Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ELÄMÄNTAPAMUUTOS!  (Luettu 78668 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #105 : 29.08.2012 17:10:35 »


ADHD on jännä poikkeavuus. Sen voi testata monilla huumeilla joilla olisi muutoin piristävä ja keskittymiskykyä horjuttava vaikutus. Cheesy
   ... Ei ollut välttämättä niin hauskaa.

Ohjauduin ihan automaattisesti Wikipediaan tuossa.  :Smiley

niinno. Musta tässä ei o mitään jännää-saati että se olis poikkeavuus.
Metyylifenidaattilääkitys (itellä) ei ole huumetta.

noinniinku OT.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #106 : 07.09.2012 13:08:57 »

Nyt täytyy taas tehdä otsikon mukainen toimenpide, vähentää kahvi ja kaikki saasta pois ruokavaliosta.
Miksi se vaan on niin kauheen takkuista?! Luulis et terveellisesti syöminen ois pelkästään ihanaa.
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #107 : 07.09.2012 13:28:40 »

voisko siinä olla vaan muutosvastarintaa? vaikka uuden tavan oppiminen olis hyväksi, aivot haluaa tehdä niinku aina on tehny?
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #108 : 07.09.2012 14:15:33 »

Nyt täytyy taas tehdä otsikon mukainen toimenpide, vähentää kahvi ja kaikki saasta pois ruokavaliosta.
Miksi se vaan on niin kauheen takkuista?! Luulis et terveellisesti syöminen ois pelkästään ihanaa.

Kahvilla on huomattavan monia terveysvaikutuksia, eli se ei todellakaan kuulu 'saastaan.'

Sen on todettu pienentävän seuraavien sairauksien riskiä annoksella noin 4 kuppia / pv (kuppi =1,5 dl, eikä mikään jättimuki):
Tyypin 2 diabetes
Parkinsonin tauti
Alzheimerin tauti
Maksasyöpä

Tuo viimeisin eritoten on hyvin voimakas terveysvaikutus, Aasiassa missä juodaan enimmäkseen teetä, maksasyöpä on eräs yleisimmistä syövistä, maailman kovimpien kahvinjuojien Suomessa sen sijaan eräs harvinaisimmista.  Ja tänä vuonna taisi tulla uutta tutkimustulosta kahvin suolistosyöpiä vähentävästä vaikutuksesta.

Lisäksi kahvissa on antioksidantteja, ne vain haihtuvat noin 20 minuutissa suodattamisesta, eli kahvi on hyvä juoda tuoreena.

Jotkut ihmiset ovat tietenkin kofeiiniyliherkkiä tai kahvinjuonti menee överiksi kun kofeiinitoleranssi kasvaa, mutta periaatteessa jos ei huomaa hyppivänsä seinille yhden kahvikupin jälkeen, niin en näe mitään erityistä syytä olla juomatta kahvia jos siitä tykkää.

Tietenkin jos tulee ongelmia, niin sitten ei pidä vetää kahvia. Ja jos on happovaivoja tms. niin kannattaa ensin sulkea helikobakteerin mahdollisuus pois.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012 14:19:07 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #109 : 07.09.2012 21:51:55 »

Joo, minä kuulun niihin jotka juo vähä liikaa sitä kahvia..=P esim aamulla lataan 6 kupillisen mukaan ja juon helposti kaikki.... Mun mukilla siitä tulee kaksi ja puol  Cheesy
Siks varmaan ymmärtänette miksi pitää vähentää..

En oikeen tiedä onko kahvi sit ihan ok myös raskausaikana? Jotenkin vaan tahtoisin pelata varman päälle, et vauvalle ei tulis suolisto-oireita minun huonon ruokavalion takia. Mut joka tapauksessa vähennän sen 1 kuppiin päivässä..

Ja tuli tosta Aasialaisten maksasyövästä mieleen että nehän saattaa myös syödä/juoda melko paljon jotain maksatoksisia yrttejä ja rohtoja tms mikä lisää sitä maksasyövän riskiä. En toki väitä etteikö kahvilla ois suojaa maksasyöpää vastaan, tuli vaan tällainen ajatus mieleen  Smiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #110 : 13.11.2012 11:09:22 »

Uutuutena vaivojen listalla on paniikkihäiriö (ei lääkärissä todistettu - ainakaan vielä), mikä tarkoittaa sitä, että mun kahvin- ja alkonjuonti joutui uudelleen tarkastuksen alle. Kahvia voin ongelmitta juoda enää n. kupillisen päivässä (mun kahvikuppi on tosin n. 3-4 dl), suurempi määrä kahvia lisää herkkyyttä kohtauksiin huomattavasti. Samoin alkon suhteen: olin jo ennen tätä hyvin "pienijuomainen", nyttemmin olen jo käytännössä lähestulkoon absolutisti Undecided  Alkoholi myös lisää herkkyyttä kohtauksiin. Tosin saunaoluesta ja hyvästä lasillisesta viiniä jonkin erityistilaisuuden yhteydessä en pysty edelleenkään kieltäytymään smitten
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry: