Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auringon aspektit  (Luettu 98225 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #15 : 23.06.2011 20:42:31 »

Lainaus käyttäjältä: AthaMaarit
Aurinko Kvinkunssi Kuu (Sun quintile Moon)
Tämän aspektin ihmiset rakastavat luovuutta. He nauttivat suuresti nerokkaista ja luovista töistä sekä peleistä ja leikeistä. Tämä aspekti pitää ihmisen ikinuorena, eivätkä he ikinä kyllästy, koska heille elämä näyttäytyy aina mielenkiintoisena.
Mä olen aina luullut, että Kvinkunssi on hankala aspekti.  Hiertävä, jäytävä.  Tämän mukaan ainakin Auringon ja Kuun välinen Kvinkunssi on mitä mainioin.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #16 : 23.06.2011 23:40:24 »

Lainaus käyttäjältä: AthaMaarit
Aurinko Kvinkunssi Kuu (Sun quintile Moon)
Tämän aspektin ihmiset rakastavat luovuutta. He nauttivat suuresti nerokkaista ja luovista töistä sekä peleistä ja leikeistä. Tämä aspekti pitää ihmisen ikinuorena, eivätkä he ikinä kyllästy, koska heille elämä näyttäytyy aina mielenkiintoisena.
Mä olen aina luullut, että Kvinkunssi on hankala aspekti.  Hiertävä, jäytävä.  Tämän mukaan ainakin Auringon ja Kuun välinen Kvinkunssi on mitä mainioin.

Kyllä, näin käyttämässäni lähteessä luki. Tehkää ihmeessä korjautuksia ja huomautuksia tietojenne mukaisesti! Ylipäätään näistä "pienimmistä" aspektiasetelmista oli tietoja melkoisen niukasti, joten en asioikseni lähtenyt selvittämään niitä eri lähteistä - nykyisessäkin on hommaa ihan tarpeeksi Grin
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #17 : 03.07.2011 19:55:36 »



 Pojallani on tänään tarkka,-- aurinko aspect_con kuu,--9h,--hän muutti kotoa,--

  huomasin, kun rupesin ikävissäni tutkailemaan hänen karttaansa.

 Uusi vaihe elämässä alkamassa.   Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1327



Profiili
« Vastaus #18 : 21.11.2022 16:40:01 »

 Tunnistauduin monesta kohtaa noista aspektiselostuksista.
Eniten tunnistin luonnettani  aurinko aspect_tri pluto kuviosta. Tosin lakien muuttaminen ei tapahdu itselleni eduksi, vaan suuren yleisön kohdatessa lain / lakien taholta väärää kohtelua. Oikeudenmukaisuus ohjaa tätä hitler.luonnetta.  
Pommitan eduskuntaa, kunnes tarpeeksi moni edustaja herää poistamaan epäkohdan ja korvaamaan pykälän toimivalla, oikeudenmukaisella määritelmällä.  

Mutta Hiisitär,  Suurkiitos teksteistä.
 angel
Joissain kohdin huomasin kartaltani esim 72-75 asteen aspektin, vaikka selostus kolmiolle tai kuutiolle täsmäsi luonteeseeni.
Upea työ sinulta silti. Voihan olla joku muu kontaktoiva planeetta tai asteroidi, joka muuttaa harmonisesti vääntävän aspektin merkityksen.
Schönen Dank! Joka tapauksessa.

 smitten
« Viimeksi muokattu: 21.11.2022 16:42:02 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1327



Profiili
« Vastaus #19 : 12.04.2024 03:03:22 »

Luin jälleen näitä Hiisittären lataamia /kääntämiä tulkintoja.
Todella paljon just jetsulleen osuvia kuvauksia luonteestani.

Todella toivon, että pikkuaspekteja määriteltäisiin enemmän. Itselläni poikkeuksellisen tiiviin aspektiviidakon kartta.
Siihen mahtuu siis sekä pääaspekteja, että semisekstiilejä, kvinkunsseja ym ym.
Daavidin tähti auttaa todella monen vaikean aspektin jalostumisessa luoviin ratkaisuihin, vaikka aspekti (esim kvinkunssi tai puolitoistaneliö tms) yksinään vaikuttaessaan toisi pelkkää tuhoa ja tulikiveä elämään.
Siksi liityn pyyntöön, että huomatessanne vaikean aspektin toimivankin rakentavalla tavalla, kirjaisitte huomioita ne tänne sivustolle. Eihän ole tarvis kertoa oman henkilökohtaisen kartan kaikkea sisältöä, ellette niin tahdo, mutta...
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta voimme tukea toinen toisemme elämän rakentavaa ymmärtämistä, koska näkökulman muutos joihinkin ahdistaviin asioihin elämässään voi itsekukin saada uuden alun vaikeuksien jälkeen.
Kaikki eivät ole vahvoja, ehkä juuri poissulkevan analyysin itsestään saaneena.
Itsekin kuulun tähän joukkoon. Siis että minua 'lyötiin' arvostetun saittailijan taholta sanomalla, että olen 'hybris'.
Olen tottunut avaamaan ovia, joiden lukot on sementoitu kiinni tai ainakin avain lukkoon on hukattu.
En pysähdy siihen. Avaan tai avautan tuollaiset sekä fyysiset, että henkiset ovet.
Tahdon syvästi, että tämä sivusto voi kasvaa ja kehittyä kannustavaan realistisen avun suuntaan. Apu on parasta silloin, kun tieto avaa ihmisen mielen solmut, jolloin persoonan voimat tulevat hänen elämäänsä rakentavaan käyttöön, myöhemmin myös muitakin auttavaan ja rakentavaan.
Jos tämä käytöstapani on hybristä, sitten olen hybris. Muutoin suosittelen miettimään, mitä kukin toisistaan täällä kirjoittaa.
Kun olemme itsemme ymmärtämisen ja rakentumisen tien valinneet, autetaan havaitsemallamme tiedolla toisiamme. Näillä astrologian tarjoamilla metodeilla.

(Juuri eilen tämä 'hybris'tyyppi saanut pyynnön lähteä kansaa edustamaan vaikeissa asioissa. Harkinta käynnissä. Perustelut pohjautuvat tositapahtumiin, joten ohittaa pyyntöä en voi, harkinta kuitenkin paikallaan.)

Joka tapauksessa esitän toiveen: kirjataanhan tänne sivustolle havaintojamme myös heikommista aspekteista ja niiden vaikutuksista elämässä. Joohan?!

Näin voimme oppia paljon itsestämme ja rakentua vahvemmiksi itse kukin.

Vahva ei tarkoita samaa kuin kova.

 Eikä toimelias ole hybris !!!

« Viimeksi muokattu: 12.04.2024 03:13:19 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: