Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saamattomuus  (Luettu 23664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #15 : 14.07.2010 09:31:30 »

Selkälokki, se on just näin! 

Itse asiassa, olen jo aikoja sitten lakannut tuntemasta syyllisyyttä vetelehtimisestäni kotioloissa, tämän ketjun aloittamisen aikoihin vaan oli nuo likan juhlat painamassa päälle ja ressi huipussaan.   crazy2

Mun työ on aika fyysistä, ja kuumaa, muulloinkin kun näillä keleillä-  nyt siellä meinaa kuolla.  Se on ihan totta, että työ vie aika paljon mehuja, eikä kotona jaksakaan tehdä muuta kuin pakolliset.  Kun palasin lomalta, kaikki kyselivät, mitä sä nyt teit lomalla.  Vastasin tyynesti:  latasin akkuja, eikä kukaan sanonut että se olisi huono asia.  Enkä tuntenut huonoa omaatuntoa siitä!   Cheesy

Hyvä pointti oli tämä  mars :n asema, ihanaa, että tulee eri juttuja ja näkökulmia.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #16 : 14.07.2010 11:08:49 »

Jee! Nuorempana kärsin syyllisyydentuntoja vötkyilystä, mutta nyt annan piut paut moisille. Ihanaa viettää kotona lepoaikaa tai luonnossa tai jossain. Joku viisas onkin sanonut, että "Lepääminen ei ole laiskottelua, vaan hyödyllisesti käytettyä aikaa" - se on mottoni nykyisin  Cheesy
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #17 : 25.08.2010 17:51:16 »

Ilimakolomio.
Jäät ilmaan roikkumaan. Cheesy
 kuu 3  vaaka ei osaa päättää, vaikka tahtoiskin,
 aspect_tri jupiter 4  vesimies ja vaihtoehtoja piisaa,
 aspect_tri IC 6  kaksoset taijanpa jäähä kotisoffalle,

Mua jäytää tämä kolomio.  Wink

Nyt kun oon yrittäny opiskella näitä erikoiskuvioita kartalla, jäin miettimään tuota  IC:n osallisuutta ilmakolmioon.  Voiko IC olla osallisena suurkolmiossa?  Tai mikä hyvänsä akselin pää?  Eikö yleensä näissä kuvioissa oo mukana vain planeetat?  Ei edes asteroidit?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 25.08.2010 20:10:40 »

..vai jäytää.. coolsmiley
eikö yleensä ei oikeestaan kuulu meikäläiselle..
Kuka sanoo voiko tai miksei voi?
Luultavasti joku kohta ehtii hätiin..
Ensinnäkin, jos ja kun kerran akselit muodostuvat meidän henkilökohtaisen syntymäajan mukaan ja ovat uniikit, niin miksei niitä tulkittaisi mukana kuvioissa?
Toisekseen jos niiden avulla avulla saa aika napakoita ( laajat orbitkaan eivät kuulu meikäläiselle) kuvioita kartalle, joiden avulla avautuu paljon enemmän kuin jonkun 10 asteen orbilla olevan sinne päin ehkäpä -tulkinnan kautta,
niin miksei niitä ilman muuta hyödynnä?
Ja ota tulkintaan, kuvioon mukaan?
Tai huomaakin kuvion, kun ne ottaa mukaan.

Kolmanneksi,
sinulla on  kuu
tuossa kolmiossa mukana.
Eikö IC ole peruskartalla  rapu:n ja  kuu:n aluetta,
että ehkäpä kenties kaiken jäytämisen jälkeen sen IC:n voisi vaikka harkita ottavansa mukaan ilimakolomioon. Tai sitten ei.
Ihan kuin tykkäät.

Käytän tulkinnoissa myös asteroideja.
Niillä on paljonkin väliä.
Ja ne ne vasta asioita selittävätkin.

Mutta kukin tyylillään.
Jos jäytää, pitäydy niissä / niiden tulkinnoissa, jotka eivät jäydä.
Soo simple. Smiley

niin ja,
aspektikuviothan ovat puhdasta matematiikkaa,
miksei planeettoja ja akselin päätä voi ajatella "pisteinä, joiden kautta kolmio tai muu kuvio muodostuu,
geometrinen kuvio ensin ja sitten pureudutaan tekijöihin.
Jupiter lie sulle yhtä symbolinen kuin IC -akseli,
meinaan että symboliikan kauttahan näitä sitten tulkitaan.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2010 20:16:22 kirjoittanut nikki » tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #19 : 26.08.2010 03:46:17 »

Kiitos selvityksestäsi, nikki!  Mun piti tulla tänne pällistelemään vielä näin töiden päälle, kun nuo kuviot vaan surraa päässä.  crazy2

Siksi mä aloin tätä jahkaamaan, kun tässä Astro.fi:n kartassa tuo ei näy suurkolmiona.  Toisaalta jotkut muut kuviot näkyy just sillä 10 asteen orbilla, mikä on munkin mielestä jo liikaa.

Tiedät tosi paljon noista asteroideista.  Olen ymmärtänyt niin, että niiden merkitys korostuu vasta, kun ihmisen henkistyminen on herännyt.  Niitähän on niin jumalattoman paljon, että jokaisen kartalle muodostuu ties minkälainen kuvio, jos niitä kaikkia katselee.  Millä periaatteella rajaat niitä tulkinnoissasi?  Mistä olet löytänyt niistä tietoa?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 26.08.2010 13:47:37 »

Mun tulkinnat ja havainnot perustuvatkin astelukuihin ja omaan pähkäilyyn niitten perusteella.
En ole aikoihin katsonut valmiita aspektitaulukoita kartoista just senkään vuoksi, että ne antavat kuvioita suurilla orbeilla. Ja tässä tulee se mun matemaattinen ajattelu, suora kulma on suora kun se on 90 astetta eikä 95  :Smiley
Toisekseen asteilla on myös numerologinen merkitys. Se vaan alitajuisesti vaikuttaa.
Ja just nää tarkat asteet tuovat sitten niitä asteroideja kuvaan mukaan, milloin mitäkin.
Ja siinäkin joku "johdatus" tai intuitio vaan pistää ettimään ja havainnoimaan juttuja.
Joku Angel-asteroidikin tuli yhen sähköpostin kautta tarkkailuun ja sille löytyikin sitten merkityksiä siihen hetkeen. Tai jonkun paikan mukaan nimetty asteroidi ja hups tulikin siellä syntyneen kartta tulkittavaksi.
Se vaan "toimii".
Asteroideista on mulla valmis (tai montakin) luettelo astro comissa ja sieltä ne tupsahtaa kartalle ja siitä sitten bongaten millon mitäkin.
Siks minä en oikein ymmärräkään täällä näitä kysymyksiä, että mistä näkee jonkun transiitin kulkemiset tai yhtymät toiseen karttaan, koska jos on kartta tiedossa niin pystyyhän siitä katsomaan asteluvuista kohtaamiset että missä ja milloin. Miks siihen pitäs olla valmiina joku taulukko tai luettelo?
Mulle riittää astro comin planeettaluettelo ja siitä sitten sijoitellen kartoille.

Asteroideista löytyy wikipediasta, netistä jne tietoa.
Jopa youtubessa on tarinoita, jotka hyvin avaavat kyseisen asteroidin mytologiaa tai merkitystä.
Eikä välttämättä nuo perinteiset tulkinnat aina ole just semmosia miten ne käytännössä ilmenevät.
Esmes Junoa en pitäisi vain avioliiton asteroidina.
Sillä on joku roolin ottamisen paikka tai että missä roolissa joku ihminen tuleekin elämään.
Aviovaimonkinhan voi ajatella rooliksi.
Tai miten usein esim.  pallas onkaan yhteiskartoilla merkittävässä asemassa.
Sen symboli kuvastaa maljan ja miekan yhdistymistä, tuo vinoneliö.
Ja malja ja miekka taas ovat  venus:n ja  mars:n yhdistymistä.
Oisko  pallas sitten "henkistä" sukupuoletonta yhdistymistä, ajatustenlukua.

Kirsi Melto on koonnut hyvin kentaureista tietoa, sillain tiivistetysti,
ja siellä on nuo löytöaikojen kartat, joista myös saa jotakin "irti" tähän hetkeen jos niin haluaa.
Esmes  chiron:n löytöasteet "kuun syntyasteissa" lie merkittävä sen roolissa parantaessaan meidän "tunnehaavoja" jne..
Koen olevani aika yksin näitten tutkailussa muttei se sinänsä minua haittaa.
On niistä muutkin kiinnostuneet, mut enemmänkin sais tulla pohdintaa ja niitä omia näkemyksiä.
Mut asenne näyttäisi olevan se, että sun jutuillas on painoarvoa vasta, kun oot tutkinnon suorittanut ja teet astrologiaa työkses eli suomeks sun tulkinnalla on rahallinen arvo, se on mitattavissa.
Mut ei sekään mua haittaa, olen vain huomioinut tämmösen esmes SASin toiminnassa.

Niitä kentaureja.
http://www.kirstimelto.fi/

« Viimeksi muokattu: 26.08.2010 13:57:13 kirjoittanut nikki » tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #21 : 26.08.2010 14:14:05 »

Vitsi kun sun jutuissas on  järkeä.  Ei voi kun silmät ja suu pyöreänä lueskella  Shocked

Mä olen niin vähän aikaa opiskellut astrologiaa, että olen välillä ihan pyörällä päästäni.  Ihan perusperusjutut on menny jakeluun jollain lailla, mutta aspekteistakaan kaikki ei ole ylittänyt ymmärryskynnystä.  Ehkä pitäis unohtaa nämä suurkuviotkin siksi aikaa, kun aspektit on hallinnassa.  Ei voi ymmärtää suurkuvioita, ellei ymmärrä aspekteja.  Tosin kolmio on aika helppo.

Asteroidit kiinnostaa mua kovasti, mutta voi tätä pääparkaa.   crazy2 Pitää sulatella vanha tieto johonkin lokeroon, ennenkuin voi edes yrittää opiskella uutta.  Mutta kiitos linkistä, kyllä mä käyn ainakin katsomassa.

Kyllä mäkin vielä joskus osaan!   tickedoff
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #22 : 22.09.2013 18:39:52 »

Näin kolmen vuoden jälkeen vihdoin löytyi ihan selkeä syy kartalta tähän mun saamattomuuteen ja ihan perusastrologiasta: Alasolmu Vesimiehessä!  Näin ainakin tämän viikonlopun kurssin perusteella, osui ja upposi.  Ihan kaikkia tässä kohtaa käsiteltyjä asioita en osaa ottaa omikseni, mutta päiväunelmointi ja toisten 'vauhtiintuuppimisen' odottaminen on kyllä niin mua kuin olla voi!

 Cheesy
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 22.09.2013 20:39:29 »

Kerropa mullekin millä perusteella Alasolmu  vesimies kuvaisi saamattomuutta,
koska ja kun itelläkin tuo on,
 aspect_con saturnus  (velvollisuudet ja tekee toisten puolesta enämpi kuin ittensä)
ja  vesimies kiinteän ilman merkkinä (vai just siksikö ?)
ei heti yhdisty itellä kyllä saamattomuuteen.
Voisitko saamattomuuden ikeesi angel alta valaista?
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #24 : 22.09.2013 21:51:37 »

Heh, koitan saada aikaiseksi. 

Muistiinpanot tehtiin varsinaisella vauhdilla, enkä ehtinyt kyseenalaistamaan tätä asiaa kurssilla.  Nyt vihkoa selatessani itsekin jäin sitä miettimään, että onko se Vesimies sitten saamaton ja tarviiko se sitä yhteisön tukea saadakseen jotain alulle.  Varsinaisesti sanaa saamattomuus ei käytetty, mutta itsessäni tunnistin tämän tunnelman.  Sulla nikki kun se Saturnus on alasolmulla, niin sulla on tunne velvollisuudesta ja suorittamisesta, arvelisin.  Niin oot aina tehnyt, monissa elämissä.

Onko se Vesimies sitten sellainen, että se mieluummin astuu askeleen taaksepäin siihen yhteisöön, että kyllä se innostuu ja hoitaa ja minä sen yhteisön mukana.  Me yhdessä.  Kyllä mulla siivous sujuu paljon paremmin, jos toinen vaikka tamppaa matot, ja vaikka se sitten jäisi soffalle makoilemaan, minä kyllä jatkan vaikka iltaan asti. Kunhan vaan saan sen alkusysäyksen.

Mun täytyy kyllä tätä asiaa tiedustella tarkemmin kurssin vetäjältä, mutta luulisin, että en oo pahasti hakoteillä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Ave^^
Vieras
« Vastaus #25 : 22.09.2013 22:53:30 »

Mielenkiintoinen ketju (miten mennytkin ohi joskus). Musta kun tuntuu, että itsestäni tuota saamattomuutta löytyy vaikka kuinka, mutta sitten taas toisaalta jos jollakin asialla on merkitystä, niin se hoituu aika yllättävän kivuttomastikin. (Välillä esim. siivouksen kanssa on sellaisia "haluan kivan ja siistin kodin" -hetkiä, jolloin yllättyy miten helppoa se siivoaminen onkaan.  Grin Mutta jos sellaista hetkeä ei ole niin...  Wink ) Joku puheli täällä sisäpiirin järjestyksestä, ja mun pitäisi sitten olla oikein Se hoituu - isäntä.  coolsmiley

Mutta ehkä eniten tuo oma saamattomuuteni johtuu siitä, että en luota itseeni, en usko että pystyn tekemään jotakin. Se on suurin syy miksi olen vetkutellut joissakin asioissa, enkä vain pysty tekemään niitä, en uskalla. Sillä sitten taas jos asia on merkityksellinen ja onnistun luottamaan omiin kykyihini, sieltä se taas löytyy se yllättävä energia ja pystyminen. Toiseksi suurin syy on ollut jos en ole ollut yleisesti tyytyväinen elämääni, se masennuksen omaisesti on luonut yleistä saamattomuutta vähän kaikkeen elämässä. (Eli vesielementin ja kalan vaikutusta. Mars myös skorpparissa.)

Ja välillä sitä oikeasti on ihan vain laiska... mutta ehkä sekin on sallittua? Jousimies-kalana onneksi en soimaa itseäni jos välillä laiskottaa ja villakoirat hyppii nurkissa. (Oli muuten aikamoiset kertyneetkin, kun tänään vasta imuroin.) Ainut mistä olen tarkka, ja joudun siksi laiskuudesta huolimatta hoitamaan, on tiskaus (ei ole tiskikonetta ei), sillä ruokaa en laita likaisessa keittiössä, siinä menee raja.

Mutta pitäisikö tästä nyt hipsiä nukkumaan..  Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 23.09.2013 20:49:39 »

Ehdottomasti Maa-merkin puuttuminen kartalta. Eraalla ystavallani on ainoastaan Neptunus Kauriissa ja kaikki muu Ilma-Tuli -akselilla ja saamattomampaa ihmista saa hakea. Sosiaalisia kontakteja ja muuta loytyy, mutta mitaan konkreettista ei saada aikaan. Kaupassa tulee kaytya joskus, mutta se onkin ainoa asia mita tulee _tehtya_.  2funny
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #27 : 24.09.2013 08:42:10 »

Ehdottomasti Maa-merkin puuttuminen kartalta. Eraalla ystavallani on ainoastaan Neptunus Kauriissa ja kaikki muu Ilma-Tuli -akselilla ja saamattomampaa ihmista saa hakea. Sosiaalisia kontakteja ja muuta loytyy, mutta mitaan konkreettista ei saada aikaan. Kaupassa tulee kaytya joskus, mutta se onkin ainoa asia mita tulee _tehtya_.  2funny

Olen minä joskus nähnyt kartan ihmiseltä, joka valitteli tätä samaa asiaa ja kartta oli täynnä Skorpionia ja Härkää. Kiinteä laatu jyräsi muut laadut. Mieleeni tuli, että ko. henkilöllä oli vain vaikeuksia saada itsensä käyntiin. Sitten kun se tekemisvaihe saataisiin jotenkin päälle, niin jälkeäkin varmasti syntyisi.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Downtempo
Vieras
« Vastaus #28 : 24.09.2013 23:55:33 »

Mulla on vaikeuksia saada itteni käyntiin, joskus tosiaan riittää että joku ihminen on vaan tossa vieressä, vaikkei sit tekiskään mitään. olis vaan, niin kas kummaa kun alkaa energiat lähteen liikkeelle. Joku motivaation puute? sen oon ainakin huomannut, että oon herkkä toisten energioille, eri ihmiset aktivoi mussa jonkun virtalähteen ja taaaas sitä mennään etiäppäin Cheesy
mut se ei tepsi, et jos joku "potkii perseelle", sit en ainakaan tee yhtään mitään. tietty jotkut asiat ja muut yhtäläisyydet saa liikkeelle yhtälailla. altis myös rutiineille. ja niitähän riittää.

muoks: kompastuskivenä on myös, että onnistun kasaan "mukamas" tärkeitä velvollisuuksia ahnehtien ja pakonomaisesti yritän sitten kaikki saada tehtyä, kunnes seinät kaatuu päälle.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2013 23:57:32 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
MarianneP
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43


Profiili
« Vastaus #29 : 23.08.2014 23:36:25 »

Olipa mielenkiitoinen ketju!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: