Sivuja: 1 ... 10 11 [12]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Erikoiskuviot kartalla  (Luettu 106094 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« Vastaus #165 : 09.08.2014 20:40:17 »

Olet varmasti oikeassa tuossa asiassa, Downtempo. Esim. oma elämäntilanteeni on tällä hetkellä sellainen, että minun on kerta kaikkiaan vain pakko yrittää jotenkin saada tyhjennettyä mieleni. Kunpa vain osaisinkin tehdä sen ihan tuosta noin vaan...ilmeisesti olen kai jonkinlainen patologinen tapaus kaikessa "ylianalysoimisessani" jne. Monet ovat kyllä yrittäneet "potkia persauksille" minua siinäkin asiassa, mutta mieli ei siitä huolimatta ole antanut periksi. Nyt olen kuitenkin siinä pisteessä elämässäni, että on todellakin vain pakko pysähtyä elämään hetkessä, koska olen onnistunut vetämään itseni aivan liian pahasti solmuun. En ole mielestäni koskaan käynyt yhtä syvällä ihmismielen sopukoissa kuin tämän vuoden aikana. Silti toivo paremmasta huomisesta elää edelleen. Yksinäisyys kalvaa silti sieluani pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta ehkä niin on sitten tarkoitettu. Kaikista pahinta lienee omalla kohdallani se, että masennusalttiudestani johtuen olen useasti niin synkkämielinen ja sen seurauksena onnistun lietsomaan tuota synkkämielisyyttä itsessäni vielä enemmän, koska en voi antaa ikään kuin anteeksi itselleni niitä aiempia synkkämielisiä ajatuksia. Eli kierre sen kuin jatkuu ja jatkuu. idiot2 Nyt olen päättänyt ihan tietoisestikin unohtaa esim. astrologian ainakin hetkeksi pois elämästäni, koska senkin avulla kykenen näkemään itseni vain surkeana ihmisenä. Sad


Tutun kuuloista tekstiä...
Tuollaista myrskyähän se on läpi elämän, mutta joskus tietyssä vaiheessa elämää tulee se seinä vastaan.
Kait silloin tulee jonkinlainen herääminen, että ei enää näin, vaikka on jo aiemmin tiedostanut, että voisi olla vähän väärillä jalan jäljillä...

Minulle tapahtui tuo kulminoituminen keväällä. Varmasti oli silloin meneillä olevalla taivaan suurristillä näppinsä pelissä,
mutta tosiaan minulle tuli niin kamala henkinen ja fyysinen "loppuun palaminen", mihin en ikinä elämässäni ole joutunut tai ajautunut.
Aivot oli kertakaikkiaan niin ylikierroksilla ja väsyneet, samaten keho oli ylirasittunut, että oikeastaan se oli aika helppoa löytää se, hetkessä elämisen taito. ainakin noina aikoina. voimat ei riittänyt enää muuhun.
Silloin katkaisin KAIKKI aiemmat kertyneet haittaavat asiat elämästäni, mitä en normaalisti olisi uskaltanut. mutta silloin oli pakko, koska en pystynyt enää "hengittämään". Unohdin TAAS itseni, nyt kauheimmalla tavalla.

Muistan, että ainakun ajatukset alkoivat harhailemaan, niin tuntui kuin joku sähköinen impulssi olisi näpsäyttänyt mua aivoissa, ja "palauttanut" mut takaisin raiteille. Eli ei onnistunut ajatteleminen tai ajatusten harhaileminen ollenkaan.

Harmi kuulla tilanteestasi, mutta voisin antaa vinkin, mikä minulla auttoi: Liikunta. ja tietoinen itsehillintä/kontrolli ajatustensa kanssa.
Itse opettelin kevään jälkeen tuota ajatusten kontrollointia, ja nykyään on helpompi kanavoida ajatukset tähän hetkeen, ja jos huomaan että pluton myrkypilvet tulevat ajatuksiin, niin kuvittelen mielessäni että teen itselleni kunnon bitch-slapin naamaan, jotta pysyisi nykyisyydessä (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin). Nimenomaan, heti kun tajuat että ajatukset vie väärään suuntaan, niin samantien täytyy tiedostaa se ja palauttaa itsensä takaisin raiteelleen. Plus. opetella sitä itsekkyyttä, itseään ei saa unohtaa Sad

Voimia sinulle! Toivottavasti saat mielesi tyhjättyä  smitten
« Viimeksi muokattu: 09.08.2014 20:42:44 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #166 : 09.08.2014 21:49:38 »

Kiitos myötätunnosta ja neuvoista, Ritsa ja Downtempo! Ne tulevat kyllä tarpeeseen.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #167 : 02.10.2014 23:07:39 »

Minä lähestyin ylianalysointiani siten, että jokaisella ajatuksella on tarkoitus, ja jos olen niitä kohtaan väkivaltainen, osoitan vihaa itseäni kohtaan.

Otin ainoaksi tavoitteekseni rakastaa. Tällä kertaa itseäni, kaikkea, mitä kokemukseeni kuuluu.

Jos kauhuskenaroi, ajattelee mennyttä tai syyttelee itseään, elää päänsä sisäisssä kuvitelmissa, ja se on silloin se nyt-hetki, jossa elää ja joka "pitää" kohdata.
Ajatus kerrallaan kyseenalaistin opitun tapani ajatella, puhuin ajatuksilleni lempeästi ja kerroin, miksi (ehkä) olin eri mieltä niiden kanssa, ja kyselin, miksi ne ovat huolissaan- mitä eri tunteilla on minulle kerrottavaa. Pyysin itse asiassa kehoakin mukaan leikkiin tähän itseni läpivalaisuun, ja yllätyksekseni se toimi- keho alkoi reagoida jokaiseen ajatukseen, jonka automaattisesti supressoin joko epätoivottuna tai epäsopivana (jostakin lapsuudessa tai tässä kulttuurissa opitusta syystä).
Kohtelin ajatuksiani ja tunteitani kuin 5-vuotiasta, peloissaan olevaa lasta (sellaisiahan ne ovatkin). En alentuvasti, vaan kärsivällisesti ne vakavasti ottaen, oman näkökulmani niille kertoen ja niitä kuunnellen. Ja täähän tarkoitti, ettei prosessia päässyt pakoon minnekään (vaikka yritinkin), vaan lopulta jokainen sekunti ja sekunninpuolikas ja sekunninpuolikkaan tarkastelun osanen oli oppimista ja rakastamisen opettelua.
Rakkautta, hyväksyntää ja rakkautta, rakkautta, rakkautta ne kaipasi, rajatonta ja ehdotonta.  Esiin tuli niin supressoituja muistoja kuin minuudenosiakin, jotka sitten oli otettava niin tosissaan, että elämänperuskivet alkoivat väistämättä joustaa ja venyä. Koko rakkauden käsite meni kokemustasolla ihan uusiksi.

Ihan valtava prosessi joo, mutta kasihuone-aurinkohärkä kai kaivaa syvältä ja tekee kunnolla, kun kerran sille tielle lähtee. Varjomaahansa.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
jiallana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54



Profiili
« Vastaus #168 : 03.12.2014 11:27:01 »

Voisiko joku ystävällisesti hieman valaista Ison Ristin merkitystä kartalla(ni)? Minulla osatekijöinä ovat Saturnus, Chiron, Venus ja Kuu - liitän kartan tähän viestiin. Ihmissuhteissa tuo mitä ilmeisimmin aiheuttaa painetta... olisin todellakin todellakin kiitollinen vastauksesta!
Jiallana
tallennettu

Elämä on.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]
  Tulostusversio  
 
Siirry: