämä maailma ON VAIN terveitä, ongelmattomia, hyvin pärjääviä varten. Tuskinpa minullakaan enää MITÄÄN jakoa on esim. työmarkkinoille, kun KUKAPA psyykkisesti sairaan ja vielä lisäksi alkoholistinkin palkkaisi... Tuskin kukaan... Elämä ON julmaa !!  Cry
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #36 : 05.03.2006 23:47:49 »


Hei "Princess of Darkness"

Hyvää me kaikki sinulle toivotaan.

Jos addiktiosi vetää sinua puoleesi
ja et halua siitä moitteita.
- älä kerro asiasta muille -

(http://www.jofiel.com/kor/10587.jpg)
http://www.jofiel.com/kauppa.htm#kortti

Minulle tuli ainakin sellainen tunne,
että sinä halusit huomiota ja
tällä kertaa antamani huomio oli
sinusta loukkaavaa.

Anteeksi

Jokainen kirjoittamani lause
oli täyttä asiaa.

Isäni oli alkoholisti, samoin veljeni, enoni jne.
- tiedän mistä kirjoitan



 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 23:50:34 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ozzette
Vieras
« Vastaus #37 : 05.03.2006 23:54:31 »

Hyvää me kaikki sinulle toivotaan.
Jos addiktiosi vetää sinua puoleesi
ja et halua siitä moitteita.
- älä kerro asiasta muille -
Minulle tuli ainakin sellainen tunne,
että sinä halusit huomiota ja
tällä kertaa antamani huomio oli
sinusta loukkaavaa.
Anteeksi
Kiitos Elämänilo, annan anteeksi !!  smitten Tiedän kyllä, ettei KUKAAN kai tarkoituksella halua toiselle pahaa...
Ja EN VOI olla kertomatta, koska olen niin rehellinen ! Se on vain osa MINUA, olla TÄYSIN REHELLINEN... Se kai ei ole paha asia... Ja KYLLÄ haluan usein huomiota, mutta kukapa meistä EI HALUAISI ??
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #38 : 06.03.2006 01:41:16 »

Mutta... Olen myös vakaasti sitä mieltä, että tämä maailma ON VAIN terveitä, ongelmattomia, hyvin pärjääviä varten. Tuskinpa minullakaan enää MITÄÄN jakoa on esim. työmarkkinoille, kun KUKAPA psyykkisesti sairaan ja vielä lisäksi alkoholistinkin palkkaisi... Tuskin kukaan... Elämä ON julmaa !!  Cry
Minäkin tässä vielä sinua kurkkaan ennen nukkumaanmenoa.
Minä ihailen aina avoimesti ja rohkeasti omista tunteistaan puhuvia! Mitäs sinä suremaan, kun tässä ihaillaan!!

Mutta olet kyllä mielestäni aikalailla väärässä yhdessä asiassa.  Tässä tämä:
Olen myös vakaasti sitä mieltä, että tämä maailma ON VAIN terveitä, ongelmattomia, hyvin pärjääviä varten.

Intän vastaan. Maailma on juuri näitä ongelmia täynnä, omalla tavallaan sairaita ihmisiä varten. En minä ole koskaan tavannut yhtään ongelmatonta enkä tervettä ihmistä!

Oletko sinä?  Shocked
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #39 : 06.03.2006 12:11:10 »

Puhut kyllä totta, metsätonttu ! Ei olekaan täysin tervettä ja ongelmatonta ihmistä. Mutta eriarvoisia kyllä ! Esim. vammaisten, vanhusten, mielenterveys yms. ongelmaisten HYVÄÄN HOITOON tulisi satsata PALJON ENEMMÄN ! KAIKKIEN tulisi saada sopivaa ja hyvää hoitoa ja apua, eikä jättää hunningolle ! Eli tuossakin muistaa se, että KAIKKI ME olemme samanarvoisia ja oikeutettuja hyvään hoitoon, mikäli tarvis. Jotain tällaista siis ajoin takaa... Ettei KUKAAN syrjäytyisi, ettei KETÄÄN syrjittäisi !  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #40 : 06.03.2006 13:44:45 »

Kyllä, olet varmaan todella huolissasi kaikista onnettomista. Ja niin pitäisi meidän kaikkien.

Tässäkin tuon esille erään toisen näkökulman. Kaikki me tarvitsemme joskus huomiota, tulla hoidetuksi jossakin elämän vaiheessa. Mutta...

Joskus parikymmentä vuotta herättiin huolestuneena aiheeseen, että onko tästä yhteiskunnasta tullut sellainen 'holhousyhteiskunta'. Tässä oli vastakkain eräänlainen väliinpitämättömyys ja vastuuttomuus vastaan sitä ilmiötä, jossa esim. sodan aikana ei ollut mitään tukea eikä apua. Piti tulla toimeen omillaan.

Eli kysymys oli siitä, kasvatetaanko me yhteiskunnan yksilöistä holhottavia, kun meidän pitäisi kasvattaa heistä itsestään vastuun ottavia ja yritteliäitä.

Vieläkin tämä on kaksipiippuinen juttu. Ihmisella on ihmisoikeudet ja vapaus.
Mutta ihmisellä on myös vastuu ja velvollisuus. Nämä asiat pitäisi olla tasapainossa.

Mutta...auttaminen ja palveleminen on jokaisen ihmisen suurin tehtävä.
Joskus joutuu kuitenkin miettimään, onko se auttaminen karhunpalvelusta, jossa toinen ei elä enää edes omaa elämää vaan on vain riippuvainen toisten tuesta. Joskus auttamatta jättäminen laittaa toisen tosiasioiden eteen.

Ne jotka ajattelevat karmallisesti, ajattelevat niinkin, että auttamalla estää toisen kokemasta ja elämästä omaa karmaansa ja oppiläksyään.

Menitkö aivan pyörällä päästäsi? Ei ollut tarkoitus.  coolsmiley

Katso aurinkoa ja mene lenkille, hengitä syvään.  smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #41 : 06.03.2006 13:50:12 »

Menitkö aivan pyörällä päästäsi? Ei ollut tarkoitus.  coolsmiley
Katso aurinkoa ja mene lenkille, hengitä syvään.  smitten
Kiitokset viisaista sanoistasi metsätonttu !  smitten Hih, EI, en mennyt pyörälle päästäni, koska olenhan sitä jo aina luonnostaan... Sekä humalassa, että ei humalassa...  2funny
« Viimeksi muokattu: 06.03.2006 13:59:24 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #42 : 06.03.2006 20:44:40 »

Minä pääsin tupakasta irti tikkareilla  Cheesy  Menin vielä muiden mukaan, mutta pistin suuhuni tikkarin, enkä tupakkaa.. Kun olin tarpeeksi kauan ollut ilman, tupakan savun haju kävi sietämättömäksi, enkä mennyt enää edes mukaan  Smiley  Olin sitten koukussa tikkareihin jonkun aikaa ja nytpä pureskelen ja imeskelen kuivia herneitä  idiot2   2funny
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138


Profiili
« Vastaus #43 : 06.03.2006 21:12:12 »

Oma kokemukseni addiktioista on, että jotain ahdistusta viinalla/tupakalla/sokerilla pyritään tukahduttamaan. Ainakin itse tein näin. Lapsuuteeni kuului alkoholia, riitelyä, ahdistelua, pelkoa, yms, ja koska ainoa keino selviytyä oli itsensä kovettaminen, vanhempana käytin melko runsaasti alkoholia ja tupakkaa. Eikä itsetuhoiset suhteetkaan olleet vieraita  idiot2

Alkoholia en ole käyttänyt neljään vuoteen, samoin on tupakan kanssa. Viina jäi melkein itsestään, en tehnyt mitään päätöstä, ei vaan maistunut. Kaverit kysyivät olenko absolutisti, johon vastasin että en, juon jos siltä tuntuu. No, ei ole tuntunut siltä. Tupakan kanssa saikin sitten tehdä enemmän töitä, kunnes tajusin että siihen pätee sama keino. Päätinkin etten tee siitäkään mitään "ei ikinä"-lupausta, ajattelin vain että tänään en polta. Voi sitä riemua kahden savuttoman viikon jälkeen  smitten

Joonku
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #44 : 06.03.2006 21:22:04 »

Oma kokemukseni addiktioista on, että jotain ahdistusta viinalla/tupakalla/sokerilla pyritään tukahduttamaan. Ainakin itse tein näin. Lapsuuteeni kuului alkoholia, riitelyä, ahdistelua, pelkoa, yms, ja koska ainoa keino selviytyä oli itsensä kovettaminen, vanhempana käytin melko runsaasti alkoholia ja tupakkaa. Eikä itsetuhoiset suhteetkaan olleet vieraita  idiot2

Alkoholia en ole käyttänyt neljään vuoteen, samoin on tupakan kanssa. Viina jäi melkein itsestään, en tehnyt mitään päätöstä, ei vaan maistunut. Kaverit kysyivät olenko absolutisti, johon vastasin että en, juon jos siltä tuntuu. No, ei ole tuntunut siltä. Tupakan kanssa saikin sitten tehdä enemmän töitä, kunnes tajusin että siihen pätee sama keino. Päätinkin etten tee siitäkään mitään "ei ikinä"-lupausta, ajattelin vain että tänään en polta. Voi sitä riemua kahden savuttoman viikon jälkeen  smitten

Joonku

Hei "joonku"

Onnittelut hienoille päätöksille ja
hienolle tavalle, kuinka lopetit
riippuvuutesi mainitsemiisi
aineisiin.


(http://www.uta.fi/~mt55908/kiltsuhistoria_files/image010.jpg)

 coolsmiley  HYVÄ "JOONKU"  Kiss
- noin sitä pitääkin tehdä -

[/color]



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: