Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yleistä höpinää asteroideista  (Luettu 488721 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #495 : 25.01.2023 22:15:52 »

Kuuhilda, ihan samoja teemoja pohdiskellut. Liittyy varmaan myös  kalatneptunus teemaan.

Auttaminen ei todellakaan ole ihan yksinkertaista, joskus auttamalla ja tekemällä asioita toisen puolesta itse asiassa estää toista oppimasta jotain, jota hänen pitäisi oppia. En ole minäkään enää sellainen maailmanparantaja kuin nuorena. Enkä myöskään niin idealistinen ja tajuaa, että asioita ei ikinä saa täysin kuntoon. Mutta jos jotain pientä voi tehdä oman jaksamisen puitteissa niin hyvä, jos ei, niin riittää, että ottaa sen oman happinaamarin.

Olin nuorempana kuiviin imetty, nykyään en. Se liittyi rajattomuuteen ja siihen, ettei ymmärtänyt jotenkin omaa parastaan ja ajatteli, että auttaminen on aina hyvä ja ehkä joku auttaa minuakin joskus, jos minä autan. Ei se mene niin. Valitettavasti.

Ei auttamiseen suoraan, mutta sellaiseen pään hakkaamiseen seinään liittyen tuli taas mieleen Sisyfos (1866) ikuinen kivenpyörittäjä, joka mun kartalla on 6. huoneessa  aspect_con venus

Aina välillä täytyy vieläkin muistuttaa itseään, että ei ole se kivenpyörittäjä ihmissuhteissa. Piti googlata tuo Sisyfos ja tämä essee pitäisi kyllä lukea

Sisyfoksen myytti (ransk. Le Mythe de Sisyphe) on vuonna 1942 julkaistu Albert Camus'n essee. Esseessä Camus esittelee absurdin filosofiansa: ihminen on tuomittu etsimään tuloksetta merkitystä, yhtenäisyyttä ja selkeyttä maailmassa, jota on mahdotonta ymmärtää. Tämän jälkeen Camus hahmottelee useita lähestymistapoja absurdiin elämään
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #496 : 25.01.2023 22:55:08 »

niin mullahan on ihan omasta takaa sellainen idealistin maanpinnalle kiskoja, kun mies kuunteli aikansa minun suunnitelmia ja kysyi, katsettaan nostamatta, olenko katsonut kuinka paljon SPR:n toimitusjohtaja tienaa vuodessa  buck2
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #497 : 25.01.2023 23:05:00 »

hänellä muuten ceres 29 kauris ilman mitään aspekteja, yksin siellä jurottaa  Cheesy

synastrian kolmiolla hymähtelee mun hyväuskoiselle jupiterille
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #498 : 25.01.2023 23:37:54 »

mutta vakavasti ottaen minäkin oon pettynyt useaan asiaan joiden piti tehdä tästä maailmasta parempi paikka ja jollain tapaa olla hyvien puolella. tämä foorumi auttajalistoineen vain yksi esimerkki siitä. en silti ole menettänyt toivoani, täytyy vain katsoa tarkkaan mihin käyttää aikansa ja energiansa.

kun katsoo taaksepäin, historiasta löytyy yksittäisten ihmisten tekoja jotka kiistatta ovat olleet oikein ja koko ihmiskunnan parhaaksi. pienessä tai suuressa mittakaavassa, ovat vieneet asioita paremmalle tolalle. siinä mielessä maailma eikä ihmisen osa ole muuttunut mihinkään
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #499 : 31.01.2023 23:51:27 »

Vähän miettiny, oisko tuossa  jupiter  oinas :aan merkissä, sitä minä ite ajattelua,
tervettäkin itsekkyyttä,
toisaalta joskus aatellu  jupiter oinas :sta yhen sortin pelurina,
ja voisko se kuvastaa myös yhteiskunnassa tätä soheltamista; ei aatella pitemmän päälle..
Ahneus, yritysten voitot, sähkösopimuksilla temppuilut..vähän on myös epäluottamus kaikkeen.
Töitten ulkoistaminen, kilpailuttaminen..pitää tehdä palvelupyyntö huisin nevadaan, jotta saa kakaroille luistelujäätä..
ennen oli talkkari ja kiinteistöhoitaja nurkan takana ja kouluruoka tehtiin omassa keittiössä.
ääh
Tuo Sisyfos retroaa  neitsyt :ssä
tullen  aspect_con Suomen  mars neitsyt
ja sitten  aspect_con SF Lilith -  kuu  neitsyt
pointless
turhaan, aivan turhaan
että
pitääkö olla huolissaan
vai
oisko ahneella paskanen loppu  crazy2
Suomen kansa kyllästyy ja lakkoilee
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #500 : 02.02.2023 21:53:28 »

Mulla on syntymäkartalla Sisyfos  aspect_con  aurinko

Jotenkin nyt Meryem nostat jatkuvasti esiin jotain joka napsahtaa mulle jotenkin tarkasti.

Täytyypä palautella tuon kivenpyörittäjän tarina mieleen.

Nyökyttelin lukiessani sun tekstiä tuosta auttamisesta, juu-u.

Antaako Sisupussi sisua ja kapinahenkeä? Kapina itseään vastaan? Etevä huijjaamaan itseään, uudelleen ja uudelleen, josta seurauksena hakkaa päätään samaan kiviseinään?
Vai tuomittu murmelina toistamaan päivästä toiseen samaa turhuutta?
Voiko Sisupussi osoitella karmaa? Syy ja seuraus?
 buck2
« Viimeksi muokattu: 02.02.2023 22:23:17 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #501 : 02.02.2023 23:02:46 »

Sisyphus, taito, oveluus, viekkaus, ammattikunta sanoo etymology.
 aspect_con aurinko taitava huijaamaan itseään, toistaa samoja virheitä,
tai jos liittää tuohon ammattikunnan, niin kokee  aurinko :nsa menevän hukkaan jonnen joutavassa työssä.
Että voisi tehdä muutakin, mutta on vaan jumissa saman toistossa.

Sisyphus huijasi jumalia ja pahinta oli huijata kuolemaa.
Että parasta olisi hyväksyä ihmisenä oma kuolevaisuutensa ja ehkä sen turhankin työn tekeminen.
Ehkäpä siihen liittyy jossain vaiheessa elämän merkityksellisyyden pohdinta.

Sisyphusin löytökartalla on  chiron  oinas samoissa asteissa kuin nyt,
että sitä pään hakkaamista seinään sitten niinkös?
Oltava valmis muutokseen ja löydettävä intohimo tekemiseen?
Kun on oppinut virheistään.

https://www.leahwhitehorse.com/2013/01/13/asteroid-sisyphus/
« Viimeksi muokattu: 02.02.2023 23:13:19 kirjoittanut nikki » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #502 : 03.02.2023 13:59:50 »

Ahaa, ammatikunta.

Juu-u, juu-u.

Oisko sellanen sisäsyntyinen ylimielisyys, josta varsinkin nuorena kärsin, myös tähän? Tiedä häntä..ehkä se olikin vain nuoruutta se.

Palava halu löytää se jokin täyttymys, elämän tarkoitus ja miltei mystinen päämäärä, jonka "tietää" olevan olemassa, mutta jota ei koskaan saavuta.
Yrittäny alkaa ajatella että se täyttymys on tässä ja nyt, mitä ikinä sitten olenkaan tekemässä. Onnellinen Sisupussi kivensä kanssa?

Mitä se Sisyphos oikein muuta tilanteessaan voi, kuin hyväksyä sen kiven pyörittämisen...ja ehkä jopa olla tyytyväinen.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #503 : 19.02.2023 23:48:37 »

imago
ihmisen itsensä luoma mielikuva itsestä muille tai muiden mielikuva sinusta,
niinkös?
2989 Imago 11  vesimies aspect_con  merkurius 12  vesimies

Mikä onkaan ihmisten mielikuva Mika "meemisotku" Lintilästä,
jolla on Imago  aspect_con venus  kalat?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #504 : 07.04.2023 23:07:42 »

Valehteletko itsellesi? Uskottelet parhain päin.
Valehteletko tunteistasi, toiselle vai itsellesi?
Kohtaammeko valhetta / valehtelijoita?
Kuka meille valehtelee?
Miksi?
Mikä on valkoinen valhe?
Voiko valhe pelastaa ihmissuhteen?
Voiko valheen kanssa elää?
Miksi lapsi valehtelee?

26955 Lieharka aspect_con kuunsolmuharka
 merkuriusharka  aspect_opp kuuskorpioni (oli Alasolmulla)

äidin-kieli on lapsen ensi kieli, eli kehonkieli,
josta me opimme erottamaan valehtelijan,
puhuttu kieli on murto-osa viestinnästä

Se ois niinku lankalauantai ja pahat henget liikkeellä............ coolsmiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #505 : 13.04.2023 22:05:26 »

Kummityttö on lähössä Norjaan,
ja tuli niiltä tiimoilta etsittyä 11871 Norge kartalleen,
ja onhan se hällä merkittävä  kuu aspect_con Norge  kauris vuonot ja vuoret
ja vielä yodin tekijänä hällä..
mutta siis tuli samalla huomattua, jotta tuo Norge on nyt taivahalla  jupiter :n matkassa
ja tuossa loppukuusta on  jupiter Norge ja eripuran Eris 24  oinas kimpassa
 aspect_kvi  ceres rx 24  neitsyt.
Mitähän  jupiter uutisia sieltä kuulemme?
Samoin silloin on semisekstiiliketju  merkurius rx (lähtee perääntymään 21.5.) 15  harka aspect_ssx  venus 15  kaksoset  aspect_ssx mars 15  rapu
ja oikeestaan tuo alkaa jo  chiron 16  oinas koko ketju.
Merkittävänä myös  aurinkokuunsolmuvestaharka rykelmä.

Yks pääsiäinen tuli vietettyä Norjan vuonoilla. Ikimuistoinen.
Kummityttö opiskeli siellä vähän aikaa.
Norjassa.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #506 : 14.04.2023 21:58:31 »

Pohjois-Norja on maaginen. Tykkään siitä jylhän kauniista karuudesta ja Jäämerestä. Kun olin ensimmäistä kertaa Pohjois-Norjassa niin mulle tuli tosi voimakkaasti mieleen joku biologi tai tällainen henkilö, joka on siellä tutkinut merta ja luontoa. 11871 Norge on mun kartalla 10.huoneessa 6  kalat ehkä olen jossain edellisessä elämässä ollut siellä jonkinlainen merimies.

Etin ihan muuta, mutta törmäsin 1896 Beer asteroidiin niin pitihän se nyt tietysti lykätä kartalle. 12. huoneessa 19  harka lähellä  chiron ja  aspect_opp jupiter

ja Beer perääntyy mun kartalla, perääntyvä kalja  2funny Ehkä tästä on ihan hyvä aloittaa viikonloppu. Cheesy
tallennettu

Elwyn
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #507 : 14.04.2023 22:41:37 »

Heti piti katsoa Beer omalta kartalta ja se on 2.huoneessa 5 jousimiesaspect_con venus sekä lilithiin. Päätelmä: ilmankos koen viehtymystä sekä hippeillä itse että myös juopohkoihin hippeihin joilla taipumusta maailmankansalaisuuteen angel Grin
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

Baby, I'm astray within the colours of your night
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #508 : 30.04.2023 20:05:13 »

Näin vapun aikaan olut varman maistuu, grillaajan kyytipoikana..
Beer 20  kaksoset  aspect_con  venus 22  kaksoset

Tutkailin 1503 Kuopio asteroidia, syystä että tytär perheineen suunnittelee muuttoa sinne.
Ovat opiskelleet siellä ja asuneetkin tovin.
Ja siellähän se kotilieden kupeessa liikkuu pitemmän aikaa,
nyt 7  harka  aspect_con  vesta 6  harka
Vävypojan ap-kartalle ensi viikolla tuo asettuu ystävien ? 11 huoneeseen, täsmä  aspect_con merkurius rx ja  aspect_con vesta.
Ehkä heitä onnistaa retropaluu paikkakunnalle.
Oishan tuo lähempänä meitä mummoja.  Smiley

Niin,
ja itellä tuo Beer on 3  skorpioni  aspect_tri jupiter 3 kalat  aspect_tri Hekate 3  rapu
enkä ole oluen ystävä
« Viimeksi muokattu: 30.04.2023 20:10:18 kirjoittanut nikki » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #509 : 26.07.2023 09:41:42 »

Olen myös miettinyt noita kaupunki asteroideja. Lykkäsin nyt useamman (itselleni tärkeän) kaupungin asteroidit kartalleni ja ei ole kyllä nämä ikinä avautunu.

1495 Helsinki asteroidi on syntymäkartalla 23  rapu aspect_tri rx  jupiter

Olen pitkään haaveillut muutosta Helsinkiin, mutta se ei taida ikinä toteutua. En vaan ole saanut aikaisemmissa muutoissakaan kiinni noiden kaupunki asteroidien roolista. Niitä on näköjään ollu nousumerkin lähellä aina muuton aikoihin. Nyt nousumerkin lähellä menee 1497 Tampere, mutta en usko, että sinne muutan kuitenkaan.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38
  Tulostusversio  

Siirry: