Äänestys
Kysymys: Kuinka hullu olet?
pelkään usein sekoavani lopullisesti
tunnen olevani "keskivertoihmistä" hullumpi
olen suhteellisen tasapainoinen, joskus mieliala heilahtelee rajustikin
en tunne ikinä itseäni hulluksi, mutta olen hyvin lievästi ailahtelevainen
olen järkevä ja tasainen luonne

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hulluudesta  (Luettu 34530 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #45 : 16.02.2006 20:55:35 »

Toivottavasti talletit tekstin jonnekin omiin arkistoihisi, sillä mistä sitä tietää että kirjoittaisit joskus vaikka miete/runo/tai yleensäkin jonkinlaisen kirjan...on tullut joskus mieleen ajatuksiasi lukiessasi että niistä voisi olla iloa monelle. Onnistut erikoisella tavalla kiteyttämään monimutkaisia ketjuja tiiviimpään muotoon.

No tarkoituksenani ei ollut nolostuttaa ja nostaa huomion keskipisteeksi kehuilla oli vaan rehellinen mielipiteeni Smiley (...minun pitää näköjään jollekin näkymättömälle neuvostolle päässäni hyvienkin mielipiteideni oikeutus perustella...niin neitsyttä 2funny

Noh, en kyllä tallettanut...ja arvaappa mitä...jos nyt ollaan oikein rehellisiä, niin olin hiukan hämilläni itseni kanssa siitä tekstistäni .... sitten siihen johonkin perään tuli pari muuta viestiä ja lopuksi sinun, jonka aloitit näin; Kiitos 'sinä' ja 'sinä' hienosta kirjoituksestasi ja ajatuksistasi...jne jne...
Muutenkin olin vähän jo kiikun kaakun, että mitä sitä tuli kirjoitettua ja tietysti mieleni tulkitsi tuon sinun viestisi avauksen niin (koska siinä eritoten mainittiin muut kuin minä, jotka siinä kirjoitti aiheesta) , että minun kirjoitukseni oikeasti olin ihan per***stä.  Grin
Hain sille oikein kait jotain, syytä, en sain poistaa sen... Grin

Juuri niitä juttuja ja hetkiä, kun oikein avautuu ja sitten järjellä ajateltuna tuntuukin ihan hömölle ja hävettää koko juttu.. Embarrassed

Että näin... Cheesy Outo käänne tuli..

Ja kirjoittamisesta. Siis on minulle sanottu monasti...ihan näin 'live-elämässänikin', että mikset kirjoita kirjaa...jne..
Mutta en vain osaa...
Juttu ja ajatukset ja oivallukset luistaa vain, jos koen, että kirjoitan jollekulle henk.koht...että on aito tilanne niinsanotusti...
Tosin onhan niitä kursseja dialogisesti kirjoittamisesta, mutta  buck2

Ei tämä nolostuttanut, ennemminkin 'lämmitti sydäntä'...
Tosin taas tämä kirjoitukseni on sellainen ,että mietin kaksi kertaa, painanko nappia *lähetä*  Wink
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #46 : 17.02.2006 00:16:24 »

Voi että teki sielulle hyvää lukea näitä edellisiä viestejä!
Täällähän tapahtuu "oikeata kohtaamista" ja uskomattoman rehellistä tilitystä. Sellaisen todellakin tunnistaa, kun edessään näkee.

Onneksi ehdin lukea eilen sen Mi-Olean kirjoittaman/poistaman viestin. Siitä tuli hyvä olo, niinkuin monesta muustakin hänen kirjoituksestaan. On ilo lukea viestejä, joissa ei julisteta mitään vaan pohditaan laajalti. Vieläpä sydän mukana, inhimillisesti.

Minua haluttiin tutkia koulun toimesta, joskus ala-asteella. Olin omapäinen ja auktoriteettivastainen. Ja sitten oli jotain pelkoja, muistaakseni pimeää tms.
Muistan, miten suututti niissä istunnoissa psykologin kanssa, kun tuntui ettei hän näe metsää puilta. Tai ettei suostu näkemään minua. Ihan itsenäni. Piti vain ruotia jotain mielestäni jonninjoutavaa.
En ollut miettinyt enää koko asiaa, ennenkuin nyt tässä keskustelussa tuli mieleen. Ja tajusin, että koko elämäni olen alitajuisesti kokenut, etten tule nähdyksi, enkä saa olla oma itseni. Pitää myötäillä ympäristöään, että kelpaisi. Hmm.  Shocked

Kaikillahan meillä varmaan on kolhuja ja törmäilyjä ympäristön kanssa ja siten ollaan opittu luovimaan täällä. Tökkii vaan ajatus siitä, että jokin "asioista perillä oleva taho" määrittelisi sen, millaisia meidän tulisi olla. Kun luulisin, että jokaikinen olento tietää sen ihan itse. Jos jonkun oma oleminen on muille ympäristöongelma, silloin toki asiaan on puututtava.

Heitän tähän loppuun mieliaforismini:
Ihmisen syvin sivistys löytyy silloin, kun häneltä riisutaan kaikki opitut asiat pois ja katsotaan mitä jää jäljelle...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #47 : 17.02.2006 06:45:20 »

Joo jos tutkii syväluotaavasti ihmisyyttää voi todellakin heittää määritelmät useimmiten roskiin...


Mut minkäs itsepäiselle leijona luonteelleen tekee kun vielä sattuu olemaan nousujouskari niin sukset on menny kyllä ristiin vähä joka suunnasta vaikka yrittäny havainnollistaa ettei tää nyt niin kauheaa tämä elämä loppujen lopuks ole jos antaa virran viedä..

 coolsmiley  Joo, ja lisäksi kuu :kin on  oinas :ssa, täytyy joskus ihan

                    itsensä ja jopa ympäristönsä takia vetää hihnat

                      kiinni, ettei mene överiksi.   smitten HULLUTELLAAN

         Kaikki poikkeavat eivät ole neroja, mutta nerot ovat poikkeavia,

A I N A K I N    V A L T A V I R R A S T A ,   A N T A A   V I R R A N   V I E D Ä   Kiss
                             2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #48 : 17.02.2006 09:39:47 »

Heippa Sign?, Synapsi ja kaikki muutkin keskusteluun osallistuneet!

Sign?, opin kyllä nyt jotain, joten kiitos sinulle! Smiley
Olen siis koko elämäni tahinut sen kanssa ollako ja sanoa, mitä tulee, vai olla hiljaa ja antaa muiden pitää vain sen minusta luoma mielikuvansa. Noh, sen kaikki kuitenkin tekee jokatapauksessa, mutta....

Kun on kasvanut ja eheytynyt (vai onko  Cheesy )on rohkeutta tullut lisää, ja luulisi että olisi helpompaa tämän myötä. Mutta samalla se mitä toisi ulos itsestään, on myös kasvanut vähintään yhtä paljon, joten kynnys on kuitenkin pysynyt aina yhtä suurena.  :Smiley (ero ulkoiseen maailmaan omasta sisäisyydestä ei siis kuitenkaan ole pienentynyt...melkein päinvastoin)
Opin sen, että 'ole rohkeasti'oma itsesi ja avaudu, vaikka tuntisit itsesi typeräksi...sillä todellakin se on tosiasia, että, joku joka ei kommentoi edes mitenkään, saattaa silti jotain 'saada itselleen' sanomastani. Äähh, vaikeaa selittää sanoin...
Mutta, että ei aina niin kannata välittää, minkä kuvan ehkä joku luo minusta, sillä siihen en toisaalta voi vaikuttaa...
Tätä iänikuista 'mielyttämisen halua', joka edelleen näköjään nostaa jossain päätään salakavalasti. Tai ehkei niin mielyttämisen haluakaan, vaan tarvetta luoda itsestä tietynlainen kuva...ehkä kuva, mitä haluaisi olla ja missä pitäytyä tai jotain sinnepäin.... Wink
Ihminen on kuitenkin niin monimuotoinen, että jos ottaa itselleen minkäänlaista 'muottia'(roolia), siitä mitä on tai haluaa olla, sitä luultavasti tulee rajoittaneeksi oman itsensä ilmenemistä. Ja miten montaa aitoa kohtaamista jääkään kokematta. Jää roolin taa piiloon. Undecided

Ja "hulluudesta" vielä... Cheesy
Minuakin on lapsena käytetty jossain psykologilla ja myöhemmin vielä perheneuvolassa. Ja sittemmin, jossain vaiheessa kiersin tutustumassa koulukoteihin, jonne äitini oli minua laittamassa. Jopa yhteen sijaisperheeseenkin. Olihan se ihan mielenkiintoista.  Wink Minusta se oli outoa. Tunsin itseni aivan ulkopuoliseksi kaikesta siitä, ikäänkuin olisin katsonut jotain toisten kummallista prosessia tai näytelmää.

Tuo kun ihan pienenä kävin psykologilla muutaman kerran, päällimmäisenä ehkä sen takia, että varastelin kaikennäköistä, lähinnä äidin ja isän kukkarosta kolikoita yms.(siinä vaiheessa vielä)  Cheesy
Niin tämä psykologi kysyi joka kerta, että oletko nyt tässä välissä varastanut jotain ja minkä verran.
Muistan aivan selvästi kun ajattelin, että "hei haloo typerys, meinaatko että tällä luottamuspohjalla oikeasti kertoisin jotain"  Undecided Keksin sitten aina jotain, ja psykologi oli tyytyväinen kun terapia eteni  Grin.

Olen myös myöhemmin nuorena-aikusena tutustunut tähän alueeseen syvemminkin, oman lapseni kautta. Ja nähnyt mitä kaikkea tuolla ns."hyvää tarkoittavassa" terapian, psykologian ja psykiatrian maailmassa tapahtuu.
Mutta en voi mitenkään "tuomita" sitä kokonaan, sillä sielläkin on todellisia "helmiä" ihmisinä, jotka ovat jääneet niistä vuosista minulle ystäviksi.

Jotenkin minulla on tapana toimia ja olla niin, että 'auktoritääriset' kuviot murtuu...
Siis jos en saa jotain 'muka korkeammassa' asemaassa olevaa ihmistä 'murtumaan ihmisen tasolle' ...en avaudu myös minäkään...eikä yksikään nuori tai lapsi varmaankaan tule tällaiselle ihmiselle avautumaan.
Ja todellakin niitä oli myös matkan varrella, jotka avautuivat, ja olivat edessämme myös ihmisinä.
Niistä kohtaamisista tuli avoimia, rakentavia, eheyttäviä, vastavuoroisia ja ne jäi sydämeen lämpimäksi muistoksi. Ja uskon, että kokemus oli molemmin puolinen .

 smitten
« Viimeksi muokattu: 17.02.2006 09:42:28 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #49 : 18.02.2006 22:59:19 »

Kiitos kirjoituksistasi Sign? minun puolestani!  Smiley

Luin niitä välillä kyyneleet silmissä (joku ymmärtää!) ja välilä naurahtelin 'komiikkaa'.  Smiley

Olen itse tällä hetkellä melkoisessa myllerryksessä (taas)  Wink ja todellakin nyt voin sanoa, että koen itseni aivan 'sekopäiseksi' taikka 'hulluksi', oikeastaan en 'hulluksi' siinä mielessä, miten sen koen positiivisessä mielessä yleensä, vaan jotenkin niin kaksijakoisessa olotilassa ollen.
Kaksi suuntaa vetää eri suuntiin....
Tai toisaalta, olen löytänyt suunnan eteenpäin ja nyt hyvästelen mennyttä. Ja se sattuu, ja tekee olon aivan sekopäiseksi.  Cheesy
Ja kun menneen hyvästely on tuskaisaa, repivää ja rikkovaa, sitä hetkittäin miettii...miksi edes jaksan käydä tätä 'hyvästelyä'läpi...Olisi niin paljon helpompaa olla tässä vanhassa.

Jotenkin sitä oppii elämään 'kärsimyksensä' kanssa niin, että siitä muodostuu osa omaa identiteettiä...ja siitä on siksi kai niin vaikeaa luopua...koska osaltaan se on rakkaimmistakin luopumista...niistä on mudostunut itselle rakkaita ja tärkeitä asioita/ihmisiä, jotka olisi nyt hyvä jättää taakse...
Niissä ei ole mitään 'pahaa', monet elää sillä tapaa..se  on turvallista...se on ehkä pitänyt yllä ja tukenut tiettyä osaa oman minuuden kokemisesta ja identiteetistä...

Siitä luopuminen on yhtä tuskallista kuin kuoleminen on, tai sen oletetaan olevan...joka kerta...uudelleen ja uudelleen..

Minulle tuli tuossa hetki sitten mieleen, kun olin 'meditatiivisella savukkeella' (Oshon mukaan) Cheesy  Wink, että jotenkin tämä 'muuntaminen' ja irti päästäminen on samanoloista liikettä, kuin yksi jooga-liike....en muista sen nimeä nyt, mutta siinä 'avataan rintaa' ja liike jatkuu kädet alaspäin 'roikkuen'(seisaaltaan kaksinkerroin ikäänkuin) ja liike alkaa pienestä liikkeestä ja se laajenee ja syvenee joka kerta...aina vain laajemmin ja laajemmin ja syvemmälle ja syvemmälle...

Jokainen tälläinen 'avaus-kauhaisu'on kuin elämän tälläinen sisäinen prosessi, ja joka kerta se sisältää myös edelliset ja kauhaisee nekin mukaansa, joka kerta se on laajempi ja sisältää enemmän....
Siinä on enemmän mukana maailmankaikkeutta ja itseä...
Siksi, ehkä luopumisen hetkessä (syvälle menossa) aiheutuu aina vain kerros kerrokselta syvempiä/voimakkaampia tunteita... idiot2
Sekavaa... Cheesy
Kaipa tämä sopii hyvin tähän ketjuun, kun puhutaan 'hulluudesta'.  Wink

Lainaus
Tyyliin "ihailin sinua koska uskalsit olla niin avoin", "se mitä teit ja sanoit, vaikutti minuun suuresti" tai että "käyttäydyin silloin oudosti sinua kohtaan koska itseasiassa ihailin sinua ja olin kateellinen rohkeudestasi"...

Näitä lauseita minä(-kin) toivon aina vain enemmän ja enemmän kykenemään ilmaisemaan suoraan, sillä niin monesti koen ja tunnen noin ...Monesti ajattelen näin, mutta miksi en sano sitä ääneen??? Siksikö, että ehkä oma 'riittämättömyyden tunteeni' tulisi itselleni niin konkreettiseksi vain mikäkö lie..[/color]
 :Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #50 : 19.02.2006 00:13:25 »


Olen niin selvä että tunnen itseni ihan  idiot2


 Shocked
           Just`juu, tuntuu tosi köyhältä, tuo oma lapsuus ja silleen..  Cry

           Vähän sitä ja vähän tätä, muttei niinpaljon, että poliiseja olisi

T A R V I T T U    H U O S T A A N O T T A M A A N     crazy2  knuppel2  police 
                 2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
mystery
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #51 : 22.02.2006 17:36:21 »

entä jos tietää jotain tulevaa kuin hullu sillon on?
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #52 : 04.03.2006 22:38:10 »

MITÄ ON HULLUUS TAI NEROUS Huh I'm going off the trails on a crazy train...
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #53 : 04.03.2006 23:33:06 »

Grin
     Cheesy
         Wink
            Smiley

             Jospa se on tieto: onko junassa matkustajana,

                 konduktöörinä, vai kuljettajana ??

                    Asemílla olevista en puhu mitään !! ?

                          angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #54 : 05.03.2006 11:21:30 »

pähkähullu smitten smitten smitten Cool Cheesy
tallennettu
mystery
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #55 : 06.03.2006 14:12:44 »

mulla ei ole maailmallista tietoa tulevasta ,mut omalle kohalle sattuvia asioita joista olen saanut välähdyksiä yhest jutust en tajua ja toinen on aika selvä mitä se tarkottaa Smiley
tallennettu
mimikrija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


all throttles open


Profiili WWW
« Vastaus #56 : 06.03.2006 22:54:50 »

Keskivertoihmistä hullumpi, mutta toisaalta kaikki meistä tuntevat niin.

Usein kyllä tunnen itseni 'hulluksi', tai ei, ylireagoiva pikemminkin.. Hulluksi kyllä leimataan aina kun haluaa jakaa kokemuksiaan henkimaailman kanssa tai näytellä kummitusvalokuvia.  Sad
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #57 : 07.03.2006 08:18:35 »

Keskivertoihmistä hullumpi, mutta toisaalta kaikki meistä tuntevat niin.


 Shocked
    Shocked
       Shocked

              Shocked  Lienee tosi masentavaa olla tilastoituna,,,,,  olet

K E S K I V E R T O   idiot2
                          2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #58 : 23.03.2009 13:00:46 »

Vastaukseni on: en tunne ikinä itseäni hulluksi, mutta olen hyvin lievästi ailahtelevainen

Olen luova hullu. Hyvänlainen hulluttelu, hulluus kuuluu elämään. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #59 : 23.03.2009 15:20:13 »

Lainaus
Kuinka hullu olet?

 -pelkään usein sekoavani lopullisesti
 -tunnen olevani "keskivertoihmistä" hullumpi
 -olen suhteellisen tasapainoinen, joskus mieliala heilahtelee rajustikin
 -en tunne ikinä itseäni hulluksi, mutta olen hyvin lievästi ailahtelevainen
 -olen järkevä ja tasainen luonne


No ei tassa voi mitaan taaskaan vastata,  tickedoff kun puuttuu tuo ainoa oikea rehellinen,
etta helewetti, niin hullu, ettei mitaan jakoa, laakityskin pain persetta-vaihtoehto. crazy2


 Tongue
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: