Äänestys
Kysymys: Kuinka hullu olet?
pelkään usein sekoavani lopullisesti
tunnen olevani "keskivertoihmistä" hullumpi
olen suhteellisen tasapainoinen, joskus mieliala heilahtelee rajustikin
en tunne ikinä itseäni hulluksi, mutta olen hyvin lievästi ailahtelevainen
olen järkevä ja tasainen luonne

Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hulluudesta  (Luettu 34529 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #60 : 23.03.2009 17:07:02 »

Postaanpa tämän tännekin:

Vakavista psykiatrisista sairauksista kärsineitä luovia ihmisiä Suomessa:

Aleksis Kivi, Eino Leino, Timo Mukka, Frans Eemil Sillanpää, Pentti Saarikoski, Mika Waltari, Sibelius (Lähde: Duodecim - Hulluus ja luovuus)

- Nämä kaikki henkilöt kärsivät kaksisuuntaisesta mieliealahäiriöstä. Äärimmillään potilaan mieliala vaihtelee kahden ääripään välillä, poikkeavasta kiihtymyksestä tai epärealistisesta vauhdikkuudesta eli maniasta syvään epärealistiseen masennukseen tai epätoivoon eli psykoottiseen masennukseen.

Ja mitä kaikkea hiukeaa nämä henkilöt ovatkaan saaneet aikaa!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #61 : 23.03.2009 20:38:59 »

Postaanpa tämän tännekin:

Vakavista psykiatrisista sairauksista kärsineitä luovia ihmisiä Suomessa:

Aleksis Kivi, Eino Leino, Timo Mukka, Frans Eemil Sillanpää, Pentti Saarikoski, Mika Waltari, Sibelius (Lähde: Duodecim - Hulluus ja luovuus)

- Nämä kaikki henkilöt kärsivät kaksisuuntaisesta mieliealahäiriöstä. Äärimmillään potilaan mieliala vaihtelee kahden ääripään välillä, poikkeavasta kiihtymyksestä tai epärealistisesta vauhdikkuudesta eli maniasta syvään epärealistiseen masennukseen tai epätoivoon eli psykoottiseen masennukseen.

Ja mitä kaikkea hiukeaa nämä henkilöt ovatkaan saaneet aikaa!


Niin totta ja tuossa valossa voisi sanoa, että maanis-depressiivinen on yhtä kuin herkkä  kuu
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Asterix
Vieras
« Vastaus #62 : 23.03.2009 20:42:14 »

No eikös tuo Pelkään sekoavani lopullisesti sitten sovi?  Grin

No katsos kun tuon ohi on menty jo ajat sitten :Smiley
- ei ole enaan edes tuota pelon tunnetta. Grin 2funny
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #63 : 25.03.2009 10:28:43 »

Postaanpa tämän tännekin:

Vakavista psykiatrisista sairauksista kärsineitä luovia ihmisiä Suomessa:

Aleksis Kivi, Eino Leino, Timo Mukka, Frans Eemil Sillanpää, Pentti Saarikoski, Mika Waltari, Sibelius (Lähde: Duodecim - Hulluus ja luovuus)

- Nämä kaikki henkilöt kärsivät kaksisuuntaisesta mieliealahäiriöstä. Äärimmillään potilaan mieliala vaihtelee kahden ääripään välillä, poikkeavasta kiihtymyksestä tai epärealistisesta vauhdikkuudesta eli maniasta syvään epärealistiseen masennukseen tai epätoivoon eli psykoottiseen masennukseen.

Ja mitä kaikkea hiukeaa nämä henkilöt ovatkaan saaneet aikaa!


Niin totta ja tuossa valossa voisi sanoa, että maanis-depressiivinen on yhtä kuin herkkä  kuu

Hyvä tulkinta, Theus. Saiskos tuosta  kuu jotain lisää vielä irti?

Pohdintaa? Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
epona
Vieras
« Vastaus #64 : 26.03.2009 09:48:14 »

Tähän ei voi sanoa muuta kun, että;


                                        It takes a fool to remain sain.



 Cheesy
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #65 : 26.03.2009 10:36:49 »

 Joo juuri tuo herkkä kuu olisi aika mielenkiintoinen, esim minulla  kuu  neitsyt 12, huone, väljähkö yhtymä  askendentti ja  saturnus (orbi 7) ja omaan herkän tunne-elämän. Ainakin energiatasot ja tunne-elämä heittelee aika reippaasti.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #66 : 26.03.2009 10:43:34 »

Mulla  kuu rapu huoneessa 10. Siellä on myös  vesta

Herkkä olen minäkin tunne-elämältäni, mutta en kuitenkaan niin, että vaipuisin syvään masennukseen ja ettei mistää tulis oikeen mitään. Ailahtelevainen olen toisinaan, mutta en enää niin paljon kuin nuorempana. Olen myös huomannut että aikuistuttuani tietynlainen kovuus tunne-elämässäni on huomattavissa; en enää niin helposti pillitä. Itse asiassa olen oppinut poistamaan paskalta vaikuttavat, hierävät asiat joko sivuun, tai kylmänviileästi vain jättämällä ne omaan ruotuunsa.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #67 : 27.03.2009 22:42:40 »



                                       coolsmiley


           Hallittu hulluus lienee siunatumpi asia, kuin mitäänsanomaton arkisuus!


                                               smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #68 : 03.04.2009 12:41:05 »

Laitoin tuon "pelkään usein sekoavani lopullisesti" vaihtoehdon, vaikkei siinä mitään pelättävää ole..
Tänään olis loistava päivä seota, paljon parempi kuin eilinen, mutta laiskuuteni takia taidan seota vasta huomenna  uglystupid2 2funny ,jos jaksan.
Ystävien, tuttujen ja parin muun mielestä olen jo lähempänä tuota "tavoitetta" kuin ns.täysipäisyyttä, eikä asiaa ainakaan helpota ajatukseni, joita esittäessäni kuulen usein ettei tollasia juttuja voi kukaan miettiä  2funny Cry Lips Sealed .
Minkäs teet, kun pää pursuaa mitä erilaisempia pohdintoja milloin mistäkin ja selkeesti jonkun on kai pakko niitäkin pohtia..
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: