Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ELÄMÄNTAPAMUUTOS!  (Luettu 78725 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 19.11.2011 22:14:35 »

Minä olen nyt päättänyt alkaa syömään ja liikkumaan terveellisesti,
sillä haluan hoikistua ja tulla vähän elinvoimaisemmaksi,
ja sen näköiseksi etten ois maannut 50 vuotta haudassa,
you know, harmaa iho ja roikkuvat silmäpussit,  crazy2
ja ajatus joka sinkoilee ympäriinsä etanan nopeudella eli S A I R A A N    H I T A A S T I...

Kyse on varmaan liian vähäisestä vitamiinien saannista ja liian paljosta myrkkyjen saannista, (mm. sokeri)
liian vähästä liikunnasta sekä laiskasta ja luovuttaneesta mielentilasta, paikoilleen jumittautumisesta.
(siis tässä itsensä-kohentamis-asiassa)

Siihen tulee nyt iso muutos,
ja siksi kirjaan sen tänne onnistumisiin,
koska nyt on onnistumisen aika!!

Tsemppiä saa toki toivottaa!
Ja tulla mukaan!

Haluan että elämäni on täynnä rakkautta ja kauneutta, ja että osaisin itse niin ottaa ja antaa ympärilleni kauneutta ja rakkautta... Se asenne löytyy vain itsensä hyväksymisen kautta, ja jotta hyväksyn itseni, minun täytyy alkaa kunniottamaan mieleni ja kehoni tarpeita enemmän ja paremmin <-- terveet elämäntavat.

Tavoite on saada lisää energiaa ja vastustuskykyä,
sekä olla positiivinen ja jaksaa paremmin kaikki vastoinkäymiset yms,
parantaa itseluottamusta jne. jne.,
löytää itselle mieleinen liikuntaharrastus jne.

Tänne voi kaikki kirjoitella omista elämäntapamuutoksista ja niiden positiivisista vaikutuksista,
sekä antaa vinkkejä itsensä hoitamiseen ja hemmotteluun eri tavoin.  angel

Minä tarvisin vinkkejä siihen, miten pääsisin irti tunnemässäilystä.
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #1 : 19.11.2011 22:22:41 »

Minä tarvisin vinkkejä siihen, miten pääsisin irti tunnemässäilystä.

Kun sulle tulee himo tai tunne, että nyt syön jotain tai nappaat automaattisesti jotain hyvää suuhun, niin pysähdy ja kysy itseltäsi, että miltä musta nyt tuntuu? Vihastuttaako, oletko surullinen, hävettääkö, tunnetko syyllisyyttä..? Millainen ajatusketju siellä ennen mässyttelyä pyöri? Kun pääset käsiksi siihen tukahdutettuun tunteeseen tunnesyöpöttelyn takana ja käsittelet sitä, niin hyvin todennäköisesti tarve syöpöttelyyn vähenee. Tsemppiä muutokseen, onnistut kyllä! Smiley
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 19.11.2011 22:40:41 »

^^Mä olen nousujouskari, ja minä tunnesyöpöttelen silloin, kun ei ole mitään. Siis elämä on paikoilleen pysähtynyttä samojen kuvioiden toistamista ja neljän seinän sisällä ylityöllistettynä pyörimistä. Ahdistun siitä, ja siitä seuraa syöpöttely. Syöpöttelen turhautumiseen.

Kerron siksi, että sulla oli sama  askendentti muistaakseni.

Ja mulla olis itsekin tarvetta elämäntaparemonttiin! Ties vaikka hyppäisin sun kelkkaan.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3 : 19.11.2011 23:04:07 »

^^Mä olen nousujouskari, ja minä tunnesyöpöttelen silloin, kun ei ole mitään. Siis elämä on paikoilleen pysähtynyttä samojen kuvioiden toistamista ja neljän seinän sisällä ylityöllistettynä pyörimistä. Ahdistun siitä, ja siitä seuraa syöpöttely. Syöpöttelen turhautumiseen.

Kerron siksi, että sulla oli sama  askendentti muistaakseni.

Ja mulla olis itsekin tarvetta elämäntaparemonttiin! Ties vaikka hyppäisin sun kelkkaan.

Minä syön varmaan juuri tylsistymiseen. Kaipaan elämääni enemmän vaihtelevuutta ja olen nautinnonhaluinen. Syömisestä saa kuulemma samanlaisen tunnehuipun kuin opiaateista, siksi ruoka on niin koukuttava huume väärinkäytettynä. Minä olen addiktiohin taipuvainen ihminen. Tupakanpolton onnistuin lopettamaan, mutta tuntuu että korvasin sen syöpöttelyllä. Viime aikoina on myös tehnyt kamalasti mieli tupakkaa välillä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 20.11.2011 01:51:37 »

Minä ostin eilen askin tupakkaa, prkl. Ollut pari vuotta jo polttamatta. Olen tuota nyt sitten tässä poltellut, että sitä ei enää sitten ole.

Minä syön varmaan juuri tylsistymiseen. Kaipaan elämääni enemmän vaihtelevuutta ja olen nautinnonhaluinen. Syömisestä saa kuulemma samanlaisen tunnehuipun kuin opiaateista, siksi ruoka on niin koukuttava huume väärinkäytettynä. Minä olen addiktiohin taipuvainen ihminen. Tupakanpolton onnistuin lopettamaan, mutta tuntuu että korvasin sen syöpöttelyllä. Viime aikoina on myös tehnyt kamalasti mieli tupakkaa välillä.

Voisin allekirjoittaa joka sanan ^^


Mulla on *A* purkan kanssa se ongelma, että sitä menee sitten niin kauan kun sitä on...vaikka pussi kerrallaan.
Olenkin koittanut mennä aina hakemaan litran tuopin vettä, kun haahuilen tuonne jääkaapille...kun vettäkin tarvis juoda enemmän mitä juon.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 20.11.2011 12:07:20 »

Mulla on koira, joka on hyvä syy kävellä ympäri ämpäri  Grin
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 20.11.2011 12:50:59 »

Joo siis minäkään en ymmärrä kävelyjä/lenkkeilyä koska se on tylsää. En tajua, että miks pitää lähteä ulos ja touhottaa ei-mihinkään. Mulla pitää olla joku motivaatio, esim. kauppareissu, jos lähden kävelemään.
Voihan sitä motivaatioksi riittää ihan jokin pienikin, kuin mennä katsomaan mitä tuolta suunnasta löytyy. Jokin järvi tai näkötorni vaikka. Tosin siinä vaiheessa kun on jo kaikki lähialueet kolunnut läpi, on jo tylsempää.  Smiley Mutta voihan sitten aina katsoa kartasta jonkin paikan johon haluaa tustustua, ja lähteä ensin autolla/bussilla sinne. Ja kuka sanoo, että sillä kauppareissulla tarvitsee ostaa mitään? Kunhan käy vain katselemassa.
Oonkohan vaan niin  jousimies , kun tykkään harrastaa tällaista, ja tuota miehen puolta joka on  askendentti aurinko jousimies ei kyllä kauaa tarvitse houkutella mukaan.  Wink Hän itse asiassa kävelee paaaaaljon enemmän kuin minä.  Grin

Hyötyliikuntaa voi pakottaa itselleen vaikka niinkin, että jos käy kaupungissa töissä ym, voi jäädä bussista aikaisemmalla pysäkillä pois tai jättää autonsa kauemmas parkkiin jos mahdollista.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #7 : 20.11.2011 15:02:43 »

Minä lenkkeilen päivässä 1-2 tuntia kävellen, (ja kauppaan meen aina parin kilsan päähän kävellen, rappuset kuljen aina hissin sijaan jne). Aikaisemmin harrastin muitakin liikuntoja pari kertaa viikossa siihen lisäksi, mut nyt kun on tuo vauva niin mun oma aika on melko vähissä. Liikkuminen tai siihen motivoituminen ei ole koskaan ollut paha ongelma, rakastan lenkkeilyä niin kävellen kuin hölkäten ja kaikkia jumppia, uimista ja kuntosalilla käymistä. Ainoa ongelma on et ei tunnu olevan varaa käydä säännöllisesti jumpissa ja salilla ja toi kävely ei taas harjoita lihaksia tai nosta kuntoa tai muokkaa kehoa kovin hyvin, eikä polta tarpeeks rasvaa tällä mun syömisellä.

Oon aina ollut laiha/hoikka ja lihaksikas, oon aina syönyt tosi paljon mut myös liikkunut paljon. Nyt tarvis vaan jotenkin vaan unohtaa se ajattelumalli et "mun on tärkeempää olla kotona vauvan kanssa kun jättää se miehelle pariks tunniks et saan käytyä salilla", jotenkin oon tuntenut aina huonoo omatuntoo kun oon sillon tällöin lähtenyt jotain harrastamaan. En tiedä miks, kun onhan se mieskin viitenä päivänä viikossa 8 tuntia pois kotoa ja siihen lisäks käy sählyssä ja lätkämatseissa, eli ottaa muutenkin omaa aikaa. Mulle se oma aika on ollu tähän asti melkein pelkästään kaupassa käyminen ja vaunulenkit, mitkä periaatteessa ei edes ole mun omaa aikaa.

Jotenkin vaan pitäs nyt lopettaa sellanen ajattelu et ois väärin nyt täs vaihees panostaa itseensä.
Onhan se salilla käynti nyt eri asia, ku et kävisin vähän väliä jossain baarissa vaikka. Ja kai se raha siihen riittäis, kun söisin vähemmän pizzaa, suklaata, jäätelöä, sipsejä, leivoksia yms.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #8 : 20.11.2011 19:25:27 »

Näin sujuu:

Aamupäivällä söin puolikkaan grandiosa-pizzan. Tiiän ettei se oo mitään terveysherkkua  Grin mutta normaalisti olisin ahtanut koko pizzan itseeni kerrallaan. Kun olin sen puolikkaan syönyt, huomasin että olinkin täynnä enkä edes tarvitsisi yhtään enempää.

Muuten oon syönyt tänään terveellisesti.

Mies lähti vauvan kanssa käymään mummulassa joten mulla oli omaa aikaa siinä, mietin sit heti et nyt mä lämmitän sen toisen puoliskon pizzasta ja laitoin jo uunin lämpiään. Sit aloinkin kyseleen itseltäni, että miksi, kun ei mun edes ole nälkä?! Ja sain vastaukseksi itseltäni että minulla on tylsää.  Grin Ja sitten laitoin uunin pois päältä, jätin pizzan tekemättä ja olen nyt 2 tuntia SIIVONNUT, ja ei ole ollut yhtään tylsää, eikä tee mieli pizzaa.

Pitää alkaa kyseenalaistamaan että onko se "lohtu"pizza, -jäätelö tai joku muu ollenkaan tarpeellista ja keksiä sit jotain tekemistä tilalle.
Ja nälkään pitää jaksaa tehdä kunnon ruokaa.

Jee.  smitten
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #9 : 21.11.2011 17:27:32 »

Kiitos *Marie*!

Mun luonto on kyllä sellainen, että kaikki tai ei mitään, en osaa tehdä muutoksia hirveen liukuvasti.
Siihen se sit joskus kaatuukin, mutta joskus onnistuukin kun pitää itselleen tiukkaa kuria!
Tänään on mennyt syömiset tähän asti hyvin, aika karppaus-tyylistä ruokavaliota ajattelin pitää, mut en oo sen suhteen ehdoton.
Päätin just että alan käymään salilla ja jumpassa tiistaisin ja lauantaisin, niin mun kaikki viikon liikunnat ei ois tota ykspuolista lenkkeilyä,
ja saanpahan sit myös sitä kautta omaa aikaa ja saan syyn lähtee käymään jossain.

Tää on nyt hirveen hyvä, kun mies lähti hommaan mukaan.
On helpompaa et syödään samoja ruokia ja toinen ei vedä kulhollista sipsejä kun toisen pitäs kieltäytyä niistä.  Grin
Viimekshän me lopetettiin yhdessä tupakointi sillon reilu 2v sitten, hyvällä menestyksellä.
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #10 : 22.11.2011 11:38:57 »

Minä en tarvis mitään muuta elämäntapamuutosta kuin lisätä vihreän syömistä. Salaattia, hedelmiä ja marjoja. Mitään muuta tämä ruumis ei oikeasti kaipais. Silti se on niin kummallisen vaikeaa mukamas. On niin paljon helpompaa mennä samaa rataa jatkuvasti. Argh.

Ja se laiskuus. Miten siitä pääsee eroon?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11 : 23.11.2011 23:15:39 »

Nyt ottaa vähän koville. Oon siis ollu tällä vähähiilarisella kolme päivää, mutta paino on näköjään noussut puoli kiloa, vaikka olen joka päivä tuntenut jossain vaiheessa nälkää. (en siis oo millään nälkäkuurilla vaan oon syönyt ihan kunnolla)...
Onko tää ihan normaalia?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12 : 24.11.2011 00:38:14 »

En ole laskenut hiilareita, mutta en ole syönyt riisiä, pastaa, perunaa, enkä mitään missä ois lisättyä sokeria, paitsi ekana päivänä kaksi muffinssia ja seuraavina päivinä olen syönyt yhden palan ruisleipää. Ja ajattelin siis et joo, syön joka päivä sen yhden palan leipää tai pari ruokalusikallista kaurahiutaleita tms.

Lisäks oon syönyt joka päivä 2 hedelmää, 1 porkkana ja 1/2 parsakaalia tai kukkakaalia keitettynä, iso lautasellisen salaattia (salaatti, tomsku, kurkku, paprika, punasipuli, oliivi, feta/tavallinen juusto/raejuusto), 1 keitetty kananmuna, n.4dl maustamatonta jugurttia ja tai maitorahkaa, n. 200g lihaa/kanaa/kalaa, 1 rkl oliiviölyä, pähkinöitä. Ja juonut PALJON vettä.

Mutta hei, nyt vaaka näytti taas 1kg vähemmän, ihan nestettä se siis oli, oon rampannu kaikki nää illat kovasti p*ssillä. Tai miten sen hienostuneesti vois sanoo.  Grin

Ja vatsa ei oo toiminut oikeen kunnolla, et ehkä se vaaka sit alkaa näyttää eri lukemaa kun suolisto tulee messiin.
tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #13 : 24.11.2011 01:02:08 »

Mull ei karppaus toiminu. Lihoin ja ei jaksanu treenata. Lihakset tarvii hiilareita. Olin ku raskaana oleva miäs. Ei kai se kaikilla toimi? Huh
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14 : 24.11.2011 01:05:39 »

Niin, ei kai se kaikille sovi. Mulla on helposti laskevat verensokerit, mut luulen et karppauksen pitäis enemmän auttaa kuin haitata siihen vaivaan (noin pitemmän päälle, kun koittaa välttää just niitä nopeita hiilareita)...
Olo on voimaton eikä uni tuu taaskaan. Mut koitan mennä huomenna taas salille, sieltä sain virtaa toissapäivänä!
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: