Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinkohuone ja sen asukkaat  (Luettu 124984 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #180 : 11.05.2013 10:14:13 »

Mä oon ruvennu avaamaan tätä omalta kohdaltani niinkun NIIN monta kertaa, koska tuo huone on jo ilman aurinkoakin merkittävin huoneeni, mutta sekaannun aina mietteissäni ihan totaalisesti...ehkä mun vaan pitäs kirjata että mitä se on syöny sen kummemmin pohtimatta ja sitten vähä vähältä pohtia niitä erikseen, josko aukeis Smiley

Huone 2.
Kärki Kauris ( Saturnus vaa'assa 10. yhtymä Onnenpiste, MC ja Pluto. )
Lilith/Ceres yhtymä  kauris
Merkurius  vesimies neliöt Saturnukselta ja Plutolta että MC:ltä...
Aurinko  vesimies Kolmiot saturnukselta ja Plutolta että MC:ltä... Neliö Chiron.  aspect_sex Neptunus. Sekstiili Lilith/Ceres - yhtymä. Sekstiili Pholus.
VENUS   kalat Yhtyy Marsiin, Vestaan ja Kuuhun, Mars ja Vesta kaloissa 2. Kuu Oinas 3. Kaikki tuo Neliössä ykköshuoneen Neptunukseen
Mars  kalat ... ^^


Ja hmmm. Antivertex on täällä myös, pari astetta merkkarin vieressä.

Palajan asiaan  :Smiley


Minulla tulee kyllä mieleen, että jonkinlaisen sisäisen perusturvallisuuden tunteen rakentaminen on iso haaste sinulle. En tiedä, oletko onnistunut tähän mennessä, lapsuutesi on kaiken kertomasi perusteella ollut kaikkea muuta kuin turvallinen ja se jättää varmasti jälkensä psyykeen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #181 : 07.08.2013 18:25:53 »

En ole leijonamaisen esiitymishaluinen, mieluummin syrjäänvetäytyjä ja tarkkailija. Temperamenttia kyllä löytyy tarvittaessa läheisten seurassa ollessa! Olen aina tuntenut olevani erilainen kuin muut ihmiset, nuorenpana jopa ujo ja arka. Aurinkoni on Leijonassa ja auringon huoneessa, miksi en ole leijonamainen? Voiko se johtua siitä, että olen syntynyt Leijonan loppuasteilla, lähellä Neitsyttä?

Tuleepi mieleen yksi mun  aurinko leijona-kaveri joka on myös tällainen paradoksi kuin "ujo leijona". Mutta eihän ne merkkisijainnit yksinään ratkaise tietystikään - vahvat Saturnuksen, Neptunuksen ja Pluton aspektit voivat helposti ikäänkuin sammuttaa sitä tulta.

Itselläni on  aurinko aspect_con pluto skorpioni nousussa ja mä olen päinvastoin, mielelläni esillä ja äänessä (vaikka sitten muiden suunnattomaksi harmiksi), saan aina kuulla olevani törkeä, itsekäs ja röyhkeä talonkokoisen egoni kanssa, mutta mun mielestä monet Oinaat ja varsinkin Jousimiehet on kaikkea tuota vielä enemmän. :Smiley
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #182 : 06.10.2013 14:55:05 »

En ole leijonamaisen esiitymishaluinen, mieluummin syrjäänvetäytyjä ja tarkkailija. Temperamenttia kyllä löytyy tarvittaessa läheisten seurassa ollessa! Olen aina tuntenut olevani erilainen kuin muut ihmiset, nuorenpana jopa ujo ja arka. Aurinkoni on Leijonassa ja auringon huoneessa, miksi en ole leijonamainen? Voiko se johtua siitä, että olen syntynyt Leijonan loppuasteilla, lähellä Neitsyttä?

Tuleepi mieleen yksi mun  aurinko leijona-kaveri joka on myös tällainen paradoksi kuin "ujo leijona". Mutta eihän ne merkkisijainnit yksinään ratkaise tietystikään - vahvat Saturnuksen, Neptunuksen ja Pluton aspektit voivat helposti ikäänkuin sammuttaa sitä tulta.

Kultani on myös tämmöinen "ujohko" leijona. Toisaalta hänellä on nousumerkki ja kuu härässä...
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #183 : 06.10.2013 15:28:43 »


Minäkin olen semmoinen ujohko aurinko leijona, aivan merkin loppupuolella, lähellä neitsyttä. Nousumerkki skorpioni, kuu vesimiehessä. On näitä leijonia monenlaisia olemassa.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #184 : 06.10.2013 16:41:47 »

Jos Aurinkosi on jossakin viimeisistä huoneissa, se käsittääkseni hidastaa Leijonan 'esille tuloa'. Nousumerkki korostuu myös iän myötä ja varmaan mietit syntyjä syviä ennemmin kuin puhut niistä estraadilla.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #185 : 29.01.2015 13:28:21 »

Olipas mielenkiintoinen topic. Itse olen astroasioissa aivan täysi keltanokka, mutta tuli nyt aivan uudella tavalla pohdittua omaa aurinkoa ja sen merkitystä kartallani.

Avasin tämän keskustelun vain puolittain kiinnostuneena, sillä minusta tuntuu, että aurinko on ollut hyvin marginaalisessa asemassa elämässäni lapsuuden jälkeen. Minun on hyvin vaikeaa löytää siitä itseäni. Minulla on siis  aurinko harka härälle kotoisasti 2. huoneessa. Auringon ja koko 2. huoneen pitäisi kaiketi muutenkin olla melko vahva, sillä sieltä löytyy myös ceres ja venus yhtymässä aurinkoon ja hiukan kauempaa vielä merkurius, kaikki härän merkissä. Venuspuoli minun onkin ehkä kaikkein helpoin noista tunnistaa itsessäni. Aspektejakin löytyy auringolle ihan mukavasti. Helppoja ja mukavia aspekteja ovat  aurinko aspect_tri askendentti,  aurinko aspect_tri uranus ja  aurinko aspect_sex mars.

Sitten tuleekin se kasihuoneen kaatopaikan murheenkryyni. Sieltä löytyy  kuu aspect_con pluto skorpionissa. Kuu on siis oppositiossa aurinkoon nähden ja varmaan tuo Pluto osaltaan vielä vahvistaa sitä. Ehkä tämä on se syy, miksi tuntuu, että aurinko on niin kovasti hiipunut lapsuuden jälkeen, etenkin kun aurinko ei kovin vahvasti härän puolella ole (olen ihan alkupuolen härkiä). Kuu taas nököttää melko tukevasti skorpionissa.

Sitten rupesin pohtimaan auringon "oikean kodin", vitoshuoneen merkitystä kartallani. Sieltä löytyy yksinäinen  mars kaksoset, joka on aina ollut minulle se helpoin ja mukavin asia kartallani. Ilmennän tuota kaksosenergiaa nykyään niin voimakkaasti, että siitä on tullut hyvin perustavanlaatuinen osa minua. Elämäkin on parhaimmillaan kuin hauska leikki, jossa jokainen päivä on uusi seikkailu täynnä kummallisia kiinnostavia asioita, joita kohti sännätä pää kolmantena jalkana - kunnes keksii jotain vielä hauskempaa. Tämä asia on minulle se henkireikä ja määrittää vahvasti koko persoonaani. Minulle on hyvin vaikeaa löytää itsestäni yhtään sitä hidasta ja jähmeää härkää, ellei sitten puhuta tunnepuolen asioista, koska sillä saralla kiintymykseni on hyvin vakaata ja pysyvää (mutta kuten sanottu, härän venuspuolen kyllä tunnistan itsessäni). Vielä kun noista aspekteista löytyy  mars aspect_opp uranus, spontaaniutta ja sähäkkää energiaa pitäisi riittää melkein rasittavuuteen asti. Kiinnostavaa kyllä, kartallani on myös  mars aspect_sex aurinko. Ehkä tämä on se seikka (kuun alla vapisevan auringon ohella), miksi vitoshuoneen Marsin ominaisuudet heijastuvat mielessäni niin vahvasti aurinkooni.

Luulen, että tuon "aurinkohuoneen" Marsin kautta olen löytänyt jonkinlaisen keinon kiertää vahvan ristiriidan auringon ja kuun välillä, etenkin kun Mars ja aurinko ovat keskenään sekstiilissä. Ja sitten kun aspektit ovat vielä  mars aspect_sex aurinko,  aurinko aspect_tri askendentti ja askendentti aspect_sex kuu, on noiden väliltä löydettävissä jonkinlainen yhteys, vaikka ehkä vähän kaivelemalla. :Smiley Johtopäätökseni on siis se, että kakkoshuoneen aurinko on lopulta jopa vähemmän hallitseva kuin vitoshuoneen Mars, koska vahvemmassa asemassa oleva kuu heikentää aurinkoa. Tätä kautta voin siis jotenkin helpottaa kasihuoneen hirmukaksikon tyranniaa kartallani.

En tiedä, onko tämä kokeneempien astroilijoiden mielestä vähän hatusta vedettyä juttua, mutta tällaisia ajatuksia omassa pääkopassa heräili tätä ketjua lukiessa. Tekeepä hyvää miettiä näitä asioita kokonaisuudenkin kannalta, kun kaksosenergiani mukaisesti olen hirveällä tohinalla selvitellyt karttani sisältöä pala palalta, mutta suurempi kuva on vielä hukassa. Vähän tienvierustojakin tässä matkalla kynnettiin, mutta toivottavasti ei ihan ojanpohjalle päädytty ja joku sai paasauksestani jotain tolkkua. Cheesy

Ja tällaisella rönsyilevällä sepustuksella meni palstakirjoitteluneitsyyskin, terve ja moi vaan kaikille! Grin

edit. Unohtui noista Marsin aspekteista, että kartallanihan on myös  mars aspect_con chiron rapu. Chiron tosin on luikahtanut juuri ja juuri kutoshuoneen puolelle. En tiedä miten tämä yhtymä sitten vaikuttaa kokonaisuuteen ja noihin Marsin hypoteettisiin aurinko-ominaisuuksiin. Onko kellään viisaammalla mitään ajatuksia tähän liittyen?
« Viimeksi muokattu: 29.01.2015 13:41:06 kirjoittanut rannalla » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #186 : 29.01.2015 14:07:14 »

Hei!

Sattumalta kurkistin tänne foorumin puolelleä ja löysin, että joku kulkee vielä vanhoilla topiceillani. Mielestäni sinä 'Rannalla' analysoit hienosti jo karttaasi. Mutta jos tunnet Aurinkosi sinulle vieraaksi, niin voisit keskittyä enemmän nousumerkkiisi, sillä sen energiat ovat kohdistuneet syntyessäsi sinuun ilman välikäsiä suoraan ja välittömästi.  Monet ovat huomanneet, että kasvaessaan ja vanhetessaan tuo merkki tulee tutummaksi ja jopa omimmaksi.

Itse lähdin opiskelemaan omaa karttaani blogissani 'Marsin kyydissä' ja siellä juuri ja taas pähkäilen noita huoneita. Tässä osoite, jos olet kiinnostunut:

http://marsinkyydis.blogspot.fi/2015/01/kolmas-huone-vuorovaikutus-ja-opinhalu.html
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #187 : 29.01.2015 15:17:50 »

Kiitos Esmiralda! Kovasti tässä yritetään ottaa kartasta jotain tolkkua. Mielenkiintoisen oloinen blogi sinulla, täytyy yrittää perehtyä siihen myöhemmin paremmalla ajalla.

Nousumerkkini on minulle kyllä tutumpi kuin aurinko. Olen siis kaurisnousuinen ja myös ulkonäöltäni kauriin arkkityyppi. Minulla on  neptunussaturnus ja  vesta 1. huoneessa yhtymässä askendenttiin ja 12. huoneen puolelta vielä  uranus  aspect_con askendentti, että sielläkin on kyllä tavaraa sekoittamassa pakkaa (ja minun poloista päätäni). Taidankin olla melkoinen sekasikiö. Noista Neptunus on kaikkein lähimpänä askendenttia ja sen vaikutuksen tunnen itsessäni todella voimakkaasti. Mutta tämä ei taida liittyä topicin aiheeseen mitenkään, pahoitteluni siitä. Täytynee käydä jossain vaiheessa kirjoittamassa asiaan liittyvään ketjuun. Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #188 : 29.01.2015 16:23:43 »

Ei se mitään, eivät nämä asiat ole mistään irti, kaikki kytköksissä toisiinsa.

Kyllä todella kannattaa paneutua tuohon Nousumerkki-stelliumiisi! Sehän on valtava voimavara. Tutki noita yhtymiä täältäkin. Vestasta tuli mieleen itsenäinen ihminen, joka ei helposti mene lemmen pauloihin.  Cheesy

Eräs kirja, joka on ihan nousumerkkikeskeinen on Olavi Asikaisen Tähdet ja Kohtalomme.

Hyvää jatkoa sinulle! Esmis
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #189 : 29.01.2015 17:58:17 »

Olet varmaankin oikeassa tuosta Vestasta. Wink Ainakin sellaista palautetta on tullut, että vaikutan riippumattomalta ja itsenäiseltä ihmiseltä (vaikka kuu-skorpionin ja venus-härän pitäisi tuoda takertujapiirteitä). Tunneasioissa olen kyllä aika ehdoton, valitsen koska tahansa ennemmin yksinäisyyden kuin seurustelun vain seurustelun vuoksi.

Kiitos kirjavinkistä ja valoa sinunkin poluillesi!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #190 : 01.12.2019 13:37:53 »

 merkurius :n ja  venus :n symboleissa oleva risti juurruttaa meidät maahan, sana tulee lihaksi vai miten se meni,
muistuttaa meitä kuolevaisuudesta.. maasta olet sinä tullut jne..
kun taas  aurinko on tähti, hautakivessäkin, se ikuinen henki ja ympyrä siinä keskellä

 merkurius :n symbolissa oleva kuun kaari ylhäällä nappaa ilmasta vapaana virtaavat tunnelmat, ajatukset,
ja jokainenhan halua tulla kuulluksi, olla olemassa toisten kautta, vuorovaikutuksessa
mutta että haluaako / tarviiko niitä ajatella noitten merkkien kautta..
entiijä, Niemi-Mattilan merkkien hallitsijoiden kyseenalaistaminen kummittelee aina silloin tällöin mielessä

entiijä
tytöllä on tarkka  aurinko  merkurius skorpioni yhtymä,
ei mitään smalltalkia, niukkasanainen, suorasanainen, inhoaa tyhmyyttä ja turhia kysymyksiä,
mutta taas työnsä puolesta MC  neitsyt ( merkurius ) on puhetyöläinen..ja niitä kysymyksiä riittää, tyhmiäkin..
että jotain kautta sitä  aurinko:n kumppania sitten käyttää
joo
hyvää pohdintaa ikiviuhko
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
 
Siirry: